Padel outdoor overlast?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:29

Beste TS, ik moet zeggen dat je wel dramatisch doet hoor.
Kijk dat je tegen die banen bent, super. Dat je daar bekendheid aan wilt geven, helemaal super.
Maar dat dramatische van: de buurvrouw heeft een interview gegeven en jij denkt dat ze daarvoor zou worden opgepakt door de politie?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:40

Is dit topic serieus?
Afbeelding

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:18

Potverdorie, wat een drama. Corruptie, doodvallende vogels, kinderen huilend in hun bed en buurtbewoners met hart-, vaat- en stressklachten. En nog in Den Haag ook..."het komt wel erg dichtbij zo".

Even praktisch: je kan gewoon bezwaar maken tegen een afgegeven/gevraagde vergunning of een plan. Daarin zet je feitelijk op een rij waarom het plan/de vergunning niet kan worden afgegeven en welke bezwaren jij als belanghebbende hebt. Ben je het met de beslissing op dat bezwaar niet eens? Dan kan je in beroep bij de Rechtbank. Dat doet een stuk meer dan bij elk bericht dezelfde site en petitie delen en een hoop drama te maken.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:39

Zo toegankelijk is de rechtspraak niet (meer) voor de gewone burger. Zelfs vanuit een minimuminkomen en dus overheidspotje ervoor is het lastig aan het worden. Als TS daar boven zit mag die zelf betalen. Nog afgezien van het zo correct kunnen opstellen van een bezwaarschrift dat het inderdaad rechtmatig verklaard wordt in dit geval en dat is gezien de verdere acties van de overheid hierin twijfelachtig. Dan is social media en "drama" helaas de manier om de boel stop te zetten en eerder omdat de ontwikkelaar dan zijn vingers er niet meer aan wil branden ivm reputatie bedrijf.

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:42

Verder is het heel handig om oude bestemmingsplannen na te lopen. Wat al lang geleden beslist is daar kan niet meer van worden afgeweken al zullen er altijd partijen zijn die het onder het mom :o? proberen.

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:08

tamary schreef:
Zo toegankelijk is de rechtspraak niet (meer) voor de gewone burger. Zelfs vanuit een minimuminkomen en dus overheidspotje ervoor is het lastig aan het worden. Als TS daar boven zit mag die zelf betalen. Nog afgezien van het zo correct kunnen opstellen van een bezwaarschrift dat het inderdaad rechtmatig verklaard wordt in dit geval en dat is gezien de verdere acties van de overheid hierin twijfelachtig. Dan is social media en "drama" helaas de manier om de boel stop te zetten en eerder omdat de ontwikkelaar dan zijn vingers er niet meer aan wil branden ivm reputatie bedrijf.


Een bezwaarschrift bij de gemeente is compleet kosteloos en kan zonder advocaat. Als TS zoveel bewijs heeft van wetten en regelingen die overtreden worden, moet dat een eitje voor haar zijn om in te dienen. Ook bij de sector bestuursrecht van de rechtspraak is een advocaat niet verplicht, zodat hier alleen griffierechten aan de Rechtbank verschuldigd worden (en wellicht proceskosten als verloren wordt).

Mijn manier is het niet om middels de drama zoals die in dit topic gebruikt wordt te proberen om blijkbaar een ontwikkelaar te chanteren om van een via de officiële wegen vastgesteld plan af te wijken omdat anders reputatieschade wordt geleden, maar dat is mijn mening.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 17:49

Brainless schreef:
Beste TS, ik moet zeggen dat je wel dramatisch doet hoor.
Kijk dat je tegen die banen bent, super. Dat je daar bekendheid aan wilt geven, helemaal super.
Maar dat dramatische van: de buurvrouw heeft een interview gegeven en jij denkt dat ze daarvoor zou worden opgepakt door de politie?


Ehm nou ik zag mijn buurvrouw staan met de camera ploeg en een politiebus stopte en 2 agenten sprongen eruit.
Het was achter een boom. Dus ja, ik schrok daarvan. Dat jouw alles koud laat kan, maar ga niet zeggen of ik wel of niet ergens van mag schrikken!
Ik hou ook niet van onnodige herrie/verstoring van natuur/dode vogels. Dat kun jij dramatisch noemen, dat kan.
Het is ook tamelijk dramatisch de gevolgen voor omwonenden van dergelijke banen en die verhalen laten mij ook niet koud. Ik ben niet tegen deze banen, wel als dit middenin een woonwijk ligt. De sport leent zich beter indoor net als squash en de padelsportbond zelf vind dat ook.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 28-09-22 18:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 17:51

mylittlejoy schreef:
Potverdorie, wat een drama. Corruptie, doodvallende vogels, kinderen huilend in hun bed en buurtbewoners met hart-, vaat- en stressklachten. En nog in Den Haag ook..."het komt wel erg dichtbij zo".

Even praktisch: je kan gewoon bezwaar maken tegen een afgegeven/gevraagde vergunning of een plan. Daarin zet je feitelijk op een rij waarom het plan/de vergunning niet kan worden afgegeven en welke bezwaren jij als belanghebbende hebt. Ben je het met de beslissing op dat bezwaar niet eens? Dan kan je in beroep bij de Rechtbank. Dat doet een stuk meer dan bij elk bericht dezelfde site en petitie delen en een hoop drama te maken.


Denk je dat ik dat niet gedaan heb?

Natuurlijk heb ik een bezwaarschrift ingediend. Net als nog een stuk of 70 anderen omwonenden(scholen, psyQ etc).
En dat drama; is jouw mening, dat heel google volstaat met overlast en padel, en nu op NOS Journaal, vind ik tamelijk dramatisch.

Maar als je vind dat dit ook op Bokt niet past, staat je vrij mijn topic ook weg te halen
Dat er volop censuur is en info verdwijnt ben ik inmiddels ook achter(ja als in een soort banenrepubliek maar dat zul je ook wel weer onnodige drama vinden)
Laatst bijgewerkt door Sabri op 28-09-22 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 17:54

Morganlefay schreef:
Verder is het heel handig om oude bestemmingsplannen na te lopen. Wat al lang geleden beslist is daar kan niet meer van worden afgeweken al zullen er altijd partijen zijn die het onder het mom :o? proberen.


Dank voor deze tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:29

Morgan.. dan is het wel handig als je ze kan lezen. Bestemmingsplannen staan naast de geldende regels vol met uitzonderingen op die regels. En ook als die uitzonderingen er niet in staan kan van de regels worden afgeweken met een ruimtelijke onderbouwing (en dus een ingewikkelder, langer, duurder traject). Daarbij worden bestemmingsplannen niet tot in den treure gehanteerd en nog weleens aangepast door een gewijzigde visie. Dus wat erin stond en in staat kan en mag veranderen.

Vergunningverlening kan je stiekem noemen, maar elke vergunning ligt gewoon een termijn ter inzage en daar mag men bezwaar op maken. Dan wordt daar naar gekeken en als blijkt dat het bezwaar steek houdt, zullen ze daar wat mee moeten. Maar vaak genoeg houden bezwaren geen steek, omdat ze enkel op sentiment varen en niet op wet en regelgeving. Maar je zult dan wel het gemeenteblad in het oog moeten houden wat er in ontwerp ligt. Niemand komt je dat vertellen. Een omgevingsdialoog is namelijk geen verplichting (wat jammer is imo).

Ik vind het ook nogal een dramatisch topic. Maar dat komt denk ook door al het uitroepteken gebruik en de zinskeuzes (8 uur journaal "tenzij er iets anders nog ergers gebeurd" .. alsof de halve buurt dood neervalt als ze er komen) :)

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:51

Het was al om 18.00 uur op het nieuws bij de NOS.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 19:03

@Idinn: ik bedoelde dat er niet bij voorbaat al gezegd kan worden OF het in journaal komt. Redactie krijgt zoveel onderwerpen binnen. En ja als Putin iets doet of bv er weer een vrachtwagen ergens overheen rijdt dan zal dit een van de eerste dingen zijn die geschrapt worden lijkt me.
En klopt verder wat je zegt. Als buren zo een padelkooi naast je huis of school aanleggen zou je verwachten dat dit wel eerst wordt gecommuniceerd maar dat hoeft inderdaad niet. Gemeente Den Haag zegt ook dat het beter was geweest als de sportcompex eerst had gecommuniceerd en gevraagd had of er draagvlak in de wijk voor was. Dat het middenin de zomervakantie ergens op internet was te vinden, is puur toeval dat ik dat zag. Gemeente zegt het een slechte zaak te vinden dat er niet vooraf hoeft te worden gecommuniceerd. Dat nu blijkt dat het gemeentegrond is en de gemeente zelf degene ook blijkt te zijn die dit geïnitieerd heeft en niet heeft gecommuniceerd en de Korfbalclub nu boos aangekeken wordt, is natuurlijk ook geen goede zaak. Want zelfs de Korfbalclub wist niet eens dat op hun terrein er een padelkooi kwam, dus gemeente zit zelf fout!

Je kunt overal ook een drama in zien. Een mens is een dramatisch wezen. Daar is toch niks mis mee? Sommige dingen zijn dramatisch en het is aan een ieder om dan te vinden of dit te erg of niet erg is en alles daartussenin.
Iedereen is van vlees en bloed en ja sommige dingen kunnen dramatisch overkomen. Nou en???
Moet alles maar robotica zijn? Neutraal etc?
Hoe zou jij het vinden als er zo lawaaierige padelkooi naast jouw paardenstallen komt of woning?
Ik ben ook gewoon een burger hoor en geen journalist ofzoiets

Het staat je toch vrij om iets wel of niet te lezen? En als je je ergert wat let je om een pb te doen in plaats van gelijk de aanval te openen op mij persoonlijk?

Ik vraag om ervaringen. En ik begin nu me af te vragen of ik nog wel in dit topic ga posten. Want aan veroordelingen door Bokkers heb ik 0,0 niks. Behalve dan me afvragen of dit forum nog wel leuk is.

Als dit vooral zorgt voor persoonlijke veroordelingen door andere Bokkers dan meedenken of positieve opbouwende kritiek, dan hier graag een slotje op.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 19:29

tamary schreef:
Zo toegankelijk is de rechtspraak niet (meer) voor de gewone burger. Zelfs vanuit een minimuminkomen en dus overheidspotje ervoor is het lastig aan het worden. Als TS daar boven zit mag die zelf betalen. Nog afgezien van het zo correct kunnen opstellen van een bezwaarschrift dat het inderdaad rechtmatig verklaard wordt in dit geval en dat is gezien de verdere acties van de overheid hierin twijfelachtig. Dan is social media en "drama" helaas de manier om de boel stop te zetten en eerder omdat de ontwikkelaar dan zijn vingers er niet meer aan wil branden ivm reputatie bedrijf.


Dank Tamary. Het gaat om grote investeerders. Daar is niks mis mee behalve dan dat het nu wel ten kostte dreigt te gaan aan veel gewone burgers. En inderdaad kom ik niet in aanmerking voor subsidie. Mijn bezwaarschrift is tot 4x teruggekomen en opnieuw moet ik uitleg geven hoezo.
Zeer veel mensen vragen om hulp want krijgen hun bezwaarschrift terug met afgekeurd of dat ze het niet goed konden schrijven.
Ik krijg gelukkig hulp van een jurist want het klopt dat dit voor bv ouderen of mensen met wat minder tijd niet te doen is! Bv mijn buren op leeftijd hebben niet eens een computer laat staan digiD. Zij willen ook bezwaar maken alleen dat is niet mogelijk.
Daarom is er ook bv voor hun een handtekening actie opgezet.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 22:31

Inderdaad om 18.00 en 20.00 in NOSjournaal uitgezonden

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:21

Ik ben nogal verbaasd om te lezen hoe "groot" het probleem gemaakt wordt...
Want afgaande op de ervaring die ik heb met padel, hoor je daar echt amper iets van.
Als ik lees dat die 20 banen relatief dicht bij een school aangelegd zullen worden - dan heb je volgens mij meer "geluidsoverlast" van die school, toch?
Zelfs al zijn alle banen tegelijk bezet door viertallen, dan kom je nog maar op 20 ballen en 80 personen uit. Hoeveel overlast kan dat nou eigenlijk geven? Sorry, ik ben echt verbaasd dat er zo lelijk over gedaan wordt.

Ik val je niet aan, laat dat duidelijk zijn :)

Ik ben gewoon echt oprecht verbaasd over wat als "geluidsoverlast" beschouwd wordt.
Ik woon tegenover een speeltuin, 2 straten achter de hoek van een kinderboerderij. Als de wind "juist" staat, hoor ik de ezel balken. Er wonen nog een aantal mensen dichter bij die kinderboerderij - als die allemaal onverdraagzaam zouden zijn, zou dat ezeltje daar dus niet meer mogen wonen. En ik hou ab-so-luut niet van kinderen, maar ik sta ook niet te schreeuwen op mijn oprit als er gejoel en gekrijs vanuit de speeltuin komt.
Ik bedoel maar: verdraagzaamheid. Die speeltuin is 24/7 open, dat zal bij de padelclub niet zo zijn. Doordeweeks moeten de meeste mensen werken, en in het weekend zal de club waarschijnlijk alleen overdag geopend zijn. Ze zullen je niet uit je slapen houden denk ik. Dus nogmaals: hoeveel geluidsoverlast veroorzaakt zo'n padelbaan dan in werkelijkheid? Er zal idd wel een verschil zijn tussen 2 of 20 banen, maar eerlijk, ik kan me écht niet voorstellen dat het er heel luid aan zal toegaan. De "pok" van de bal valt echt wel mee, en de meeste mensen staan niet heel hun spel door te schreeuwen, want dan vallen ze na een kwartier neer, die hebben hun adem nodig voor hun spel :)

Je stelt de vraag: hoe zou jij het vinden als er zo'n lawaaierige padelkooi naast jouw paardenstal of woning komt?
Je kan je ook afvragen: hoe vinden de buren van die paardenstallen het, dat ze naast een stinkende, vliegenaantrekkende mesthoop wonen, waar standaard minstens 3 dagen per week gillende kinderen rondrennen? Waar heel de zomer gehooid wordt, met bijhorend lawaai van de grote machinerie?
Ik heb een paard, ik hou van paarden! Maar ik zou geloof ik liever naast een padelkooi wonen, dan naast een paardenstal, als het om lawaai, geur en beestjes gaat. Want de meeste stallen trekken ook ratten/muizen aan, dat zal op de padelclub niet zo zijn. Ik hou van paarden, maar als het puur op (over)last aankomt, denk ik dat je minder last hebt van een padelclub dan van een paardenstal...

Voor de vogels vind ik het wél erg. Die mogen er niet onder lijden.
Maar.. door je nijd hier, door het (sorry) drama, komt het over alsof je die vogels maar als stokpaardje gebruikt. Ik weet ook niet hoeveel last die vogels in de realiteit hebben van zo'n padelclub, maar ik kan moeilijk geloven dat ze allemaal massaal zullen doodvallen omdat er padelbanen komen.

Ik wens je in ieder geval wel veel succes, wat het resultaat ook zal zijn. Als de club er toch komt, hoop ik dat je er niet te veel last van zult ondervinden.
En lees mijn bericht aub zoals ik het bedoel - niet als een aanval, maar om te relativeren :)

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:05

Ik vind padel een bijzonder fenomeen. Daar moet echt veel geld mee te verdienen zijn, anders begrijp ik het niet. Er is overal weerstand tegen de komst van zo’n banen en toch komen ze er telkens. Het is ook echt een hype momenteel, vraag me af hoeveel al die padelterreinen die nu overal als paddenstoelen uit de grond schieten over 10 jaar nog gebruikt gaan worden.

Ikzelf woon in een landelijke gemeente in Vlaanderen. Hier zijn sinds dit voorjaar zes padelbanen, en er komen er nog vijf bij, en er is ook een clubhuis van de padelclub gezet. Dit alles op grond van de gemeente en vlakbij een niet lang daarvoor gebouwde woonwijk (ik dacht een meter of 50). Er is heel wat protest geweest van de omwonenden (die niet alleen geluidsoverlast hebben van het padellen zelf, maar ook doordat er veel extra verkeer is op een plek die daarvoor niet geschikt is, auto’s die daar geparkeerd moeten worden, ...) maar dat heeft allemaal niks uitgehaald. Ik vind dat bizar, we hebben amper sportvoorzieningen hier in de gemeente, er zijn veel vragen naar accommodatie van al lang bestaande sportclubs en ook bijv. een Finse piste zou zeer welkom zijn, er is nergens in de gemeente een speeltuin die naam waard, en dan wordt meer dan de helft van het enige stuk grond dat als bestemming had dat er een sport- en recreatiepark zou komen, voor 50 jaar (!) ter beschikking gesteld van een privé firma die daar padel velden mag zetten en uitbaten.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:04

Ik verbaas me dan weer dat TS als een soort zeur weggezet wordt terwijl er in dit topic een aantal mensen zijn die ook overlast ervaren van die banen .. dan is TS toch niet zo bijzonder met haar “gezeur” blijkbaar

Je hebt ook mensen die geen last hebben van jankende kinderen .. of blaffende honden .. en je hebt mensen die dat minder tof vinden .. :j

Kookaburra

Berichten: 5457
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:22

Je kunt je in ieder geval voor publicaties (zoals 'er is een vergunning aangevraagd voor locatie x' etc) aanmelden. Zie: https://www.overheid.nl/help/berichten-over-uw-buurt

Voorkom je niet mee dat een vergunningaanvraag bij de gemeente binnenkomt en wordt behandelt... Zorgt er wel voor dat je van de aanvraag op de hoogte bent.

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:29

Ik zou zo'n baan ook niet graag naast mijn huis willen hebben, maar over vogelsterfte kan ik niets vinden? Op de site van de Vogelbescherming staat er in ieder geval niets over (gelukkig!)

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 22:29

Padelbanen in het nieuws bij de NOS vanaf 11:24
https://www.npostart.nl/POW_05158100

Mbt geluidshinder; het geluid is erger dan een schietbaan of bv motorcross baan. Het is de meest lawaaierige sport en met stip op 1 in hinderlijkheid.
Zelfs als mensen zeggen zich niet aan lawaai te ergeren, dan toch is er een Vergote kans op hart-, vaatziekten bij omwonenden (zie https://www.padeloverlast.nl daar staat meer, ook fotos op van dode vogels en artikelen bv van de aantallen).

Het is geluid van voortdurende pulserende knallen. Alsof er voortdurend klappertjespistolen afgaan. Dus niet een speelkwartiertje van een school of wat voetballen. Dan ook de lichten deze zijn zo fel alsof er een kas staat.
De school heb ik nooit gehoord, dit is the British school waar veel expats kinderen opzitten! Daar is ook een grote tuin bij.
Of een balkende ezel ook nooit last van gehad,toevallig heb ik hiervoor naast een kinderboerderij gewoond en in Duitsland naast hanen. Ook hier ligt vlakbij een kinderboerderij.
Zulk soort geluiden is wat anders dan continue knalgeluiden die tot 500 meter omtrek hoorbaar zijn!
Vergelijk het met vuurwerkrotjes die maar blijven afgaan in de verte.
Voortdurende geluidshinder is een groot gezondheidsrisico, net als bv roken.
Veel genieten hier van bv de koeien, paarden, ooievaars en uilen in het Haagse bos en Marlot. Mensen willen graag hun hoofd leeg maken, en zitten ook niet te wachten op continue herrie in hun woonomgeving en of hun favoriete wandelgebied.
We zijn niet tegen de sport an sich, alleen dit leent zich beter indoor of op bv een industrieel terrein. Niet pal naast een school, onder ooievaarsnesten, en vlak op zoveel appartementen en in vogelstiltegebied.

Ik ben ook verbaasd dat ik nooit van padel gehoord had en heel internet zowat vol blijkt te staan met googlen op padel overlast.

De sport was eerder in Spanje, daar vliegen zich 100-200 vogels zich dood per padelbaan. In Wassenaar hebben ook vogels zich doodgevlogen.
Ook bij Klein Zwitserland wat naast een ecologische zone is aangelegd hebben omwonenden dode vogels aangetroffen. Het ligt daar langs een drukke weg in een vallei.

Het is erger dan bv een schietbaan in een woonwijk aanleggen, want daar gelden wel strenge regels. Omdat dit nieuw is, is hier nog geen landelijk beleid op.
Het meldpunt overlast padelbanen https://www.meldoverlastpadelbanen.nl/ geeft aan 500 meter afstand aan te houden. Ook in Frankrijk moet dit, daar was deze hype al eerder.

Omdat men lange tijd hier uitging van een soort 'kindertennis' is lange tijd gedacht dat het tennis was. Daar is gemeente Wassenaar nu achter dat dit in theorie inderdaad zo gesteld is, alleen dat nu in de praktijk het toch niet als tennis is en er veel overlastcases en rechtzaken over lopen.

Dat de sport in glazen kooien met metaal zit, en de ruimte kleiner is, werkt dit ook versterkend zoals een klankkast. Ballen mogen via de glazen en metalen wanden aangeslagen worden met grote bats. Dichte harde rackets die een hard POK en Kedèng(tegen metaal bv) aangeven. Geen geluid van bv een tennisbal tegen een racket, daar lees je niet over zoveel overlast met tennis, tennis geeft een ander, 'rustgevendere serene pok' geluid.

Er is nu een groot kampioenschap bezig. Indoor in een hal. Dat is ook waar de Padelsportbond voor pleit. Ek, WK zijn indoor. Want met regen kan de bal niet goed via het glas aan gespeeld worden wat juist zo uniek is aan dit spel. Ook bv in en uit die kooi en via de wanden terugspelen mag. Wind en zon zijn ook nadelig.
Daarom worden er steeds meer indoorpadelplaza's aangelegd.
Op lokaties met genoeg parkeergelegenheid, aangezien men veelal een half uurtje zo baan afhuurt, vooraf er eerder is en erna bv nog een half uur blijft hangen. Dan praat je met 20 banen over flink wat extra autos. Er is nu al te weinig plek voor auto's in deze wijk.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 29-09-22 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:51

Ik gok dat de meerderheid van de eigenaren van de auto's niet eens in deze wijk woont.
Wij zijn nog ongeveer de enigste wijk met gratis parkeerplekken.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 22:57

purny schreef:
Ik gok dat de meerderheid van de eigenaren van de auto's niet eens in deze wijk woont.
Wij zijn nog ongeveer de enigste wijk met gratis parkeerplekken.


Klopt Purny! De tram stopt vlakbij maar het gros komt met autos aan om dan hier te komen tennissen. Of om naar bv the Mall of de stad te gaan Daardoor kunnen bewoners soms nergens meer een parkeerplaats vinden. De tennisclub heeft maar een paar parkeerplaatsen, veel te weinig dus een groot deel parkeert dan in onze wijk. Met de padel wordt dat nog erger ook. Want men wil uit andere wijken hierheen komen om hier te gaan padellen. Hier wonen veel ouderen, deze gaan niet zo snel padel spelen. De meesten bewoners willen hier bv een buitenzwembad weer terug. Deze was er hier altijd bij Overbosch maar is weggehaald. Of bv een atletiekbaan, deze is ook niet in deze omgeving.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:25

Ik heb het item van het journaal gezien, maar daar haal ik geen klappertjespistool of geknal uit qua geluid. Het is meer een doffe "plok"?
Bij ons herken ik het geluid dat je beschrijft ook niet? Ik vond het stuk bij het journaal in ieder geval niet sterk of diepgaand.
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen overlast is, maar dat kwam bij het journaal in ieder geval niet over.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:46

prompter schreef:
Ik zou zo'n baan ook niet graag naast mijn huis willen hebben, maar over vogelsterfte kan ik niets vinden? Op de site van de Vogelbescherming staat er in ieder geval niets over (gelukkig!)


ik weet niet welke sites 'betrouwbaar' zijn, maar dit zie ik bij een google search

https://www.google.com/search?q=vogels+ ... e&ie=UTF-8

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:29

Dat is 1 bericht van 8 maanden geleden, daarna niets meer. Hier in Nederland kan ik er niets van vinden. En ik hoop ook dat het zo is, als groot vogelliefhebber.