Geen afspraak met huisarts kunnen maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:25

Gini schreef:
Ik ben ook blij met mijn huisarts en diens assistenten. Maar ik ben ook wel een persoon die heel erg van het 'zelf uitzieken of laten helen' is. Ik bel dus eigenlijk zeer zelden en als ik bel is het triëren voor de assistente best gemakkelijk. Ik heb nog nooit gehad dat ik dan niet terechtkon. Ik vind het zelfs geruststellend als de assistent me dan voor de dag nadien inplant. Als zij de spoed niet ziet, zal ik vast nog niet meteen doodgaan. :D

Deze ervaring heb ik ook met mijn HA en assistentes. Als ik bel dan zeg ik vaak 'goedemorgen, naam en mijn geboortedatum is....' Dan kan direct mijn dossier erbij gepakt worden en kan zij ook direct de info uitvragen die bij mijn klacht hoort. Doordat zij haar werk kan doen én ik mijn klacht op die manier goed kan delen verloopt het gesprek ook mega gemakkelijk. Laatst had ik een bloedende moedervlek. Dus daarbij ook aangegeven dat het voor mij niet direct spoed had, maar dat ik wel graag wilde checken of er niks geks was.

Bij een flinke keelontsteking liep ik al bijna een week te klooien. Ik kon ook amper praten. Toen kon ik ook snel terecht omdat ik niet voor een verkoudheidje van 2 dagen al bel en met serieuze pijn liep.

Voor mij helpt dus:
- Direct naam + geboortedatum
- Klacht goed uitleggen + duur van de klacht
- Aangeven of ik zo snel mogelijk terecht moet ja/nee + waarom

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:27

Polly schreef:
Top toch, wsl hadden ze nog plek.
Ik schrijf toch ook niet dat je niet mag komen, het is alleen niet noodzakelijk spoed :) en ook daar zijn weer situaties waarin medicatie of ingrijpen nodig is en daar vragen we dus de foto's voor.

Ik hoop niet dat dit topic nu verzand in een "jamaar ik had [vul maar in wat eerder besproken is als geen spoed] en ik mocht wel komen" of andersom.

Heb je gelijk in maar ik noemde het omdat ik dus enorm twijfelde of ik niet overdreef. Ik ben altijd bang om onterecht aan de bel te trekken dus het was best een dingetje.

Maar achteraf wel fijn want ze hebben het opengemaakt, dat gaf veel opluchting en nu met de ab al stuk beter.

Muronia

Re: Geen afspraak met huisarts kunnen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:34

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je geen afspraak kunt maken als je daarvoor belt en ik schrik ervan dat dit blijkbaar normaal is tegenwoordig? Ik bel niet snel, maar als ik dat doe dan is dat niet voor niks en ik zou echt not amused zijn als ik dan zou worden afgewimpeld of eerst een hele uitleg zou moeten geven aan een assistente. Als ik zeg dat ik bel om een afspraak te maken, dan is dat altijd voldoende. Wat er aan de hand is, leg ik uit aan de huisarts en niet aan de assistente.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:36

Toevallig vorig jaar ook met ontstoken oogleden, zowel boven als onder, beide ogen, de HA gebeld. En daar om informatie gevraagd wat te doen.
Dit was al de 2e keer dat ik dat had, de eerste keer niet gebeld, maar nu was het nog heftiger.
Spoed nee. Maar wilde wel weten dat te doen.
Wilde ze me toch graag zien. Dat kan dus ook. Maar had het knetter druk geweest met meer spoed hadden ze dat echt niet gezegd.

Dus het is echt niet dat ze je niet perse willen zien. Maar als het vol zit zit het vol.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:39

Muronia schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je geen afspraak kunt maken als je daarvoor belt en ik schrik ervan dat dit blijkbaar normaal is tegenwoordig? Ik bel niet snel, maar als ik dat doe dan is dat niet voor niks en ik zou echt not amused zijn als ik dan zou worden afgewimpeld of eerst een hele uitleg zou moeten geven aan een assistente. Als ik zeg dat ik bel om een afspraak te maken, dan is dat altijd voldoende. Wat er aan de hand is, leg ik uit aan de huisarts en niet aan de assistente.

Dan kan de assistente dus ook niet inschatten hoeveel spoed erbij is en op welke manier je het beste/snelste geholpen bent.
Het is prima als mensen het niet willen zeggen maar meestal hebben ze alleen zichzelf ermee. Die opleiding van de assistentes is er niet voor niks :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:41

Maar ik bel ook niet om een inschatting te vragen, ik bel om een afspraak met de huisarts te plannen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:43

Muronia schreef:
Maar ik bel ook niet om een inschatting te vragen, ik bel om een afspraak met de huisarts te plannen?

Het verschilt nogal om te weten
- Ik wil een afspraak maken
- Ik wil een afspraak maken want ik voel mij ziek
- Ik wil een afspraak maken want ik ben al een kleine week ziek met koorts

Daaraan kan een urgentie worden gekoppeld. Een afspraak kan over werkelijk alles gaan: zowel lichamelijk als mentaal. Een spoedgeval is die koorts van een week. Iets dat wat langer kan wachten zijn bijvoorbeeld mijn moedervlekken die ik wil laten controleren.
Laatst bijgewerkt door Winged op 30-12-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:43

Er is een groot tekort in de zorg en dat is nogal een soort cirkel, mensen raken overspannen, verlaten de zorg, er is dan weer minder personeel en vervolgens meer boze patiënten omdat ze niet altijd gelijk geholpen kunnen worden of een wachttijd hebben aan de telefoon, waardoor er weer meer willen stoppen of overspannen raken.

Sommige reacties hier raken me ook wel. Ook ik werk als assistent en mijn collega's en ik werken heel hard en doen het werk omdat we graag mensen helpen maar wat we soms over ons heen krijgen...

Iemand zei hier zoiets van je hoeft de vragen niet te beantwoorden, maar we zijn inderdaad opgeleid om bepaalde vragen te stellen om de urgentie te bepalen, je kunt helaas niet iedereen die belt zien op een dag. Soms zeggen mensen: ik wil niks zeggen maar het is geen spoed, hoewel het dan de patiënt zijn verantwoordelijk is voelt dat voor mij ook niet fijn want kan iemand zelf echt goed inschatten of het niet iets is wat in korte tijd kan verergeren? Door vragen te stellen zorgen we dat de patiënt die echt vandaag een dokter nodig heeft ook echt gezien kan worden maar soms komt het ook voor dat ik vervolgens de ambulance inschakel terwijl een patiënt dat zelf niet had verwacht.

Assistenten worden volgens mij ook vaak onderschat in de opleiding krijg je onder andere anatomie, fysiologie, farmacologie etc. Als we adviezen geven zetten we dit altijd bij de huisarts om te lezen als er dan iets niet correct zou zijn krijgen we het terug gekoppeld zodat ik iemand bijvoorbeeld nog terug kan bellen.

Ik geef ook bij adviezen altijd een vangnet mocht je dit of dat erbij krijgen of mocht het zolang duren neem dan alsjeblieft weer contact op.

Overigens zijn er ook veel mensen die bellen voor een verwijzing, voor een recept, maar ook veel mensen die blij zijn met adviezen of dat als je goed kunt uitleggen wat iemand heeft ze gerustgesteld met adviezen aan de slag gaan.

Ik denk dat elke arts en assistent het liefst iedereen zo goed mogelijk wil helpen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 30-12-22 15:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:48

Muronia schreef:

Prima dan ik weet niet hoe druk het bij jullie is maar bij ons zitten we al rap vol op een dag. Als ik iemand op een spoed plek wil zetten dan moet ik dat kunnen verantwoorden, als jij niet wil zeggen wat er is kan ik dat niet inschatten en moet je wsl langer wachten.

Eigenlijk vind ik het vooral heel verdrietig dat je kennelijk geen vertrouwen hebt in de medische kennis van de assistente die aangenomen word door je eigen huisarts om eea zo goed mogelijk in te kunnen schatten.

Sowieso word ik eigenlijk verdrietig van alle mensen die de assistente omschrijft als bot en onbeschoft en dat ze daar echt niks aan gaan vertellen. Ben benieuwd hoe men dat zou vinden in het eigen beroep.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:51

Hier wisselt het enorm welke assistente je treft. Ik heb 15 jaar lang met blaasontstekingen gelopen, die waren altijd zo heftig pijnlijk dat ik over de grond kroop. De één zei meteen als ik belde 'meid wat rot, ik ga meteen zorgen dat je AB kunt ophalen bij de apotheek'.

De ander zei, 'blaasontsteking? Drink jij wel voldoende? Weet je dat je goed moet uitplassen?' etc etc etc... Terwijl ik intussen tomatensoep plaste en als de muts even in mijn dossier had gekeken had ze kunnen zien dat ik al 10+ jaar blaasontstekingen had, 2 urologen had gezien en alle test/kweken/echo's/etc al doorlopen had... Het punt van water drinken en een cranberrytabletje was ik al lang en breed voorbij.

Moest ook banketstaaf als brugman om eens gezien te worden na een week 40+ koorts en een enorm gezwollen bal in mijn keel. Dat bleek Pfeiffer.

De ene assistente staat als een soort wannabe-huisarts voor de deur, knuppel in de hand om zo min mogelijk patiënten binnen te laten. De ander stelt de juiste vragen, neemt je serieus en geeft je daadwerkelijk het gevoel je te helpen.
Inmiddels kunnen wij digitaal een afspraak maken, dat geniet echt mijn voorkeur. Kan ik gewoon bij de HA mijn verhaal doen. Ik kom zelden bij een dokter dus als ik dan eens een HA bel ben ik niet van zins om eerst een discussie moeten voeren of ik wel of niet welkom ben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:53

Je vult nu van alles voor me in wat helemaal niet klopt hoor. Ik kan prima met de assistentes overweg en ik vertrouw ze helemaal in hun werk. Ik heb ook vaak genoeg een afspraak bij de assistente. Maar als ik bel voor een afspraak bij de huisarts, dan krijg ik die gewoon. Daar hoef ik niks voor uit te leggen. Ik heb daar ook nog nooit van gehoord. Ik woon in een dorp in Groningen, misschien werkt dat hier anders of is het inderdaad niet zo druk als op andere plekken.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:54

Muronia, ik denk dat assistentes of de huisarts ook wel redelijk kunnen inschatten dat als je belt, dat dat niet zomaar is.
Ik werk in twee dorpspraktijken, waarbij we van sommige patiënten weten dat die dagelijks bellen. Als er dan iemand belt die je zelden op spreekuur ziet, weet je wel dat het serieus is. Zo kennen de huisartsen vaak een groot deel van hun patiëntenpopulatie wel :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:58

Dat vroeg ik me af ja, of de voorgeschiedenis qua belgedrag meespeelt. Ik kom ook zelden bij de HA en áls ik bel is dat met goede reden. Dan hoop ik dat ze het ook serieuzer nemen dan bij iemand die dagelijks aan de telefoon hangt. :D

Ik heb gelukkig prima ervaringen. Laatst had m'n kind krentenbaard, dat kon ik telefonisch met de assistente doorspreken, in overleg nog een foto gemaild naar de huisarts en diezelfde middag kon ik de zalf ophalen. Vind ik relaxter dan per se een afspraak willen met hetzelfde eindresultaat.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:59

Als het anders gaat dan verwacht bij het willen maken van een afspraak, dan lijkt het me niet nodig om scheldwoorden te gebruiken om hier de assistenten te beschrijven. Dat je je ziek voelt is rot. Dat je andere verwachtingen hebt van een telefoontje, ligt bij jezelf. Dat je iets vraagt, wil niet zeggen dat je het krijgt of er recht op hebt toch? Het "ik wil (een afspraak)" vind ik in dit verband lastig. Zeker wanneer je eigenlijk weigert om met de procedure van de huisarts mee te werken door geen informatie te willen verstrekken. Maar ik kan me zeker voorstellen dat je in eerste instantie zo reageert uit eigen ongerustheid of onmachtige gevoelens. Maar om dat dan later op zo'n toon op een forum te zeggen vind ik niet zo netjes.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:00

Polly, eea is natuurijk ook afhankelijk van de manier van communiceren.

Naam?
Rocamor
Geboortedatum?
30-12-2022
Klacht?

Goedemiddag mag ik uw bestelling opnemen?
Patat met
Wilt u er nog wat bij?
Kroket.
Oké anders nog iets?
Nee.
Dat is dan 5 euro
Zwaait met pinpasje

Ik krijg daar kromme tenen van (waarmee ik gelukkig weer niet naar de huisarts hoef).

De ene is de andere niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:04

Ik hoef ook alleen maar te vragen om een afspraak bij de arts en eventuele voorkeur voor welke arts. Vaak kunnen we hier de zelfde dag of anders de volgende dag nog terecht, de enige vraag die ze hier stellen is of ze erbij mogen zetten waarvoor je komt zodat de huisarts zich alvast kan voorbereiden.

En ja, ik ben heel blij wat dat betreft dat ik ook bij een kleine dorpspraktijk in Groningen zit. Zou helemaal gestoord worden als ik sommige verhalen hier lees.

Ben alleen wel allergies voor de nieuwe huisartsen die er nu zitten. Die horen je verhaal aan en dan is de standaard vraag "En wat wilt u dat we daar aan gaan doen?" Ja muts, als ik dat had geweten dan had ik hier niet gezeten. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:16

Polly schreef:
MyWishMax schreef:
Ik begrijp dat idd prima, maar ook assistentes maken fouten en dan moet je wel stevig in schoenen staan. Als bij mij de Ha geen optie had om foto's door te sturen online had het wel fout kunnen gaan. Dat is wel eens het lastige, wanneer moet je wel gezien worden en schat de assistente het verkeerd in en wanneer kan je het aankijken.

En daarnaast, is het iemand die altijd eerst aankijkt of iemand die dag 1 al belt. Dat is lastig int e schatten. Wij worden altijd doorgestuurd naar een website om zelf in te schatten wat kan en wat niet. Daarom belde ik bijvoorbeeld, want oog zelf was vuurrood en pijnlijk en zicht slecht. Andere bokker die het iver ooglid beschrijft kreeg dan geen reactie, ik werd terug gebeld dat ik met spoed moest komen. Maar ook ik had eerst gehoord dat ik niet kon of mocht komen die hele week. Dus geluk dat de huisarts zo goed oplette

Ik schrijf toch eerder al dat als het oog zelf rood en pijnlijk is dat het gezien moet worden.
Alleen veel mensen weten dat en zeggen dat oog zelf rood en pijnlijk is, ik denk dat bij 1 op de 5 die je laat komen dat ook echt het geval is en die anderen hebben een ontsteking in het ooglid wat dan weer geen spoed is, maar dan denken ze dat als ze bij de HA binnen zitten dat ze dan meteen wel een zalfje krijgen.
Laat je een foto sturen dan kan je dus de echte spoed zien en de toch al beperkte spreekuur plekjes niet vullen met dingen die vanzelf overgaan :)

Het was eigenlijk meer een aanvulling waarom het zo lastig is, sorry voor de verwarring. Ik was toen wel pissig op de assistente, want ik gaf duidelijk aan dat het het oog zelf was. Die foto optie werd ook maar gegeven met: als het echt moet kan je daar foto uploaden. Na aandringen van mij dus dat oog echt steeds roder en pijnlijker werd. Maar als ik niet aangedrongen had had ik toen door verkeerde inschatting niet langs mogen komen. Die foto optie hebben ze pas sinds kort, dus als het eerder gebeurd was had ik wel een probleem gehad.
Achteraf bood ze excuses aan, hoor, want het was dus wel echte spoed en ik was juist niet aan het overdrijven. En ik snap dat zij veel mensen zien die overdrijven en dus geen spoed zijn of helemaal niet langs hoeven te komen. Daarom ook dat het zo lastig in te schatten is of het iemand is die eerst aankijkt en dan pas belt of iemand die meteen belt bij 1 klacht. Mijn huisarts weet dat ik eerder te laat kom dan te vroeg, van assistentes kan ik dat niet verwachten. Ik herken gelukkig absoluut niets van arrogante assistentes oid en dit was gewoon een fout die kan gebeuren. Juist omdat er mensen zijn zoals die 4 uit jouw voorbeeld :j

Ik wist het alleen omdat ik op de site had gekeken waar de site van de Ha naar doorverwijst, haha. Anders had ik niet eens gebeld. (Scheur in hoornvlies wat nog best heel lang aangehouden heeft en eerst steeds groter werd. Gelukkig door het zalven geen ontsteking erbij. Ik zou terug moeten komen als het na x aantal dagen met zalf alsnog niet over was, maar in overleg met assistente juist meer dagen aangekeken vanwege aandoening waardoor genezing sowieso langer duurt en ik het dus onzin vond om weer spoedplek in te nemen. Had namelijk na het weekend moeten bellen en als het niet over was dezelfde dag weer terug)

Edit; 1 van de 1e dingen die ik aangeef bij het maken van een afspraak voor niet spoedeisende dingen is ook dat het totaal geen haast heeft. Zo kan de assistente ook gewoon vooruit plannen ipv pas na de hele vragenlijst. Ik geef dat dus al aan voordat we bespreken wat de klachten zijn. Zijn ze erg blij mee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:29

Dani schreef:
Dat vroeg ik me af ja, of de voorgeschiedenis qua belgedrag meespeelt. Ik kom ook zelden bij de HA en áls ik bel is dat met goede reden. Dan hoop ik dat ze het ook serieuzer nemen dan bij iemand die dagelijks aan de telefoon hangt. :D

Ik denk het wel. Mijn huisarts liet zich eens ontvallen "als jij of je man belt, dan is er écht iets aan de hand". Daaruit was mijn persoonlijke conclusie: dan zullen er ook mensen zijn die bellen terwijl er niet zo heel veel aan de hand is.

Ik krijg ook altijd een afspraak als ik daarom vraag, maar beantwoord netjes de vragen van de assistente. Meestal vraag ik eerst "wil je mij adviseren of een bezoek aan de huisarts nodig is", maar na het beantwoorden van de vragen vindt de assistente dat altijd wel verstandig.

Ik kom nu ook niet bepaald jaarlijks bij de huisarts hoor, maar ik ben hem nog altijd dankbaar voor zijn handelen toen ik zwaar corona had. Ben direct naar de spoedcoronapoli gestuurd en daar bleek ik ook nog een fikse bacteriële ontsteking erbij te hebben. Na antibiotica begon ik op te knappen, maar de huisarts heeft me die week elke dag gebeld om te kijken hoe het ging. Na een paar dagen hoorde hij dat het beter ging en "kon hij me los laten". Dit was in het begin van de pandemie toen er nog geen vaccins waren, ik ben 5 weken ziek geweest. Maar ik vond dit zeer adequaat en menselijk optreden :j
Laatst bijgewerkt door prompter op 30-12-22 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:31

Hier kan ik simpel via internet een afspraak maken bij de dokter.Als er geen vrij is, dan kan je s morgens bellen.

Er zijn bepaalde zaken die ik enkel met mijn dokter wil bespreken, niet met de secretaresse, dus blij dat dit hier niet hoeft.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:34

dromertje2 schreef:
Hier kan ik simpel via internet een afspraak maken bij de dokter.Als er geen vrij is, dan kan je s morgens bellen.

Er zijn bepaalde zaken die ik enkel met mijn dokter wil bespreken, niet met de secretaresse, dus blij dat dit hier niet hoeft.

Er is bij ons wel een verschil tussen de secretaresse en de doktersassistente

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:42

dromertje2 schreef:

Als je het topic had gelezen dan wist je dat het geen secretaresses, telefonistes of receptionistes zijn maar gewoon medisch opgeleid personeel. Sterker nog, ze mogen ook kleine handelingen uitvoeren.

Sommige mensen kunnen nog wel wat opleiding gebruiken zo te lezen |o

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:42

Ben alleen wel allergies voor de nieuwe huisartsen die er nu zitten. Die horen je verhaal aan en dan is de standaard vraag "En wat wilt u dat we daar aan gaan doen?" Ja muts, als ik dat had geweten dan had ik hier niet gezeten. :+[/quote]
Deze opmerking hoor je zoooo vaak, Dit wordt inderdaad de nieuwe huisartsen geleerd om in te schatten hoeveel de patient zelf al weet en/ of opgezocht heeft op internet, en hoeveel zorgen ze maken ( het zal wel kanker zijn)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:44

Ik kom dan juist wel weer regelmatig bij huisarts vanwege chronische ziekte, maar ben wel iemand die te lang aankijkt met alles. :') Sommige periodes kwam ik elke maand, andere periodes helemaal niet. Pas als ik na een paar weken na een val nog steeds iets niet kon bewegen bijvoorbeeld. Dus voor ha heel duidelijk als ik bel, assistentes weten dat niet. Kan ook niet. Maar zij helpen wel weer geweldig als ik problemen met medicijnen heb, via apotheek bijvoorbeeld verkeerde merk en daar vast lopen. Dat vind ik wel lastig, want dat voelt als tijdverspilling. Mij helpen met zulke dingen ipv alle andere taken.
Dus ik ben blij dat steeds meer online kan, dan neem ik geen kostbare tijd in beslag.
Vroeger kon ik ook dezelfde dag terecht als ik belde, maar tegenwoordig echt niet meer. Je hebt geluk als je 3 dagen later terecht kan. Dat is gewoon wennen, ook hoe je aangeeft of iets echt niet goed voelt en dus misschien spoed is. Ik ben dus blijkbaar voorzichtig in klachten uitleggen, mijn pijnschaal is ook anders door zware pijnstilling, dus onderdruk veel. Ik zit mijn hele leven al bij dezelfde huisarts en ben expres niet gewisseld toen ik verhuisde. Enige is dat ze niet op huisbezoek komt hier, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad.

Het enige nare is dat medicijnen bestellen niet kan als ze op vakantie zijn, ook niet online, dan moet je via de vervangende huisarts en dat is best lastig. En ze zijn best vaak gesloten, je moet bijna elke maand kijken wanneer ze er niet zijn. Maar dat dat lastig is heeft meer te maken met die vervangende huisarts dan eigen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:48

dromertje2 schreef:

Bij dergelijke opmerking krijg ik toch wel plaatsvervangende schaamte eigenlijk.... :o

Maar oprechte vraag, waarom zou de doktersassistente niet mogen weten waarvoor je komt?
En die vraag is voor iedereen hier die dat zo benoemd als die heeft er niets mee te maken.

Want deze heeft ook gewoon beroepsgeheim. Gaat het echt niet over straat schreeuwen.
Heeft ondertussen wel al wat meer kwalen gehoord en gezien dus schrikt zo snel niet van iets.
Dus wat is de aversie hiertegen?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:53

Buiten dat moet ik er een beetje om lachen. Want de assistente kan gewoon opzoeken in het systeem waar je voor komt. Zeker als er na het consult nog medicatie voorgeschreven wordt, dan is het de assistente die het recept mailt naar de apotheek. Dus linksom of rechtsom weet de assistente toch wel waarvoor je komt.
Echt, het lijkt wel of sommige mensen zwaar onderschatten hoeveel werk assistentes op zich nemen zodat je toch nog asap terecht kunt bij de dokter. Ik zou zeggen, loop eens een dag mee. En kom dan terug in dit topic.