Welke lippenbalsem werkt écht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:13

Hier altijd la Roche Posay Cicaplast. Met twee a drie keer smeren per dag zit ik goed terwijl ik met andere merken met bloedende lippen rond loop in de winter. (Of elk uur bijna smeren moet :p )
Ze hebben nu ook wel een leuke Black Friday aanbieding!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:14

RvS schreef:
Het enige wat bij mij écht goed werkt is lanoline. Ik gebruik deze: https://www.kruidvat.nl/medela-purelan- ... /p/5360041. Klinkt een beetje gek misschien, maar inmiddels zweert iedereen in mijn omgeving er ook bij. :)

Precies dit! Ik heb die van kruidvat huismerk. Is exact hetzelfde alleen dan goedkoper.

BeFunny

Re: Welke lippenbalsem werkt écht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:45

Vroeger hadden ze een goede balsem gewoon zo'n stick bij Kruidvat. Maar die zijn later veranderd. Dat was wel echt fijn om mee te nemen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:49

Ik smeer purol voor het slapen gaan, daar red ik het mee, dus ik zweer daarbij!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:22

Sure_lee schreef:
Ik heb loveli en burt Bees geprobeerd maar werkt voor mij minder dan die van Weleda.

Ik gebruik zowel burt bees als weleda graag. Maar weleda heeft mij echt gered toen ik dagenlang fietste langs de kust in Denemarken met veel zon, wind, zout en zand waardoor mijn hele hoofdhuid geschaafd was en mijn lippen compleet open lagen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:06

Zo weinig mogelijk smeren, als het echt moet vaseline of roomboter.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:24

Kana schreef:
Leo schreef:
Ik heb drama lippen, snel pijnlijk, maar de lippenbalsem van Loveli werkt fantastisch! Ik heb zowel naturel als met een kleurtje.

Ohh de ingredienten hiervan klinken heel erg fijn. Ik heb er 1 besteld. Goede tip!

Voor wie geinterreseerd is:
https://loveli.care/lipbalsem/

Graag gedaan! Erg fijn merk ook voor oa de gezichtsverzorging. Ze hebben echt zorg voor de ingrediënten die ze gebruiken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:43

Hier burt bees en het liefst hun slaapmasker. En 's nachts eroverheen of de la roche posay cica balm of bepanten.

Niet smeren werkt hier echt niet. Maar labello, blistex en al die standaard dingen niet. Daar werd het erger van. Vaseline gebruik ik heel soms over wat anders heen als die andere 2 op zijn, maar toch niet de oplossing.

Er kwam nog hyalaronzuur voorbij. Dat dat water aantrekt, ja dat klopt. Tot de omgeving droog is, dan trekt het juist vocht uit de huid. Daarom gebruik je het op je gezicht bijvoorbeeld ook op een natte huid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:54

Ik smeer schapenvet op mijn lippen. Afgelopen zomer 2 mini potjes gekocht op Texel.
Glimt heel mooi en mn lippen blijven soepel en zacht. Je hebt 1x daags maar heel weinig nodig.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 14:34

Ik ben wel benieuwd want ik zie een aantal mensen zeggen dat je helemaal niks moet smeren. Wat is daar de logica achter, dat de huid zichzelf hersteld? Want droge plekjes in m’n gezicht hebben toch ook echt crème oid nodig, ze worden niet vanzelf niet meer droog :Y)

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:37

snoetie schreef:
Castilja schreef:
Rosebud salve! Beyonce gebruikt 'm ook :D

die inderdaad

Voor mij ook de enige die echt werkt!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:38

Blistex is bij mij het enige wat werkt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:41

_Lois_ schreef:
Ik ben wel benieuwd want ik zie een aantal mensen zeggen dat je helemaal niks moet smeren. Wat is daar de logica achter, dat de huid zichzelf hersteld? Want droge plekjes in m’n gezicht hebben toch ook echt crème oid nodig, ze worden niet vanzelf niet meer droog :Y)

er zit een bepaalde logica achter (waar ik het niet altijd mee eens ben haha). Maar dat door overmatig smeren je lichaam (lippen/gezicht) zelf geen oliën meer gaat aanmaken om je huid te onderhouden.

Zelfde soort logica als vet haar: hoe vaker je je haar wast (en van alle oliën op je hoofdhuid stript), hoe meer olie je hoofdhuid gaat produceren om het agressieve middel (shampoo) tegen te gaan.

Alleen bij deze logica's wordt er imo te weinig rekening gehouden met hormoonwisselingen/externe factoren zoals heet douchen/ stress/luchtvochtigheid die ook invloed hebben op je huid. Ik vind dat je je huid dan best een extra handje mag helpen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:45

Team bepanthen hier. Als ik wat droogheid merk smeer een redelijke laag op voor het slapengaan en dan is het de volgende dag weg. Wel zorg ik er ook voor dat ik de volgende dag wat extra water drink, want vaak is dat bij mij de oorzaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:48

En er zijn producten die je lippen uitdrogen en waardoor je steeds meer moet smeren. Lijkt op het moment van smeren te helpen, maar maakt het probleem erger. Vroeger waren er veel meer zulke producten. Werd ook echt een verslaving genoemd, maar kwam gewoon door ingrediënten.

Bij mij werkt niet smeren ook echt niet, tot bloedends toe openscheuren zelfs. Lag niet aan het drinken, niet aan producten oid, gewoon hoe de huid op mijn lippen is helaas. Maar met de producten van nu is het s ochtends smeren (met spf ook erin) en dan 's avonds 2 producten en blijven ze goed. Terwijl ik ook producten heb gebruikt zoals uitgelegd die het erger maakten en ik dus de hele dag aan het smeren was.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:05

En toch ben ik gestopt met smeren.

Ik gebruikte echt van alles en overal had ik lipbalsems liggen. In de auto's, op elke kast, in jaszakken etc.

Heb ook echt alle merken en soorten geprobeerd. Smeerde ik niet, velletjes en ook eraan trekken en dan bloeden, wondjes, weer smeren, weer vellen etc.

Smeer nu al 3jr niet meer en mn lippen waren beter dan ooit. Helaas nu 2 plekjes gehad waar ik aan heb gezeten die dan even terug blijven komen, maar moet er vooral vanaf blijven.

Je moet wel echt door een moeilijke periode heen en er echt vanaf blijven. Maar zou niet meer willen smeren. Lippen zijn mooier en voelen ook fijner.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:08

Dat werkt niet voor iedereen. Na een jaar was ik er wel klaar mee dat ze alleen maar slechter werden en alles pijn deed.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:23

superpony schreef:
En toch ben ik gestopt met smeren.

Ik gebruikte echt van alles en overal had ik lipbalsems liggen. In de auto's, op elke kast, in jaszakken etc.

Heb ook echt alle merken en soorten geprobeerd. Smeerde ik niet, velletjes en ook eraan trekken en dan bloeden, wondjes, weer smeren, weer vellen etc.

Smeer nu al 3jr niet meer en mn lippen waren beter dan ooit. Helaas nu 2 plekjes gehad waar ik aan heb gezeten die dan even terug blijven komen, maar moet er vooral vanaf blijven.

Je moet wel echt door een moeilijke periode heen en er echt vanaf blijven. Maar zou niet meer willen smeren. Lippen zijn mooier en voelen ook fijner.

Jaaa dit inderdaad. Ik had altijd overal blistex en purol en vaseline liggen. Ik heb vorig jaar 3 weken doorgebeten en nu zijn mijn lippen ultra gelukkig en zelden nog uitgedroogd.

Het waren geen fraaie 3 weken, maar ik ben erg blij met het resultaat. Als het te gortig werd smeerde ik een beetje kokosolie

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:27

Sure_lee schreef:
Ik heb al best veel verschillende geprobeerd. Maar bij bijna alles drogen toch mijn lippen weer uit.
Nu heb ik deze van Weleda en daar ben ik echt heel blij mee.
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... P0QAvD_BwE

Deze vind ik ook echt top, voedt de lippen echt waardoor je niet vaak hoeft te smeren (om de dag is al voldoende voor mij).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:28

MyWishMax schreef:
Dat werkt niet voor iedereen. Na een jaar was ik er wel klaar mee dat ze alleen maar slechter werden en alles pijn deed.

Dat weet ik niet.

Maar heb echt zeker meer dan 20jr dagelijks gesmeerd en hele kapotte en lelijke, maar ook pijnlijke lippen gehad. Schaamde me er soms ook wel om.

Heb ook geen goede gezondheid en heel veel medicatie gehad wat ook niet altijd helpt.

Met stoppen moet je er soms wel echt doorheen, maar voor ik stopte hoorde ik van meer mensen dat je beter niet kan smeren en er vanaf moet blijven. Voor die mensen werkte het allemaal wel, dus geprobeerd.

Dat het voor een enkeling niet werkt of niet snel genoeg kan vast, maar de meeste spullen en smeersels zijn ook niet bevorderlijk voor mooie, zachte en hele lippen. Dus het is de moeite waard om te proberen een langere tijd..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:12

frensje schreef:
Die van Dr Leenarts. Te koop via haar site en de Etos. Ze heeft een gewone en een met spf25

Deze heb ik ook, met spf, want je lippen moeten ook beschermd worden tegen de zon.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:28

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:31

MarliesV schreef:
Leo schreef:
Ik heb drama lippen, snel pijnlijk, maar de lippenbalsem van Loveli werkt fantastisch! Ik heb zowel naturel als met een kleurtje.

Ik wou ook Loveli aanraden, ik heb de Summer hier liggen, maar die werkt ook top in de winter.
Afgelopen zondag barsten in de lippen gekregen van de kou/sporten met -8 en na een paar keer smeren is de pijn weg en geneest het vlot.

Ik wil ook niks anders meer dan Loveli. Vooral het lipbalm potje is fijn.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:44

Popstra schreef:
Ik smeer schapenvet op mijn lippen. Afgelopen zomer 2 mini potjes gekocht op Texel.
Glimt heel mooi en mn lippen blijven soepel en zacht. Je hebt 1x daags maar heel weinig nodig.

Da's lanoline en ook te koop in een tubetje bij kruidvat enzo. Bij de borstvoedingsproducten vaak, het wordt veel gebruikt tegen tepelkloven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:54

Carmex!

Geel met rode potjes of tubes.