Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Is het geen optie om even een paar dagen weg te gaan onder een soort begeleiding? Een soort stilteretraites oid?
https://bezinningsvakanties.nl/stilte-retraite/
Dan ben je er uit en er is toch begeleiding en ruimte voor hoe je je voelt. Het is wel belangrijk om toe te kunnen geven aan je gevoel. Als daar geen ruimte voor is op je werk e.d dan zou ik haast zeggen dat dit niet positief is bij de problemen die je al hebt.
Happy_Hippie schreef:Even een “update” weer even een beetje van me af schrijven en wellicht dat er mensen zijn met handige tips.
Laatste weken gaat met veel ups en downs van even goed voelen en nog geen half uur later op compleet instorten staan.
Ik heb paar stappen genomen om alleen dingen te ondernemen oa naar een concert gegaan maar of ik daar nou echt blij van werd?
Sommige momenten voelde ik me zo alleen, zeker als je iedereen samen ziet om je heen.
Ook heb ik een vakantie geboekt naar Madeira om als stap dingen alleen te ondernemen en beter met mezelf om te kunnen gaan, buiten dat het belachelijk duur is in je eentje op vakantie weet ik niet of ik er goed aan doe vind het dood eng en aan de ene kant kijk ik er naar uit maar aan de andere kant totaal niet en zie ik er soms zelfs tegenop.
Contact met vrienden is matig tot slecht ik merk ook dat niemand met me wilt afspreken of dingen ondernemen of in zijn/ haar buurt wil hebben als ik me zo voel.
Zowel op me werk als op andere plekken waar ik kom voel ik me gewoon niet welkom.
Kleine mini teleurstellingen komen 100x zo hard binnen en stort als het ware weer gelijk in.
Mijn depressie lijkt steeds erger te worden en de wil/ power om door te zetten neemt af.
Op het moment en word echt nauwelijks meer blij merk dat ik ondanks ik heel graag leuke dingen wil doen met mensen ik afstand ga nemen omdat ik me gewoon niet meer welkom voel.
Nu ben ik al die tijd al opzoek naar hulp, diverse waren vol of geen reactie van gehad.
Ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen en waar ik het moet zoeken, degene die ik nu heb gevonden word niet vergoed een half jaar traject is 1600 euro ong.
Dit bevat: werken op 3 velden lichaam, geest en ziel
9 x coachingsessie van
60 – 90 minuten
1 x telefonische sessie
van 30 minuten
6 x audio
1 x ppt/video
1 x workshop (Famillie opstelling)
systemische opstelling
Maar ik hou dus ook weer totaal niet van het zweverige en zie mijzelf geen Yoga, mediteren of kruides innemen.
Ik weet niet meer waar ik moet zoeken, waar ik goed aan doe er is zo veel...
Elisa2 schreef:Waar in de buurt zoek je wat?
Als een therapeut zoiets niet wil dan heb je groot gelijk om het niet te doen. Een goede therapeut laat je altijd eerst vrijblijvend kennis maken. Jouw angst is heel logisch, het valt nog niet mee om een goede te vinden.
Wacht jij tot mensen jou uitnodigen of nodig je ze zelf ook uit om wat te doen? of durf je dat niet vanwege je gevoel voor afwijzing?
Heel goed in ieder geval dat je dit op je werk aangekaart hebt, is je huisarts ook op de hoogte? Soms helpt even weg gaan wel om uit die circel te komen. Als je dat met je beste vriendin kunt doen zou dat misschien weleens heel goed kunnen zijn.