Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
E_C schreef:Bedankt voor alle input iedereen. Wellicht vinden jullie het leuk om een update te lezen.
Het was voor ons best een ingewikkelde kwestie. De familiebanden (vanuit de kant van oom en tante) lopen wat lastig vanwege het feit dat mijn vriend transgender is. Dit is nu aan de beterende hand, maar om nu onderwerpen als intimiteit ook nog eens op tafel te gooien bovenop de al moeilijke gesprekken zaten we niet heel erg om te springen.
Uiteindelijk hebben we eerst aan ons neefje gevraagd of hij het oké vond dat dit met zijn ouders besproken zou worden, aangezien we zijn vertrouwen in ons niet wilden beschamen. Dit vond hij geen probleem. We zijn dan toch maar het gesprek aangegaan en dit werd echt boven verwachting goed ontvangen. Ze waren blij dat hun kind ergens terecht kon en vonden het logisch dat dit dan bij mijn vriend en mij is. Ze hadden vooral totaal niet door dat neefje behoefte had aan deze gesprekken, ondanks dat neefje zegt dit wel aan te hebben gegeven. Het was geen onwil van oom en tante dat neefje het gevoel had niet echt bij ze terecht te kunnen.
Oom en tante hebben ons verteld dat ze met neefje hebben gesproken en gezegd hebben dat hij altijd bij ons terecht kan voor vragen/gesprekken maar dat hij ook altijd bij hen terecht kan en dat ze hem dan alle tijd en ruimte geven om zijn verhaal te vertellen. Al met al dus een goed einde en volgens mij heeft het ook nog een positieve uitwerking gehad op de relatie tussen mijn vriend, mij en de oom en tante. Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips!