En inderdaad het vergt zoveel van je om boven alles te staan en het is zo moeilijk.
Even een knuffel van mij voor iedereen want dat heeft iedereen in dit topic wel verdient

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pateeke schreef:Helaas lijkt dit waar. Ironisch heb ik soms het idee dat ik meer vrouwen ken die geen kinderen willen dan die die ze wel willen. Ik ben met mijn kinderwenst juist vaak de uitzondering. Nou kan dat natuurlijk toeval zijn of een gevoel wat niet klopt, maar ik vraag me soms wel af of die norm eigenlijk wel klopt met de huidige maatschappij, of eigenlijk al niet meer klopt en puur dom uit vroeger is blijven hangen.Mijn ervaring is dat geen kinderen willen als vrouw afwijkt van de de norm en het een soort van taboe is om als vrouw geen kind te willen.
Melzazu schreef:Mijn ervaring rondom het steriliseren is toch een andere en wel positief. Ik was 28 en binnen een paar zinnen zei de gynaecoloog: dat gaan we regelen.
Misschien omdat het een man was?
lor1_1984 schreef:Melzazu schreef:Mijn ervaring rondom het steriliseren is toch een andere en wel positief. Ik was 28 en binnen een paar zinnen zei de gynaecoloog: dat gaan we regelen.
Misschien omdat het een man was?
Hier heb ik moeten banketstaaf als Brugman ondanks medische redenen en ben ik op mijn 28e afgewezen en op mijn 29e, nadat de tweede gynaecoloog uitgebreid had overlegd met mijn internist (die me had doorverwezen) en veel wikken en wegen uiteindelijk wel groen licht gekregen.
Maar eigenlijk vonden ze me te jong en wat nou als ik er spijt van zou krijgen en bladiebla.
Melzazu schreef:Oh maar ik ben het ook wel mee eens dat het nogsteeds normaal wordt gevonden dat je kinderen hebt/wilt. Enkel dat het iets minder erg is dan voorheen. Als in, een "slightly less bad" ding. Zeker niet dat het nu goed is. Maar dat zou iig betekenen dat het, zei het zeer langzaam, de goede kant op gaat. Dat was meer waar ik op doelde. Beetje wat Pateeke bijv. ook zegt.Dat dacht ik ook een hele tijd Cambionn dat het meer geaccepteerd was. Totdat ik ouder en ouder werd toen kreeg ik toch heel vaak dat ze gewoon gingen invullen dat je ze hebt.
Bijvoorbeeld een verhaal over hun kinderen en dan zeggen: maar zo groot heb je ze misschien nog niet?
Euh ik heb ze helemaal niet, is dat ook een optie?
Ik zag via je profiel dat je nog erg jong bent en dat speelt denk ik heel erg mee in jouw idee.
Uiteindelijk heb ik echt gemerkt dat ze wel hebben nog steeds normaler wordt gevonden als ze niet hebben.
Tink89 schreef:Zullen we niet zo offtopic gaan?