Hannanasjuh schreef:nimbletje schreef:Super goed dat je gegaan bent!
Ik ben afgelopen juni na 18 jaar weer voor het eerst naar de tandarts geweest. Heeft 3 jaar geduurd voordat ik durfde te bellen ☹ Maar ik heb gekozen voor de narcosetandarts. Kost wat maar ben wel in 1x klaar daardoor en durf nu weer naar de gewone tandarts. Ik schaamde me ook heel erg. Gelukkig zijn mijn tanden wel keurig maar heb 4 kiezen laten trekken en twee wortelkanaalbehandelingen gehad en 1 gaatje gevuld. Ruim 2,5 uur heeft het geduurd. Ik heb er niks van meegekregen. Napijn bijna niet gehad, ook geen dik gezicht of zwelling. 10 dagen zacht voedsel gegeten en maar 3 dagen paracetamol genomen. Wel 2 weken gespoeld met speciale spul. En na iedere maaltijd ook gespoeld met warm water en wat zout.
Mag ik vragen wat daarvoor de kosten waren? Mag ook in een pb.
Ik durf al 7 jaar niet echt naar de tandarts. Steeds doen ze alleen een controlle waarbij ik paniekaanvallen krijg en daarna nooit meer terug ga. Maar iedere keer hoor ik dus wel dat er wat werk aan isnu zit ik dus ook aan de narcose tandarts te denken maar zie een beetje op tegen de kosten.
De kosten voor de narcose moet jezelf betalen. Bij de kliniek waar ik geweest ben is dat 295 euro per uur. Ik heb dus ongeveer 900 euro zelf extra moeten betalen. De rest van de behandelingen zijn dezelfde kosten als bij een reguliere tandarts en dan ligt het eraan hoe je verzekerd bent wat je vergoed krijgt. Ik wist dat het een flinke kostenpost zou worden, maar ik heb er voor gespaard en ben heel blij dat ik het zo gedaan heb.