Vjestagirl schreef:Over genderneutraal opvoeden is dit wel een heel erg interessant filmpje (3,5 minuut) waar onderzoekers jonge kinderen (te jong om zichzelf uit te spreken) hebben aangekleed in kleertjes die traditioneel voor het andere geslacht bedoelt zijn en ze in een ruimte vol met speelgoed gezet. Vervolgens hebben ze volwassenen gevraagd om met deze kinderen te gaan spelen.
Kijk hoe de volwassenen omgaan met deze kinderen: de kinderen die ze aanzien voor jongetjes krijgen robots in hun handen gedrukt, de kinderen die ze aanzien voor meisjes poppen. Dat doen die volwassenen niet opzettelijk, ze handelen vanuit hun onderbewuste.
[
Video ]
Dit is dus waarom ouders hun kinderen gender neutraal opvoeden, zodat ze zelf kunnen beslissen wat ze willen, wat ze interessant vinden.
Ik heb 2 oudere broers, en toen kwam ik.
uiteraard kocht mijn moeder poppen voor me en deed me jurkjes aan.
Maar ik speelde met de auto's en had een reuze hekel een jurkjes en rokjes.
Bijna 50 jaar geleden, mijn moeder vond dit jammer, maar heeft nooit de auto's uit mijn had gerukt oid
Dus waarom moet het nu genderneutraal als 50 jaar terug er ook gewoon al een keuze was.
Waarom nu de kinderen het gender neutrale opdringen?
We zijn bij geboorte jongen of meisje, dat is zo.
En ze geven zelf wel aan wat ze aan willen of waarmee ze willen spelen.
Dat je dan niet doordrukt als ouders DAT is van belang.
Maar niet of je ze jongen of meisje noemt. Dat laat ze maar beslissen als ze daarvoor echt oud genoeg zijn.
Ik las een hele poos terug juist een verhaal van een moeder die het andere gender erg doordrukte bij haar kind.
Dat kind was 5 of zo. Laat die eerst zelf ontdekken wie ze is.
Juist dat doordrukken vond ik zo fout. En dat past dus wel in dit topic. Het extreme dus weer.