Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
neline11 schreef:Ik denk dat ook veel te maken heeft met hoe de situatie is, als ik wel langer mantelzorger was gebleven voor mijn moeder was dat niet goed gekomen. De 1 is veel makkelijker in het hulp accepteren dan de ander. Dat zal vast ook mee werken in hoe iets loopt.Voor mij hoort mantelzorg er wel bij. Mijn ouders leven niet meer, maar ik heb mijn moeder (fysiek) mantelzorg gegeven.
Tegen de tijd dat mijn schoonvader mantelzorg nodig heeft, zullen we de schuur ombouwen tot mantelzorgwoning.
Wel grappig, in mijn omgeving hoor ik best veel dat men zegt: we moeten opkomen voor de ouderen, zij hebben dit land opgebouwd etc. Terwijl hier wel een ander beeld wordt geschetst.
_San87_ schreef:Nee, het hoort er niet bij. Het zou een keuze moeten zijn.
Ik ben alleen bang dat het binnen nu en een paar jaar geen keuze meer is, maar een verplichting wordt. Ik denk niet dat de maatschappij daar ook maar iets mee opschiet.
Citaat:en die ziet ook iedere keer weer hoe toch veel ouderen vooral klagen maar niets willen.
neline11 schreef:Voor mij hoort mantelzorg er wel bij. Mijn ouders leven niet meer, maar ik heb mijn moeder (fysiek) mantelzorg gegeven.
Tegen de tijd dat mijn schoonvader mantelzorg nodig heeft, zullen we de schuur ombouwen tot mantelzorgwoning.
Wel grappig, in mijn omgeving hoor ik best veel dat men zegt: we moeten opkomen voor de ouderen, zij hebben dit land opgebouwd etc. Terwijl hier wel een ander beeld wordt geschetst.
Cer schreef:Ik heb wel eens iets gelezen dat dat vanuit de PGB van degene die zorg nodig heeft, betaalt kan worden, maar ik weet niet hoe dat werkt.
(ik bleef al steken bij gezeik met de zorgverzekering..)
zonnebloem18 schreef:Ik heb mijn ouders een paar jaar geleden al verplicht om zich in te schrijven. Dat zijn al niet de meest gezonde mensen en zullen op termijn wel iets gelijkvloers moeten hebben. Mijn schoonouders hadden het zelf allemaal al geregeld. Die zijn gelukkig wel realistisch en denken vooruit.