Hoe blijf ik warm in de winter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Hoe blijf ik warm in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:25

Ik heb vandaag te tip gekrergen om een softshell broek aan te trekken.
Dit ga ik morgen dus in de praktijk brengen. Ik ben vandaag op t werk goed koud geworden namelijk

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:36

Zelf warmende wegwerpzooltjes voor in je schoenen/laarzen
Thermo jeans Slim van Mac (niet dikgevoerd maar best warm)

Naast een goede winterjas, zijn dit dus mijn geheimen om warm te blijven….ik rijd western dus thermo jeans is fijn! En met die zooltjes kun je je gewone laarzen doordragen.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 19:27

martinev schreef:
Ik heb vanmiddag mijn bestelling van Soxs binnengekregen. Heb ze nu een paar uurtjes aan, en man, die doe ik nooit meer uit! Heb echt zulke heerlijk warme voeten, terwijl ik de afgelopen weken alleen maar koude voeten had. En als ik koude voeten heb heb ik het helemaal koud.
Oh, en muckboots zweer ik ook bij!

Welke heb jij?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:13

xDaninex schreef:
martinev schreef:
Ik heb vanmiddag mijn bestelling van Soxs binnengekregen. Heb ze nu een paar uurtjes aan, en man, die doe ik nooit meer uit! Heb echt zulke heerlijk warme voeten, terwijl ik de afgelopen weken alleen maar koude voeten had. En als ik koude voeten heb heb ik het helemaal koud.
Oh, en muckboots zweer ik ook bij!

Welke heb jij?

Bedoel je van de sokken? Ik heb die met het roze label, en dan de lange en de kuitlengte variant! Of van de muckboots? Daar heb ik nu ook een kniehoog model van, maar heb ook nog een paar van kuithoogte.
Die sokken zijn echt fantastisch, ook vandaag de hele dag geen seconde koude voeten gehad!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:27

Ik heb een deken waar een stekker aan zit, ik zit nu heerlijk warm op de bank.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:40

Verwarmde sokken (die gaan met een draadje naar een powerbank die in m’n zak zit) en verwarmde handschoenen (die van de anwb human nature) en de rijrok van covalliero. En als het echt koud is doe ik er ook nog een gevoerde regenjurk overheen en een skibroek onder

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:40

hagelslag schreef:
Dit ga ik morgen dus in de praktijk brengen. Ik ben vandaag op t werk goed koud geworden namelijk

Mijn winterrijbroeken zijn ook van het softshell stofje. Heel fijn voor als het wat frisser wordt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:21

Heeft er hier ook nog iemand tips voor echt fijne handschoenen om mee te rijden? Dus met voldoende grip?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:45

Ik draag tijdens het werk en op de wagen wollen sokken in houten klompen. Nooit koude voeten.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:45

TS; als je niet zo groot bent pas je hier misschien nog in:
https://www.decathlon.nl/p/skipak-voor- ... R-p-165855

Ik ben 1.65 en heb maat 34. Dit is mijn derde pak in derde jaar. Niet omdat ze op zijn, maar vanwege de kleur.
Ik begon met paars, toen blauw en eindelijk is er een in een minder opvallende kleur.
Ik draag er nog 2 lagen kleding onder. Je wordt niet vies, nat of koud. Ik laat hem altijd hangen op stal. Dus stap dan schoon de auto weer in.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:52

Hier ook een eeuwige koukleum….ik heb lang ondergoed gekocht van Merinowol (Kari Traa heeft voor dames een supermooie pasvorm, de set van woolpower is unisex en superwarm). Daarover draag ik een dik fleecevest en dan een lange donsjas tot over de knie, wollen muts en leren handschoenen gevoerd met wederom Merino wol….als je op de bok zit zou een skibroek over de Merino wollen legging fijn warm zijn. Ik heb altijd wollen sokken aan (ook in de zomer trouwens) en nu op stal ski boots van de decathlon. Ze zitten heerlijk, ik kan er goed mee lopen en kosten nog geen 20 euro… Die zet ik voor ik wegga even op de kachel zodat ze goed droog zijn: als je schoenen/ laarzen ook maar een beetje vochtig zijn koelen je voeten af…

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:59

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:27

Bagheera_206 schreef:
hagelslag schreef:

Mijn winterrijbroeken zijn ook van het softshell stofje. Heel fijn voor als het wat frisser wordt.

Ik heb nu 2 dagen de softshelbroek aan.
Goddelijk.....
Dit had ik jaren eerder moeten weten.
Ik heb wel een Thermo legging eronder aan maar alsnog

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:33

Als je lang moet wachten is een stal ook best aangenaam om warm te blijven kwam ik vandaag achter. :+

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:43

Welke hebben jullie? Ik zoek nog extra naast mn Kerrits. Wellicht zijn er goedkopere opties.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:58

Slmt9 schreef:
Welke hebben jullie? Ik zoek nog extra naast mn Kerrits. Wellicht zijn er goedkopere opties.

Welke wat?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:10

Oh my bad, welke softshell broeken anderen hebben :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:16

Ik heb een IJslander en dus vooral jodhpurbroeken. Heb er eentje van Topreiter en eentje van Sonnenreiter. Mijn andere jodhpurbroeken zijn geen wintersoftshells. Ik heb ook een gewone winterrijbroek van softshell stof. Die is van Sonnenreiter.