Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
scrabbel schreef:De mensen die natuurlijke anti conceptie gebruiken die ik ken hebben allemaal een oepsje gehad.
scrabbel schreef:Een virusje kan alles al in het 100 gooien. Zelf zou ik niet elke keer als ik sex zou willen erbij stil willen staan of het dit keer wel kan. Ik denk dat het een leuke manier is om extra veiligheid in te bouwen naast een condoom.
Janneke2 schreef:Robin_S schreef:Hoezo is buikpijn niet normaal tijdens de menstruatie? Oprechte vraag
Gewoon, dat is zo.
Het komt vaak voor.
Dat kan te maken hebben met je onderrug niet correct gebruiken (ooit had ik een nieuwe fiets en treuzelde wat met het zadel goed af te laten stellen - AU!!!).
En uiteraard zijn er meerdere oorzaken mogelijk, maar laat je dus niet op de mouw spelden 'dat het normaal is' of dat dat bij menstruatie hoort.
Janneke2 schreef:Robin_S schreef:Dorine bedoelt dat van zodra het ei weg is, je lichaam heeft verlaten, dat je voor de rest van die cyclus 0% kans hebt op zwangerschap. Dat klopt.
Nope.
Onder invloed van heftige emoties van het type 'wauw, knappe knul...!!!' is een tweede eisprong mogelijk.
Janneke2 schreef:Oejjj...
Ik voel me vrij om informatie die mij in mijn studie is verteld zonder bronvermelding door te vertellen.
(Maar ik heb even op pubmed gespiekt. Er is wel één en ander te vinden mb: facultative ovulators, coitus induced, resp. spontaneous of reflex ovulation.)
Trouwens, in 4 VWO heeft de biologie leraar enige 'hobbels' rond anticonceptie met ons doorgenomen.
Zoals de extra eisprong onder invloed van emoties,
voorvocht en chemotaxis (hoe zeg je dat...? ) bij de terugtrek methode (zo ongeveer letterlijk het zaadje zwemt naar het eitje omdat hij haar ruikt)
en bij de temperatuurmethode dat je ook om andere redenen temperatuurschommelingen kunt krijgen.
JorineV schreef:@TS de anticonceptiering (Nuvaring, Ornibell, ...) vond ik een verademing. Hiermee ben ik veel meer mezelf dan met de pil. Menstruatie is ook milder.
Heb met belangstelling de discussie over Sensiplan gelezen. Die houd ik zeker in gedachten voor na een volgende zwangerschap (borstvoeding), want de minipil neem ik nooit weer...
JorineV schreef:@TS de anticonceptiering (Nuvaring, Ornibell, ...) vond ik een verademing. Hiermee ben ik veel meer mezelf dan met de pil. Menstruatie is ook milder.
Heb met belangstelling de discussie over Sensiplan gelezen. Die houd ik zeker in gedachten voor na een volgende zwangerschap (borstvoeding), want de minipil neem ik nooit weer...
Robin_S schreef:Suzanne F. schreef:Kan gemeenschap een eisprong triggeren? Dat wist ik niet.
Verschillende bevindingen. Onder bepaalde erotische omstandigheden wel, niet altijd (volgens het artikel). Dus geen eenduidig besluit.
Dorine92 schreef:JorineV schreef:@TS de anticonceptiering (Nuvaring, Ornibell, ...) vond ik een verademing. Hiermee ben ik veel meer mezelf dan met de pil. Menstruatie is ook milder.
Voor mensen die borstvoeding geven is er een speciale cursus want dan zijn de signalen van je lichaam en de hormonen waar je op gaat heel anders.
De cursus is trouwens ook interessant voor mensen die juist wél zwanger willen worden. En als je bijv heel graag een meisje of juist heel graag een jongen zou willen, zijn er zelf opties om de kans op het krijgen van een baby van het gewenste geslacht door middel van je eigen keuzes wat te vergroten
Janneke2 schreef:Robin_S schreef:
Verschillende bevindingen. Onder bepaalde erotische omstandigheden wel, niet altijd (volgens het artikel). Dus geen eenduidig besluit.
Op gegeven moment in dit topic werd gesproken over
'als het ei je lichaam uit is, ben je voor deze cyclus 100% veilig'.
Nope.
Natuurlijk zijn er verschillende bevindingen, zal de ene vrouw dit makkelijker/ sneller / vaker hebben dan de ander - maar die 100% moest je toch maar niet op vertrouwen.
Safiy93 schreef:Dorine92 schreef:Voor mensen die borstvoeding geven is er een speciale cursus want dan zijn de signalen van je lichaam en de hormonen waar je op gaat heel anders.
De cursus is trouwens ook interessant voor mensen die juist wél zwanger willen worden. En als je bijv heel graag een meisje of juist heel graag een jongen zou willen, zijn er zelf opties om de kans op het krijgen van een baby van het gewenste geslacht door middel van je eigen keuzes wat te vergroten
Hoe zou je kunnen beïnvloeden of je een meisje of jongen krijgt dan? Ben benieuwd wat voor wetenschappelijk onderzoek daaraan ten grondslag ligt…
Janneke2 schreef:Aangezien net niet elke cyclus één moment van eisprong kent,
maar er soms laten we zeggen een week later een tweede eisprong plaatsvindt.
(Termen die in de wetenschappelijke literatuur gebruikt worden zijn oa: coitus induced ovulation, olfactory, emotionally induced en zelfs 'spontaneously' induced ovulation) (spontaan in reactie op, of echt spontaan maakt niet elk artikel even duidelijk - dus zet ik het tussen aanhalingstekens; 'in reactie op iets' vind ik weinig spontaan).