Onverklaarbare buikpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:45

Wat een zoektocht zeg! Fijn dat de huisarts de verwijzing in orde maakt. Beterschap nog voor je zoon!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:52

Veel sterkte! Ik weet hoe machteloos je je kan voelen al je kind zo ziekig is steeds en er is geen oorzaak..
Mijn dochter was vaak ziek. Overgeven, diarree, koorts, buikpijn etc. Geen oorzaak te vinden. Uiteindelijk kwam de diagnose via een ademtest: lactoseintolerantie. Terwijl dat niet uit het bloed gehaald kon worden.

Ik zou echt eerst aandringen bij het ziekenhuis voor nogmaals uitgebreide onderzoeken (fijn dat de huisarts een verwijzing maakt!). Om zelf 'zomaar' voedingsmiddelen te laten staan, focussen op ademhaling, homeopathie etc zou ik pas gaan doen als je niet verder komt. Het helpt in elk geval niet mee de juiste diagnose te stellen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:09

Lastig hoor. Kind van kennis had vage klachten, buikgerelateerd, heftige ontlasting.
Glutenvrij dieet was de oplossing (zat ook wel in de familie).

Ik zou toch wat in de voedingssfeer zoeken. Soms komt het niet uit de testen maar blijkt de oplossing daar toch te zitten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 16:09

Nou... Zo simpel liep het allemaal niet vandaag helaas

Ik had toenstraks zelf gebeld aangezien ik tussen de middag niks gehoord had. Assistente: wordt geregeld mevrouw, houdt de mail maar in de gaten voor de verwijzing
Wordt ik het door de huisarts gebeld, dus ik geef aan dat ik al op de hoogte ben.
Huisarts wist nergens niks van...
Die geeft aan dat de calprotectine waarde bij kinderen altijd wat hoger is en dat deze waarde van 180 dus niks zegt.
Ik heb het nu voor elkaar dat hij in ieder geval gaat overleggen met de kinderarts over hoe of wat, dat een nieuwe verwijzing toch weer voor een kinderarts gaat zijn en dat dan de hele zoektocht vanaf 0 weer gaat beginnen

Heb wel even aangegeven dat ik nu wel ten einde raad ben eerlijk gezegd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:24

Mijn dochter was 6 jaar ziek, ziekenhuis in en uit. Toen alternatief gegaan en toch allergieën, na een jaar ging het pas beter met haar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:21

Wat betreft de hoge ademhaling:
Is een mediatie iets wat bij hem past? Je hebt die ook speciaal voor kinderen. Vele focussen op een lage buikademhaling ademhaling of in iedergeval het bewust worden van je ademhaling.
Ik adem ook heel hoog en bij stress span ik me helemaal aan. Even bewust terug naar een buikademhaling werkt voor mij heel fijn icm met mijn PDS. Ook omdat je buik ontspant en omdat je je gedachten even verlegt.

Kost even wat training maar het werkt wel. Mocht zoiets bij hem passen natuurlijk.

Ik loop bij een psychosomatische therapeut die hier bij helpt.

En wat een huisarts.. moeilijk doen over een verwijzing terwijl je kind duidelijk niet lekker is en de kennis van de huisarts allang voorbij is. Ik herken de frustratie en het is echt niet leuk. Succes, hopelijk kun je snel verder.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:22

Hey TS, hoe gaat het nu met je zoontje, zijn jullie al een stap verder?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:25

Is hij al bij een osteopaat onder behandeling?
Mij scheelt het enorm als mijn buikweefsels en de rest van de blokkades worden losgemaakt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 09:05

Heeft allemaal best lang geduurd... Contact tussen huisarts en kinderarts verliep heel moeizaam, ivm congressen, spoeddiensten en nachtdiensten
Heb de huisarts hier nog gesproken dinsdag, was de vervanger waar we geweest zijn de laatste keer.
Ook hij zei dat de calprotectine waarde van 180 niks zegt bij kinderen, hij is het wel met me eens dat er iets zou moeten zijn
Ik heb de afspraak bij de kinderarts voor 20 mei laten staan, ga het daar wel echt weer aankaarten
Momenteel gaat het gelukkig wel weer goed, geen buikpijn gehad sinds vorige week

Osteopaat is een optie, al kon de kinderfysiotherapeut het niet leggen op een blokkade, de bovenste buikpijn toen wel en is weg behandeld
Maar die optie houd ik wel open voor de volgende keer als hij weer buikpijn heeft

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:15

Een kind van een kennis heeft last van ACNES buikwandpijnsyndroom. Dan zit er een zenuw in de knel in de buikwand.

https://www.thuisarts.nl/zenuwen-klem-in-buikwand

Dat geeft dus ook pijn, meestal aan de rechterkant van de buik.

Wellicht ook iets om te onderzoeken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:15

Voedingsintoleranties tonen bij mij ook verlaat. Bijv niet ala minute maar de dag of dagen erna. En soms krijg ik ineens kramp tijdens het eten van een koekje, ff een kwartier weeen noem ik dat. Maar op zoek naar intoleranties heeft mij veel geholpen. Via een natuurdietiste en een eliminatie dieet.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 12:53

Marie111 schreef:
Een kind van een kennis heeft last van ACNES buikwandpijnsyndroom. Dan zit er een zenuw in de knel in de buikwand.

Voorgaand al aangegeven dat dit gebeurd is, testen waren negatief

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 12:54

Hannanas schreef:
Voedingsintoleranties tonen bij mij ook verlaat. Bijv niet ala minute maar de dag of dagen erna. En soms krijg ik ineens kramp tijdens het eten van een koekje, ff een kwartier weeen noem ik dat. Maar op zoek naar intoleranties heeft mij veel geholpen. Via een natuurdietiste en een eliminatie dieet.

Hij heeft geen krampen...
Eliminatie dieet is ons voor nu via alle wegen afgeraden, vooral ook omdat de testen niks uitwezen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 16:32

Kleine update...
Vandaag naar de kinderarts geweest en naar de fysio weer. Momenteel heeft hij geen blokkades in zijn buik en is zijn ontlasting prima in orde bevonden. Aangezien hij onder de ondergrens zit ook met groei en gewicht, worden nu oa zijn groeihormonen en schildklier getest.
Ook nogmaals getest op coeliakie nav het buikpijn verhaal

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:25

Joanne1987 schreef:
Marie111 schreef:

Voorgaand al aangegeven dat dit gebeurd is, testen waren negatief

Excuus, dat bericht heb ik blijkbaar gemist.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 18:32

Marie111 schreef:
Excuus, dat bericht heb ik blijkbaar gemist.

Geen probleem! Dacht ik toen ook aan

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:13

Ik heb ACNES gehad en ben er aan geopereerd, de pijn bleef altijd op 1 punt en verplaatste zich niet. Ik lees dat het bij jou zoontje het wel verplaatste?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:27

Hey TS, ik kwam dit topic tegen bij het opruimen van mijn berichten en hoop dat jullie inmiddels al iets wijzer zijn. Hoe gaat het nu?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:03

Joanne1987 schreef:
Nou... Zo simpel liep het allemaal niet vandaag helaas

Ik had toenstraks zelf gebeld aangezien ik tussen de middag niks gehoord had. Assistente: wordt geregeld mevrouw, houdt de mail maar in de gaten voor de verwijzing
Wordt ik het door de huisarts gebeld, dus ik geef aan dat ik al op de hoogte ben.
Huisarts wist nergens niks van...
Die geeft aan dat de calprotectine waarde bij kinderen altijd wat hoger is en dat deze waarde van 180 dus niks zegt.
Ik heb het nu voor elkaar dat hij in ieder geval gaat overleggen met de kinderarts over hoe of wat, dat een nieuwe verwijzing toch weer voor een kinderarts gaat zijn en dat dan de hele zoektocht vanaf 0 weer gaat beginnen

Heb wel even aangegeven dat ik nu wel ten einde raad ben eerlijk gezegd

180 is wel bijna 2 keer de bovenwaarde die normaal is dus er zit wel iets van een ontsteking.