euthanasie moeder en dan verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:21

Ik kan me dat goed voorstellen inderdaad, Chanicha. Het is zo kwetsend om dat naar je hoofd te krijgen, je kan enkel jezelf eraan herinneren dat die persoon niet beter weet of kan op dat moment. Het ligt niet aan jou.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 11:21

pmarena schreef:
meggiemeg schreef:
Dat ze op zijn minst toch even aan anderen had gedacht, dat je anderen een vorm van afscheid gunt. Al is het maar een advertentie, dat mensen weten dat je er niet meer bent. Ze was het daar dan uiteindelijk wel mee eens maar ze wilde helemaal niets behalve er stil tussen uit piepen. Het liefste had ze me niet verteld, dus heeft mijn zwager dat maar gedaan.

Erg flauw dat zwager het wel wist... Maar wellicht heeft ze dit heel bewust besloten. Het was nu eenmaal geen topper sociaal gezien..... En ook erg jammer dat zij wel hun woordje konden doen en jij al snel afgekapt werd gevoelsmatig. Wellicht had moeder de dokter ook instructies gegeven dat ze het kort en zakelijk wilde houden...? Dan is het an sich wel weer netjes tegenover haar dat hij dat respecteert. Wel lastige positie voor een dokter lijkt me trouwens want met de familie wil je toch ook rekening houden....

Ik kan me wel inleven in het idee van geen getrut maar *hop* onder de grond / de oven in.
Mijn oma wilde dat ook, geen gedoe met in in het kistje kijken enzo, daar gruwelde ze van. Bloemen hoeven zowel oma als moeder ook niet: die kunnen mensen bij leven geven, dan hebben ze er tenminste nog wat aan :j En die zijn (was) allebei niet verbitterd.

Zelf zou ik ook liefst (als de tijd daar is, hopelijk nog lang niet...) na de dood z.s.m. onder de grond willen. In ieder geval z.s.m. in de kist met deksel er op, geen gedoe rondom mijn dode lijf. Oma zei altijd dat ze geen zin had in "lijkies kijken" na haar dood :(:) Geen gesol, geen gedoe. Helemaal prima +:)+

Ik vind het netjes van je dat het gewoon zo hebt afgehandeld zoals zij wilde +:)+

Maar nu is ze weg. Helemaal. Met haar hoef je geen rekening meer te houden. Nu gaat het om jou.
Zou jij het fijn vinden om toch nog iets van een samenzijn voor de familie te organiseren? Is er nog as om af te halen ofzo? Dat je daar dan wellicht iets mee kan, wat mensen uitnodigen, het plakje cake of wat je dan ook fijn vindt, en een klein plechtigheidje ervan maken om die as uit te strooien...? Zodat er voor jou (en anderen) toch ook een beetje een normaal eind aan gebreid kan worden?
Mijn zwager wist het omdat hij toevallig binnen kwam om even te kijken hoe het was en toen was dat gesprek gaande. Hij vond het niet meer dan normaal om mij in te lichten. Ik vond het heel erg voor hem dat hij de boodschapper moest zijn, zeker ook omdat hij nog altijd erg veel verdriet heeft om het verlies van mijn zus, zijn vrouw, afgelopen jaar.

daffodil

Re: euthanasie moeder en dan verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:23

Ik vond het destijds ook best moeilijk om het niet te melden maar ik wist wat een toestanden het zou geven dus ook uit eigenbelang dat niet gedaan. Mijn moeder is erg goed in scenes schoppen en het vooral om haar te laten gaan ipv om degene om wie het werkelijk gaat en dat is de reden dat we haar niet betrokken hebben bij het proces. Voor veel mensen heel moeilijk te begrijpen maar daar gaat jarenlang aan vooraf. Dat is bij jou ook het geval, probeer het niet teveel op jezelf te betrekken. Zoek desnoods wat hulp om dit een plek te geven, het is allemaal niet niks hoor twee zussen en je moeder.....
Dat is nogal wat!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 11:25

Tieneke schreef:
Mensen die zichzelf voortdurend in de slachtofferrol plaatsen, hebben echt psychische problemen. Dat is niet van niet willen zien dat er wel nog mensen zijn die hen betrekken en moeite doen, maar het niet kunnen zien. Het is geen excuus om zich zo te gedragen, maar het is de realiteit.

Kreeg zij eigenlijk psychische hulp al die jaren? Mogelijk heb ik daar overheen gelezen.

Nee ze heeft geen hulp gehad. Ze is wel onderzocht geweest op dementie en de andere vormen daarvan maar volgens de artsen was ze prima in orde wat dat betreft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:33

Tieneke schreef:
Ik kan me dat goed voorstellen inderdaad, Chanicha. Het is zo kwetsend om dat naar je hoofd te krijgen, je kan enkel jezelf eraan herinneren dat die persoon niet beter weet of kan op dat moment. Het ligt niet aan jou.

Het probleem was ook dat ik hele andere negatieve ervaringen met haar had dan mijn zus (we schelen vier jaar)maar zij gelooft dat niet.
Ik heb daar best veel moeite mee gehad maar nu denk ik dan maar niet, ik weet wat ik heb meegemaakt.
Ik wilde op mijn moeders crematie niets zeggen omdat ik niet schijnheilig kan doen en om daar nou een boekje open te doen vond ik ook niet op zijn plaats.

Meggiemeg jouw gevoel mag er zijn he, niemand weet hoe jij je voelt en daar hoef je ook geen goedkeuring voor te krijgen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:37

Pfoe ts, wat een verhaal. Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Ten tweede: heel veel sterkte met het omgaan van de manier waarop dit is verlopen . Het is vreselijk als het zo moet eindigen.

Ik weet er jammer genoeg alles van, mijn vader is recentelijk overleden en ook die laatste maanden waren niet verlopen zoals ik dat graag had gewild. Ik heb er erg veel last van.

Maar wat jou wellicht helpt: jouw moeder was dusdanig veranderd dat zij zich ook niet anders had kunnen gedragen. Toch een soort ziekte waardoor ze zo verbitterd raakte. Dit was niet hoe jouw moeder eigenlijk was. Die gedachte helpt mij bij mijn vader.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:44

chanicha schreef:
Het probleem was ook dat ik hele andere negatieve ervaringen met haar had dan mijn zus (we schelen vier jaar)maar zij gelooft dat niet.
Ik heb daar best veel moeite mee gehad maar nu denk ik dan maar niet, ik weet wat ik heb meegemaakt.
Ik wilde op mijn moeders crematie niets zeggen omdat ik niet schijnheilig kan doen en om daar nou een boekje open te doen vond ik ook niet op zijn plaats.

Meggiemeg jouw gevoel mag er zijn he, niemand weet hoe jij je voelt en daar hoef je ook geen goedkeuring voor te krijgen.

Voor mij ook herkenbaar.
Mijn moeder heeft tegen mij altijd andere dingen gedaan dan tegen mijn broers.
Bij mij dreigde ze met zelfmoord en wilde ze dat ik de psychiater/hulpverlener uit ging hangen.
Mijn ene broer schold ze uit voor alles wat maar lelijk is. Terwijl ze niet 1 scheldwoord ooit tegen mij heeft gebruikt.
En bij mijn andere broer is ze alleen maar zielig slachtoffer.

Mijn moeder leeft nog.
Mijn broers hebben onderling ruzie met elkaar.
Dus ik zie echt tegen een begrafenis op. Waar ik tussen beide kan staan.

En net als jij wil ik ook niet spreken.
Wil daar geen mooi verhaal ophangen als dat zo voor mij niet voelt.

En ik hoop dus wel dat ze ineens dood is.
Moet er niet aan denken om nog zorg te verlenen. Geklaag aan te horen...

Sterkte hier allemaal.
Wat een enorm veel verdrietige berichten weer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 11:57

Ik kon het ook niet opbrengen om boven de advertentie de tekst te plaatsen met intens verdriet of met groot verdriet, heb dan ook voor een andere tekst gekozen: het is goed zo, eindelijk rust. Daar heb ik meer vrede mee en mijn moeder vond hem zo mooi gekozen... het waren ook haar laatste woorden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:00

Het is wel lekker sober. Passend wel :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:33

Nee dit lag zeker niet aan jou. Sterkte met dit hele verhaal en je emoties want je zult nogsteeds met veel vragen zitten.

Wat ik wel lastig vind om te begrijpen is waarom je vind dat iemand niet zomaar uit het leven kan stappen zonder rouwkaarten, krantenartikel, condoleance etc.
Ikzelf zou dit namelijk ook allemaal niet willen. Ik wil geen trieste uitvaart waarbij de uitvaartondernemer zijn best doet zoveel mogelijk mensen aan het janken te krijgen. Een uitvaart hoeft voor mij helemaal niet maar als mijn nabestaanden dat toch graag willen, dan graag met efteling muziek. Ik wil grappen, prutsmuts en lekker uiteten met zn alle ipv die droge, veel te dure cake. Kaarsen etc lekker bij action halen en ikea heeft tegenwoordig zelfbouw kisten. Perfect.
Maar als mijn moeder bevoorbeeld komt te overlijden, zou ik een condoleance verschrikkelijk vinden
Gelukkig wil ze dat allemaal niet... 'komt toch geen hond' zegt ze dan. :')

Maar ook mensen die verbitterd zijn hebben wensen. Respecteer ze.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:50

Een uitvaart hoeft helemaal niet triest te zijn. Verreweg de meeste uitvaartondernemers weten dat ondertussen ook. Als jij rock en roll muziek, een cabaretier, bier en wijn wilt, dan kan dat. De meeste recente uitvaarten van (jonge) mensen waar ik bij was waren ook zo (OK, geen cabaretier, dat dan weer niet).

Ik dacht vroeger ook zoals jij, Hutcherson, over condoleances. Tot je vader en je moeder overlijden en jóuw vrienden, die je vader en moeder niet eens gekend hebben, op komen draven om jóu bij te staan. Ik had me nooit gerealiseerd hoe belangrijk dat is voor jezelf. Dat zíj die moeite voor jóu doen.

Mijn vader zei ook altijd: er komt toch niemand. Mijn moeder zei tijdens de uitvaart: goh, als hij toch eens kon zien hoeveel mensen er gekomen zijn...

Tussen rationeel van te voren denken en de emoties als het eenmaal zover is, zit nogal een afstand.

En daarom ga ik dus als het even kan (niet omdat het zo leuk is, maar omdat je je vrienden ermee helpt), naar uitvaarten van mij totaal onbekende familie van mijn vrienden.

En daarom snap ik ook dat als een overledene dat niet wil, de nabestaanden het daardoor wel degelijk zwaarder hebben. Omdat ze er dan letterlijk alleen mee moeten dealen, ipv het verdriet te kunnen delen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:57

Ik sluit me helemaal aan bij de post van Ibbel. De mensen om mij heen hebben het afscheid iets makkelijker gemaakt.

Het afscheid gaat over de overledene maar is voor de nabestaanden. Ik kan me zo voorstellen TS dat het je helpt om bijeenkomst te organiseren. Zeker omdat het zo'n moeilijk afscheid is kan het helend zijn om met z'n allen bij elkaar te komen en even het verdriet met z'n allen te dragen. Daarmee passeer je in mijn ogen je moeder niet, je doet het voor jezelf, om jezelf (en anderen te helpen) weer verder te gaan.

Sterkte!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:14

Jemig TS, ik heb niet alles gelezen..maar wat lijkt me dit ontzettend moeilijk voor jou. Ik snap je zo goed, die tegenstrijdige emoties die hier bij komen. Het voelt voor mij alsof je moeder je buitengesloten heeft en dat doet pijn. Meestal doen mensen dat om zich tegen hun eigen hevige en kwetsbare emoties te beschermen die zij zeker gehad moet hebben maar waarvan ik inschat nav jouw verhaal dat ze daar totaal niet mee om kon gaan.

Heb jij verder helaas niks aan..misschien niet zo gek om wat hulp te zoeken bij deze rouwverwerking.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:30

Gecondoleerd TS. Ik kan me voorstellen dat je met vragen zit. Op sommige vragen zijn misschien antwoorden te vinden en op andere vragen misschien niet. En dat is oké. Soms is het überhaupt kunnen stellen van de vragen en erover nadenken, erom rouwen al verwerking op zich. Veel sterkte. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:34

:(:) Sterkte TS. Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet een afscheid is die jij in gedachten had. Een herdenkingsmoment voor de mensen om haar heen zou dan nog wel mooi zijn. Ook met herinneringen in wel mooie tijden.

Antwoorden zal je niet zomaar krijgen, maar hopelijk kun je het dan een plekje geven. Mensen die zelf kiezen voor het einde hebben die keuze al langere tijd geleden gemaakt. En het heeft niks met jou te maken en jij kan er ook niks aan doen. Hoe ontzettend moeilijk ook :(:)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:12

Meggiemeg, allereerst gecondoleerd met het verlies van deze dierbare persoon. Een moeder is voor iedereen een ankerpunt (of dat zou ze moeten zijn)
Ik begrijp uit je verhaal en de reacties dat je moeder mentaal de nodige issues had.
Pijnlijk om daar mee te moeten leven en om te gaan.

Weet je, als iemand 1 been heeft, verwacht niemand dat die persoon even de 100 m horden loopt. Of het nog maar probeert. Of vertelt hoe het moet. Dat kan gewoon niet, klaar.
Met psychische problemen is de lijn veel dunner: niemand ziet wat en iedereen verwacht dat je normaal mee doet. Mensen voelen zich afgewezen als de persoon in kwestie niks probeert. We gaan vertellen hoe het moeten om te helpen en ook dat werkt niet. Erg verwarrend dat je moeder soms wel over de brug kan komen, en dan weer niet. Sommige mensen willen nu eenmaal niet geliefd worden. In hoeverre dat een actieve keuze is dan wel een psychische afwijking, daar is geen consensus over. Maar of er nu sprake is van een gediagnostiseerde aandoening of een karakter dat gewoon als ‘lastig’ gekend is, jij als dochter van hebt er maar mee te dealen.

Ik pik er een paar van je vragen uit:

“Alleen waarom ontneem je anderen een keuze om op welke manier dan ook afscheid van je te nemen?”
Bekijk het andersom: stel dat ze het wisten, wie was er nog gekomen? Ze had immers iedereen al weggejaagd zoals ik het lees.

“Dat ze op zijn minst toch even aan anderen had gedacht, dat je anderen een vorm van afscheid gunt.”
Dit sterfproces past helemaal in hoe je moeder was. Dat heeft helemaal niks met jou als persoon te maken, of met de waarden die jij hebt. En zoals ik het lees heb je deze waarden ook altijd tegenover haar verdedigd, haar blijven uitnodigen, blijven proberen. Het siert je.

“Maar waarom dan wel aan je omgeving vertellen dat er niemand aan je denkt, zelfs je eigen dochter niet, dat ze niet aan je denkt met feestdagen?”
Psychische aandoeningen zijn er in vele vormen en tweedracht zaaien, feiten verdraaien, jezelf in de slachtofferrol zetten, dat kunnen daar allemaal uitingen van zijn. Een persoon die 1 been heeft en die zegt de 100 m horden te lopen, daar kan iedereen meteen de waarde van inzien. Bij psychische issues helaas niet. Dat is niet jouw schuld.

“alleen nu had je er wel naar toe kunnen leven en is het je ontnomen door haar zelf.”
Overroep dat aub niet. Ik heb 4 maanden naast mijn palliatieve moeder geleefd. Elke dag tel je af op de kalender, je hoopt elke seconde dat de tijd stil staat en als ze er dan niet meer is, huil je om elke vraag die je overvalt die je haar had willen stellen. Nooit is die tijd lang genoeg. Nooit is die tijd goed genoeg. Erna is altijd leeg.

“Ik ben van mening dat je altijd de wens moet respecteren van de overledene.”
En dat heb je gedaan. Put daar troost uit. Het was niet jouw wens, maar de hare, hoe onbegrijpelijk ook. Door aan die wensen te voldoen, hou je in gedachten de overledene zijn hand vast op het pad dat hij of zij uitgestippeld heeft. Ook door dingen niet te willen /doen.

Neemt niet weg dat jij ook recht hebt op rouwen en steun. Aangezien jouw moeder daar geen officieel moment voor heeft ingebouwd, ben je nu geheel vrij dat naar eigen goeddunken in te vullen. Kan je niet met een paar mensen afspreken voor taart en koffie of zo om je moeder te herdenken, waarbij je misschien aangeeft hoe lastig jij het hebt met haar afscheidsplanning (of het gebrek eraan)?

Veel sterkte gewenst! Je doet dat goed door hier alvast je issue neer te schrijven. Hopelijk put je kracht uit de posts.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:34

Mooi geschreven Foxy80, complimenten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:39

Eatshay schreef:
Mooi geschreven Foxy80, complimenten.

Ik sluit me hierbij aan.

Het is ook nog allemaal heel vers, TS, geef jezelf ook de tijd.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:45

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
De hele gang van zaken lijkt me moeilijk voor jou.
:(:)

Ik heb tegen mijn partner gezegd dat als ik eerst ga hij moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Het is namelijk zijn afscheid voor mij en niet mijn afscheid van hem want ik ben er dan niet meer en hij moet ermee verder.

Dit is natuurlijk afhankelijk ook van wat je gelooft wat er na de dood is misschien.

Verder vind ik ook wel weer dat als iemand, zoals dus jouw moeder, wensen heeft hoe en wat dat je dat wel moet respecteren maar ik heb ook heel vaak gezien dat dat voor de nabestaanden soms heel moeilijk was. Dat is dus heel dubbel allemaal.

Ik hoop dat je de keuzes van jouw moeder ooit een plek kan geven en dat je er ooit verder mee kan. Heel verdrietig vind ik het voor je maar ook voor je moeder. Zij had zo te lezen veel moeite met het leven en dat is heel naar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 16:18

Hutcherson schreef:
Nee dit lag zeker niet aan jou. Sterkte met dit hele verhaal en je emoties want je zult nogsteeds met veel vragen zitten.

Wat ik wel lastig vind om te begrijpen is waarom je vind dat iemand niet zomaar uit het leven kan stappen zonder rouwkaarten, krantenartikel, condoleance etc.
Ikzelf zou dit namelijk ook allemaal niet willen. Ik wil geen trieste uitvaart waarbij de uitvaartondernemer zijn best doet zoveel mogelijk mensen aan het janken te krijgen. Een uitvaart hoeft voor mij helemaal niet maar als mijn nabestaanden dat toch graag willen, dan graag met efteling muziek. Ik wil grappen, prutsmuts en lekker uiteten met zn alle ipv die droge, veel te dure cake. Kaarsen etc lekker bij action halen en ikea heeft tegenwoordig zelfbouw kisten. Perfect.
Maar als mijn moeder bevoorbeeld komt te overlijden, zou ik een condoleance verschrikkelijk vinden
Gelukkig wil ze dat allemaal niet... 'komt toch geen hond' zegt ze dan. :')

Maar ook mensen die verbitterd zijn hebben wensen. Respecteer ze.

Ik respecteer zeker haar wensen en begrijp ze ook grotendeels wel. Alleen niet het stukje waarom anderen niet op de hoogte brengen. Een condoleance is ook niet mijn ding, een kaart kan je net zo maken als je zelf wilt, hoeft niet persé met het zwarte randje er om heen als je dat niet wilt.
Toen mijn zus kwam te overlijden heb ik een fotocollage gemaakt voor bij de gesloten kist, iedereen vond de foto's zo leuk, elk had een andere periode mee gemaakt met haar en herkende veel in de foto's. De bedankkaart heb ik toen ook zelf gemaakt, een mooie foto van een boslaan met een plas water en op de achtergrond mooie zonneharpen tussen de bomen door. Daar overheen een omslag van vellum met een mooi gedicht er op. Iedereen vond m erg mooi en zeer toepasselijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 16:25

foxy80 schreef:
Ik pik er een paar van je vragen uit:
Alleen waarom ontneem je anderen een keuze om op welke manier dan ook afscheid van je te nemen?”
Bekijk het andersom: stel dat ze het wisten, wie was er nog gekomen? Ze had immers iedereen al weggejaagd zoals ik het lees.

Bedankt voor je mooie post. Ik weet zeker dat mensen op hun eigen manier afscheid nemen die ze vroeger om haar heen had. Dat zijn allemaal contacten die minimaal 35 jaar hebben bestaan. Al is het maar een kaartje, een kaarsje branden, een proost uitbrengen. Dat is ook de reden dat ik het nodig vond om een aantal persoonlijk op de hoogte te brengen. Allemaal stuk voor stuk lieve mensen die het enorm lastig vonden hoe het einde was van hun vriendschap met haar.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:26

Ik denk dat jouw moeder zich gewoon niet besefte dat er mensen oprecht van haar hielden omdat ze zo mentaal met zichzelf in de knoop zat. Als je psychisch klappen hebt gehad of gewoon niet gezond bent kun je jezelf dingen voorhouden die helemaal niet waar zijn. Dan ga je steeds meer afstand nemen, onbewust of bewust, van de mensen om je heen..

Mijn moeder is komende december twee jaar geleden overleden. Geen euthanasie, maar wel een enorm moeilijk karakter. Duwde echt mensen om haar heen weg en was een verborgen narcist (het onzekere type dat zich niet geliefd voelt, niet de charismatische manipulator).

Gelukkig heb ik wel de afscheidsrituelen kunnen doen zoals ik dat wilde. Maar tijdens haar ziekte hield ze me weg. Ze wilde dat ik niks zag of meekreeg en communiceerde veel dingen van haar behandeling niet met me. Uit bescherming, vermoed ik. Maar ik vind het echt vreselijk dat ik daardoor ook nooit met haar over haar overlijden heb kunnen praten. Dat ik nooit heb kunnen benadrukken hoe moeilijk ik het ging vinden als ze er niet meer was. Dat we het nooit samen hebben kunnen afsluiten.

Dus.. ik begrijp je volledig. Ik begrijp de leegte, het gevoel dat er iets mist, dat je niet hebt kunnen afsluiten. Het onbegrip dat je voor de situatie hebt. Ik snap het. Allemaal.

Enorm veel sterkte. Y;(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 16:49

Ibbel schreef:
En daarom ga ik dus als het even kan (niet omdat het zo leuk is, maar omdat je je vrienden ermee helpt), naar uitvaarten van mij totaal onbekende familie van mijn vrienden.

Het is een kleine moeite maar vaak wel een groot gebaar. Leuk is het niet maar wel mooi als het zo ontvangen wordt denk ik dan altijd maar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 17:22

Vandaag zijn ze langs geweest van het uitvaartcentrum, de originele akte brengen, even horen hoe het gaat, of we tevreden waren over hoe zij hun werk hebben gedaan. Toen we zaten te praten vond hij het wel apart hoe het allemaal is gegaan maar zij krijgen vaker vreemde wensen te horen. Hij hoopt dat ik er vrede mee krijg en dat het een plekje gaat krijgen. Het zijn aardige mensen van het uitvaartcentrum. Ze hebben hun best gedaan om netjes de wensen in te willigen en het een waardig afscheid te laten zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 19:12

Hopelijk scheelt dit nagesprek voor jouw verwerking.

En jij hebt je best altijd gedaan. Meer kun je niet doen :knuffel: