Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pallatin schreef:Ik heb ondertussen al heel wat brillen verzameld dus beperk me maar even tot diegene die ik draag….ik heb in januari voor het eerst 2 brillen tegelijk gekocht, 1 hele kekke Theo en een meer chique Lindberg. Mijn ‘oude’ bril, ook een Lindberg is nu m’n stalbril geworden. Ik droeg vroeger altijd lenzen maar draag nu al jaren een bril, kreeg met lenzen toch sneller last van droge en rode ogen. Ik heb 2 zonnebrillen op sterkte van Charlie Temple die eigenlijk wel aan vervanging toe zijn en verder heb ik nog een Charlie temple bril liggen die ik als stalbril heb gekocht maar die lang niet zo fijn en goed zit als de helaas veel duurdere exemplaren van de opticien dus die ligt een beetje te verstoffen.
Ik twijfel om m ogen te laten laseren zodat ik alleen nog maar leuke zonnebrillen zonder sterkte hoef te kopen…maar vind t toch wat spannend
MoniqueT schreef:Mijn nichtje heeft pas 6000 euro betaald, multifocaal en cilinderafwijking. Daarnaar ook nog computerafstand.
Hier in Spanje kan het voor minder dan 4500 euro, offertes al opgevraagd. Ik ben nooit gelaserd en wil gewoon druppelverdoving.
DuoPenotti schreef:Maar doet Fyeo het dan?
Of alleen bij een oogarts in het ziekenhuis?
Ik ben overigens nooit voor een intake geweest, dus misschien kan het bij mij ook niet.
Maar gaan gewoon even uit van wat er op de site staat en niet de uitzonderingen.
maaikemuis schreef:Ik heb 2 gewone brillen, 2 sportzonnebrillen, 2 zonnebrillen en nog een oude bril voor het klimmen.
Ik hou van brillen
MoniqueT schreef:DuoPenotti schreef:Maar doet Fyeo het dan?
Of alleen bij een oogarts in het ziekenhuis?
Ik ben overigens nooit voor een intake geweest, dus misschien kan het bij mij ook niet.
Maar gaan gewoon even uit van wat er op de site staat en niet de uitzonderingen.
FYEO heeft zijn eigen artsen in dienst, die vaak ook nog gewoon als oogarts in een ziekenhuis werken.
Snippergroen schreef:Ik heb 1 normale bril op sterkte, maar ik draag deze nietIk heb maar een minimale afwijking. Het is eigenlijk vooral de cilinder die zorgt voor de afwijking in mijn zicht en daar heb ik met name last van in de auto of bij schemering. Ik kan echter niet mijn bril wennen met de cilindercorrectie. Lenzen zou nog een optie zijn, maar ik kan dus ook gewoon zien zonder bril.
Soms draag ik tijdens de schemer in de auto een zonnebril. Die voorkomt dat de autolampen sterren krijgen en maken mijn beeld een stuk rustiger