Op zoek naar een goed kussen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:02

Vlinderkussen van memoryfoam. Je hoofd ligt dan wel op het kussen maar je schouders zijn vrij. Heb nooit meer last van mn nek. Heb m van Luco Vitaal.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:25

Texas02 schreef:
Sorry dat ik zo'n oud topic weer naar boven haal, maar ik kwam hem tegen toen ik op google naar ervaringen met CloudPillo zocht. Ik ben op zoek naar een wat hoger kussen welke wel zacht is. Nu zag ik de CloudPillo Recharge, of ook de gewone CloudPillo. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nekklachten, daarom moet het ook een wat hoger kussen zijn. Wat ik mij afvraag bij de gewone CloudPillo, is hij wel echt comfortabel? Er zitten memory foam stukjes in, voel je die stukjes niet als je erop ligt? En hoor je ze niet? Ik heb bij mijn huidige kussen het probleem dat ik het kussen (ik denk de dons erin?) hoor als ik erop lig, en het is niet eens luid maar ik wordt er gek van. Dan moet ik altijd net zo lang dat kussen anders leggen tot het geluid weg is en hij ook nog comfortabel ligt. Dat valt niet altijd mee. Daarom zoek ik dus ook iets anders. Met meer vulling erin is dat geluid wel weg, maar dan is hij dus te hard. Ik weet niet hoe dat met CloudPillo is, zijn die ook zo hard als er veel vulling in zit? En maken ze geluid? Blijven ze goed of zijn ze na een paar maanden slap? Als iemand ervaring heeft met de gewone of de Recharge hoor ik het graag!

Hier ook veel nekklachten, had een kussen met synthetisch wol erin wat je kan opvullen. Inmiddels had ik zowel het wol van mijn eigen kussen als een deel van het kussen van mijn vriend erin zitten zo dik. Was top, maar als je er even op lag zakte ik er helemaal in weg. Dat gevoel had ik met de cloudpillo ook toen ik hem in de winkel probeerde. Heb die dus niet gekocht. Ik moest uiteindelijk een zachter matras als zij slaper en heb er op advies van de winkel een kussen bij genomen. De M line pillow you. Vrij dun met wat ik gewend was, maar de verkoper gaf aan dat deze dikte goed was voor mijn nek dus daar heb ik maar op vertrouwd. Ze zijn er in allerlei hoogtes en er zit een uitsparing in waardoor je schouder eronder valt als zij slaper. Echt top. Maar bij mij hielp een nieuw kussen pas echt in combinatie met een goed passend matras.

Ballard_L

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 09:49

Ik heb dus nog steeds geen nieuw kussen gekocht, bang dat het dan weer niks is. Maar laatst dacht ik toch: misschien de cloudpillow proberen. Bij mij is het niet zozeer de nekpijn op het moment, maar dat ik heel snel last krijg van mijn oor (zijslaper), dus het kussen mag niet te hard zijn. Als ik dat hierboven lees is dat voor mij misschien juist wel de oplossing

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:30

Mijn matras is al heel zacht, daar wil ik ook absoluut niet mee aan de knoei, want een verkeerd matras betekent rugpijn en pijn op meerdere andere plekken weet ik uit ervaring van vakanties. Dus het gaat echt puur om het kussen. Maar goed om te weten dat ik dan in ieder geval op zoek moet naar iets anders dan cloudpillo. Mag je bij Swiss Sense ook iets van 30 dagen testen? Weet iemand dat?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:16

Ik zou toch bij IKEA gaan kijken. Hier mag je namelijk wel de kussens, ook gebruikt, terugbrengen als ie niet bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:35

Lastig, het is zo persoonlijk.. Ik heb sinds mijn auto ongeluk (en hevige nekpijn) een hele kussen-zoektocht achter de rug. Cloudpillo vond ik verschrikkelijk en kon ik gelukkig retourneren. Tempur hetzelfde geintje als bij jou, jammer van het geld.
Ik heb nu deze en zweer erbij. Ik was nooit kieskeurig, maar neem hem nu ook altijd mee als ik ergens anders dan thuis slaap. Ik slaap overigens ook altijd op mijn zij. Je mag hem proberen en als het niet bevalt, mag hij weer terug :j
https://shop.best-life.nl/products/hoof ... C41Ni4wLjA.

Zie dat ie even uitverkocht is, komt waarschijnlijk wel weer terug op voorraad.
Ik heb nu een donut kussentje er bovenop liggen omdat ik recent een piercing heb laten zetten, maar dat slaapt ook echt heerlijk! Dus misschien voor jou ook wel ideaal :+
https://www.bol.com/nl/nl/p/piercing-ku ... 156691442/

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 07:50

Oh sorry, in gedachten had ik geantwoord maar blijkbaar niet in het echt :+ Dus bij Ikea mag het sowieso weer terug, ook als het getest is? Ik vind dat niet duidelijk terug op de website, alleen dat je blijkbaar 365 dagen hebt om te retourneren?

Ik heb nu een opgevouwen deken onder een memory foam kussen gelegd die ik nog had, zodat hij wat hoger ligt. Tot nu toe lag dat wel fijn, misschien hoef ik geen andere te kopen. Want ze zijn allemaal zo laag, die memory foam kussens, als ik de afmetingen mag geloven die op de sites staan. Daar krijg ik echt nekpijn van. Ik zag wel modellen die me ook fijn leken, maar ik ga maar eerst even die uittesten, die ik al heb, met de deken eronder.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:43

Ik heb als zijslaper ook een Silvana kussen met een neksfeun die het hoog genoeg maakt, maar een fijne zachte "kuil" waar mijn hoofd ligt en die geen druk op mijn oor geeft.

Bij mijn beddenzaak mocht ik een week proefliggen op een kussen en kon ik, als ik het idd wilde hebben, daarna een nieuwe komen ophalen, als ik het proefkussen weer terug bracht.

Daarnaast heb ik ook een boekweitkussen.
Die zal voor TS te hard zijn denk ik, al doe ik hetzelfde als ik op de vorige pagina zag: ik leg m in model voor mijn hoofd en met een deukje bij mijn oor. En dan ligt het als een huis. Ik heb geen last van dat het lawaai maakt.

Ik heb periodes dat ik mijn boekweitkussen zat raak, dan pak ik de Silvana weer. En na een tijdje raak ik die weer zat en wissel ik weer terug.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:55

Texas02 schreef:
Oh sorry, in gedachten had ik geantwoord maar blijkbaar niet in het echt :+ Dus bij Ikea mag het sowieso weer terug, ook als het getest is? Ik vind dat niet duidelijk terug op de website, alleen dat je blijkbaar 365 dagen hebt om te retourneren?

Ik heb nu een opgevouwen deken onder een memory foam kussen gelegd die ik nog had, zodat hij wat hoger ligt. Tot nu toe lag dat wel fijn, misschien hoef ik geen andere te kopen. Want ze zijn allemaal zo laag, die memory foam kussens, als ik de afmetingen mag geloven die op de sites staan. Daar krijg ik echt nekpijn van. Ik zag wel modellen die me ook fijn leken, maar ik ga maar eerst even die uittesten, die ik al heb, met de deken eronder.

Ik heb onder mijn Tempur original kussen ook nog een dun kussen van Ikea liggen, voor mij de ideale combinatie want alleen de Tempur is voor mij ook net te laag :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:31

Ik heb sinds een aantal maanden een lilia kussen en ik ben er zó blij mee!

Ik ben een zijslaper en herken de zere oren die ik regelmatig had, ook met een donskussen. Daarnaast heb ik regelmatig migraine en alle andere kussens die ik heb gehad, gaven piekdruk op het laagste punt van mijn hoofd waardoor ik nooit lekker kon liggen en altijd juist meer hoofdpijn kreeg als ik migraine had.

Met m'n lilia heb ik daar geen last meer van.

Het kussen heeft een zachte kant en een wat stevigere kant en je kunt lagen wisselen of er tussenuit halen. Er zitten standaard vier lagen in, ik heb er eentje uitgehaald. Je kunt het kussen ook binnen 90 dagen retourneren.

Enige nadeel is dat het een duur kussen is. Maar voor mij dubbel en dwars waard. https://lilia-sleep.com/nl-nl/products/ ... ver-pillow

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:43

raket schreef:
Ik heb na een stuk of 6 pogingen een silvana. De vulling blijft op de plaats en ze hebben veel verschillende diktes.
Als buikslaper ook erg fijn.

Hier ook!
Met andere kussens altijd nekpijn, maar silvana nooit.

Heb ze toen bij een lokale bedrenverkoper kunnen/ mogen testen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:28

De M Line Athletic Pillow misschien iets met een gat voor je oor.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 21:59

Ik heb een kussen met Kapok vulling. Ook goed voor huisstofmijt allergie. Eventueel zelf je dikte bepalen is ook heel fijn! Ik ben er blij mee

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 00:53

Ik lees even mee. Ik heb al ruim 10 jaar hetzelfde kussen en deze ligt heerlijk, maar ik slaap op 2 verschillende locaties en kom dus een kussen tekort. Alle andere kussens geven dezelfde probleem als TS heeft. Mijn huidige kussen heeft qua vorm vergelijkbaar met die voorgevormde van Ikea, maar dan veel zachter en toch stevig.
Helaas weet ik niet meer waar die vandaan komt....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:40

Texas02 schreef:

Ik heb zoiets en op zich is het helemaal niet zo gek. Alleen met het kussen wat ik heb heb ik het idee dat ie voor mij net een fractie te hoog is bij de nek in combinatie met de kuil voor mn hoofd net te ver naar achter. Oftwel, het is het net niet voor me.
Maar het is wel fijn dat als je op je rug ligt je hoofd recht blijft. En dat als je op je izj ligt het kussen dus hoger is waardoor je schouders beter ontlast worden.
Ik zou dus best weer zo'n kussen willen als ie net een andere maatvoering heeft dan die ik nu heb.
Maar dat is testen en daar wil ik niet elke keer geld aan uitgeven.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:48

Ik zweer bij mijn kussen van Royal Health Foam, het vlokkenkussen. Kun je zelf nog vulling eruit halen/erbij doen om het helemaal naar je eigen smaak af te stellen.

Silvana kussens vond ik verschrikkelijk en dan heb ik meerdere kleuren geprobeerd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:40

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:03

Freekieee schreef:
Ik heb een kussen met Kapok vulling. Ook goed voor huisstofmijt allergie. Eventueel zelf je dikte bepalen is ook heel fijn! Ik ben er blij mee

Ik ook, echt een aanrader!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:44

Needje schreef:
Needje schreef:
Ik heb deze
https://www.healthfoam.com/bedtextiel/h ... oofdkussen
Ik vind m ideaal.
Maar ja, net als bij matrassen geldt ook hier zoveel mensen, zoveel meningen.

Is dat dezelfde als ik heb ista?

Ik heb geen idee, ik kom via jouw link op de algemene site van Royal Health Foam uit ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 07:47

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:07

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:23

Heel apart. Maar nee dat is niet dezelfde dan :D
Ik heb het Enoble kussen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:55

ik heb een kussen van de Kwantum. geen idee welke maar gewoon een kussen zonder fratsen. hij ligt mij lekker en ik ben ook een zij slaper.