Gini schreef:Ik ben ook blij met mijn huisarts en diens assistenten. Maar ik ben ook wel een persoon die heel erg van het 'zelf uitzieken of laten helen' is. Ik bel dus eigenlijk zeer zelden en als ik bel is het triëren voor de assistente best gemakkelijk. Ik heb nog nooit gehad dat ik dan niet terechtkon. Ik vind het zelfs geruststellend als de assistent me dan voor de dag nadien inplant. Als zij de spoed niet ziet, zal ik vast nog niet meteen doodgaan.
Deze ervaring heb ik ook met mijn HA en assistentes. Als ik bel dan zeg ik vaak 'goedemorgen, naam en mijn geboortedatum is....' Dan kan direct mijn dossier erbij gepakt worden en kan zij ook direct de info uitvragen die bij mijn klacht hoort. Doordat zij haar werk kan doen én ik mijn klacht op die manier goed kan delen verloopt het gesprek ook mega gemakkelijk. Laatst had ik een bloedende moedervlek. Dus daarbij ook aangegeven dat het voor mij niet direct spoed had, maar dat ik wel graag wilde checken of er niks geks was.
Bij een flinke keelontsteking liep ik al bijna een week te klooien. Ik kon ook amper praten. Toen kon ik ook snel terecht omdat ik niet voor een verkoudheidje van 2 dagen al bel en met serieuze pijn liep.
Voor mij helpt dus:
- Direct naam + geboortedatum
- Klacht goed uitleggen + duur van de klacht
- Aangeven of ik zo snel mogelijk terecht moet ja/nee + waarom