Contact herstellen met ouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:09

Precies wat ik eerder zei. Je hebt alleen invloed op je eigen gedrag.
En inderdaad het vergt zoveel van je om boven alles te staan en het is zo moeilijk.

Even een knuffel van mij voor iedereen want dat heeft iedereen in dit topic wel verdient :knuffel:

luuntje

Re: Contact herstellen met ouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:13

Melzazu die knuffel is lief.

Erg dat er zoveel mensen niet geschikt zijn als ouder.
En fijn dat zoveel mensen toch tot prettige volwassenen opgroeien.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:58

Mijn moeder en haar man krijgen Thuiszorg.
Ik kan meelezen in de rapportages.

Stond nu in, man voelt zich verdrietig. Familie vragen om hem eens mee te nemen.

Mijn reactie; hij doet vaak boos tegen mij en biedt geen excuus aan. Dus meenemen doe ik niet.

Voel mij ook soort van schuldig nu.
Kerel belt nooit. Tenzij hij iets van je wil en boos is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:07

Mijn moeder was ook zo, tegen buitenstaanders was ze de meest hartelijke vrouw die je kon bedenken, tegen eigen draaide ze als een blad aan de boom om. Dan was niets goed genoeg, kort af, boos, als je daar wat van zei dan kreeg je de wind van voren, deur ging nog net niet dicht. Het is dan steeds moeilijker om er naar toe te gaan, gelukkig heb ik geen schuldgevoel nadat ze is overleden een paar weken terug. Ik weet voor mijzelf dat ik altijd eerlijk ben geweest en heb gedaan wat ik kon.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:39

Meggiemeg dat klinkt als een moeilijke moeder.
Heel verdrietig voor je.

Ik gun iedereen fijne ouders. Helaas is dat niet zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:43

Ik gun ook iedereen fijne ouders,
Eigenlijk best schokkend om te zien hoeveel mensen op een forum al reageren...laat staan in heel Nederland.

Wil je je steriliseren zonder kinderen dan moet je naar de psycholoog, ze doen erg moeilijk als je nog jong bent. Want jee, weet je het wel zeker.
Maar de gekste dingen worden uit de kast getrokken om mensen kinderen te laten krijgen, of het gebeurt gewoon zo. Zonder dat er ook maar ergens een test is: ben je wel een goede ouder.

Ik ben dus bewust kinderloos met 1 van de redenen mijn eigen jeugd. En de verrotte wereld om je heen die zijn ogen sluit.
En dat is met hoe individueel iedereen voortaan leeft echt niet beter geworden in deze huidige maatschappij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:16

DuoPenotti schreef:
Wil je je steriliseren zonder kinderen dan moet je naar de psycholoog, ze doen erg moeilijk als je nog jong bent. Want jee, weet je het wel zeker.

Dat geldt iig niet voor mannen, ken iemand die zich gewoon zonder problemen op 22 jaar heeft kunnen laten steriliseren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:19

Dat klopt bij mannen doen ze wat minder moeilijk :j
Maar als vrouw baar je toch kinderen? Ook al is dat totaal niet verstandig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:21

Klopt, het is vooral voor vrouwen een crime. Bij mij duurde het 17 jaar om het voor elkaar te krijgen :')
Ondanks persoonlijke en medische redenen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:38

En het is ook geen garantie dat het wél goed gaat, hè. Ik ben het helemaal met jullie eens - sterilisatie als vrouw zou makkelijker moeten zijn en ik ben ook bewust kinderloos onder andere door mijn eigen jeugd en de trauma's als gevolg daarvan. En sommige mensen zouden gewoon geen kinderen moeten kunnen krijgen of hebben. Echter heb ik de eerste zeven jaar van mijn leven een ongelooflijk fijne, liefdevolle en moeder gehad (ondanks de trauma's die zij door haar eigen moeder had opgelopen), ik was met haar vier handen op een buik. Ik ben overigens zélf een IVF-kind. Mijn moeder is gewoon zo verbitterd geraakt door de vechtscheiding met mijn vader dat ze daarna nooit meer hetzelfde is geweest.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:41

Raar dat wanneer je als vrouw geen kinderen wil er zo moeilijk gedaan wordt.
Ieder haar eigen keus.

Ik zie regelmatig mensen die beter geen ouder hadden kunnen worden.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:27

Mijn ervaring is dat geen kinderen willen als vrouw afwijkt van de de norm en het een soort van taboe is om als vrouw geen kind te willen. Ik wil zelf ook geen kinderen, maar dat is voor een groot deel van mijn omgeving onbegrijpelijk en "not done" om die keuze te maken. Zelfs sommige therapeuten / psychologen vinden dat een vreemde keuze...

Het contact verbreken met ouders is ook een groot taboe naar mijn idee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:29

Klopt dat is ook een taboe als je contact met ouders verbreekt.
Want sommige mensen lijken maar niet te snappen dat niet alle ouders zo goed zijn voor de kinderen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:34

Ik ben heel erg blij met mijn omgeving, daadwerkelijk 95% van de mensen die ik spreek begrijpen het voor mijn gevoel. Zeker mensen die weten wat mijn geschiedenis is. Maar ik hoor inderdaad ontzettend vaak hoeveel onbegrip er over is dat je als vrouw geen kinderen wil, terwijl er bij mannen heel lacherig over gedaan wordt en mensen zeggen "haha, dat snap ik wel, goed bekeken kerel!!".

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:01

Mijn ervaring rondom het steriliseren is toch een andere en wel positief. Ik was 28 en binnen een paar zinnen zei de gynaecoloog: dat gaan we regelen.

Misschien omdat het een man was? <<)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:03

pateeke schreef:
Mijn ervaring is dat geen kinderen willen als vrouw afwijkt van de de norm en het een soort van taboe is om als vrouw geen kind te willen.
Helaas lijkt dit waar. Ironisch heb ik soms het idee dat ik meer vrouwen ken die geen kinderen willen dan die die ze wel willen. Ik ben met mijn kinderwenst juist vaak de uitzondering. Nou kan dat natuurlijk toeval zijn of een gevoel wat niet klopt, maar ik vraag me soms wel af of die norm eigenlijk wel klopt met de huidige maatschappij, of eigenlijk al niet meer klopt en puur dom uit vroeger is blijven hangen.

Het lijkt wel steeds meer geaccepteerd, maar meer dan voorheen is nogsteeds niet zo veel natuurlijk :+ .

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:13

Dat dacht ik ook een hele tijd Cambionn dat het meer geaccepteerd was. Totdat ik ouder en ouder werd toen kreeg ik toch heel vaak dat ze gewoon gingen invullen dat je ze hebt.

Bijvoorbeeld een verhaal over hun kinderen en dan zeggen: maar zo groot heb je ze misschien nog niet?
Euh ik heb ze helemaal niet, is dat ook een optie?

Ik zag via je profiel dat je nog erg jong bent en dat speelt denk ik heel erg mee in jouw idee.
Uiteindelijk heb ik echt gemerkt dat ze wel hebben nog steeds normaler wordt gevonden als ze niet hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:28

Melzazu schreef:
Mijn ervaring rondom het steriliseren is toch een andere en wel positief. Ik was 28 en binnen een paar zinnen zei de gynaecoloog: dat gaan we regelen.

Hier heb ik moeten banketstaaf als Brugman ondanks medische redenen en ben ik op mijn 28e afgewezen en op mijn 29e, nadat de tweede gynaecoloog uitgebreid had overlegd met mijn internist (die me had doorverwezen) en veel wikken en wegen uiteindelijk wel groen licht gekregen.
Maar eigenlijk vonden ze me te jong en wat nou als ik er spijt van zou krijgen en bladiebla. :roll:

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:31

lor1_1984 schreef:
Melzazu schreef:

Hier heb ik moeten banketstaaf als Brugman ondanks medische redenen en ben ik op mijn 28e afgewezen en op mijn 29e, nadat de tweede gynaecoloog uitgebreid had overlegd met mijn internist (die me had doorverwezen) en veel wikken en wegen uiteindelijk wel groen licht gekregen.
Maar eigenlijk vonden ze me te jong en wat nou als ik er spijt van zou krijgen en bladiebla. :roll:

Wat vreselijk vervelend voor je.
Ik had ook verwacht dat ik het hele: weet je wel zeker dat je geen gezin wilt?
door zou moeten maar gelukkig niet.

Bij mij ook wel deels wat medische redenen trouwens maar ik denk dat ik gewoon een hele fijne gynaecoloog heb getroffen.

We gaan volledig off-topic :oo

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:39

Ik denk dat mensen nu meer dan vroeger de keuze kunnen en durven maken om geen kinderen te willen en dat het in de maatschappij in het algemeen iets meer geaccepteerd is dan vroeger.
Maar mijn idee is inderdaad wel dat wél kinderen hebben als "normaler" gezien wordt dan ze niet hebben. In mijn omgeving heeft het merendeel toch ook wel kinderen (of een kinderwens).
Wat denk ik ook meespeelt bij sommigen: er is te weinig geld voor de zorg. Als je ouder en hulpbehoevender wordt, wordt er vaak verwacht dat kinderen zorgen voor hun ouders, maar wat als je geen kinderen hebt die op je oude dag voor je kunnen zorgen? Geen goede motivatie om aan kinderen te beginnen, vind ik, maar voor sommigen die ik ken heeft dat toch ook wel meegespeeld in de keuze om wel kinderen te hebben.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:47

Zullen we niet zo offtopic gaan?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:51

Melzazu schreef:
Dat dacht ik ook een hele tijd Cambionn dat het meer geaccepteerd was. Totdat ik ouder en ouder werd toen kreeg ik toch heel vaak dat ze gewoon gingen invullen dat je ze hebt.

Bijvoorbeeld een verhaal over hun kinderen en dan zeggen: maar zo groot heb je ze misschien nog niet?
Euh ik heb ze helemaal niet, is dat ook een optie?

Ik zag via je profiel dat je nog erg jong bent en dat speelt denk ik heel erg mee in jouw idee.
Uiteindelijk heb ik echt gemerkt dat ze wel hebben nog steeds normaler wordt gevonden als ze niet hebben.
Oh maar ik ben het ook wel mee eens dat het nogsteeds normaal wordt gevonden dat je kinderen hebt/wilt. Enkel dat het iets minder erg is dan voorheen. Als in, een "slightly less bad" ding. Zeker niet dat het nu goed is. Maar dat zou iig betekenen dat het, zei het zeer langzaam, de goede kant op gaat. Dat was meer waar ik op doelde. Beetje wat Pateeke bijv. ook zegt.

Ik ben idd erg jong. Veel van mijn kennisen, vrienden en collega's waar ik regelmatig mee praat zijn echter ouder. Dat gaat wel van mijn leeftijd tot ver over pensioensleeftijd. Hoewel ik kan indenken dat de jongeere generatie wellicht iets makkelijker erin is (maar ook geen idee of dat zo is), was het dus niet puur op leeftijdsgenoten gebaseerd ;) .

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:56

Tink89 schreef:

Ik weet niet of dat zo off-topic is… eerder werd al gezegd dat sommige mensen beter geen kinderen zouden krijgen. Maar zeker vroeger was “geen kinderen krijgen” vaak geen optie, het werd niet geaccepteerd … daarmee is het niet zo verwonderlijk dat een deel mensen waarvan gezegd wordt dat ze beter geen kinderen hadden gehad, toch kinderen heeft gekregen en de band met die kinderen vervolgens niet goed is en evt doorbroken wordt. Met andere woorden: het hangt imo wel samen…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 10:06

Ik wedijver al mijn hele leven met een dood broertje.
Hij is voor mij geboren en overleden.
Dat moet een intens verdriet zijn.

Maar voor mij voelde hij op plek 1, dan mijn zusje (is jonger) en heel misschien kwam ik daarna.
Kon wel alles opknappen. Ik ben nog steeds boos en verdrietig.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 10:38

Tink89 schreef:

Ik vind het niet erg dat jullie off-topic gaan, maar weet niet of dat aan mij is. Als mensen zich maar vrij voelen om hun ervaring met verbroken of hersteld contact met een ouder er nog tussendoor te posten :)