Meer mensen die niet kunnen liegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: Meer mensen die niet kunnen liegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:55

Ik zeg dan vaak “ik leef nog”, daar is alles wel mee gezegd :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:21

Als het zozo is dan zeg ik meestal ook: „het gaat zo“

Verder wil ik totaal niet beweren dat ik jezus ben of zo. Ik ben heus niet smoesjes vrij maar heb er eigenlijk daarna dan altijd spijt van. Ik zie dat niet als iets waar je goed in moet zijn of trots op zou moeten zijn. Iedereen is ook wel eens incompleet met zijn antwoord maar bewust met je verstand erbij iets anders zeggen daar ben ik niet echt goed in en eigenlijk hoeft dat ook nooit.

We zijn volwassen mensen en hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Mijn gezicht spreekt boekdelen maar dat vind ik niet erg.

Ik kreeg op den duur een functie in de bedrijfsleiding aangeboden die ik afgeslagen heb om doodsimpele reden dat ik weet dat ik dan op den duur ruzie zou krijgen met de ceo omdat onze manier van leiding geven meilen ver uit elkaar ligt. Dat heb ik ook gewoon zo gezegd zonder verder vingerwijzen. Hij gaf aan dat hij even moest slikken maar ook mijn beslissing respecteerde.
Inmiddels hebben we een nieuwe ceo en als er nu weer wat vrij komt dan die ik het wel. Ik heb ook nog steeds goed contact met de vorige.

Ik ben opgegroeid met een chronische leugenaar in de familie. Dat zal er ook mee te maken hebben.

Taktisch ben ik helaas vaak niet. Ik werk daar hard aan om eerst te denken en dan te zeggen, maar soms flaps iets er te snel uit. Dat is sociale incompetentie en heeft niets met wel/niet liegen te maken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:47

Selina schreef:
Nielojram schreef:

Dat vind ik altijd zo’n rot vraag. Ik wil dan eigenlijk niet zeggen dat het goed gaat terwijl dat niet zo is dus zeg meestal maar gewoon ‘het gaat’. Hangt er beetje tussenin. Mensen mogen wel eens stoppen met dat vragen want het is meestal uit beleefdheid :=

Politiek correct : 'z' n gangetje'

Ik heb recent tegen mn schoonzus gezegd dat we niet naar de verjaardag van ons neefje komen. Heb al eens vaker door laten schemeren dat wij helemaal geen zin hebben in kinderverjaardagen maar waren toch weer uitgenodigd. Eerst heb ik niet gereageerd want ja... Eerlijkheid wordt echt niet gewaardeerd in deze situatie.
Maar uiteindelijk (na aansporing van bokt) toch eerlijk geweest. Daarna helemaal niks meer gehoord. Gelukkig heeft mn man nog contact met zn broer over mannendingen en hebben ze het nooit over dat soort dingen... Maar ik heb in de tussnetijd niks meer gehoord van schoonzus. Ben benieuwd hoe verder.

Urbanus

Re: Meer mensen die niet kunnen liegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:51

Ik kan liegen alsof het gedrukt staat. Kan er ook niks aan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 20:58

Urbanus schreef:
Ik kan liegen alsof het gedrukt staat. Kan er ook niks aan doen.

:')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:03

Hutcherson, dat is gewoon kinderachtig gedrag van je schoonzus. Sommige mensen doen het nou eenmaal niet goed met kinderen: deal with it.
Vooral kinderfeestjes zijn ook een hel. Ik vind het van mijn eigen kind altijd al energieslopend :')
Daar zou ik ook echt geen smoesjes om bedenken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:14

Nielojram schreef:
Sizzle schreef:
Ik kan me eigenlijk geen enkele normale situatie bedenken waarom je zou moeten kunnen liegen, behalve als je in de politiek zit wellicht.

Op ' Hoe gaat het' reageer jij altijd oprecht?

Zoals de rest van de wereld zeg ik 'goed'
Maar het gaat niet altijd 'goed' als ik dat zeg, maar ik vertrouw degene niet dus ik zeg 'goed'. En het kapt de beleefdheden goed af.

Dan jok je dus ook.

Ik jok.

Ik ga niet zeggen dat het goed gaat als ik poedersuiker in m’n vel zit nee.

Afhankelijk van de persoon voor me en mijn eigen mood doe ik het hele verhaal uit de doeken of zeg ik; mwa, kan beter/i k leef nog/ z’n gangetje.

Geen woord van gelogen dan.