Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:21

Ik vind zo kort echt zooo tof!
En prachtig met mooie make-up erbij. Super vrouwelijk dan juist.

Zou het zelf absoluut niet kunnen hebben, geen mooi gezicht en geen mooie hoofdvorm :')

Maflinger_S

Re: Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:25

Ooit, jaren geleden, per ongeluk gemillimeterd haar gehad na een ongelukje met een tondeuse. Stond me toen heel goed maar ik was toch wel blij dat het al snel weer wat meer lengte had want ik viel wel op met dat korte haar. Dat was op vakantie geen probleem, behalve dan dat ze me regelmatig naar het mannentoilet wilden verwijzen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:27

Warboel schreef:
Zou het zelf absoluut niet kunnen hebben, geen mooi gezicht en geen mooie hoofdvorm :')

Is dat echt zo, of zie jij dat zo?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:05

soesita schreef:
Ik vind het dus wel heel mooi. Niet iedereen zal het kunnen hebben, maar ik vind dat het dikwijls goed uitpakt en de fijne lijnen van het gezicht tot gelding brengt.

Eens! Ik overweeg het zelf ook wel eens, heb het al eens enorm kort gehad, alleen als je het daarna weer wilt laten groeien vind ik zo’n rampzalige fase. :')
Meerdere vriendinnen die het gehad hebben. Ik vind juist langer haar een gezicht soms niet goed uit laten komen en iemand flets doen lijken.
Buzz cut kan echt prachtig en vrouwelijk zijn juist.
Maar voor alles geldt, het moet bij de vorm van je hoofd en gezicht passen. Veel komen er wel goed mee weg. Hetzelfde vind ik van haar tot op de kaak/schouder en langer.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:05

Ik hou ervan <3 Afgeschoren maar ook pixies, prachtig!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:15

Met sprekende make up vaak zeker vrouwelijk qua uitstraling, maar moet zelf niet denken aan korte haren.

Zonder make up, of alleen een mascaraatje net niet wat het wel zou kunnen zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:20

DuoPenotti schreef:

Een ui is me bekend, ajuin niet. Maar ik vind de vrouw op de foto ook niet op een ui lijken. Gewoon op een vrouw met kort haar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:35

Ik heb al bijna 10 jaar kort haar, van buzz-cut tot pixie, in alle kleuren. Heb het een paar keer geprobeerd uit te laten groeien maar het past niet meer bij me. Ben blij met mijn korte haren!
Inmiddels wat rustiger en gewoon mijn eigen haarkleur maar nog steeds kort. :D

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 23:47

Zo is mijn haar nu.

Ik vind het super lelijk.

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:08

Ik zou het zelf niet aandurven om voor kort/gemillimeterd te gaan. Toch de vrees dat sommigen iets denken als 'is ze ziek? Zit ze aan de chemo?'.

Desondanks vind ik dat sommige vrouwen het wel echt verschrikkelijk goed kunnen hebben! Dan vind ik het oprecht mooi! (En stoer :D )
Dat mannen kort haar horen te hebben en vrouwen lang. Tsja... Jij moet er mee rondlopen, dus doe lekker wat je fijn vindt. Of dat nu kort, lang, kaal, dreadlocks, stijl of afrokapsel is...

Wat betreft jouw'n kapsel. Heb je al eens een goede kapper om ideeen gevraagd? Wat past bij je gezicht, bij je haartype, je huidskleur.. ;)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 00:12

Nee eigenlijks niet

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:22

Ik heb het ooit eens ook een periode zo kort gehad, wat heerlijk om er niets aan te moeten doen.

Wat maakt het uit wat anderen ervan vinden? Als je het zelf maar leuk, lekker, mooi, fijn vind en er blij mee bent.

Laat de rest van de wereld er maar wat van vinden.

TS ik snap dat je met jouw haar zoiets korts overweegt, het ziet er nu ook niet direct gezond en vitaal uit. Soms kan het ook even een reset zijn voor je haar, weer even vanaf het begin beginnen.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:24

ik heb al jaren kort haar, nu echt opgeschoren achter en een stuk zijkant boven de oren ,de rest in lange plukjes naar voren of als ik zin heb alles naar 1 kant.

Super makkelijk ,kan het op verschillende manieren dragen.Eerst zeer donker maar vanaf mijn half 30 grijze plukjes,dus al jaren moeten verven.

Toen kwam corona en mocht je niet naar de kapper.
Heb het toen laten uitgroeien en nu dus mooie kleur grijs met een donkere onderkant nog steeds.
Superblij mee

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:53

Ts; lekker doen wat jij wilt. Een paar maanden\jaar en je hebt deze lengte toch weer, daarnaast, als het erg tegenvalt, kun je altijd kijken voor een goede kwaliteit pruik of je kunt eens naar de kapper gaan nu en uitleggen wat je het liefste wil.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 01:15

Ik heb drie jaar terug mijn haar van érg lang naar opeens als pixie cut laten knippen. Ik heb me nooit beter in mezelf gevoeld dan toen, dat haar was ik gewoon. Ik kreeg ook opeens heel veel random complimenten van mensen die ik helemaal niet kende. Heel lief. :j

Helaas is er echter maar één kapper die ik toevertrouw met mijn haar, en wanneer het zo kort is moet je gewoon iedere maand om het goed te houden. Daar had ik simpelweg het geld niet voor, dus nu heb ik een lange bob. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 01:24

aisa schreef:
ik heb al jaren kort haar, nu echt opgeschoren achter en een stuk zijkant boven de oren ,de rest in lange plukjes naar voren of als ik zin heb alles naar 1 kant.

Dit lijkt me voor TS ook een leuke optie.

Helemaal kaal heb ik ook de associatie met chemotherapie.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 07:39

Ik heb mijn haar vorig jaar laten millimeteren.

Wel heel warm die zomer, ik heb constant een hoedje gedragen! Verder lekker 0 werk aan , heerlijk. Ik had ineens een andere haarkleur, dat vond ik ook een leuke ervaring. Nu is het alweer 8 maanden aan het groeien en ik vind elke lengte die ik gehad heb echt fantastisch. Maar alles staat me super leuk en de constante transformaties als er weer een centimeter bij komt vind ik geweldig.

Over er ziek uitzien heb ik nooit opmerkingen gehad, maar ik denk dat dat ook komt omdat ik een ronde bolle toet heb en de eerste maanden met mijn ook kaalgeschoren vriend een maandenlange trektocht gemaakt heb.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 07:45

Ik vind het vaak heel mooi staan! :j Maar wel bij wat slankere mensen. Heb zelf haren tot mijn middel en grap weleens dat ik het er allemaal af scheer. Wat lijkt me het heerlijk om gewoon niks aan je haar te hoeven doen. :')

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:18

Ik vind het ook heel stoer als het je staat!
Twee jaar geleden nog met een vriendin over gehad, zij heeft het gedaan en het stond haar prachtig! Ik heb bolle wangetjes, dus ik durfde het niet aan :o (Al had ik het achteraf in een lockdown echt gewoon moeten doen).

Tegen het ziek stigma lijkt het me alleen maar goed als meer vrouwen een dergelijk kapsel gaan dragen.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:39

Ik vind het ook erg gaaf en ook heel vrouwelijk staan doordat je juist heel goed de vormen van je gezicht kan zien. :j
En het staat ook meestal erg badass 8-)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:41

Deugenietje schreef:
Nee eigenlijks niet

Ik zou dit eerst eens laten doen. De lengte van haar doet zoveel met de vorm
Van je gezicht.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:22

Benzz schreef:
Poekkie schreef:
TS vraagt rechtstreeks naar meningen in dit topic. Way is er mis om daar gewoon eerlijk over te zijn? Als het mooi was zou ik het ook wel zeggen :)

Je kunt zeggen dat het niet je smaak is, maar om iemand voor een ui uit te maken?
Iedereen is mooi

Goed gezegd Benzz, iedereen is mooi op zijn eigen manier! Dat hele korte haar kan sommige super mooi staan, mijn vriendin heeft het vanwege ziekte af geschoren maar zij heeft schitterende grote bruine ogen en het stond haar prachtig!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:22

Ik kan dit echt prachtig vinden, maar alleen bij dames met een sterke gezichtsstructuur. Anders doet het zo weinig..

Zelf zou ik het nooit doen, alleen al vanwege het feit dat het zo lang duurt om weer aan te groeien en al die ongemakkelijke lengtes waar je doorheen moet ;(

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:24

Zo kort vind ik eerlijk gezegd echt niet mooi. Ook niet met make-up erbij

Met het kapsel wat je nu hebt kan een kapper echt wel wat mee ipv zo kort als in je OP

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:24

Ik vind het super gaaf staan bij velen.
Ben niet zo fan van het stereotype mannen kort en vrouwen lang. Gewoon lekker doen wat je mooi vindt! :)

Zeker als je haar ongezond is door verf etc, kan zo'n buzzcut een goed idee zijn.

Het is en blijft een persoonlijke kwestie. Ik heb ooit mijn haar in een bob laten knippen. Tranen met tuiten; ik vond het vreselijk lelijk bij mezelf. Ik houd het bij lang haar. :+