Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:18

purny schreef:
En dan heb je ook nog van die mensen die bij elk sterfgeval het vaccin de schuld geven. Of dat men plotseling overlijd.
Elke dood is plotseling voor de buitenwereld. En zelfs voor familie is het plotseling.

Klopt. Dan zie je weer zo'n "wakker iemand" die zegt:"plots is het nieuwe normaal".
Echt, hoe dom ben je dan? Zoeken alleen maar redenen om hun mening kracht bij te zetten. En regelmatig ook nog eens mensen die al ziek waren, een ongeluk hebben gekregen (vast ook door de prik) of die suïcide heeft gepleegd.

Bijna elke dood is plots. Je krijgt niet van tevoren een berichtje met datum, tijd en plaats.
Er sterven dagelijks honderden mensen in nederland. Jong en oud. Verwacht en onverwachts en dit al JAREN. Volgens mij wekelijks rond de 3000.

Van leeftijdsgroep tussen de 20 en 75 jaar overlijdt 1 op de 1.000 Nederlanders plotseling door hartdood. Dat zijn dus ongeveer 16.000 mensen per jaar. Ongeveer 20% van die leeftijdsgroep en dat dus al jaren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:20

secricible

Re: Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:28

Dat soort cijfers zijn pas interessant als je ze vergelijkt met andere jaren en met de populatiegroei en verhoudingen er naast.

Ik word misselijk van al dat veronderstellen terwijl men van niks weet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:41

Ik vind iedereen wel hard voor ts.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:48

Goh, ik kan me van vroeger ook wel de verhalen herinneren dat mensen dood neervielen. Die werden dan bij voorkeur op een verjaardag met veel details verteld :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:49

Zowel een nicht van mij is dit jaar overleden aan kanker als mijn tante.
De één wel gevaccineerd, de ander niet.
Beide rokers .....

Heb ook cliënten van verschillende leeftijden die overleden zijn. De één pas 34 jaar, uitgezaaide kanker. Kanker die hij 12 jaar daarvoor al had.
De ander 99 jaar met hartfalen.

Tja, het gebeurd. Niks nieuws.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:55

Ik denk dat TS misschien een beetje ongerust was/is. Omdat als er naar haar gevoel opeens zoveel meer mensen dood neervallen, de kans dat het haar ook kan overkomen dus ook groter is geworden.

En als je dus echt geen idee hebt, echt denkt dat het opeens een 'epidemie' is geworden, dat je dan wilt weten of anderen hier ook bang voor zijn.

Dat is vermoed ik de vraag achter het topic. En ondertussen heeft ze al aangegeven dat we eea voor haar gerelativeerd hebben, en dat is mooi.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:47

Mja, ze kan natuurlijk ook zelf nadenken of dit ook een realistische gedachte is en statistieken opzoeken :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:52

Ik vind het ook verbazingwekkend hoeveel reacties er op bijv. facebook staan bij een overlijden (jong/oud/ziek/niet ziek) waarbij mensen beweren dat het met het coronavaccin te maken heeft. Dus in dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat TS daarover nadenkt!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:17

Zelfs bij Bokito kwam die theorie meteen erbij…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:18

Miran schreef:

Echt?

_O-

Maar idd bij elk overlijden staat het er wel bij.
Niet eens wetende of de persoon vaccinatie heeft gehad.
Echt om zo moe van te worden :O

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:24

Miran schreef:

Tja de überwappie Willem Engel kwam ook met de theorie dat de apenpokken (die inmiddels alweer pleite zijn) een bijwerking zijn van de vaccinatie. 8)7

Het is niet erg dat gekkies van alles roepen, het wordt pas erg als anderen ze geloven.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:29

Er overlijden niet meer mensen 'plots' dan vroeger, het komt wel meer in het nieuws door de sociale media, kranten, tv, radio,... wat sommigen het idee geeft dat het er meer zijn dan vroeger.
Mensen worden geboren en gaan dood. Al sinds het ontstaan van de mensheid. Ik ben al oud (51) en ik heb altijd geweten dat mensen opeens doodgaan. Zowel jonge als oude. Ze worden ziek, verongelukken, krijgen een hartstilstand, worden vermoord, 1001 en meer oorzaken.
Tijdens corona is er inderdaad een oversterfte geweest, maar die was te wijten aan de ziekte zelf, niet aan het vaccin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:39

xPabloBokt schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat is van alle tijden hoor. Elke dag vallen er mensen dood neer. Jong en oud.

Ik voel een ChatGPT’tje aankomen.

Hoeveel mensen gaan er elke dag dood?
Maak een analyse van doodsoorzaak en leeftijdsgroep.
Schrijf een conclusie van de analyse.

Echter heeft ChatGPT alleen maar informatie tot 2021 en zal die dus sowieso niet de Coronapandemie meenemen, überhaupt dus niet de afgelopen twee jaar.

Buiten dat vind ik dit een suggestief topic en is de vraag niet concreet waardoor ik nu al afhaak. Het lijkt mij geen discussie waar een duidelijke conclusie uit komt. Het enige antwoord wat ik kan geven is we zijn met 8 biljoen mensen, media zit tegenwoordig overal bovenop (vroeger had je alleen nog de krant of de lokale dorpsgek, om het zo maar te zeggen) en elke scheet komt in het nieuws. Ik denk niet dat het meer is dan normaal, ik denk wel dat er meer focus op ligt dan vroeger.

Kan ik de vraag concretiseren en zo ja, hoe?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:40

Avalanche schreef:
Mja, ze kan natuurlijk ook zelf nadenken of dit ook een realistische gedachte is en statistieken opzoeken :)

Niet iedereen is zo handig met statistieken interpreteren, dus in die zin misschien maar beter dat ze dat niet gedaan heeft :D

Zoals Harrie Jekkers ooit zei: "ach, statistiek, waar komt het allemaal op neer? Eén op de zes mensen heeft vijf anderen om zich heen." :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:41

Urbanus schreef:
Ik vind iedereen wel hard voor ts.

? Leg uit.

Ik vind de bijdragen juist nuttig!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:45

marleen_usar schreef:
Ik zeg ook coronaprik.

Nog een indicatie dat dat nonsens is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:47

De persoonlijke verhalen van mensen trekken mij meer en ik vind het leerzaam te lezen hoe een ieder hier tegenaan kijkt.

Wat de prik betreft. Daar kan ik geen uitspraken over doen behalve dat er normaal gesproken jaren aan onderzoek vooraf gaat. Wat bij Corona niet het geval is geweest.

Daar kun je zelf iets van vinden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:53

Evamarie schreef:
De persoonlijke verhalen van mensen trekken mij meer en ik vind het leerzaam te lezen hoe een ieder hier tegenaan kijkt.

Wat de prik betreft. Daar kan ik geen uitspraken over doen behalve dat er normaal gesproken jaren aan onderzoek vooraf gaat. Wat bij Corona niet het geval is geweest.

Correlatie is niet hetzelfde als causaliteit.
Zo goed als iedereen is ingeent tegen covid. Dus nu kun je, als je wil iedere dwarse scheet daar aan linken, want "ik ben ingeënt en daarna werd ik ziek, dus ik ben ziek geworden van de entstof!".

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:55

Evamarie schreef:

Op het gevaar af hier weer een Corona-topic van te maken, op de website van VWS staat uitstekend uitgelegd waarom ook dit vaccin gewoon de normale procedure heeft doorlopen en waarom het zo snel kon gaan (of liever gezegd, waarom het normaal jaren moet duren: plat gezegd door gebrek aan geld en teveel aan bureaucratie)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:58

Dit is dus eigenlijk het zoveelste vaccinatie discussietopic? Ik dacht dat we dat stadium inmiddels wel voorbij waren, maar helaas dus niet. Ontstippen dan maar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:00

Evamarie schreef:

Anekdotes tellen niet als wetenschappelijk bewijs.
Evamarie schreef:

Er is wel degelijk jaren onderzoek gedaan om RNA-vaccins te ontwikkelen, en het grote voordeel van een RNA-vaccin is dat het vrij snel aangepast kan worden aan de ziekte waar het nu voor nodig is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:09

Evamarie schreef:

Je kunt zelf een beetje op google gaan zitten zoeken over de ontwikkeling van het coronavaccin, het MRNA vaccin. Dit vaccintype is al heel lang op de markt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:28

Evamarie schreef:

Er is al jaren onderzoek gedaan naar dat type vaccin.
Citaat:
Zo is voor de coronavaccins voortgebouwd op onderzoek naar het vaccin tegen SARS in 2003. Overigens was het niet de eerste keer dat het zo snel ging hoor. Eerder werden ook in vrij korte tijd 2 vaccins tegen ebola (virusziekte met grote kans op overlijden, voornamelijk in West-Afrika, red.) ontwikkeld.

20 jaar terug zijn ze al begonnen :+
bron:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... wel-veilig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:44

Maar gaat dit een coronavaccinatie topic worden? De bedoeling is me niet helemaal helder.