Slapende koukleumen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Slapende koukleumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:23

Ik lees hier heel veel synthetische stoffen voorbij komen, fleece, lekker fluffy stofje, etc. Terwijl die juist heel slecht ademen. Ik zou eerder opteren voor een laagje wol direct op de huid (of wolzijde, dat is zoooo’n fijn spul), dat is zo’n dun laagje, maar houd je echt fijn op temperatuur. Warm in de winter, koel in de zomer!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:37

Elektrisch dekentje voor onze voeten en verder een warme vriend. :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:59

Anne_GTI schreef:
:D waterbed. Warm in de winter en koel in de zomer

Dit is echt heerlijk.

Helaas nu geen waterbed meer. Maar een gewone boxspring.
Maar ik mis mijn waterbedje qua temperatuurregeling nog wel.

(reden dat ik geen waterbed meer heb is dat als hij lek raakt midden in de nacht, je het niet 123 op kan lossen en je dus op de bank kan gaan slapen. )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:29

Slaapzak lijkt mij ook fijn.
Gaat niet vanwege een heel lang (4 meter) u-kussen voor heupen en knieen.

Ik ben ijskoud als ik vanuit de badkamer naar mijn bed loop.
Dat is 5 meter.
Dekbed klap ik over bed, elektrische deken aan, dan kan ik warm liggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:15

luuntje schreef:
Slaapzak lijkt mij ook fijn.
Gaat niet vanwege een heel lang (4 meter) u-kussen voor heupen en knieen.

Ik ben ijskoud als ik vanuit de badkamer naar mijn bed loop.
Dat is 5 meter.
Dekbed klap ik over bed, elektrische deken aan, dan kan ik warm liggen.

Je hebt extra brede slaapzakken, dat moet zeker wel lukken! :j Ik heb een katoenen variant en daar passen twee honden naast mij ín de slaapzak, zelfs toen ik nog 50kg extra had. :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:32

Britt schreef:
Ik lees hier heel veel synthetische stoffen voorbij komen, fleece, lekker fluffy stofje, etc. Terwijl die juist heel slecht ademen. Ik zou eerder opteren voor een laagje wol direct op de huid (of wolzijde, dat is zoooo’n fijn spul), dat is zo’n dun laagje, maar houd je echt fijn op temperatuur. Warm in de winter, koel in de zomer!

Ik wou dat ik wol kon gebruiken maar ik ben er allergisch voor. Mijn beddengoed is katoen, daar wil ik geen synthetische rommel op. Een extra dekentje voor overdag is van synthetische materialen.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:39

Phew , ik zou willen dat ik ook een koukleum was..
Jarenlang wel geweest maar sinds de overgang is het omgeslagen.
Lig nu zonder pyama onder een lege dekbedhoes en heb het bloedverziekend heet.
Denk dat je het beter te koud kan hebben dan te warm( in mijn situatie dan haha )

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:50

Hier een wollen dekbed eventueel een sprei erop, en pittenzakken, daar zweer ik echt bij. Even in de magnetron, en je kan ze lekker om je heen slaan.
Ook draag ik graag wollen sokken in bed. Hier ook geen fleece of andere synthetische stoffen, dat helpt wel voor het warm krijgen, maar dan toch al gauw te heet.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:09

Tazzey schreef:
Britt schreef:

Ik wou dat ik wol kon gebruiken maar ik ben er allergisch voor. Mijn beddengoed is katoen, daar wil ik geen synthetische rommel op. Een extra dekentje voor overdag is van synthetische materialen.

Geldt dat voor alle soorten wol? En anders is dons misschien een optie?

tamary schreef:
Om warm te blijven in bed begin je bij :
Genoeg drinken, eventueel dosis vit C (beide ivm goede bloedsomloop om warmte overal te krijgen), handje ongezouten nootjes, lege blaas en met warm lijf gaan slapen. Pas daarna hebben kruiken, electrische dekens, extra dekens, slaapmutsen! (nee niet de drank versie) etc. zin.

Goed eten wil ook helpen. En met goed eten bedoel ik: echte winterkost zoals stamppot, stoofvlees, erwtensoep, etc. Bij de vertering daarvan komt warmte vrij. Je eet jezelf dus warm als het ware :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:36

Kashmir gaat goed. Ik heb verder een goed vier seizoenen donsdekbed en dat is voor het slapen meer dan voldoende. Dit gaat de eerste winter met dit specifieke dekbed worden maar ik denk dat het wel goed zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:38

Picopico schreef:
Goed eten wil ook helpen. En met goed eten bedoel ik: echte winterkost zoals stamppot, stoofvlees, erwtensoep, etc. Bij de vertering daarvan komt warmte vrij. Je eet jezelf dus warm als het ware :j

Als iemand die al anderhalf jaar bezig is met afvallen krijg ik het van dit antwoord spontaan warm! In het kader van koukleumen is dat helemaal prima natuurlijk. :+
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-09-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:45

Picopico schreef:
tamary schreef:
Om warm te blijven in bed begin je bij :
Genoeg drinken, eventueel dosis vit C (beide ivm goede bloedsomloop om warmte overal te krijgen), handje ongezouten nootjes, lege blaas en met warm lijf gaan slapen. Pas daarna hebben kruiken, electrische dekens, extra dekens, slaapmutsen! (nee niet de drank versie) etc. zin.

Sowieso een goede conditie en gezondheid wil wel helpen.

Ik had het normaal nooit koud, maar nu veel ontstekingen door reuma en heb het echt erg koud. Ook altijd problemen met mn ijzer, dus dat merk je heel erg.
Mijn man heeft het nu nog niet koud, terwijl hij echt een warmbloedje is en ik normaal langer door loop in een shirt, zonder jas etc.
En ik was weer afgevallen in korte tijd, dat helpt ook niet.

Vooral buiten goed warmhouden en niet verkleumd binnenkomen kan ook schelen. Eigenlijk is het hoofd, handen en voeten goed inpakken, maar ik vind het nog te vroeg voor een sjaal en wil wat overhouden voor straks.........Maar loop het dus nu koud te hebben omdat ik er nog niet aan wil toegeven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:49

Heb hier al winterwortelen en uien voor de hutspot liggen, alleen nog even rundvlees voor erdoor halen :j

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:35

secricible schreef:
Klinkt wel interessant. Zijn die ergens te testen dat jij weet?

Ik heb hem jaren geleden hier gekocht. Na aankoop mag je hem tot 30 dagen gratis terugsturen als het niet bevalt. https://www.zorgmatras.com/climsom-matras-persoonlijk-70x190-cm.html

Ik heb hem zelf trouwens toentertijd gekocht voor mijn eenpersoonsbed. Dus nu gebruik ik in mijn 1 40 bed nog steeds mijn 1 persoons versie. Voor mij is dat prima zit gewoon tussen mijn overtrek en matras in en niet echt problemen met dat hij verschuift. Maar kan mij voorstellen dat dat natuurlijk niet voor iedereen fijn is.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:01

Ik lees over "draadjes" in elektrische deken - de elektrische dekens van Inventum zijn draadloos :j ( behalve naar de stekker natuurlijk )

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:13

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:23

Ikmheb niet zo’n dikke topper en daar ligt de deken onder, nooit last van draadjes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:57

Kim ik ga googlen op brede slaapzak.
Goede tip.

Mijn bloedvaten zijn gewoon slecht.
Onze zoon vindt blikje cola uit de koelkast warmer dan mijn handen.
Rest van het lijf is dus ook koud.

Altijd warm hebben is ook lastig zeg.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:03

Britt schreef:

Ja, dit! Ik heb een merinowollen nachthemd met lange mouwen van Dilling en dat ding is fantastisch.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:08

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:10

Als ik het koud heb in bed, ligt dat bij mij meestal aan koude voeten... Maar die krijg ik met sokken niet meer warm dan. Dus ik druk ze bij manlief in bed, maar dat zorgt vaak voor gemopper en de betere karate-moves :D :') Dus om mijn relatie te redden doe ik mijn voeten dan maar even een minuutje onder de warme douche. Niet ideaal, maar daarna slaap ik zalig!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:35

shirleyp schreef:
Als ik het koud heb in bed, ligt dat bij mij meestal aan koude voeten... Maar die krijg ik met sokken niet meer warm dan. Dus ik druk ze bij manlief in bed, maar dat zorgt vaak voor gemopper en de betere karate-moves :D :') Dus om mijn relatie te redden doe ik mijn voeten dan maar even een minuutje onder de warme douche. Niet ideaal, maar daarna slaap ik zalig!

Dan zou een kruik als vervanger ook moeten werken. Warm zonder protest van warmtebron.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:54

Ik ga zo mijn cadeautje in *\o/*
Heb vandaag de elektrische deken op mijn bed gelegd O:)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:47

luuntje schreef:
Kim ik ga googlen op brede slaapzak.
Goede tip.

Er zijn ook slaapzakken die je aan elkaar kunt ritsen, heb je een tweepersoonsslaapzak zeg maar

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:01

Een partner die het altijd warm hebben en daar jezelf aan warmen. :Y)