Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Himyar schreef:Je krijgt alleen toegang via de digid app en het activeren daarvan lukt alleen wanneer je je identiteitsbewijs inleest. Dat lukt me niet. Ik heb de software daarvoor op mijn telefoon.
Froukje schreef:Als je 5x achter elkaar je ID kaart scant, wat uiteraard mislukt, kun je als het goed is doorklikken en handmatig je gegevens van je ID kaart invullen en dan doet hij het wel.
Himyar schreef:Froukje schreef:Als je 5x achter elkaar je ID kaart scant, wat uiteraard mislukt, kun je als het goed is doorklikken en handmatig je gegevens van je ID kaart invullen en dan doet hij het wel.
Heb ik ook gedaan, werkte ook niet :-(. Ik gebruik al jaren de login met sms. Mijn man heeft volgens mij de app niet.
Himyar schreef:friezenfan2 schreef:En waarom heb je het nog niet geprobeerd op je werklaptop?
Heb ik vanmiddag geprobeerd, lukte ook niet :-(.
Ibbel schreef:Huh? Ook met app moet je toch éérst die website hebben om in te loggen? Dat is nou net de hele bedoeling. Je Digid is de 'generieke' inlog voor officiele websites. Of het nou de belastingdienst, de gemeente, je huisarts of het ziekenhuis is, als je daar privacygevoelige informatie wilt halen of brengen, staat dáár, op die website van belastingdienst, gemeente, huisarts of ziekenhuis, een button 'inloggen met digid'. En op je app verschijnt aan het einde van het proces ergens de melding: "wil je inloggen bij belastingdienst/gemeente etc?", als een soort extra controle.
friezenfan2 schreef:En wat gaat er dan mis via die laptop? want daar heb je geen app nodig en zou je bij het inloggen de sms controle optie moeten kunnen kiezen.
Polly schreef:Ik heb eerst accounts moeten aanmaken bij pharmeon, daar zijn de huisarts en apotheek bij aangesloten en zo kon ik met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen waarna er via mail een verificatie code kwam. Nooit hoeven inloggen met digid.
Daarna heb ik een account aangemaakt bij UwZorgOnline (pgo) en via de app kan ik in al mijn accounts komen.
Nu ik er zo over nadenk heb ik nooit mijn digid nodig gehad.
Overigens moet ik dan weer wel met digid inloggen in het ziekenhuis.
Welk zorgportaal gebruikt je huisarts?