Hoe sta jij 's ochtends op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:49

candalisa schreef:
Mijn vriend zijn wekker gaat om 5 uur voor het eerst dan elke 5 minuten tot hij uiteindelijk om 6 uur opstaat :x dan ben ik vaak wel wakker. Mocht het zo zijn dat ik een slechte nacht heb gehad dan blijf ik wel liggen. En zet ik de wekker op mijn telefoon die ook trilt op mijn horloge. Voor mij is het vaak ook even fb openen bokt openen en dan op staan.
Dan drink ik koffie zet ik Disney plus even aan en ga ik met de honden wandelen voor het werk.

Moest dat mijn vriend zijn zou hij wel een andere slaapkamer krijgen (of een andere vriendin!)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:50

Mijn wekker (fitbit die trilt om mijn arm) gaat om 6.30 dan ben ik ook gelijk wakker. Maar heb een redelijk lage bloedruk en als ik gelijk opsta merk ik dat ik er gelijk meer last van heb. Dus meestal scroll ik eerst wat op mijn mobiel en knuffel ik wat met de katten en ga ik om 7 uur eruit. Dan aankleden, katten voeren en ontbijten. Om 8 uur ga ik dan de deur uit.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:27

Robin_S schreef:
Ja zo'n ochtenddouche is heerlijk! {:}

Maar niet als je gelijk uit je bed komt.
Ik douche wel iedere ochtend half uurtje voordat ik weg moet, vind het fijn om mijn dag fris te beginnen.

Yv_

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:34

Wekker gaat, loop slaapdronken naar buiten voor een sigaret waarmee ik wakker word.
Daar even 10 min me-time, dan kat eten en drinken geven, door naar de badkamer: douchen, aankleden, make-uppen etc. En dan dooorrrr naar werk. Ontbijten en alles doe ik pas op mijn werk. Dan word ik ook pas écht wakker.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:36

Ik word heel moeilijk wakker, ik moet heel veel wekkers zetten want of ik word niet wakker en zet in mijn slaap de wekkers uit of ik word wakker met het idee dat ik liever dood was en val automatisch weer in slaap.

De wekker verder weg zetten heeft geen zin, dan hoor ik hem niet of ik ga er gewoon over dromen.

Dit is even in het kort maar wakker worden is bij mij echt dikke ellende.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 10:37

Yv_ schreef:
Wekker gaat, loop slaapdronken naar buiten voor een sigaret waarmee ik wakker word.
Daar even 10 min me-time, dan kat eten en drinken geven, door naar de badkamer: douchen, aankleden, make-uppen etc. En dan dooorrrr naar werk. Ontbijten en alles doe ik pas op mijn werk. Dan word ik ook pas écht wakker.

Ja dat laatste is ook wel herkenbaar. Ik ontdooi pas echt in de auto op weg naar mijn werk en zodra ik om 9uur op werk mijn ontbijt op heb denk ik hehe, ik ben er weer :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:43

Ik moet ook echt even bijkomen en wakker worden in de ochtend. Ik doe nu hetzelfde als jij, een kwartiertje scrollen. Als ik heel erg in een boek zit kan het voor mij ook werken om m'n boek te pakken en even een hoofdstuk te lezen. Als ik die tijd niet pak loop ik echt als een zombie rond, kan dan gerust voor een open koelkast staan staren met werkelijk geen idee wat ik eruit moet pakken. Ik laat dan ook alles uit mn handen vallen, heb echt even de tijd nodig om 'aan' te gaan :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:51

Het ligt eraan of ik thuiswerk of niet. Of dat ik de deur uit moet, beter gezegd. Met thuiswerkdagen gaat m'n wekker en blijf ik nog even lekker liggen. M'n vriend laat de kat dan boven die me maar al te graag even goed wakker maakt. Dan rol ik mn bed uit en kruip achter m'n laptop maar niemand moet tegen me aan zwetsen ofzo. Laat mij maar even bijtrekken.

Als ik de deur uit moet rol ik m'n bed uit, gooi wat water in mn gezicht en wat ander spul erop, verzorg me, loop naar beneden, stap de deur uit met een bak thee en m'n laptoptas en rij naar kantoor. Als ik daar anderhalf uur later ben ben ik een beetje wakker. Dat komt pas echt na een bak koffie of twee. :))

Afbeelding

Ofwel, m'n nieuwe shirt says it all.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:55

Wekker gaat om 6.15 en dan sta ik meteen op. Als ik een heel slechte nacht heb gehad scroll ik even 5 minuten tot mijn herhalingswekker gaat en dan sta ik op. Om 7u ben ik onderweg naar werk. Ik snap nooit zo goed dat mensen niet uit bed 'kunnen' komen. Het is toch gewoon rechtop gaan zitten en je benen over de rand gooien :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:04

Zodra ik wakker word van een van de vele wekkers gooi ik mijn benen over de rand van het bed en loop als een zombie richting koffiezetapparaat. Dat staat al volledig geprepareerd klaar... net als kleren, dat ligt ook klaar, broodtrommel staat ook klaar, tas ernaast met sleutels enz. Ik hijs me in de kleren, pak de tandenborstel en laat al tandenpoetsend de hond even uit. Daarna koffie in de autobeker, in de auto word ik verder wakker met muziek. Tegen de tijd dat ik op het werk ben sta ik volledig aan op deze manier ongeacht het tijdstip. Dus soms om 4.45 al stuiterend aan de slag.

En dan passagiers die klagen dat het zooooo vroeg is om 7.30.... :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:05

Mijn wekker gaat om 6:00, ik maak gebruik van een wake up light.. dan is het al licht in de kamer. Dan sta ik meteen op, kleed ik mij aan en ga ik met de hond naar buiten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:11

Maar iedereen die pas op het werk echt wakker is, hoe vertrouwd ben je dan in het verkeer? Of gaan jullie allemaal met het OV?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:16

Froukje schreef:
Maar iedereen die pas op het werk echt wakker is, hoe vertrouwd ben je dan in het verkeer? Of gaan jullie allemaal met het OV?

Oh maar ik ben er wel fysiek, alleen is er nog niet echt iemand thuis. Dus als je nadat ik wakker word tegen me aan loopt te zwetsen zal ik je hooguit glazig aankijken. Je moet niet al teveel van me verwachten dan. :') Maar in het verkeer ben ik wel gewoon alert.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:17

Palmboom95 schreef:
Wekker gaat om 6.15 en dan sta ik meteen op. Als ik een heel slechte nacht heb gehad scroll ik even 5 minuten tot mijn herhalingswekker gaat en dan sta ik op. Om 7u ben ik onderweg naar werk. Ik snap nooit zo goed dat mensen niet uit bed 'kunnen' komen. Het is toch gewoon rechtop gaan zitten en je benen over de rand gooien :+

Dit snap ik dus echt, écht niet :') Ik ben volstrekt verward de eerste vijf minuten, laat stáán dat ik weet dat ik benen heb en die ook nog over de rand kan gooien. En dat ogen dingen zijn die open kunnen, en dat er een leven bestaat waarin je verticaal bent |(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 11:42

BaileyMix schreef:
Palmboom95 schreef:

Dit snap ik dus echt, écht niet :') Ik ben volstrekt verward de eerste vijf minuten, laat stáán dat ik weet dat ik benen heb en die ook nog over de rand kan gooien. En dat ogen dingen zijn die open kunnen, en dat er een leven bestaat waarin je verticaal bent |(

Dit is echt een fantastische omschrijving _O- en zo herkenbaar hahaha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:59

ryukapple schreef:
Mijn wekker (fitbit die trilt om mijn arm) gaat om 6.30 dan ben ik ook gelijk wakker. Maar heb een redelijk lage bloedruk en als ik gelijk opsta merk ik dat ik er gelijk meer last van heb. Dus meestal scroll ik eerst wat op mijn mobiel en knuffel ik wat met de katten en ga ik om 7 uur eruit. Dan aankleden, katten voeren en ontbijten. Om 8 uur ga ik dan de deur uit.

Tip ? Rechtop gaan zitten en je beenspieren een aantal keren goed aanspannen. Kun je ook doen wanneer je meteen gaat staan en je wat licht in je hoofd voelt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:51

Goof schreef:
Ik vind snoozen echt kansloos, die tijd kan ik ook slapen :')
Ik sta er direct naast als de wekker gaat. Hoe dat gaat? Hetzelfde als opstaan na snoozen; benen eruit en opstaan.

Zonder snooze verslaap ik mij.

Ik druk de boel uit in mijn slaap.

Aan de andere kant kant van mijn kamer leggen heeft geen nut want dan slaap ik er gewoon een half uur door heen.

Ik heb echt even nodig om op aarde te komen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:10

Ik heb ooit een paar maanden volgehouden om bij het afgaan van mijn wekker eerst even te lezen, dan 10 minuutjes te mediteren en dan verder ontbijt, aankleden, etc te doen. 'S avonds dezelfde routine. En eerlijk waar: ik heb me nooit beter gevoeld bij opstaan dan toen. Het werd ook iedere dag iets makkelijker.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:06

Ik snooze 1 keer, dan kom ik al mopperend uit bed, loop de trap af regelrecht naar de koffiemachine, na mijn koffie ben ik aanspreekbaar :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:07

Ik snap dat snoozen juist niet. Waarom?? Als je wekker een halfuur eerder laat gaan zodat je een halfuur kan snoozen had je toch ook nog een halfuur kunnen slapen? :')
Ik ben dus team wakker en uit bed. Niet gelijk 100% “aan”, maar wel genoeg om te kunnen functioneren haha. Ik word rustig wakker tijdens het ontbijt op de bank :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:08

KarinW86 schreef:
Mijn wekker gaat om 6:00, ik maak gebruik van een wake up light.. dan is het al licht in de kamer. Dan sta ik meteen op, kleed ik mij aan en ga ik met de hond naar buiten

Ik ben daar zo benieuwd naar, hoe werkt dat en helpt het je iets makkelijker op te staan? Ik heb altijd mijn ogen half dichtgeplakt zitten, zo ver weg ben ik nog als ik als een zombie wakker wordt.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:09

Ik zet mijn wekker om 7 uur en snoozer graag, maar voor half 8 ben ik eruit. Ik zet wel meerdere wekkers, op de mobiel maar heb internet altijd uit staan als de mobiel in de slaapkamer is, geen verleiden om te kijken. Dan sta ik op en doe ik mijn ding, eten enz en ga naar het werk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:10

Ik vind het vooral knap bijzonder dat mensen soms anderhalf uur nemen in de ochtend om dingen te doen. In de ochtend wil ik geen tijd verspillen, de noodzakelijke dingen doen en de deur uit indien nodig. Anders had ik ook nog wel kunnen slapen.

Andere mensen: lakken hun teennagels, polijsten de vloer, zetten een nieuwe deur in de voordeur, bakken een taart en maken het avondeten en gaan dannnn de deur uit. Hoe dan?!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:12

Roosch schreef:
Ik vind het vooral knap bijzonder dat mensen soms anderhalf uur nemen in de ochtend om dingen te doen. In de ochtend wil ik geen tijd verspillen, de noodzakelijke dingen doen en de deur uit indien nodig. Anders had ik ook nog wel kunnen slapen.

Andere mensen: lakken hun teennagels, polijsten de vloer, zetten een nieuwe deur in de voordeur, bakken een taart en maken het avondeten en gaan dannnn de deur uit. Hoe dan?!

Haha ja ik ben s morgens zo snel en efficiënt mogelijk zodat ik zo min mogelijk slaap-tijd verspil :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:20

Autumnn schreef:
Ik snap dat snoozen juist niet. Waarom?? Als je wekker een halfuur eerder laat gaan zodat je een halfuur kan snoozen had je toch ook nog een halfuur kunnen slapen? :')
Ik ben dus team wakker en uit bed. Niet gelijk 100% “aan”, maar wel genoeg om te kunnen functioneren haha. Ik word rustig wakker tijdens het ontbijt op de bank :j

Hier hetzelfde. Wekker = uit bed. Koffie maken en even verder wakker worden. Blijven liggen word ik loom van en met snoozen leer je jezelf imo door je wekker heen slapen. := Mijn man is een snoozer en die moet ik regelmatig half uit bed duwen met de melding "als je nu niet op staat ben je te laat." want die kan dan ook nog eens heerlijk pissig zijn als hij met zijn gesnooze te laat komt. :roll:
En dat blijft dan vol houden dat hij makkelijker op kan dan ik. _O- Ja, als ik hem uit bed duw wel ja. :')
Ik "snooze" vaak mee dankzij mijn man. ( >;) ) en wordt daar echt ellendig van. Als hij een week heeft dat hij met de wekker moet op staan ben ik gewoon een week hondsellendig tot 3 uur in de namiddag door dat gesnooze wat mijn slaap onderbreekt gezien ik lichter slaap dan hem. :=

Ik sta wel een uur vroeger op ja maar dat is omwille van mijn ochtendhumeur. Ik wil het eerste uur nadat ik op gestaan ben mensen mijn humeur niet aan doen. _O- Dus als ik een uur vroeger op sta is dat voorbij tegen dat ik onder de mensen kom.