Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DanielleB schreef:Wanneer je echt onwijs veel last hebt.... immuntherapie!
Mijn vriend heeft echt enorme hooikoorts. Test gedaan en allergisch voor grassen/weegbree/berk/huisstofmijt/katten etc.
Hij is in oktober begonnne met immuntherapie voor grassen.
Eerst moest hij elke week naar Groningen voor een injectie (11 weken lang).
Daarna 3x 1x per maand naar Groningen.
Nu krijgt hij via de huisarts deze injectie 1x per maand.
Hij heeft tot nu een klein beetje een snotterneus, maar normaal had hij allang plat gelegen met rode en jeukende ogen.
Het is wel een lang traject, 3 jaar. Grote kans dat het grotendeels helemaal wegtrekt, en anders voor een groot gedeelte.
SjonnieZ schreef:En wat zijn dan de nadelen van immuno therapie? Mijn DA raad dit nl ook aan.
Wintu schreef:Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?
FennyPower schreef:Dat tape waar kan je dat kopen?
FennyPower schreef:Mijn vriend heeft een vreselijke huisarts en laat hem niet komen.
Hij heeft enorme last van zijn hooikoorts zo'n volle verstopte neus en soms loopt het er gewoon uit.
Hooikoorts pillen (1per dag) helpt niet.
En neusspray ook niet.
Wat kan hij nog proberen?
Eigenlijks moeten we op onze strepen gaan staan, omdat de huisarts geen zorg bied. Maargoed.
Hopelijk bestaat er een wonder middel..
Dat tape waar kan je dat kopen? Of welke neusspray werkt echt heel goed?
Wintu schreef:Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?
Tazzey schreef:Wintu schreef:Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?
Ja dat heb ik heel erg. Ik ben al weken enorm benauwd. Desloratadine in combinatie met mijn inhalers werkt een beetje. Ook hiervoor heeft dat medical taping totaal niets gedaan.
FennyPower schreef:Mijn vriend heeft een vreselijke huisarts en laat hem niet komen.
Hij heeft enorme last van zijn hooikoorts zo'n volle verstopte neus en soms loopt het er gewoon uit.
Hooikoorts pillen (1per dag) helpt niet.
En neusspray ook niet.
Wat kan hij nog proberen?
Eigenlijks moeten we op onze strepen gaan staan, omdat de huisarts geen zorg bied. Maargoed.
Hopelijk bestaat er een wonder middel..
Dat tape waar kan je dat kopen? Of welke neusspray werkt echt heel goed?
ODonoghue schreef:Voor tape is het het handigst om even langs de fysio te gaan! (Al zal niet elke therapeut dit doen, ben zelf ook fysio en zou niet zo gauw tapen tegen hooikoorts)
Zelf heb ik immunotherapie via de allergoloog. Het duurt een 3-5 jaar maar ik ben nu een half jaar bezig en de klachten zijn al veel minder!
Enorme aanrader, al is het zeker even doorzetten. Is natuurlijk een definitieve oplossing, erg prettig.
rien10 schreef:ODonoghue schreef:Voor tape is het het handigst om even langs de fysio te gaan! (Al zal niet elke therapeut dit doen, ben zelf ook fysio en zou niet zo gauw tapen tegen hooikoorts)
Zelf heb ik immunotherapie via de allergoloog. Het duurt een 3-5 jaar maar ik ben nu een half jaar bezig en de klachten zijn al veel minder!
Enorme aanrader, al is het zeker even doorzetten. Is natuurlijk een definitieve oplossing, erg prettig.
Waarom zou je het niet zo snel doen?