Irritatie om Amstel Gold race

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 14:45

Die agressie van fietsers naar mede-weg-gebruikers was er 30 jaar geleden helaas ook al, op de Brunssumerheide, als je wist dat op bepaalde plekken het ruiterpad kruiste met een MTB pad.
Die reden gewoon je paard onder je bips vandaan hoor, toen al.

Wat iemand hierboven al aangeeft, de pro's zijn het probleem niet, die gedragen zich correct, maar de wannabee's in hun te strakke truitje met bierbuiken, die denken dat de hele wereld van hun is.
En spreek je iemand op aso gedrag aan trappen ze nog wel even een deuk in je auto of je spiegel eraf.

Heb het al zien gebeuren dat mij iemand rechts inhaalde op de fiets over de stoep, enkele meters voor een kruising, en daarbij haast een moeder met kinderwagen ondersteboven reed.

Zijn btw niet enkel de fietsers hoor, vorig weekeind in Heyenrath nog de politie moeten bellen na een bijna ongeval door wegracers met auto's.
6 Belgen met snelle bmw aan het racen door een klein dorpje met kronkelwegen waar je hooguit 30 kunt rijden, vraagt de dame van de centrale nog "denkt u dat deze groep bij elkaar hoort"?
O ja zeker, as we speak komen ze weer voorbijgevlogen en rijden bijna een tegenligger van de weg af :x

Ga dat alsjeblieft lekker in je eigen achtertuin doen.

Toeristen die zich als een normaal mens gedragen zullen mensen echt geen wereld probleem mee hebben ;)

Nimmy

Re: K*t Amstel Gold race

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:12

dorothea schreef:
Tjonge jonge, leven en laten leven. Zou het niet zo zijn dat we op bepaalde momenten ook wel eens last van elkaar hebben? Wielrenners die hun troep achterlaten? Alsof de buitenrijders na hun ritje even teruggaan om de mest van hun geliefde paardjes nog even op te ruimen…
Maak je niet zo druk, hartstikke slecht voor je hart en besteed je energie aan zaken die de moeite waard zijn, er is al genoeg rottigheid op de wereld :)

Ik was aan het nadenken wat ik wou reageren, maar eigenlijk wil ik me vooral hier bij aan sluiten.

Het is al jaren zo? Dus je weet al jaren wanneer het is, maar je voelt je zelf dus ook boven al die wielrenners staan want jij moet en zal er langs, en je moet en zal stro halen dit weekend.
En dan maak je een topic aan die letterlijk begint met een scheldwoord. Holyyy oliebol waar maak je je druk om. Eigenlijk heb ik het vooral met je te doen dat je je hier zo door laat opnaaien, het is nou eenmaal zo. Nee dreigementen, grote bekken of vervuiling hoef je zeker niet te accepteren maar je kan je hier zo verschrikkelijk druk om maken zoals je nu overduidelijk doet, of gewoon dat ene weekendje per jaar het even lekker laten voor wat het is. Neem even een andere route naar je paard, blijf lekker binnen hou de gordijnen dicht, zet muziek aan. Het leven is echt veel te kort om je zó druk te maken om zo'n race. En anders misschien een idee om te gaan verhuizen als dit elk jaar zo'n big deal voor je is, of ga lekker een weekendje weg met je man zodra dit er is.
Mijn ouders zeiden altijd tegen mij als ik me overal aan stoorde als je het kan veranderen doe er iets mee, kan je het niet veranderen accepteer het want anders kost het je alleen maar onnodig stress.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:14

Maar het punt is ook dat het niet bij één weekend per jaar blijft?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:20

Leven en laten leven, overal heb je aso’s. Ook in de supermarkt, op de weg, of bij het vinden van een parkeerplekje.
Ik ga me echt niet overal druk over maken.
En ja stro halen in dit weekend, is geheid gedoe.

Always look on the bright side of life :)ddd

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:40

In ons dorp heb je ook de jaarlijkse oliebol. 8 van Chaam. 2 dagen alles hermetisch afgesloten voor een stel lycra idioten.
Nee, mijn ding is het niet -O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:52

Wij hebben hier morgen de cascade run.

Stomme vind ik dat wij gewoon op geen enkele manier de wijk uit kunnen.
Door de route die ze nu maken zijn er 2 wijken volledig afgesloten.
Terwijl er best andere opties zijn.

Mijn ouders die 3 km verder op wonen hebben morgen een verjaardag. Die zetten hun auto buiten de wijk. Ik moet de hond bij hun ophalen maar ben gedwongen omdat dan maar lopend te doen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:06

Wij hebben in augustus de Tour de Junior in mijn kleine dorp. Dan is maandag tot en met vrijdag tussen 17.30 en 21.00 het dorp afgesloten voor autoverkeer. Je ziet maar hoe je het doet. Heel soms mag je even snel tussen de hekken door (staan regelaars) maar alleen bij uitzondering/noodgeval. Ik zorg dat ik die week 's avonds de deur niet uit hoef. Afgelopen keer viel het in mijn vakantie dus geen last van gehad. Maar het is wel heel onhandig.

Ik snap de OP volkomen. :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:10

Ik denk dat sommigen hier echt onderschatten om hoeveel wielrenners het gaat. Er is geen doorkomen aan met je auto. Leuk als je moet werken -O-

Wij zijn al om 06.30 begonnen en net pas klaar. Allemaal door die wielrenners.

Er had een wielrenner vandaag wel erg geluk dat mijn remmen goed werken. Die meende even de binnenbocht te nemen en te spookrijden. Stelletje idioten _-:(

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:21

Ik snap niet waarom je je zo druk maakt om dat weekend....Als het maandelijks oke maar komaan zeg een weekend per jaar...
Bij ons is er kermis voor de deur. met pinkster.. Ja drie dagen herrie en 1000 den mensen. Mijn auto moet ergens verderop geparkeerd wordende er staan fietsen in mijn voortuin van bezoekers en kinderen die aanbellen of ze mogen plassen.... Ik kan me er niet druk om maken.. Vijf dagen later is het weer 360 dagen rustig

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:27

AyDeeDee schreef:
dorothea schreef:
Tjonge jonge, leven en laten leven. Zou het niet zo zijn dat we op bepaalde momenten ook wel eens last van elkaar hebben? Wielrenners die hun troep achterlaten? Alsof de buitenrijders na hun ritje even teruggaan om de mest van hun geliefde paardjes nog even op te ruimen…
Maak je niet zo druk, hartstikke slecht voor je hart en besteed je energie aan zaken die de moeite waard zijn, er is al genoeg rottigheid op de wereld :)

Ik was aan het nadenken wat ik wou reageren, maar eigenlijk wil ik me vooral hier bij aan sluiten.

Het is al jaren zo? Dus je weet al jaren wanneer het is, maar je voelt je zelf dus ook boven al die wielrenners staan want jij moet en zal er langs, en je moet en zal stro halen dit weekend.
En dan maak je een topic aan die letterlijk begint met een scheldwoord. Holyyy oliebol waar maak je je druk om. Eigenlijk heb ik het vooral met je te doen dat je je hier zo door laat opnaaien, het is nou eenmaal zo. Nee dreigementen, grote bekken of vervuiling hoef je zeker niet te accepteren maar je kan je hier zo verschrikkelijk druk om maken zoals je nu overduidelijk doet, of gewoon dat ene weekendje per jaar het even lekker laten voor wat het is. Neem even een andere route naar je paard, blijf lekker binnen hou de gordijnen dicht, zet muziek aan. Het leven is echt veel te kort om je zó druk te maken om zo'n race. En anders misschien een idee om te gaan verhuizen als dit elk jaar zo'n big deal voor je is, of ga lekker een weekendje weg met je man zodra dit er is.
Mijn ouders zeiden altijd tegen mij als ik me overal aan stoorde als je het kan veranderen doe er iets mee, kan je het niet veranderen accepteer het want anders kost het je alleen maar onnodig stress.

??Je denkt me goed te kennen,lijkt me :+

Ik hou echt niet de agenda van de Amstel Gold Race bij. Gisteravond toen ik naar huis reed, zag ik opeens routebordjes hangen en toen pas wist ik hoe laat het was.

Ik voel me helemaal niet ver boven de wielrenners. Hoe kom je daar nou bij?? Ik voel me echter ook niet ver beneden de wielrenners. Het is toch van de zotte dat heel Zuid_limburg nu binnen moet blijven omdat ze met zovelen zijn dat je niet meer normaal op de weg kunt komen? We MOETEN en ZULLEN er ook niet langs rijden, maar ALS je aan het inhalen bent, en ze blijken midden in het peloton nog breder te gaan rijden, terwijl je er net aankomt, dan mag je toch wel even op je toeter drukken, lijkt me. Al helemaal als je met een stille electro auto aankomt. Dan zou je denken, dan gaan ze wel wat aan de kant, maar nee, ze blijven gewoon breed fietsen en brengen daardoor het overige verkeer in de problemen. Kleine groepjes zijn geen probleem. Het is niet erg als je er even achter moet hangen eer je kunt inhalen, maar het zijn die grote groepen die in kudde verband zich sterk voelen en denken dat de regels op hun niet van toepassing zijn.

EN wie zegt dat ik MOET en ZAL stro gaan halen?? Ik had dat moeten doen ja, maar heb het dus NIET gedaan, omdat het onverantwoord zou zijn.
Gevolg is nu wel dat ik mijn stallen niet heb kunnen uitmesten. En het betekend dus ook dat ik dat dan nu nog moet gaan doen. En dus nu ook nog eerst stro moet gaan halen! En daar heb ik echt geen zin in zo laat op de dag. Maar het zal wel moeten, want ik wil ze ook niet in de stront laten staan.

Een andere route naar mijn paarden nemen is niet mogelijk, want de AGR komt bij mijn huis voor langs + door het dorp verder waar de paarden staan en ook in de omringende dorpen rijden ze. En aangezien ik nu nog zelfs een enkeling voorbij zie komen, zijn die 15.000 man niet tegelijk vertrokken, rijden ze niet allemaal even hard en kom je ze dus verspreid overal tegen. Meen je nou echt dat ik zo dom ben dat ik dat niet al zelf had bedacht om daar naar te kijken? Er is met al die fietsers geen ontkomen aan. Ze zitten verspreid door het hele zuiden.

Maar goed. het is al weer ver voorbij. Hele dag wat aangetut. Nu vlug naar de winkel voor de boodschappen en ...uiteraard de paarden gaan verzorgen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:37

voet schreef:
Isabonny schreef:
Maar er zal er eens eentje een voet uit die klikpedalen moeten halen }:0 . Dat zie je bijna geen een doen.
Ja...ik zie er nu toevallig eentje staan voor op de stoep. Die staat te wachten op de rest. :D

Hij moest niet toevallig even plassen?

:D :D Nee, hij stond nogal zichtbaar op de stoep, al wil dat tegenwoordig ook niet veel zeggen.
Ik zag wel op FB een vrouw klagen dat ze allemaal bij haar tegen de struik in de voortuin stonden te plassen.
Maar dat gebeurd ook met bijv. carnaval. Mijn ouders woonden vlak bij het centrum waar de carnavalisten zich verzamelden .
Ze waren een van de weinigen die een langere oprit hadden met een muur van het huis aan de ene kant en een haag aan de andere kant.
Als ze naar buiten keken , dan keken ze zo tegen een rij plassende mannen/jongeren aan.
Tot ze het helemaal zat waren en de bordjes niet hielpen. Toen heeft mijn vader de tuinslang op ze gezet, waren ze zo weg. Later heeft hij de tuinsproeier uitgehaald en die dan maar de hele carnaval over de oprit laten lopen. In de "regen" staan plassen is toch niet zo prettig blijkbaar :D Maar ja voor ons was het ook niet prettig dat de hele oprit ondergezeken werd %) .

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:43

lnvdh schreef:
Ik snap niet waarom je je zo druk maakt om dat weekend....Als het maandelijks oke maar komaan zeg een weekend per jaar...
Bij ons is er kermis voor de deur. met pinkster.. Ja drie dagen herrie en 1000 den mensen. Mijn auto moet ergens verderop geparkeerd wordende er staan fietsen in mijn voortuin van bezoekers en kinderen die aanbellen of ze mogen plassen.... Ik kan me er niet druk om maken.. Vijf dagen later is het weer 360 dagen rustig

Ehh, het is niet alleen de AGR dit weekend. Het is wel de grootste, maar er komen er nog meer aan.

Wat mij nu even invalt zijn:
Limburg Trofee
Klimclassic
Limburgs Mooiste (ook dat is best een grote tocht met verschillende routes)

En dat zijn ze nog lang niet allemaal.
En dan zijn er ook nog de nodige MTB tochten waar je rekening mee moet houden als je het veld in gaat met je paard.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:58

Hier was het in het dorp ook raak afgelopen maandag. Maar dat is gelukkig maar 1 keer per jaar. Alleen die wielrenners die tijdens het in fietsen menen dat mijn linkerpony in het span van lucht gemaakt zijn, mogen wat mij betreft wel geband worden van het evenement volgende jaren. Gelukkig waren die op 1 hand te tellen en draagt de pony geen oogkleppen en kan hij dus zelf op tijd iets af remmen om te voorkomen dat ze letterlijk tegen hem op fietsen. Maar relaxt mennen is er dan dat stukje niet echt bij. De koers zelf is rondjes in het dorp, dus ons hele dorp ligt die dag plat. Ik snap de ergernis dus volledig, want dit van ons is echt maar heel klein vergeleken met de Amstel Gold Race.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 15-04-23 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:01

Goddank woon ik nog niet zoals sommige anderen in het heuvelland zelf en zit ik in Heerlen nog wat meer safe. Ik zoek het heuvelland met AGR nu ook niet op, heb ook een graftakken hekel aan wielrenners als ik ze normaliter al tegenkom daar met wandelen en autorijden en de drukte wat zo'n event met zich meebrengt is gewoon om te huilen, naast dat er idd ook nog zoveel wegen e.d. afgesloten worden overal, dus ik blijf er ook even 'ver' van weg nu. Succes aan alle mensen die er echt letterlijk middenin zitten

-O-

Ik denk ook dat wanneer je hier niet zelf woont in de omgeving, je je geen voorstelling kunt maken van de impact welke het heeft inderdaad. Zeker voor de mensen wie er echt middenin zitten en nu idd gewoon bijna niet weg kunnen van huis naar werk of andere afspraken, da's echt niet grappig meer. Dat moet dan maar normaal gevonden worden voor die ene keer per jaar? Mwah, nee niet echt. (en zoals TS al aan gaf, er is wel vaker wat gaande naast de AGR zelf, nog niet te spreken van de drukte uberhaupt straks in vakanties en weekenden met goed weer, da's ook al insane hier :')) Het is op een normale dag al behoorlijk druk qua wielrenners vind ik, je kunt echt niet normaal auto rijden in die omgeving zonder met samengeknepen billen in je stoel te zitten op bepaalde wegen, omdat elk moment wielrenners ergens een bochtje om kunnen vliegen en je ze bijna aanrijd omdat ze menen dat de hele weg van hun is - da's heel wat anders als een enkele ruiter of wandelaar waar overlast van ondervonden word.

En sure, enerzijds; leven en laten leven. Anderzijds mogen mensen hier ook best een ergernis over kwijt, zeker wanneer het gewoon echt directe impact heeft op je :j En vergelijkingen van mensen wie idd in steden wonen waar andere events georganiseerd worden enz... Ik ben wat dat betreft dan ook blij dat ik bv. niet in de directe omgeving van een plek woon waar concerten, festivals en andere dingen worden georganiseerd nee, ook al hoort het er soms bij, mag je het toch niet leuk vinden :) Met carnaval moeten onze autos verder weg geparkeerd worden ivm optocht e.d. en daar hoor je me ook echt niet over, maar naast de AGR zijn wielrenners echt wel maandenlang een issue hier in Zuid-Limburg van lente tot najaar en tijdens vakanties, dus dat mensen dan op dagen als vandaag wanneer ze ook letterlijk soms niet weg kunnen van huis, daar een ergernis over uiten vind ik dat echt niet vreemd. Dit is dan een druppel die de emmer laat overlopen omdat je al met zeer veel regelmaat met die wielrenners hier overal te maken hebt op negatieve manier.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-04-23 17:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:08

lnvdh schreef:

Maar nee, hier gaat het niet alleen maar om een weekend, was dat maar zo _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:26

Oscar schreef:
Janneke2 schreef:
15.000 toerfietsers zijn in Fryslân prima te beteugelen.
Uiteraard zijn er culturele verschillen tussen Limburg en Fryslân, maar aan het aantal zal het niet liggen.

Bij jullie is het een evenement met toerfietsers, en in Zuid-Limburg is het het hele jaar feest met voornamelijk (wannabe) wielrenners en mountainbikers. Volgens mij is dat toch wel een verschil.
De snelheden zijn ook wel anders. Toerfietsers rijden ongeveer 15 km/uur op het vlakke en wielrenners razen met een flinke snelheden van de heuvels af.

Ehm, Klaas is één van de weinigen die op een gewone fiets rijdt, en hij hecht er aan om boven de 16 km per uur te fietsen.
(Please mind: 240 km op één dag, loting bepaalt je starttijd en je moet om 24.00 binnen zijn.)(Mijn hobby is het niet...)

De meesten zitten op racefietsen en gaan flink harder.

Ik heb geen idee hoeveel wielrenners er door Fryslân crossen, maar behalve Gaasterlân en de dijken is Fryslân plat. Platter dan Drenthe of de Randstad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:32

AyDeeDee schreef:

Neem je eigen advies ook maar ter harte dan. :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:38

Ik kwam vanmorgen onderweg naar Eijsden ook opeens honderden wielrenners tegen, dacht al wtf krijgen we nou :')

Wij wonen ook op een of andere populaire wielrenroute en ik kan je vertellen dat het echt ellende is af en toe om het dorp uit te komen. Ze blijven gerust 5 man breed fietsen terwijl je erachter hangt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:46

Oeh, dan heb ik dat helemaal verkeerd begrepen en dat verandert mijn beeld wel. Ik dacht echt dat het een toertocht was waarbij iedereen maar wat rond sukkelde. Excuus!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:27

Oscar schreef:
Oeh, dan heb ik dat helemaal verkeerd begrepen en dat verandert mijn beeld wel. Ik dacht echt dat het een toertocht was waarbij iedereen maar wat rond sukkelde. Excuus!

Nope:
De Amstel Gold Race is de enige klassieker van Nederland die deel uit maakt van de UCI WorldTour en behoort dus tot de grootste wegwedstrijden ter wereld.
De Amstel Gold Race trekt niet alleen een groot aantal Nederlandse maar ook internationale bezoekers. Meer dan 250.000 bezoekers reizen in april naar diverse plaatsen in het Limburgse land om de Amstel Gold Race live mee te maken. Maar liefst 65.000 toeschouwers verzamelen zich in de gemeente Valkenburg, voor de beklimming van de Cauberg of de finish van de race.

De Orga geeft zelf op hun site aan dat als je met je auto in het peleton beland, dat je dan zelf maar aan de kant hebt te gaan, wat voor een signaal geeft dat dan ook af?
https://www.amstel.nl/amstelgoldrace/al ... informatie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:30

Ik ben met mn paard wel eens in de city-pier-city loop terecht gekomen :')
Was gezellig, paard was mak, ik probeerde er zo snel mogelijk tussen uit te komen. Als ik had opgelet had ik t kunnen weten ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:36

Ja ik vind het wel banketstaaf voor je en voel je ergernis helemaal.

Echter vind ik je wel enigszins gezegend met 1 weekend :+ Heb op verschillende plekken in de randstad gewoond en daar is het altijd schering en inslag. Als amateur met een racefiets die van tochtjes maken houd (ik kan mezelf echt geen wielrenner noemen }:0 ) ook altijd janken met de pet op joh. Helemaal als de tour de france was, en alle latexpakjes weer uit de kast kwamen om de net iets te hard gegroeide bierbuikjes te beteugelen, en iedereen zonder conditie en enig verkeersinzicht z'n stravarecord van 4 jaar eerder probeerde te verbeteren. Ik reed de route den haag - hoek van holland, of Noordwijk regelmatig, en dat was altijd fingers crossed of je levend thuis kwam in de zomer.

Maargoed. Buiten zichzelf overschattende mannen met een midlife-crisis (die zich vaak beperkte tot drie weken in de zomer), had je daar ook ieder weekend wel weer andere gathering die de grootste nachtmerrie voor mijn lichte pleinvrees vormde. Dan was er weer een Singelloop. Dan een "derde singel op de hoek loop" . Dan een duin tot duin loop. Dan de junior versie van de duinloop. Dan was er een rollerskate marathon, een kermis, een festival, en dat dan ieder weekend.

Nee, ik voel me een gezegend mens nu ik in het Zuiden woon :D . Ik zou dit weekend als een les beschouwen over waarom het wonen in de periferie een voorrecht is, in plaats van een goedkope regio :+

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:57

Vind wel komisch hoe selectief sommige lezen, want het is niet maar 1 weekend!

Ik woon in het oosten en helaas aan een populaire weg voor wielrenners, omdat de weg behoorlijk omhoog gaat bij ons.

In het begin ging ik nog netjes aan de kant, inmiddels heb ik schijt als ik er met de trekker rij. Schelden doen ze toch wel :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:11

Hoe vaak is de Amstel gold dan?