Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christina schreef:Pas op, tegenwoordig (in ieder geval bij de AH hier) is op groente vaak nog maar 25% datum korting. Ze hebben hier heel sneaky de stickers aangepast naar "kijk op het prijskaartje" of zoiets en daar staat dan heel klein 25% korting op.
8nnemiek schreef:Oh en wat mij ook érg goed bevalt; de soepmaker! Ik vond het eerst maar onzin, maar ik gebruik hem nu echt heel vaak. Soep maken is super snel en makkelijk, en als de soep klaar is gooi ik er twee mienestjes in, laat ik em nog een kwartier staan, en heb ik een lekker dikke maaltijdsoepEn het is echt ideaal om restjes op te maken. Stronken van de broccoli of bloemkool bv, zachte tomaten, oude paprika.. En toen er veel te veel courgettes uit de moestuin kwamen heb ik bijna elke dag courgettesoep gemaakt
_Christina schreef:Pas op, tegenwoordig (in ieder geval bij de AH hier) is op groente vaak nog maar 25% datum korting. Ze hebben hier heel sneaky de stickers aangepast naar "kijk op het prijskaartje" of zoiets en daar staat dan heel klein 25% korting op.
Ik koop zelf liever diepvriesgroente, vind ik veelal niet duurder en veel "verser" dan van de versafdeling.
Bijvoorbeeld sperziebonen (die vind ik vers hier echt niet te eten, verlepte dunne stengels en je moet ze ook nog zelf doppen), lekker met rijst en gehakt, kerriepoeder er doorheen en als je hebt een (groene) appel en rozijnen.
Of rode kool met aardappel(puree) of kritharaki en gehakt (eventueel met wat maggi en/of creme fraiche).
Of spinazie met aardappel(puree of rösti of -kroketjes) met een lekkerbek (dat is nauwelijks koken, aardappeldiepvriesproduct en de vis in de oven en de spinazie kan in de magnetron. Als je zo'n fancy apparaat hebt met timer, dan kun je er ook nog eens voor zorgen dat alles tegelijkertijd klaar is, kun jij in die tijd wat anders doen).
Als je echt op de centen moet letten, kijk dan ook uit met waar je koopt. Er heerst nog heel erg het idee dat Aldi en Lidl goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de Albert Heijn, maar dat is hier echt niet altijd meer het geval. Veel is net zo duur of zelfs duurder dan (huismerk/basic merk) bij AH, of in ieder geval dingen die ik koop. Bij twijfel loop ik met de app van AH door de Lidl/Aldi om het zeker te weten. Ook van die simpele dingen als brood, dacht ik slim naar Aldi te gaan, kost het tijgerbruin 1.49, waar het bij AH maar 1.19 kostte. En om nog een voorbeeld te geven, was heel lang de brie bij Lidl 1.29 en bij AH 1.19, beiden 200g, even groot. Nu kost het bij beiden 1.29 maar heeft de Lidl sneaky de brie compacter gemaakt, hij weegt dus nog steeds 200g, maar is geslonken in formaat..
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om op de markt te kijken? Dat kan ook veel schelen, hier kost brood bijvoorbeeld maar 1 euro op de markt en voor groente kun je (hier in ieder geval) het best kijken waar de buitenlandse mensen staan te dringen.
En als je veel vlees eet, misschien heb je een slachthuis met winkel in de buurt? Hier scheelt dat echt behoorlijk ten opzichte van de supermarkt(aanbiedingen).
Nielojram schreef:Wat is er mis met aardappelen/groente &vlees?
Voorbereiding:aardappels schillen, groente snijden, vlees bereiden, max 8 minuten?
Koken, met tafel dekken en opdienen, 25 minuten?
Als je geld wil besparen èn gezond wil eten is dit de beste keuze.
Genoeg groente en vlees elke week in de aanbieding.
lovelyfiefy schreef:8nnemiek schreef:Oh en wat mij ook érg goed bevalt; de soepmaker! Ik vond het eerst maar onzin, maar ik gebruik hem nu echt heel vaak. Soep maken is super snel en makkelijk, en als de soep klaar is gooi ik er twee mienestjes in, laat ik em nog een kwartier staan, en heb ik een lekker dikke maaltijdsoepEn het is echt ideaal om restjes op te maken. Stronken van de broccoli of bloemkool bv, zachte tomaten, oude paprika.. En toen er veel te veel courgettes uit de moestuin kwamen heb ik bijna elke dag courgettesoep gemaakt
Dit is een apparaat waar je dan dus eten in doet en wat zelf er soep van maakt?
Kan je iets meer uitleg geven? Klinkt wel interessant namelijk (ben ook al aan de google)
lovelyfiefy schreef:8nnemiek schreef:Oh en wat mij ook érg goed bevalt; de soepmaker! Ik vond het eerst maar onzin, maar ik gebruik hem nu echt heel vaak. Soep maken is super snel en makkelijk, en als de soep klaar is gooi ik er twee mienestjes in, laat ik em nog een kwartier staan, en heb ik een lekker dikke maaltijdsoepEn het is echt ideaal om restjes op te maken. Stronken van de broccoli of bloemkool bv, zachte tomaten, oude paprika.. En toen er veel te veel courgettes uit de moestuin kwamen heb ik bijna elke dag courgettesoep gemaakt
Dit is een apparaat waar je dan dus eten in doet en wat zelf er soep van maakt?
Kan je iets meer uitleg geven? Klinkt wel interessant namelijk (ben ook al aan de google)