.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Hoeveel brillen (met sterkte) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:17

Volledige narcose of via druppel verdoving scheelt duizenden euro’s .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:04

Mijn nichtje heeft pas 6000 euro betaald, multifocaal en cilinderafwijking. Daarnaar ook nog computerafstand.

Hier in Spanje kan het voor minder dan 4500 euro, offertes al opgevraagd. Ik ben nooit gelaserd en wil gewoon druppelverdoving.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:29

Ik heb ondertussen al heel wat brillen verzameld dus beperk me maar even tot diegene die ik draag….ik heb in januari voor het eerst 2 brillen tegelijk gekocht, 1 hele kekke Theo en een meer chique Lindberg. Mijn ‘oude’ bril, ook een Lindberg is nu m’n stalbril geworden. Ik droeg vroeger altijd lenzen maar draag nu al jaren een bril, kreeg met lenzen toch sneller last van droge en rode ogen. Ik heb 2 zonnebrillen op sterkte van Charlie Temple die eigenlijk wel aan vervanging toe zijn en verder heb ik nog een Charlie temple bril liggen die ik als stalbril heb gekocht maar die lang niet zo fijn en goed zit als de helaas veel duurdere exemplaren van de opticien dus die ligt een beetje te verstoffen.
Ik twijfel om m ogen te laten laseren zodat ik alleen nog maar leuke zonnebrillen zonder sterkte hoef te kopen…maar vind t toch wat spannend

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:11

Ik mag geen lenzen dragen en laseren is ook uitgesloten. Lensinplantaten worden niet vergoed en zullen om en nabij de €10000 kosten.

Dus dan maar 2 brillen en 2 zonnebrillen op sterkte. Plus een veiligheidsbril op sterkte.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:13

Pallatin schreef:
Ik heb ondertussen al heel wat brillen verzameld dus beperk me maar even tot diegene die ik draag….ik heb in januari voor het eerst 2 brillen tegelijk gekocht, 1 hele kekke Theo en een meer chique Lindberg. Mijn ‘oude’ bril, ook een Lindberg is nu m’n stalbril geworden. Ik droeg vroeger altijd lenzen maar draag nu al jaren een bril, kreeg met lenzen toch sneller last van droge en rode ogen. Ik heb 2 zonnebrillen op sterkte van Charlie Temple die eigenlijk wel aan vervanging toe zijn en verder heb ik nog een Charlie temple bril liggen die ik als stalbril heb gekocht maar die lang niet zo fijn en goed zit als de helaas veel duurdere exemplaren van de opticien dus die ligt een beetje te verstoffen.
Ik twijfel om m ogen te laten laseren zodat ik alleen nog maar leuke zonnebrillen zonder sterkte hoef te kopen…maar vind t toch wat spannend

Houd er wel rekening mee dat laseren dan ook niet mogelijk kan zijn. Daar worden je ogen namelijk nog droger van.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:53

4 :)

1 zonnebril op sterkte
1 bril voor op kantoor
1 bril voor thuis
1 bril voor in de auto

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 00:18

MoniqueT schreef:
Mijn nichtje heeft pas 6000 euro betaald, multifocaal en cilinderafwijking. Daarnaar ook nog computerafstand.

Hier in Spanje kan het voor minder dan 4500 euro, offertes al opgevraagd. Ik ben nooit gelaserd en wil gewoon druppelverdoving.

In Nederland is het al, gecontracteerd, vanaf 1400 per oog inclusief vooronderzoek, verdoving en nacontroles.
De verschillen als ik noem 10.000 en meer 2 ogen, hier een aantal verschillen. De oogartsen die ik ken doen een verdoving met druppels alleen als ze zelf snijden in oog en de lens zelf op de plaats leggen. Korte 20 seconden narcose met anetheist enz is 750 per oog en ze doen dan NIET zelf snijden maar dat doet de Femto laser. Deze laser legt de nieuwe lens ook op zijn plaats en de oogartsen die ik ken stappen dan zelf over op narcose. Ik had dus de keuze,zelfde oogarts ,hoe wil je de operatie met de hand of met de Femto. Daarnaast lens kwaliteit en verder niet gecontracteerd omdat Femto niet bestaat in basis pakket NL.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:24

Mijn nicht heeft alles zelf betaald, geen narcose. Bij FYEO in Eersel.

In Spanje valt het ook niet in de verzekering voor mij trouwens. We hebben onlangs wel een ooglidcorrectie in Nederland laten doen, dat was in Spanje dan weer veel duurder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:38

Ik zou heel graag nieuwe ReplaceLenzen willen maar dat kost toch 3000 per oog.
En dat is dus bij Fyeo.
Dus geen 10.000

Maar vind het toch nog erg veel geld.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:41

DuoPenotti schreef:
Ik zou heel graag nieuwe ReplaceLenzen willen maar dat kost toch 3000 per oog.
En dat is dus bij Fyeo.
Dus geen 10.000

Maar vind het toch nog erg veel geld.

Bij jou niet, mijn geval wel helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:42

Omdat?

Ik kijk gewoon naar de prijzen op de site.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:44

DuoPenotti schreef:
Omdat?

Ik kijk gewoon naar de prijzen op de site.

Mijn ogen zijn zeer droog en extra gevoelig voor infectie. Dus is een andere behandeling nodig.

Daarnaast zijn dat 9/10 keer geen vaste prijzen en komt er nog van alles bij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:46

Maar doet Fyeo het dan?
Of alleen bij een oogarts in het ziekenhuis?

Ik ben overigens nooit voor een intake geweest, dus misschien kan het bij mij ook niet.
Maar gaan gewoon even uit van wat er op de site staat en niet de uitzonderingen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:08

Ik heb 2 brillen, mijn nieuwere en mijn oudere :') De nieuwere heb ik sinds vorig jaar februari, ik laat om de 2 jaar mijn ogen checken en kijk dan of een nieuwe bril nodig is. De nieuwe bril heeft 1 glas dat 0.5 sterker is dan de vorige bril, dus het valt best mee hoor.

Mijn nieuwe montuur is héél erg fijn, en voelt te fragiel aan om mee onder mijn helm te proppen :') Dus mijn oude bril is tot brommer-bril gepromoveerd, stevig montuur haha. Mijn nieuwe bril ligt standaard op de koffietafel, ik draag hem eigenlijk alleen als we tv kijken. Of als we iets gaan doen waarbij ik een goed zicht wil, zoals naar de dierentuin ofzo.

Ik heb geen zonnebril op sterkte. Ik draag mijn bril niet 24/7, ik heb hem nu ook niet op, dus ik vind het de moeite niet :) De oogarts zei toen ik 12 was tegen mijn moeder "ze zal hem waarschijnlijk al snel altijd dragen, ze zal vanzelf merken dat ze dan véél beter ziet", maar ik ben er nooit aan kunnen wennen haha. Ik ben het gewend om wazig te zien, ik weet niet beter, en het stoort me niet, ik krijg er geen hoofdpijn of voelbaar vermoeide ogen van oid. Als ik hem maar draag tijdens het rijden, dat is het belangrijkste. Als ik de rest van de tijd de voegen tussen bakstenen niet zie maakt dat niet zoveel uit haha.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:15

Ik heb 4 brillen op autorij-sterkte
3 voor 60 cm tot 3 meter die draag ik meest in huis.
1 op 30 cm die is echt voor het fijne werk, nagels, een draad door een naald etc.

Allemaal plus sterktes.

Varifocus heb ik geprobeerd maar daar wordt ik duizelig van, heeft met hersenletsel te maken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:31

DuoPenotti schreef:
Maar doet Fyeo het dan?

Ik ben overigens nooit voor een intake geweest, dus misschien kan het bij mij ook niet.
Maar gaan gewoon even uit van wat er op de site staat en niet de uitzonderingen.

FYEO heeft zijn eigen artsen in dienst, die vaak ook nog gewoon als oogarts in een ziekenhuis werken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:05

Ik heb een gewone bril en een zonnebril op sterkte. De brillen die ik daarvoor had, hebben dezelfde sterkte dus als ik wil, heb ik 3 brillen en 3 zonnebrillen tot m’n beschikking. Alleen zitten ze niet allemaal even goed dus die oudere brillen blijven liggen.

Lenzen nooit geprobeerd, dat zie ik niet zitten. Ben ook zo aan m’n gezicht met bril gewend dat zonder heel ongemakkelijk is. :=

maaikemuis schreef:
Ik heb 2 gewone brillen, 2 sportzonnebrillen, 2 zonnebrillen en nog een oude bril voor het klimmen.

Ik hou van brillen *\o/*

Mag ik vragen van welk merk die sportzonnebrillen zijn? Of bij welke winkel je die gehaald hebt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:09

MoniqueT schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar doet Fyeo het dan?

FYEO heeft zijn eigen artsen in dienst, die vaak ook nog gewoon als oogarts in een ziekenhuis werken.

ja, nee, misschien

ik ken iemand die bij Fyeo is geopereerd.
Lens zat vrijwel geheel verkleefd met de iris. Pupil ging niet meer werken.
Fyeo kon dit niet oplossen en daarvoor is ze naar het ziekenhuis gemoeten.

Dus dan denk ik, aanname, dat ze in het ziekenhuis betere middelen hebben dan bij een kliniek?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:12

Ik draag alleen een bril voor lezen en computerwerk. (en eerlijk gezegd ook bij het haken)

Ik heb 1 bril echt van de opticien. Met computerglas. die gebruik ik vooral op het werk.
En verder een hele zooi van die goedkope brillen van de action en een paar van 5 euro van de kruidvat (die hebben ook een blauw filter)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:48

-13,5 en -13,75.
1. Bril op sterkte
2. Reserve bril (vorige bril) met daarin een verouderde sterkte. (Te weinig dus ;) )
1. Reserve lenzen die meestal over de datum zijn wanneer ik ze nodig heb.

Zonnebril op sterkte heb ik nog nooit gehad.

Wanneer ik m’n lenzen een keer draag heb ik tevens buiten altijd een zonnebril nodig en een leesbril voor dichtbij… daarom draag ik dus geen lenzen meer. Teveel gedoe.

Mijn dagelijkse bril is niet multifocaal, dan wordt m’n zicht te beperkt. Ik los dit op door m’n bril wat naar beneden te schuiven op m’n neus net als een leesbril.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:56

1bril multi-focaal +7 , omdat het dikke glazen zijn , worden ze gegoten en zijn zo dunner om te zien.
Lenzen gingen helaas niet meer na de overgang, te droge ogen.
Glazen ( van Zeiss) zijn zo duur dat ik “maar” 1 bril heb en een voorzetter op maat gemaakt op mijn montuur als zonnebril.
Misschien dat ik over een tijdje aan staar geopereerd moet en dan kijk ik , wat voor soort lens- inplant ik neem, om zo minder sterk tehoeven en minder kosten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:13

Hollandse krent meldt zich: een bril voor in de verte, anders niet.

Geen reservebril, geen zonnebril.

En het ding werkt goed en dus komt er ook geen nieuwe.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:47

Ik heb 1 normale bril op sterkte, maar ik draag deze niet :') Ik heb maar een minimale afwijking. Het is eigenlijk vooral de cilinder die zorgt voor de afwijking in mijn zicht en daar heb ik met name last van in de auto of bij schemering. Ik kan echter niet mijn bril wennen met de cilindercorrectie. Lenzen zou nog een optie zijn, maar ik kan dus ook gewoon zien zonder bril.

Soms draag ik tijdens de schemer in de auto een zonnebril. Die voorkomt dat de autolampen sterren krijgen en maken mijn beeld een stuk rustiger :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:02

Ik had nog 2 goede brillen (1 met meekleurende glazen), maar vond het na 5 jaar tijd voor een nieuwe bril. Nou ja, goed, 1 had wel veel krassen.
Had bij Eyes and More 4 brillen voor 189 euro. Dus 3 gewone en 1 zonnebril uitgezocht. Mijn ogen waren iets veranderd met de vorige keer, maar dat kan ook het moment van de dag zijn met meten. Dus ik merk geen verschil en heb dus nu wel 6 brillen en draag er maar 1.
Ik moet zelfs nog 1 afhalen bij de opticien, die ligt er al weer 3 weken. Die was verkeerd geleverd. Dit topic herinnert mij er aan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:27

Snippergroen schreef:
Ik heb 1 normale bril op sterkte, maar ik draag deze niet :') Ik heb maar een minimale afwijking. Het is eigenlijk vooral de cilinder die zorgt voor de afwijking in mijn zicht en daar heb ik met name last van in de auto of bij schemering. Ik kan echter niet mijn bril wennen met de cilindercorrectie. Lenzen zou nog een optie zijn, maar ik kan dus ook gewoon zien zonder bril.

Soms draag ik tijdens de schemer in de auto een zonnebril. Die voorkomt dat de autolampen sterren krijgen en maken mijn beeld een stuk rustiger :')

Werkt een nachtbril met gele glazen niet beter dan een zonnebril?
Ik heb hetzelfde probleem als jij, maar omdat ik alleen maar gewone brillen op sterkte heb (en dus geen zonnebrillen) moet ik er maar mee dealen :') Ik kan mijn bril op sterkte niet afzetten en een gewone zonnebril opzetten, dan zie ik niets meer :')