Geraak niet bij mijn medisch dossier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Re: Geraak niet bij mijn medisch dossier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:57

Ik log via de app meestal in met koppelcode en dat je daarna een QR moet scannen, is dat geen optie? (Moet je volgens mij kiezen voor de Digid app is niet op dit apparaat en dan kun je bv op je man's telefoon inloggen). Ik gebruik ook nooit de optie met ID kaart.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:03

Als je 5x achter elkaar je ID kaart scant, wat uiteraard mislukt, kun je als het goed is doorklikken en handmatig je gegevens van je ID kaart invullen en dan doet hij het wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:04

Himyar schreef:
Je krijgt alleen toegang via de digid app en het activeren daarvan lukt alleen wanneer je je identiteitsbewijs inleest. Dat lukt me niet. Ik heb de software daarvoor op mijn telefoon.

Misschien ben je er al uit. Ik heb niet je hele topic doorgelezen want ben net terug uit Nederland weer thuis en moe, dus sorry.

Ik had hetzelfde en heb de helpdesk gebeld. Wat ik ook deed nl via de app kwam ik geen stap verder en het ID bewijs uploaden lukte niet. Wij loggen op de ouderwetse manier in bij Digid met gebruikersnaam en wachtwoord. Omdat wij een verificatiecode hadden ingesteld via sms, kan dit dus en hoeven wij niet met de app aan de gang.
Wij kregen van de helpdesk te horen dat er (te) veel problemen zijn met de app dat te maken heeft met verouderde systemen van tablests en telefoon. Maar zo kan het dus ook. Misschien heb je hier iets aan. Succes.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:08

Froukje schreef:
Als je 5x achter elkaar je ID kaart scant, wat uiteraard mislukt, kun je als het goed is doorklikken en handmatig je gegevens van je ID kaart invullen en dan doet hij het wel.

Heb ik ook gedaan, werkte ook niet :-(. Ik gebruik al jaren de login met sms. Mijn man heeft volgens mij de app niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:13

Himyar schreef:
Froukje schreef:

Heb ik ook gedaan, werkte ook niet :-(. Ik gebruik al jaren de login met sms. Mijn man heeft volgens mij de app niet.

Je rijbewijs is zeker ook al van voor 2021? Anders kun je die nog proberen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:22

En waarom heb je het nog niet geprobeerd op je werklaptop?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:28

friezenfan2 schreef:

Heb ik vanmiddag geprobeerd, lukte ook niet :-(.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:29

Klopt.

Himyar schreef:
Froukje schreef:

Je rijbewijs is zeker ook al van voor 2021? Anders kun je die nog proberen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:33

Himyar schreef:
friezenfan2 schreef:

Wat lukt er niet?
Bij welke stap loop je vast?
Wat zie je dan op scherm?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:40

Ik kan geen apps gebruiken en via methodes die ik vond, was mijn huisartsenpraktijk bij één niet aangesloten en op een andere site klikte ik op verder/enter en gebeurde er verder niets meer. Zonder app moet je namelijk een website zien te vinden die je via digid met sms doorgeleid naar je dossier. En dat zijn er niet zoveel.

Himyar schreef:
friezenfan2 schreef:

Wat lukt er niet?
Bij welke stap loop je vast?
Wat zie je dan op scherm?[/quote]

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:45

Huh? Ook met app moet je toch éérst die website hebben om in te loggen? Dat is nou net de hele bedoeling. Je Digid is de 'generieke' inlog voor officiele websites. Of het nou de belastingdienst, de gemeente, je huisarts of het ziekenhuis is, als je daar privacygevoelige informatie wilt halen of brengen, staat dáár, op die website van belastingdienst, gemeente, huisarts of ziekenhuis, een button 'inloggen met digid'. En op je app verschijnt aan het einde van het proces ergens de melding: "wil je inloggen bij belastingdienst/gemeente etc?", als een soort extra controle.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:55

Je kan ook pas inloggen als je account gekoppeld is door de huisartsenpraktijk, die moeten daar handmatig toestemming voor geven

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 18:13

Ik bedoelde pgo app. Via de site van de ha kom ik niet bij het dossier, daarvoor moet een pgo app downloaden. Via die pgo app ga je naar digid.

Ibbel schreef:
Huh? Ook met app moet je toch éérst die website hebben om in te loggen? Dat is nou net de hele bedoeling. Je Digid is de 'generieke' inlog voor officiele websites. Of het nou de belastingdienst, de gemeente, je huisarts of het ziekenhuis is, als je daar privacygevoelige informatie wilt halen of brengen, staat dáár, op die website van belastingdienst, gemeente, huisarts of ziekenhuis, een button 'inloggen met digid'. En op je app verschijnt aan het einde van het proces ergens de melding: "wil je inloggen bij belastingdienst/gemeente etc?", als een soort extra controle.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:24

En wat gaat er dan mis via die laptop? want daar heb je geen app nodig en zou je bij het inloggen de sms controle optie moeten kunnen kiezen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:33

Ik gebruik nooit een app. Doe alles gewoon via de site waar ik wezen moet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:08

Via de site van de HA zou je ook bij je dossier moeten kunnen komen, is je account wel gekoppeld door de praktijk?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 19:20

Blijft hangen/gaat niet verder. Je komt niet bij je dossier door simpelweg direct naar digid te gaan. Je moet eerst naar een medische website waar vanuit je doorklikt naar digid. Ik heb twee van dergelijke websites geprobeerd: gezond.nl en mijngezondheid.net.

friezenfan2 schreef:
En wat gaat er dan mis via die laptop? want daar heb je geen app nodig en zou je bij het inloggen de sms controle optie moeten kunnen kiezen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 19:22

Lukt niet en assistente zei vandaag aan de telefoon dat ik daarvoor een pgo moet hebben. Ik heb geen pgo kunnen ontdekken die met sms verificatie werkt bij digid.

Polly schreef:
Via de site van de HA zou je ook bij je dossier moeten kunnen komen, is je account wel gekoppeld door de praktijk?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:24

En je hebt wel een account bij mijngezondheid? Ooit eerder ingelogd geweest?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:28

Ik heb eerst accounts moeten aanmaken bij pharmeon, daar zijn de huisarts en apotheek bij aangesloten en zo kon ik met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen waarna er via mail een verificatie code kwam. Nooit hoeven inloggen met digid.
Daarna heb ik een account aangemaakt bij UwZorgOnline (pgo) en via de app kan ik in al mijn accounts komen.
Nu ik er zo over nadenk heb ik nooit mijn digid nodig gehad.
Overigens moet ik dan weer wel met digid inloggen in het ziekenhuis.

Welk zorgportaal gebruikt je huisarts?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 19:50

fohadie schreef:
En je hebt wel een account bij mijngezondheid? Ooit eerder ingelogd geweest?

Nee, geprobeerd in gebruik te nemen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 19:51

Polly schreef:
Ik heb eerst accounts moeten aanmaken bij pharmeon, daar zijn de huisarts en apotheek bij aangesloten en zo kon ik met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen waarna er via mail een verificatie code kwam. Nooit hoeven inloggen met digid.
Daarna heb ik een account aangemaakt bij UwZorgOnline (pgo) en via de app kan ik in al mijn accounts komen.
Nu ik er zo over nadenk heb ik nooit mijn digid nodig gehad.
Overigens moet ik dan weer wel met digid inloggen in het ziekenhuis.

Welk zorgportaal gebruikt je huisarts?

Pharmeon ook. Ga ik dat ook proberen!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 19:56

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:58

Zodra je een account hebt aangemaakt krijgt je huisarts hier bericht van, zij moeten dan jouw account koppelen aan je dossier. Hou er rekening mee dat hier een paar dagen overheen kunnen gaan, pas als je account gekoppeld is kan je in je dossier kijken.

Edit: pharmeon is iets anders dan uwzorgonline
Met alleen een pharmeon account kan je al inloggen. Pgo is makkelijk maar niet verplicht

Edit2:

Wat is het verschil tussen een PGO en een patiënten portaal van het ziekenhuis of de huisarts?

Je kiest de PGO die het beste bij jou past. In een PGO verzamel je gegevens over de gezondheid op één plek. Gegevens die je zelf meet en medische gegevens van verschillende zorgverleners zoals de huisarts of het ziekenhuis. Dat geeft overzicht.
Een patiënten portaal is een website van een zorginstelling. Deze zorginstelling, bijvoorbeeld het ziekenhuis, kiest het portaal. In een portaal kun je de medische gegevens bekijken die deze zorginstelling van jou heeft. En afspraken maken of beeldbellen. Kom je bij meer zorginstellingen, dan heb je te maken met verschillende portalen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 20:04

Nee, werkt ook niet, had deze al een paar maal geprobeerd. Er wordt gezegd dat je in de app je account kunt aanmaken, maar registratie optie is onvindbaar.

Op de webpagina van Pharmeon is niets te vinden over inloggen mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 05-01-23 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt