littekencreme, werkt het echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 12:26

Shenavallie schreef:
Misschien dat dit wat voor je is, germie:

https://www.bapscarcare.nl

Ik ga een gratis proefmonster aanvragen. De gel is om zo te kopen helaas te duur, als ik het vergoed kan krijgen, is het misschien wat. Maar ik lees dat het is voor delen die niet door kleding bedekt worden? Betekent het dat je het er af veegt ofzo als het onder een kledingstuk zit? Pleisters zijn zoals al eerder gezegd absoluut geen optie.
Maar goed, het proefmonster is aangevraagd. Dan ga ik zien of het inderdaad snel intrekt e.d.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:04

Sorry, maar ik kan me geen enkele arts voorstellen die ter genezing van wonden adviseert in zee te zwemmen. Naast het zout zitten er nogal wat vervelende stoffen in zeewater. En de waterdichte folie (zoals tegaderm) is bedoeld als hulpmiddel zodat je toch bijv even kunt douchen, dat is niet om te zwemmen. De kleinste rimpel zorgt dat er water doorloopt.
Vocht zorgt ervoor dat je wond openblijft: de randen verweken en dan is sluiten erg lastig.

Ik heb helaas veel verstand van en ervaring met (slechtgenezende) open wonden en littekens.

Je kunt niet meer doen aan een litteken dan soepel houden en insmeren (dure crème is niet nodig) en het tijd geven. Hoe vervelend ook, dit kun je niet dwingen.

germie schreef:
Relaxed schreef:
Met wonden zwemmen en in de zon is natuurlijk ook gewoon vragen om een mindere genezing, dat het nu nog steeds jeukt en steekt verbaast me dan ook niks, je huid heeft heel wat te verwerken en is daar nog mee bezig. Ik vraag me af of een littekencreme gaat helpen, wellicht iets omdat vocht inbrengen altijd scheelt.

Verder verbaas ik me ieder topic weer over je houding, het moet zo en niet anders.. Kan me je topic van destijds ook nog herinneren, vol verbazing gelezen hoe je niks wou behalve geld en klagen.

Waar heb je het over? Er is geadviseerd om juist in zee te zwemmen. En in de zon ben ik nooit met wonden geweest. Ook zijn de wonden netjes afgeplakt geweest hoor, je hebt van dat waterdichte folie, dan kun je gewoon zwemmen of duiken. Dus er is meer dan exact gedaan wat gezegd is. De Rode Zee is goed, is door 3 artsen gezegd, daar heb ik voor het eerst de boel nat gehad. Over zon is niets gezegd, maar ik lig NOOIT in de zon, dus er is NOOIT direct zonlicht op de huid gekomen, NOOIT. Er is juist totaal GEEN sprake van mindere genezing, na 3 weken zat het gewoon dicht nadat het gereinigd was (dat het eerst niet wilde genezen lag ABSOLUUT NIET aan mij, maar aan pech onderhuids). En dat is ABSURD SNEL. Maar ja, je hebt dus littekens. Ik heb altijd, en steeds EXACT gedaan wat geadviseerd is. ALTIJD. Alleen als iets voorgesteld wordt wat niet uitvoerbaar is heb ik er wat van gezegd. Dat had iedereen gedaan. En later bleek ook gewoon dat het inderdaad niet gedaan kon worden. Er zijn helaas dus meerdere fouten gemaakt, dat is dus extra pech die ik gehad heb.
En geld heb ik helemaal nog niet gehad van de tegenpartij (er is nu wel een klein bedrag toegezegd voor het eigen risico), maar de aansprakelijkheid is wel erkend en daarmee kan het nu wel gaan lopen. Mijn hele zomer is volledig verpest, ik ben nog druk met inhalen bezig. Daar wordt dus aan voorbij gelopen en dat mag je dus niet melden? Nou, ik heb werkelijk een hel van een zomer gehad hoor, met ook pijn. Zeer waarschijnlijk is dus de kans op een EK en WK hierdoor ook weg, want ik heb niet zo veel kunnen fotograferen als ik wilde. Maar de wonden zijn dicht, dat kan ik nu eindelijk afsluiten, maar wil dus gewoon graag van de littekens af, of althans dat ze minder erg opvallen, dat ik niet nagestaard word. Ik heb vanmorgen de creme weer gesmeerd en zal het weer doen voordat ik op bed ga. Helemaal zullen ze niet verdwijnen vrees ik, maar wat minder donker zou fijn zijn. Ik had ook niet verwacht dat ik om littekens zou geven, maar ik ben nu 1 keer weer in een zwembad geweest en de vragen en nastaren waren dus niet fijn.

Het positieve is wel dat ik toch bijna aan de minimale 200 duiken dit jaar zit, ik moet er nog 15 maken. Dan is de achterstand op het belangrijkste front bijna ingehaald. *\o/* *\o/* *\o/*

En we gaan dus eerst 2 tubes creme proberen. 2 keer per dag smeren. De enige vraag die ik had is wat de ervaringen zijn. De rest is allemaal offtopic. Dus laten we het puur over de ervaringen met cremes of olie hebben.
Na 2 dagen merk ik nog geen verschil. Haha. :P

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:11

En eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal meevallen hoor. Je plaatst foto’s van wondjes waar de drains net uit zijn. Tja, das logisch dat dat er zo uitziet. Bij de meeste mensen ziet het er ongeveer zo uit als de drains verwijderd zijn. Een drain voert wondvocht af en zit dus daar je huid. Logisch dat dat open is.
Ik probeer je situatie niet te bagatelliseren, maar van groter maken dan het is, word je alleen maar ongelukkig.
Mijn adviezen zijn:
- masseren
- insmeren
- droog houden
- zonlicht/warmte vermijden

Je kunt eventueel in overleg met je arts extra eiwitten eten (bijv met Bouwsteentjes van Jumbo, lekker én eiwitrijk), dat helpt ook. Maar je zult helaas met die littekens moeten leven: geef het een jaar en dan zie je de uiteindelijke kleur.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:17

Je redeneert verkeerd: het gaat niet alleen om direct zonlicht, maar om warmte. Als jij je wonden afsluit met een dik duikpak in hoge temperaturen, creeer je het perfecte klimaat voor een broeierige wond. Een groter plezier kun je je wonden bijna niet doen.
Ik probeer je advies te geven vanuit mijn “expertise”, als het niet op prijs wordt gesteld, gewoon zeggen :) .
germie schreef:
MyWishMax schreef:
Heel bot gezegd gaan de artsen in het ziekenhuis die de wonden behandeld hebben ook niet over het cosmetische gedeelte van de littekens. Daarvoor moet je toch bij een ander zijn.

Maar blaren op dat litteken was echt niet goed. Huid op die plekken is extreem kwetsbaar en moet je dus tegen zonlicht of eigenlijk uv beschermen. En ja, dat kan ook door kleding heen soms

Ik heb die dus steeds beschermd. Had altijd een badpak en tshirt aan, of badpak en duikpak. Ik heb niet 1 keer in Egypte in de zon gelegen, want daar hou ik totaal niet van. En ingesmeerd heb ik me ook gewoon. Ben dus niet verbrand verder. Dus het is niet dat ik het in de volle zon gehad heb. Had dat van die blaren ook echt niet verwacht omdat ik totaal niet verkleurd ben zeg maar. En niet topless loop. Hoop wel dat het nu al minder kwetsbaar is, want anders gaan er nog veel blaren volgen in de toekomst zeg maar.

purny

Re: littekencreme, werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:26

Geef het tijd, de littekens hebben echt meer dan een jaar nodig om te herstellen. Ik ben vorig jaar geopereerd geweest aan een galblaasverwijdering en ik heb een litteken dat nog steeds niet goed is vergeleken met de rest.
Sowieso vind ik het ook een beetje apart advies om met open wonden in zee te zwemmen en zou ik ook zeker niet zelf aan de slag gaan met lasers

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:30

Ik zit nog even te lezen in je vorige posts en het spijt me, maar misschien moet je toch jezelf eens een schop onder je kont geven. Je neemt het wel heel erg zwaar allemaal: je wilt niet spoelen, je wilt niet plakken, je leven staat stil, je wil reizen/duiken/genieten. Dat kan ook hoor (behalve duiken, is niet slim). Je leven is echt niet voorbij omdat je een paar wondjes hebt. Nogmaals, ik wil je problemen niet bagatelliseren, maar even met je hoefjes terug in de werkelijkheid doet wonderen.
Je hebt een paar wonden. Nou en? Dat ze nog vocht geven is volkomen logisch: bijna elke wond geeft vocht. Ik zal je de foto’s van een van mijn actuele buikwonden besparen, maar daar komt dagelijks veel vocht uit. Dus dan verzorg je dat en dan gaat je leven weer verder.
Ik ben nu bijna 8 jaar bezig met een chronische open buikwond. Maar ik laat me daar toch niet zo door uit het veld slaan. Is het leuk? Nope. Zou ik het liever anders zien? Zeker. Maar dit is de realiteit. En mezelf zielig vinden en in een hoekje zitten helpt daar niet bij.

Mocht je dieper willen ingaan op wondverzorging en het voor jezelf makkelijker maken, stuur je gerust een pb. Ik kan je veel adviezen geven over oa verbandmiddelen waarmee het allemaal wat diner voelt voor jezelf, ik wil je ook samples van verschillende dingen sturen (daarmee bedoel ik géén medicatie ofzo, alleen zaken die je zelf kunt doen. Ik ben geen arts, dus m’n adviezen zijn niet meer dan materialen. Ik kan je ook adviseren over crèmes, maar die adviezen moet je dan met je arts bespreken).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:31

germie schreef:
Het positieve is wel dat ik toch bijna aan de minimale 200 duiken dit jaar zit, ik moet er nog 15 maken. Dan is de achterstand op het belangrijkste front bijna ingehaald. *\o/* *\o/* *\o/*

Goh, wil je nu een sticker hebben?
Fin voor je dat je je gezondheid volledig negeert.. maar je haalt wel je aantal duiken :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:40

maar je hebt wel geld voor vakantie en 200 duiken maar niet voor een tube creme?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:42

fokfanaat schreef:
maar je hebt wel geld voor vakantie en 200 duiken maar niet voor een tube creme?

Mensen zijn tegenwoordig zo gewend dat alles maakbaar is en vooral leuk moet zijn. Als er dan tegenslag is, moet dat met minimale inspanning zijn opgelost én er moet altijd een schuldige zijn.
Ik begrijp de weerstand tegen smeren ook niet zo.

(M’n post is algemeen als ik het over “mensen” heb, niet specifiek op TS. Want mijn aanbod om te helpen staat ngewoon).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 14:12

Er hebben 3 artsen gezegd dat zout water juist goed was voor de wonden. Wie het niet gelooft, prima, maar het is toch echt zo. En eerst durfde ik het niet, dus zijn de wonden afgeplakt met waterdichte folie wat speciaal voor zulke situaties is, maar op de laatste dagen van m'n vakantie heb ik in zee gezwommen, toen zat het praktisch dicht. Die genezing na reiniging is dus gewoon veel en veel sneller gegaan dan verwacht.

En mag ik niet zelf weten waar ik m'n geld aan uitgeef? Die vakantie was al geboekt voor de beet hoor. Er is steeds gezegd van je mag gaan, en je mag ook in zee zwemmen. Dus dat ook gewoon gedaan. En ik kan er niets aan doen dat een hond me aanvalt. Ik heb inmiddels dus zo'n 1000 euro voorgeschoten en dan is de rek er ook even uit natuurlijk. Dat zouden de meesten hier wel hebben.

En duiken in een droogpak kan nooit kwaad he, dan blijft een wond droog. Kennelijk snappen de meesten dat niet.

Maar het gaat me dus om ervaringen, niet om de rest, want de wonden zitten nu dicht. Het gaat me echt alleen om littekencreme. Laseren doe ik niet. Ik heb alleen biodermal littekencreme en ga daar 2 tubes van proberen zoals reeds meerdere keren aangegeven.

Een sample van siliconengel heb ik aangevraagd. Pleisters gaan niet wegens irritatie en zijn dus geen optie.

Maar ja, ik ben echt blij dat ik wel netjes alles aan het inhalen ben wat ik gemist heb. Die 200 duiken dit jaar ga ik gewoon halen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Daar mag ik best trots op zijn vind ik. De gemiddelde duiker haalt dat sowieso al niet, maar ik heb gewoon juist in de allerbelangrijkste maanden van het jaar beduidend minder in het water gelegen en ook nog eens niet zoals ik wilde (met 30 graden in droogpak). Die fotowedstrijd kan ik niet overdoen, en daar baal ik nog steeds echt van. Maar wat ik kan inhalen, daar ga ik wel voor. Ben nog steeds gewoon gedreven hoor.
Naast gedreven met duiken nu ook gedreven met het smeren van littekencreme. :o
Laatst bijgewerkt door germie op 10-11-22 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:13

germie schreef:
Maar ja, ik ben echt blij dat ik wel netjes alles aan het inhalen ben wat ik gemist heb. Die 200 duiken dit jaar ga ik gewoon halen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Daar mag ik best trots op zijn vind ik. De gemiddelde duiker haalt dat sowieso al niet, maar ik heb gewoon juist in de allerbelangrijkste maanden van het jaar beduidend minder in het water gelegen en ook nog eens niet zoals ik wilde (met 30 graden in droogpak). Die fotowedstrijd kan ik niet overdoen, en daar baal ik nog steeds echt van. Maar wat ik kan inhalen, daar ga ik wel voor. Ben nog steeds gewoon gedreven hoor.

Nee nee, het gaat hier alleen maar om de littekencreme, dus nu niet over je duiken beginnen :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 14:15

Er zijn mensen die vinden dat je daar een sticker voor verdient. Dus tja, ik vermoed dat dat spottend bedoeld is, maar ik ben juist erg trots op wat ik ondanks de tegenslag nog probeer te presteren. :D
Ik ben niet degene die er over begonnen is immers. Maar ik mag wel corrigeren als dat nodig is. En ik mag ook melden dat ik juist wel trots ben op dat het inhalen lijkt te lukken. *\o/* En dat dus zelfs ondanks littekens. Ik vraag me af hoeveel bokkers per jaar 200 duiken maken, dus het is zeker wel een prestatie.

Vanmorgen dus gesmeerd met de creme. Vanavond kijk ik weer. :D

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:33

Toen ik mijn gezicht open had liggen en het gehecht werd, zei de dokter dat siliconenpleisters en/of gel konden helpen als je het binnen 2 jaar na het dichtgroeien gebruikt.

Bij mij moet je echt goed je best doen wil je het zien nu.

Merkte ook echt nog dat het litteken minder werd in het tweede jaar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:34

germie, voor iemand die duikt heb je bijzonder weinig verstand van wat dat (drukverschillen) met je lichaam doet. Heb je de naam van de folie die speciaal geschikt is voor duiken met open wonden op doktersadvies? Ik ben daar erg benieuwd naar.

Ik wens je een goede verdere genezing van je littekens en succes met alles waarmee je bezig bent.
Succes ermee. En oh ja, mocht je

germie schreef:
Er hebben 3 artsen gezegd dat zout water juist goed was voor de wonden. Wie het niet gelooft, prima, maar het is toch echt zo. En eerst durfde ik het niet, dus zijn de wonden afgeplakt met waterdichte folie wat speciaal voor zulke situaties is, maar op de laatste dagen van m'n vakantie heb ik in zee gezwommen, toen zat het praktisch dicht. Die genezing na reiniging is dus gewoon veel en veel sneller gegaan dan verwacht.

En mag ik niet zelf weten waar ik m'n geld aan uitgeef? Die vakantie was al geboekt voor de beet hoor. Er is steeds gezegd van je mag gaan, en je mag ook in zee zwemmen. Dus dat ook gewoon gedaan. En ik kan er niets aan doen dat een hond me aanvalt. Ik heb inmiddels dus zo'n 1000 euro voorgeschoten en dan is de rek er ook even uit natuurlijk. Dat zouden de meesten hier wel hebben.

En duiken in een droogpak kan nooit kwaad he, dan blijft een wond droog. Kennelijk snappen de meesten dat niet.

Maar het gaat me dus om ervaringen, niet om de rest, want de wonden zitten nu dicht. Het gaat me echt alleen om littekencreme. Laseren doe ik niet. Ik heb alleen biodermal littekencreme en ga daar 2 tubes van proberen zoals reeds meerdere keren aangegeven.

Een sample van siliconengel heb ik aangevraagd. Pleisters gaan niet wegens irritatie en zijn dus geen optie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:36

Zelfs “ondanks littekens “? Jij hebt écht een reality check nodig. Mijn God, je hebt een paar littekentjes en je schrijft of je een gigantische ziekte hebt overleefd.
Ik ontvolg, want ik heb hier moeite mee.
germie schreef:
Er zijn mensen die vinden dat je daar een sticker voor verdient. Dus tja, ik vermoed dat dat spottend bedoeld is, maar ik ben juist erg trots op wat ik ondanks de tegenslag nog probeer te presteren. :D
Ik ben niet degene die er over begonnen is immers. Maar ik mag wel corrigeren als dat nodig is. En ik mag ook melden dat ik juist wel trots ben op dat het inhalen lijkt te lukken. *\o/* En dat dus zelfs ondanks littekens. Ik vraag me af hoeveel bokkers per jaar 200 duiken maken, dus het is zeker wel een prestatie.

Vanmorgen dus gesmeerd met de creme. Vanavond kijk ik weer. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:39

Germie duikt niet heel diep over het algemeen, Chevax; grotten zijn vaak wel lang, maar niet heel diep uiteraard. :) En of het verstandig is of niet, moet ieder voor zich weten. Als duiken belangrijker is dan wondgenezing, wie zijn wij dan om er wat van te vinden, wij hebben er immers geen last van. := Ik vind het alleen niet netjes om zo af te geven op medisch personeel, terwijl je zelf niet heel verstandig omgaat met de wonden - achteraf praten met de kennis die je dan hebt, is altijd makkelijk.

Anyway, terug ontopic: ik merkte hier nooit verschil met littekencrème. Ik heb een hele tijd Bio-Oil gebruikt, maar merkte echt 0 verschil. Misschien dat het, in combinatie met masseren, helpt als je een keloid hebt of als het litteken heel stug is, maar voor mijn littekens (die meer naar binnen geslagen zitten) heeft het niks gedaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:53

Daar heb je gelijk in. Ik pak dit ook wat te persoonlijk op: ik heb al bijna 8 jaar een open buikwond en heb daar alle denkbare medicatie, behandelingen, therapieën enzo voor gevolgd. Ik ben nu herstellende van een zware operatie ivm die wond. En dan kom ik dit tegen met een TS die moord en brand schreeuwt, maar helemaal niks wil. Maar het op jezelf betrekken is niet slim.

Ik duik niet, maar heb maanden dagelijks in een “duiktank” (drukcabine) gezeten ivm wondgenezing. Dus eigenlijk alles hier was een trigger.

Maar thanks dat je mij op m’n beurt even schopt :o
Mkango schreef:
Germie duikt niet heel diep over het algemeen, Chevax; grotten zijn vaak wel lang, maar niet heel diep uiteraard. :) En of het verstandig is of niet, moet ieder voor zich weten. Als duiken belangrijker is dan wondgenezing, wie zijn wij dan om er wat van te vinden, wij hebben er immers geen last van. := Ik vind het alleen niet netjes om zo af te geven op medisch personeel, terwijl je zelf niet heel verstandig omgaat met de wonden - achteraf praten met de kennis die je dan hebt, is altijd makkelijk.

Anyway, terug ontopic: ik merkte hier nooit verschil met littekencrème. Ik heb een hele tijd Bio-Oil gebruikt, maar merkte echt 0 verschil. Misschien dat het, in combinatie met masseren, helpt als je een keloid hebt of als het litteken heel stug is, maar voor mijn littekens (die meer naar binnen geslagen zitten) heeft het niks gedaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:58

Zulke schopjes kunnen we allemaal af en toe wel gebruiken denk ik, het is ook maar internet :)

Fijn om te horen dat het beter met je gaat Germie, je vorige topic had ik ook meegelezen maar het laatste wat ik wist was dat je wonden nog lekten, fijn dat dat over is :j beetje offtopic sorry, maar kan je weer pijnvrij leuke dingen doen nu? dingen als paardrijden lijkt mij pijnlijk...
En als je je toch heel onprettig voelt met zwemmen, misschien is er een vorm van zwemkleding waarmee je het kan bedekken zodat je je daar ook geen zorgen over hoeft te maken wat anderen misschien denken en er van vinden? Misschien focussen op duiken waarbij je een pak aan kan bijvoorbeeld? voor geval het wat langer duurt dat de creme helpt zeg maar, dat je in elk geval leuke dingen kan blijven doen tot die tijd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:01

Maar als de wonden onder je badpak vallen (aangezien ze geen direct zonlicht hadden), dan kan toch sowieso niemand ze zien? Of denk ik nu te simpel?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 15:17

Mkango schreef:

Even weer offtopic:
Ik weet niet wat diep is, maar mijn diepste duik was 135m, mijn diepste grotduik 122 en mijn diepste wrakduik 116.5m. Ik duik gemiddeld ook dieper dan de gemiddelde duiker. Maar als je weet wat je doet is dit nog steeds een veiliger hobby dan paardrijden. Overigens zijn mijn meeste duiken inderdaad niet diep. In Egypte was 55m het maximale, dus inderdaad niet diep, het meeste was max 25m. In Nederland kom ik maar weinig dieper dan 20m. Mijn duiken zijn zeker lang, soms wel 6 uur. Maar in Nederland in de zomer is het vaak max 2-2.5 uur. Mexico is 2.5-3.5 uur per duik. En nu in de winter ga je naar 45-60 minuten per duik.

Overigens HEB IK STEEDS EXACT GEDAAN WAT GEADVISEERD IS. DUS IK GA JUIST HEEL VERSTANDIG OVERAL MEE OM. LEES DIT EENS EN ACCEPTEER DIT EENS. IK HEB NIETS, MAAR DAN OOK NIETS VERKEERD GEDAAN. GEDAAN WAT GEDAAN MOEST WORDEN, EN NU ZIT ALLES DICHT, ZELFS SNELLER DAN MEN VERWACHT HAD (IK VIND HET NOG STEEDS TRAAG, MAAR DAT TERZIJDE). Ik heb nooit door te gaan duiken genezing belemmerd. Maar duiken is wel zo'n grote hobby dat ik echt wel gebaald heb dat ik dat minder heb kunnen doen. En ik vind het ook zo mooi dat ik dus gewoon aan het inhalen ben. Alleen die fotowedstrijd kan ik niet meer over doen.
en misschien was juist die verhoogde PO2 door duiken wel de reden waardoor het uiteindelijk veel sneller genas dan men dacht, dat weet ik niet. Daar ben ik wel blij om natuurlijk. Maar ja, voor mij was deze zomer een hel, dat mag ook gezegd worden natuurlijk. Hoe iemand iets ervaart kan een ander niet over oordelen. Maar als ik gevallen was, dan was ik doodgebeten. Dat besef je je pas later, maar zo erg was het wel.

Terug on topic: ik heb geen keloid, het is ietsjes hard, maar ook niet echt. Ik weet ook niet of er verschil is tussen de verschillende merken littekencreme. Bio oil klinkt als een olie, was dat ook heel vettig dan? Die biodermal is niet vettig, dat smeer je er op en even later is het weg, net of je nooit wat gesmeerd hebt. Ik heb natuurlijk wel kleding er over aan nu.
En zoals gezegd wil ik het dus wel proberen met die cremes omdat het voorgesteld werd door de verzekering (niet door een arts dus zoals reeds eerder gezegd, er is geen behandeling in het ziekenhuis verder meer nodig gelukkig, dat stuk kunnen we eindelijk afsluiten). Ik vraag niet om andere dingen. Pleisters werden genoemd, maar zoals uitgelegd gaat dat gewoon niet bij mijn huid en de irritatie van pleisters. Siliconen werden ook niet benoemd door de verzekering. Er is dus ook een soort gel, maar veeeeel duurder dan littekencreme. Ik heb daar een proefmonster van aangevraagd, maar als ik dat zou willen gebruiken moet ik dat wel eerst overleggen denk ik met de verzekering omdat zelf alles betalen niet meer te doen is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 15:18

secricible schreef:
Maar als de wonden onder je badpak vallen (aangezien ze geen direct zonlicht hadden), dan kan toch sowieso niemand ze zien? Of denk ik nu te simpel?

Die zitten buiten een badpak hoor. Daarom werd ik nagestaard vorige week. Maar in Egypte heb ik alleen in een duikpak rondgelopen. :P En dan komen ze niet in de zon.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:18

Silicone pleisters zijn echt totaal anders dan pleisters. Ik kan niet tegen de meeste pleisters incl sensitive versies etc.
Maar een silicone pleister is een soort “plakje” wat blijft kleven. Je kunt het meerdere keren gebruiken door even af te spoelen. Het voorkomt verdamping van vocht van het litteken en beschermt tegen kleding.

Ik heb een hele apotheek in huis.
Smeren smeren smeren, en zachtjes masseren. Goed beschermen tegen wrijving en weersinvloeden en hitte etc.

Beste resultaat is hier met Edula zalf, alhydran crème en mepiform litteken pleister.

https://edulazalf.nl/

https://www.molnlycke.nl/producten-oplo ... /mepiform/

https://www.alhydran.nl/?gclid=Cj0KCQiA ... K4EALw_wcB

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 15:27

Telpeva schreef:
Zulke schopjes kunnen we allemaal af en toe wel gebruiken denk ik, het is ook maar internet :)

Fijn om te horen dat het beter met je gaat Germie, je vorige topic had ik ook meegelezen maar het laatste wat ik wist was dat je wonden nog lekten, fijn dat dat over is :j beetje offtopic sorry, maar kan je weer pijnvrij leuke dingen doen nu? dingen als paardrijden lijkt mij pijnlijk...
En als je je toch heel onprettig voelt met zwemmen, misschien is er een vorm van zwemkleding waarmee je het kan bedekken zodat je je daar ook geen zorgen over hoeft te maken wat anderen misschien denken en er van vinden? Misschien focussen op duiken waarbij je een pak aan kan bijvoorbeeld? voor geval het wat langer duurt dat de creme helpt zeg maar, dat je in elk geval leuke dingen kan blijven doen tot die tijd

Paardrijden doe ik gelukkig ook weer sinds half augustus. Dat doet geen pijn. Ik doe eigenlijk alles weer gelukkig. En met duiken zit er een pak over, maar met zwemmen kun je het niet bedekken helaas. Het komt onder je badpak uit. Het probleem is dus vooral het zwemmen (en misschien een vent als ik mijn borst moet laten zien). En de jeuk in bed, soms is dat echt heel erg. Dus feitelijk kun je zeggen wat is dat zwemmen nu voor beperking? Ja niet, maar door dat staren wel. Ik was me eigenlijk al niet meer bewust van mijn littekens tot ik vorige week voor het eerst weer ging zwemmen. Dit was de eerste keer weer sinds juni in een zwembad.

@Hannanas, ik zal eens kijken wat Edula zalf is, daar heb ik nog nooit van gehoord. De andere merken wel van gehoord, maar nooit gebruikt.
Ik hoef gelukkig geen bescherming tegen kleding meer te hebben. Daar heb ik dus geen pleisters voor nodig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:29

Fijn! Scheelt hier veel jeuk en irritatie namelijk, een stukje litteken pleister knippen en over doen. Aangezien ik jou ook hoor over jeuk..

Vergeet trouwens nog de beste: druk.
Ik heb een lastig litteken waar helaas geen druk over kan kwa positie, maar op mijn borst wel en heb dik een half jaar een elastische sport top van de Hema gedragen. Dat litteken is echt zoveel mooier! Druk-therapie werkt echt ontzettend goed. Soms speelt het weer op, dan trek ik dat topje weer een paar dagen (24-7) aan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:38

hele wereld reizen maken, maar een paar tientjes voor zalven voor je eigen gezondheid zijn te duur?

ehhm ja, daar vind ik wat van ..........