Beknelde zenuw nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:00

Wel "fijn" dat er nu in ieder geval duidelijkheid is, wat de oorzaak van de pijn is.
Hopelijk kunnen ze het goed behandelen en kun je snel herstellen. Succes met het behandelen :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:53

Daar kunnen ze vaak iets aan doen, dan ben je wel de ergste pijn kwijt.

Goof

Re: Beknelde zenuw nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 13:00

Thanks.

Ik ben benieuwd. Ik lees overal dat je niet veel kan behandelen aan een nekhernia, maar ik zal het wel horen van de huisarts komende week.
Die zenuwpijn die ik in het begin had is weg gelukkig, maar ik heb er wel enorm veel last van helaas.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:57

Ik hoor alleen maar positieve verhalen van mensen die geopereerd zijn

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 15:25

Snap ik, maar ik ga me niet zomaar laten opereren omdat ik nu 5 weken last heb.
Opereren doe je als er geen andere opties zijn.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:11

En ik ken niet anders als ellende bij operaties van nekhernia’s :+

Vraag consult bij de neuroloog en de pijnpoli, persoonlijk zou ik eerst de weg van de pijnpoli bewandelen! Ik ben er oprecht 8 maanden mee geholpen, daarna pijnloze behandeling van 30 min en kan er weer tegen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:33

marleen_usar schreef:
Ik hoor alleen maar positieve verhalen van mensen die geopereerd zijn

Oh. Ik niet.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:54

Ik was er al een beetje bang voor dat er een nekhernia uit zou komen.

Opereren doen ze zeker niet snel, aangezien een groot percentage van de hernia's vanzelf over gaat.

Neuroloog wilde toendertijd een blokkade plaatsen ivm de pijn maar daar stond de neurochirurg niet achter.

Uiteindelijk een operatie geworden, werkelijk waar de opluchting van zonder pijn wakker worden en weer kunnen slapen. Het herstel is peanuts vergeleken met de pijn die ik 3 jaar gehad heb.

Sterkte Goof :knuffel:

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:54

Devil_ina schreef:

Opereren doen ze zeker niet snel, aangezien een groot percentage van de hernia's vanzelf over gaat.

Neuroloog wilde toendertijd een blokkade plaatsen ivm de pijn maar daar stond de neurochirurg niet achter.

Uiteindelijk een operatie geworden, werkelijk waar de opluchting van zonder pijn wakker worden en weer kunnen slapen. Het herstel is peanuts vergeleken met de pijn die ik 3 jaar gehad heb.

Hebben ze jou 3 jaar na de uitslag dat je een hernia had nog geopereerd? Ik begreep dat de klachten die je hebt door een hernia na 6 maanden niet verbeteren door een operatie. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe jij dat ervaart.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:11

har166 schreef:
Devil_ina schreef:

Hebben ze jou 3 jaar na de uitslag dat je een hernia had nog geopereerd? Ik begreep dat de klachten die je hebt door een hernia na 6 maanden niet verbeteren door een operatie. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe jij dat ervaart.

Nee ik ben 9 maanden na de diagnose geopereerd. had wel al ruim 2 jaar klachten maar de huisarts dacht een carpaal tunnel syndroom, de neuroloog ook. Ondanks dat ik aan bleef geven dat het uit mijn nek kwam.
Al die tijd aan de tramadol gezeten om een beetje te kunnen slapen. Na verloop van tijd kreeg ik uitvalsverschijnselen.
Toen pas wilde de neuroloog geloven dat het uit mijn nek kwam en is de MRI gemaakt.

Nou ja dan komt het praatje zoveel % geneest vanzelf, nou ja niet dus werd alleen maar erger. Zij wilde toen dat de neurochirurg een blokkade zou zetten. Die zei gelijk, ik ga je opereren.

ik heb een nieuwe tussenwervelschijf gekregen, maar de zenuwschade is niet volledig weg, maar wel heel goed leefbaar. Ik laat wel eens wat uit mijn handen vallen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:18

har166 schreef:

hier een rughernia waarbij zes maanden 'aankijken' niets opleverde, en ik zes weken na de operatie weer alles kon (met beleid natuurlijk), en inmiddels al jaren vrijwel klachtenvrij, afgezien van de restklachten als een gevoelloos stuk huid en snel krampen

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:25

@lielle, die krampen zijn echt hels {:)-:( ik heb er met sporten last van ( maar kan er ook in schieten als ik m'n voet in de beugel wil doen ) maar ook 's nachts. En ook een stuk huid wat nog steeds doof aanvoelt. Heb ook nog andere klachten,maar mijn diagnose is 2 jaar geleden gesteld dus ik ben bang dat dit blijvend is.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 15:28

He oliebol zeg. Pijnbestrijding proberen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:16

Goof schreef:
Ik heb vandaag de uitslag van de mri gekregen en blijk een nekhernia te hebben, dus daar ben ik mooi klaar mee.

Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om e.e.a. verder te bespreken.

Pppfff lekker dan -O-
De mijne zit te hoog dus een operatie was te riskant.
Ik vrees dat dat altijd een zwakke plek zal blijven.
Bijvoorbeeld bij een beginnend griepje is de nek de eerste die lastig gaat doen.
Zwaar tillen beter niet meer doen en je hoofd zo recht mogelijk op je lijf dragen.
Voorover staan bijvoorbeeld..... zodat je spieren je hoofd dragen.....is te belastend (in mijn geval dan)

Ik hoop dat je het snel onder controle krijgt.
Let goed op je zelf en verleg je grenzen niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:26

Hier hetzelfde alleen gelukkig sinds een maandje er aardig vanaf. Ben al met al een maand of 3 bezig geweest. Slikte diclofenac met dubbel paracetamol en daarbovenop nog tramadol. Het was echt geen pretje :n
De fysio heeft mij er bovenop geholpen oa dmv dry needling :j

*edit oef een hernia, dat vermoedde ze bij mij ook maar die dans ontsprong ik gelukkig. Heel beel sterkte! Wat is ju de volgende stap?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 20:55

Sorry, late reactie :')

Quartel, ik herken wat je zegt over je nek die je hoofd moet dragen. Dat vind ik ook nog vermoeiend, maar het wordt beter gelukkig.

Ik plaatste net dit in een ander topic:
Ik ben bij de neuroloog geweest. Opereren doen ze alleen als je uitval in je arm hebt, dat heb ik gelukkig niet meer. Verder zijn mijn klachten wat a-typisch, o.a. de nekpijn hoort niet helemaal volgens hem. Ik kan een verwijzing krijgen voor de pijnkliniek om verder te kijken en voor pijnbehandeling, maar daar heb ik nu niet voor gekozen.
Verder mag ik medisch gezien alles doen en mag ik van hem ook alle sporten beoefenen die ik wil *\o/*
Wel met mate, rustig opbouwen, goed aanvoelen wat alles doet. Prima.
Ik loop iets meer risico dat het dan weer erger wordt, maar zoals hij zelf zei kan dat ook gebeuren bij iets oprapen van de vloer en een verkeerde beweging maken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:14

Super fijn dat je alles mag doen *\o/*
Maar let goed op wat je lijf je verteld.
Dat vind ik persoonlijk het meest lastige stukje........niet doorbijten maar een stapje terug zetten als het eigenlijk even moet.