Lucide dromen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:32

Ik kan ook al sinds mijn kindertijd mijn dromen sturen en bepalen waar ik over ga dromen. Hoorde dat inderdaad ook pas later dat dat niet normaal is. Als ik eng droom, kan ik ook bewust stoppen met dromen en wakker worden als het te eng wordt. ( ik kijk graag en lees graag Engelse misdaadseries)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:21

Captain schreef:
Ik heb het een paar keer gedaan toen ik er wat meer mee bezig was. Super gaaf! :j Nu helaas geen tijd om dit te gaan oefenen want je moet er toch overdag ook mee bezig gaan als je het een beetje wilt opbouwen als je dat van nature niet hebt.

Hie bedoel je met overdag mee bezig zijn? Ik ben er nooit mee bezig, gaat vanzelf?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:51

Cinnepin schreef:
Captain schreef:
Ik heb het een paar keer gedaan toen ik er wat meer mee bezig was. Super gaaf! :j Nu helaas geen tijd om dit te gaan oefenen want je moet er toch overdag ook mee bezig gaan als je het een beetje wilt opbouwen als je dat van nature niet hebt.

Hie bedoel je met overdag mee bezig zijn? Ik ben er nooit mee bezig, gaat vanzelf?

Mensen voor wie het niet vanzelf gaat moeten het oefenen.
De eerste stap is er achter komen dat je droomt.
Dat doe je door er overdag een gewoonte van te maken om te controleren of je droomt in de hoop dat je dan ook een keer in je droom controleert. Ieder uur je vingers tellen bijvoorbeeld. Want als je opeens elf vingers hebt weet je dat je droomt.

Cinnepin

Re: Lucide dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:02

Oooh zo, ok :) Ja dat heb ik dus ook nooit hoeven doen ;) vandaar.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:09

Ik weet eigenlijk niet of ik dromen kan sturen, ik weet vaak wel nog heel veel details van mn dromen en ik kan mezelf ook wakker laten worden als ik het te spannend vind worden. En dat vind ik al fijn genoeg eigenlijk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 00:48

Birgit01 schreef:
Ik kan ook al sinds mijn kindertijd mijn dromen sturen en bepalen waar ik over ga dromen. Hoorde dat inderdaad ook pas later dat dat niet normaal is. Als ik eng droom, kan ik ook bewust stoppen met dromen en wakker worden als het te eng wordt. ( ik kijk graag en lees graag Engelse misdaadseries)

Bepalen waar ik over ga dromen kan ik niet! Ik kan alleen in een niet gekozen droom bepalen wat er gebeurd. Hoe doe je dit?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:16

axel_1997 schreef:
Mensen voor wie het niet vanzelf gaat moeten het oefenen.
De eerste stap is er achter komen dat je droomt.
Dat doe je door er overdag een gewoonte van te maken om te controleren of je droomt in de hoop dat je dan ook een keer in je droom controleert. Ieder uur je vingers tellen bijvoorbeeld. Want als je opeens elf vingers hebt weet je dat je droomt.

Bedankt voor de tip. Zal hier eens mee aan de slag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:46

Ik ben tegenwoordig te moe om veel te beseffen in een droom :=

Maar vroeger had ik wel lucide dromen. Dan vooral in de vorm van beseffen dat ik droom, en heel geïnteresseerd aankijken hoe dat zo verder gaat. Dat is ook wel bijzonder. Dat je zowel hoofdpersoon als kijker bent op 1 of andere manier.....

Ik had van die dromen die net heel spannende films waren, en dan was ik de hoofdpersoon die bvb. door engerds achtervolgt werd. Super spannende achtervolging, dat je ook echt zit te kijken van whoow, verbaasd over creatieve manieren van uit de vlerken blijven van die engerds. Als een hele goede, originele spannende film *\o/*

Of uiteindelijk dan omsingeld zijn en als "kijker" denken van nou hier is geen uitweg mogelijk :n Hoe moet ik me hier uit zien te redden. Echt geen mogelijkheden zien. En benieuwd zijn hoe het verder gaat, of er toch nog op 1 of andere manier een spectaculaire twist in het verhaal komt :+ En dan komt die twist en dan super verrast zijn met zo'n gevoel van whoow die zag ik niet aankomen, dat had ik zelf nooit kunnen bedenken! Terwijl het toch gewoon uit je eigen hoofd komt _O-

Ik heb vroeger ook wel dagen / weken gehad dat ik elke nacht verder droomde aan een verhaal, ook wel heel apart. Dat ik eigenlijk de hele dag niet kon wachten om weer naar bed te gaan, super benieuwd hoe het verder zou gaan.

Ik heb die kleine van ons ook al vroeg geleerd dat je kan beseffen dat je droomt en dan de droom kan stoppen. Die had nog voor hij kon praten al van die night terrors, dat gun je echt niemand :n Wakker worden maar dan toch nog soort van in de nare droom zitten en om zich heen meppen enzo, niet bereikbaar zijn. Super akelig... dat is het omgekeerde ervan denk ik.

Hij heeft als kleuter geleerd dat als hij een droom te spannend vindt worden, hij beseft dat het een droom is en heel hard met zijn ogen gaat knipperen en dan gebeurt dat in het echt ook en wordt hij wakker :(:)