Hoeveel kost jouw lunch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 12:59

Sizzle schreef:
Josien_ schreef:
Vind het wel grappig dat TS zegt niet van brood te houden, maar er toch veel brood geadviseerd wordt.

Ik had dat inderdaad niet gezien op mijn foon aangezien dat er heel klein onder staat.

Maar uiteraard zijn er ook andere dingen die je zelf mee kunt nemen die geen brood zijn.
Allergie tegen de meeste fruit is wel echt heel vervelend trouwens.

Van fruit baal ik wel ja, kon het vroeger gewoon eten. T word steeds minder. Yoghurt heb ik een tijd met muesli gedaan, maar dat begon te vervelen. Misschien meer wisselen dan. Zijn noten niet duur?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:06

Ik vind 10 euro per week helemaal niet veel, hier ben je dat bijna per dag kwijt als je op mijn werk wat koopt.
Dus ik zie eten van thuis meenemen sowieso al als goedkopere optie.
Ik vind het ook lastig wat ik mee moet nemen, brood hou ik ook niet van.
Wraps met verschillend beleg bevalt op zich ook wel.

Memories

Re: Hoeveel kost jouw lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:30

Ik lunch + 2 tussendoortjes gemiddeld voor 2,50-3€ per dag, 7 dagen per week, heel af en toe een keer een uitzondering. Ik neem bijna altijd zelf mee, in de kantine van mijn huidige werk is het eten heel duur en zijn er helaas voor 80% ongezonde opties. Bij mijn vorige werk gaf ik wel meer uit omdat het een ah to go zat, dan kocht ik daar 2-3 keer per week wat voor 5-7€ per lunch (zonder tussendoortjes).
10€ in de week voor je werkdagen vind ik ook niet zo veel, zeker niet voor wat je meehebt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:37

Ik kook ook vaak voor een aantal dagen wat eieren, dat vult op een cracker toch al wat meer dan een cracker met een beetje smeerkaas. En je kan ze best een dag of 3 gekookt bewaren in de koelkast

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:36

Netjes dat je het van 10 euro per week red.

Bij mij wisselt het wat ik uitgeef aan lunch. Over algemeen werk ik twee dagen op kantoor en twee thuis. Thuis is vaak het goedkoopst.
Vandaag was m'n lunch op kantoor 6,50. Een maaltijd salade en een bakje meloen.
Thuis lunch ik vaak met een afbak broodje (een boterham vind ik niet lekker), belegd met komkommer en kipfilet of smeerkaas.

Is een salade, soep of yogurtje mee naar werk geen idee? Salade heb je bakjes voor met koelelementen en voor soep soort thermo bekers. Werkt echt top.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:17

Janneke2 schreef:
Ik vind een tientje veel.

Tegen de energiedip helpt het om weinig koolhydraten te eten ('snelle verbranding')
maar wel eiwitten: noten, een soepje met linzen, kaas, hard gekookt ei, falafelballetjes, dat soort dingen.

Een tientje per week is veel maar wel noten, kaas, falafel aanraden? Dat zijn juist “dure” opties wat mij betreft.

Bij gaat de lunch bij de gewone boodschappen mee aangezien ik vooral thuis werk.
Als ik op locatie werk, haal ik vaak een broodje voor €5 ongeveer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:17

Een tientje per maand is spotgoedkoop. Zelfs als je 1 x per week naar kantoor zou gaan.
Tientje per week ben ik wel kwijt. Ik ga namelijk 2 x halen en ben dan 5,10 euro kwijt.
Als ik nog een derde keer naar kantoor ga dan neem ik een Liga mee en een zakje cup a soup.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:21

Wat? Leef jij de hele dag op een liga en een cup a soup? Of krijg je verdere lunch van de werkgever?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:26

Sodera schreef:
Janneke2 schreef:
Ik vind een tientje veel.

Tegen de energiedip helpt het om weinig koolhydraten te eten ('snelle verbranding')
maar wel eiwitten: noten, een soepje met linzen, kaas, hard gekookt ei, falafelballetjes, dat soort dingen.

Een tientje per week is veel maar wel noten, kaas, falafel aanraden? Dat zijn juist “dure” opties wat mij betreft.

Soepje met linzen is niet zo duur.
In een pond goudse kaas zitten veel plakjes, en je hoeft maar een handje noten of één of twee balletjes falafel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:36

Met wat dan Janneke? Op alleen plakjes kaas, een ei, een handje noten en een kop soep red ik het einde van de dag niet.
Wel met brood erbij, maar dat lust ts niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:41

Ineke2 schreef:
Wat? Leef jij de hele dag op een liga en een cup a soup? Of krijg je verdere lunch van de werkgever?

Nee, ik leef prima op een Liga en cup a soup. En dan ‘s avonds avondeten. Ik verbrand niks hè? Zit op kantoor, wandel niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:48

Poeh dat is wel echt weinig, ook als je stil zit. Klinkt niet heel gezond.

Ik werk op een basisschool.
Om 10 uur neem ik een banaan en iets van een granenreep. Om half 1 eet ik vier boterhammen, het beleg wisselt. Dan vaak nog wat worteltjes, snoeptomaatjes of komkommer erbij. Rond half 3 vaak nog wat lu crackertjes of appel of iets dergelijks.
Nooit over nagedacht wat het precies kost.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 23:01

Ik neem naar mijn werk 4 broodjes met vaak kaas of worst en 1 of 2 stuks fruit dat is het.

Wat ik wel eens lekker vind en misschien is het wat voor TS je kan ook pannekoeken bakken en invriezen ben je ook niet duur uit en zo kun je ook wisselen van eten per dag.

Ook neem ik wel eens groente mee of een bakje kwark

Qua kosten heb ik geen idee wat ik kwijt ben per week aan lunch maar zon 10 euro is erg netjes dat lukt mij prima

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 00:14

Ik krijg lunch van het werk (normaliter een buffet met brood, salade en soep bij mn ene kantoor, en bestelde (luxe) broodjes/soep/salade bij mn andere kantoor.) Kost mij dus niks. Maar mn lunch bij de tweede zou me minstens 15 euro per dag kosten moest ik het zelf betalen :o

Ik werk voor een handelshuis en ze zorgen hier goed voor de mensen :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 04:14

Suzanne F. schreef:
Nee, ik leef prima op een Liga en cup a soup. En dan ‘s avonds avondeten. Ik verbrand niks hè? Zit op kantoor, wandel niet.

Dan nog is het héél weinig en verre van gezond voor je lichaam. Ook om goed na te kunnen denken en te functioneren heb je wel brandstof nodig van gezonde en voldoende voeding.

Ik kan mij herinneren dat je qua avondeten ook niet bijster veel of gezond eet, daarom vind ik het wel zorgwekkend om te lezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 06:32

Ik eet ook alleen een cup a soupje op het werk. Gooi er wel van die knapperbolletjes in voor een bite. Ik drink water en doe er soms wat suikervrije limo in. Kost geen drol die lunch. := Er is wel gratis fruit om de dag maar dat pak ik niet. Ik heb maar een half uurtje lunch en eten kost mij veel energie en tijd als ik veel moet kauwen en slikken. (heb een auto immuunziekte, droge keel is een symptoom)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:12

Ineke2 schreef:
Suzanne F. schreef:

Dan nog is het héél weinig en verre van gezond voor je lichaam. Ook om goed na te kunnen denken en te functioneren heb je wel brandstof nodig van gezonde en voldoende voeding.

Ik kan mij herinneren dat je qua avondeten ook niet bijster veel of gezond eet, daarom vind ik het wel zorgwekkend om te lezen.

Oh echt, maak je maar geen zorgen hoor. Ik krijg elke dag genoeg vitamines en mineralen binnen. Mijn lichaam heeft gewoon heel weinig nodig. Ik zou echt veel en veel te dik zijn als ik ‘normale’ hoeveelheden zou eten. Ik sport niet en beweeg niet veel hè?
Mijn BMR dus mijn basisonderhoud aan calorieën is ook heel laag.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:29

Nadenken kost toch ook energie? Of ben je ook niet moe na een dag werken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:31

Tiggs schreef:
Nadenken kost toch ook energie? Of ben je ook niet moe na een dag werken?

Nee eigenlijk niet. Niet snel in ieder geval.
Ik denk dat ik heel weinig energie verbruik en daarom ook zo weinig nodig heb.
Vroeger toen ik nog paardreed en werkte in de paarden kon ik ook meer eten. Maar ik heb eigenlijk altijd wel aanleg gehad om snel aan te komen. Als ik de hoeveelheden zou eten van andere mensen zou ik allang obese zijn.
Als ik lunch haal op mijn werk is het een tosti kaas en een cappuccino. Ik ben ook geen salademens, houd ik echt niet van.
Maar ik neem trouw elke dag mijn supplementen. Vitamines en mineralen. Want ik weet dat ik het met eten nooit binnenkrijg. Ik houd gewoon niet van groenten en fruit eet ik soms. Ik eet gewoon geen dingen tegen mijn zin in.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:02

Ieder lichaam werkt anders natuurlijk :)

Ik werk ook op kantoor, maar probeer wel veel te bewegen. Ik vind mijn werk echt superleuk, maar heb ook een dipje aan het einde van de middag. Mijn collega's ook. Ik roep dan altijd even 4 uur CUP A SOUP :o

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:45

Hier ben ik denk ik 2 euro per week kwijt aan lunch. Lunch dan ook simple met brood met wat zoets of vleeswaren. Verder ligt er altijd fruit op kantoor (en vaak ook taart :+ ) en om de week een gratis lunch van het bedrijf uit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:51

Maar een brood is toch al gauw 1,50 euro en dan nog vleeswaren wat ook meer dan een euro per pakje kost. Hoe dan? :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:58

Ineke2 schreef:
Maar een brood is toch al gauw 1,50 euro en dan nog vleeswaren wat ook meer dan een euro per pakje kost. Hoe dan? :')

Een heel brood kost 2,80 euro bij de bakker en daar doe ik ruim 2 weken mee. Pakje vleeswaren kan ik vaak 4x van eten. Dus doe ik meestal 2 x per week (doe ik in de vriezer met wat bakpapier tussen de porties) hageslag, chocopasta etc kosten maar heel weinig per boterham dus dan blijf je er wel onder.vleeswaren kies ik dan meestal iets wat in de aanbieding is

Dus ongv 1,2 brood 0.5 vleeswaren en 0,30 overig beleg. Beleg in het weekend brood vaak met dingen die over zijn (zoals een tosti met het laatste beetje geraspte kaas) dus dat beleg tel ik nu niet mee
Laatst bijgewerkt door ryukapple op 18-07-23 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:01

Oké duidelijk ik eet een stuk meer :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:14

Een Liga en Coup a Soup op een dag ! Laat ik maar niet zeggen wat ik allemaal eet op een dag. (Stevig ontbijt met Griekse Yoghurt, havervlokken, noten en een banaan. Tussendoor rijstewafels en/of crackers. Lunch vier bruine boterhammen. Avondeten: veel :+ , maar wel altijd gezond. Veel groenten en geen pakjes of zout. Avondtussendoortje is weer Yoghurt (met havervlokken als ik heb gesport).

Maar goed, ieder lichaam is anders en mijn lichaam verbrand alleen maar meer zodra ik meer eet.

Daarnaast: geen idee wat mijn lunch kost. Niets bijzonders iig. In het weekend standaard harde broodjes met speciaal beleg en dat mag ook altijd wel wat kosten :)