Ik werkte in mijn 30er jaren nog fulltime (pittige kantoorjob in de muziek- en tv wereld), later in mijn 40's drie dagen (office manager/personal assistant) en momenteel werk ik twee dagen van 6 uurtjes. En ik volg nog diverse studies (ben een bezig bijtje

Heb ook mijn dochter destijds grotendeels alleen opgevoed.
Maar daarnaast heb ik ook twee paarden op een eigen plek, al jaren. Dus doe fysiek vrij veel. Maar gelukkig doet mijn man (ben hertrouwd) ook veel bij de paarden, dus hij doet meestal de ochtenden en ik de latere 'shift', gecombineerd met wat doen met mijn paarden.
Ik voel ook wel onbegrip, hoor, juist omdat ik nog vrij veel doe. Ik moet zeggen dat ik vooral doorga met alles, ondanks de pijn en de vermoeidheid, omdat ik denk dat als ik daarmee stop, ik zó achteruit ga... Ik bedoel, ik word écht ouder nu, na die 50, en dan gaat het echt helemaal hard fysiek.
En zeker door mijn paarden op hun mooie plekje, moet ik nog even door. Ik haal daar ook zoveel geluk uit. Middenin de natuur, er heerst daar zo'n rust en we hebben daar een fijne clubje met elkaar ook. Ben lekker veel buiten. Geen vitamine D problemen hier

Op mijn werk gaat het prima, ik kan mijn tijden zelf indelen bijvoorbeeld.
Maar ik heb nu ook de luxe dat dat kan, hoor, dat realiseer ik mij.
Als dat niet kan, is het pittig...
Ik ben 's avonds vaak wel erg moe (dan val ik letterlijk om), dus mijn sociale leven plan ik wel in. Maar mijn vrienden/vriendinnen heb ik al jaren, dus ik hoef ze niets uit te leggen. Dus er is inmiddels een redelijke 'balans', ja.
Ik lees hier weinig over wondermiddelen, dus sta nog steeds achter mijn bewuste keuze geen medicatie te nemen.