Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieme schreef:MirandaMalik schreef:https://vitaminesvoordelig.nl/product/v ... -vit4ever/
Deze neemt mijn dochter elke dag.
35 euro heb je voor een jaar genoeg.
Kijk eens in de facebookgroep vitamine d en k2 tekort, daar staat veel info.
Yup die bedoel ik. Die ga ik ook starten zodra mn voorraad lucovitaal op is.
Neemt je dochter er ook magnesium bij? Wel belangrijk. Vit d en magnesium hebben elkaar nodig en verbruiken elkaar.
Tieme schreef:MirandaMalik schreef:https://vitaminesvoordelig.nl/product/v ... -vit4ever/
Deze neemt mijn dochter elke dag.
35 euro heb je voor een jaar genoeg.
Kijk eens in de facebookgroep vitamine d en k2 tekort, daar staat veel info.
Yup die bedoel ik. Die ga ik ook starten zodra mn voorraad lucovitaal op is.
Neemt je dochter er ook magnesium bij? Wel belangrijk. Vit d en magnesium hebben elkaar nodig en verbruiken elkaar.
Hutcherson schreef:Ik koop ook altijd zelf, zodat ik de dosering zelf kan kiezen.
Heb altijd 25000IE en 50000IE in huis. Die slik je eenmaal per week en meestal iets van 12 of 20 capsules. Betaal je 15 euro voor dus valt wel mee.
chanicha schreef:Ik slikte eerst Divisun 800 IE per dag maar dat werd een tijd geleden al niet meer vergoed.
Ik kreeg toen de 1keer per maand maar dat vond ik helemaal niets en overgegaan naar wekelijks 5600.
Nu ga ik, als de mijne op zijn, die van Body & Fit bestellen.
IndianSu schreef:Ik krijg op recept vitamine D tabletten met calcium. Ook deze worden niet meer vergoed, maar omdat ze alleen op recept verkrijgbaar zijn moet ik ze wel bij de apotheek halen. Duur grapje dus
Tieme schreef:chanicha schreef:Ik vraag me altijd af of die van de drogist net zo goed zijn
Bij de drogist verkopen ze vaak 400 en 800 ie tabletjes. Hier heb je niet veel aan. Is veel te weinig en al helemaal bij een tekort. Het is beter om vit d op oliebasis te nemen.
Bij Kruidvat en trekpleister verkopen ze vit d van lucovitaal. Zijn capsules op oliebasis en van 1000 ie en 3000 ie. Ze zijn hier vaak (bijna altijd) 1+1 gratis.
Ik slik deze en dan, 5000 ie per dag icm 200 vit k2 en magnesium. Meerdere pilletjes.
Binnenkort ga ik over op een 1 vit tablet waar al 5000IE vit d en vit k2 in zit. Voor een heel jaar kost dit potje rond de 30 euro.
borderjay schreef:Hutcherson schreef:Ik koop ook altijd zelf, zodat ik de dosering zelf kan kiezen.
Heb altijd 25000IE en 50000IE in huis. Die slik je eenmaal per week en meestal iets van 12 of 20 capsules. Betaal je 15 euro voor dus valt wel mee.
Waar haal jij die? Of bestel je die gewoon nog via apotheek en dan zelf betalen?