Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:waterbed. Warm in de winter en koel in de zomer
luuntje schreef:Slaapzak lijkt mij ook fijn.
Gaat niet vanwege een heel lang (4 meter) u-kussen voor heupen en knieen.
Ik ben ijskoud als ik vanuit de badkamer naar mijn bed loop.
Dat is 5 meter.
Dekbed klap ik over bed, elektrische deken aan, dan kan ik warm liggen.
Britt schreef:Ik lees hier heel veel synthetische stoffen voorbij komen, fleece, lekker fluffy stofje, etc. Terwijl die juist heel slecht ademen. Ik zou eerder opteren voor een laagje wol direct op de huid (of wolzijde, dat is zoooo’n fijn spul), dat is zo’n dun laagje, maar houd je echt fijn op temperatuur. Warm in de winter, koel in de zomer!
Tazzey schreef:Britt schreef:Ik lees hier heel veel synthetische stoffen voorbij komen, fleece, lekker fluffy stofje, etc. Terwijl die juist heel slecht ademen. Ik zou eerder opteren voor een laagje wol direct op de huid (of wolzijde, dat is zoooo’n fijn spul), dat is zo’n dun laagje, maar houd je echt fijn op temperatuur. Warm in de winter, koel in de zomer!
Ik wou dat ik wol kon gebruiken maar ik ben er allergisch voor. Mijn beddengoed is katoen, daar wil ik geen synthetische rommel op. Een extra dekentje voor overdag is van synthetische materialen.
tamary schreef:Om warm te blijven in bed begin je bij :
Genoeg drinken, eventueel dosis vit C (beide ivm goede bloedsomloop om warmte overal te krijgen), handje ongezouten nootjes, lege blaas en met warm lijf gaan slapen. Pas daarna hebben kruiken, electrische dekens, extra dekens, slaapmutsen! (nee niet de drank versie) etc. zin.
Picopico schreef:Goed eten wil ook helpen. En met goed eten bedoel ik: echte winterkost zoals stamppot, stoofvlees, erwtensoep, etc. Bij de vertering daarvan komt warmte vrij. Je eet jezelf dus warm als het ware
Picopico schreef:tamary schreef:Om warm te blijven in bed begin je bij :
Genoeg drinken, eventueel dosis vit C (beide ivm goede bloedsomloop om warmte overal te krijgen), handje ongezouten nootjes, lege blaas en met warm lijf gaan slapen. Pas daarna hebben kruiken, electrische dekens, extra dekens, slaapmutsen! (nee niet de drank versie) etc. zin.
Goed eten wil ook helpen. En met goed eten bedoel ik: echte winterkost zoals stamppot, stoofvlees, erwtensoep, etc. Bij de vertering daarvan komt warmte vrij. Je eet jezelf dus warm als het ware
secricible schreef:Klinkt wel interessant. Zijn die ergens te testen dat jij weet?
Britt schreef:Ik lees hier heel veel synthetische stoffen voorbij komen, fleece, lekker fluffy stofje, etc. Terwijl die juist heel slecht ademen. Ik zou eerder opteren voor een laagje wol direct op de huid (of wolzijde, dat is zoooo’n fijn spul), dat is zo’n dun laagje, maar houd je echt fijn op temperatuur. Warm in de winter, koel in de zomer!
shirleyp schreef:Als ik het koud heb in bed, ligt dat bij mij meestal aan koude voeten... Maar die krijg ik met sokken niet meer warm dan. Dus ik druk ze bij manlief in bed, maar dat zorgt vaak voor gemopper en de betere karate-moves![]()
Dus om mijn relatie te redden doe ik mijn voeten dan maar even een minuutje onder de warme douche. Niet ideaal, maar daarna slaap ik zalig!