Welke goede gewoontes hebben jullie op werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:26

Supervixen schreef:
Ik geef les op een basisschool, bij ons is daar allemaal geen geld voor.
Ik werk 1 januari 20 jaar voor deze scholengroep, ik heb nog nooit een kaartje, bloemetje of felicitatie gehad bij welk jubileum dan ook. Nog niet eens een berichtje.
Als je 25 jaar in dienst bent, heb je recht op één extra maandsalaris, maar daar moet je zelf een brief voor schrijven. Doe je dat niet, dan krijg je niks. Ze zorgen echt niet goed voor hun medewerkers en ik heb dan ook veel personeelswisselingen meegemaakt.

Wij trekken met ons team wel verjaardagslootjes. Je koopt een cadeautje voor maximaal 10 euro voor je collega als verjaardagscadeau.

Qua bewegen zijn wij blij als we in de pauze even kunnen zitten in een rustige ruimte met weinig prikkels.

Oh dat klinkt ook niet gezellig! Een berichtje met je verjaardag is toch wel het minste wat je kan doen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:07

Ik werk in het voortgezet onderwijs en wij hebben fruit op het werk en soep op dinsdag. (Betalen we ook zelf voor dmv koffie en thee geld wat ze inhouden op je salaris :P )
Hier wel een bosje bloemen bij 25 jaar in dienst. 12.5 weet ik niet eigenlijk. En op vrijdag is er een borrel.
Verder helaas geen werkplekken waar je tijdens een tussenuur kan zitten om te werken. Zeer slechte akoestiek en raam open is de enige ventilatie. Op mijn vorige school hadden we airco in de lokalen en een leuke plek om buiten te zitten in je pauze. Dat mis ik nu echt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:34

Ik werk in de IT (detachering) en heb dus bij verschillende bedrijven gewerkt.

Paar punten:
- Na de lunch met de trap terug naar onze werkplek. Note: Wij zaten op de 24e verdieping :+
- Op de andere locatie tijdens de lunch een lange ronde wandelen
- Tijdens de lunch de stad in wandelen en ijs of kibbeling halen

Tegenwoordig werk ik meer intern en vrijwel 100% vanuit huis. Dus ik beweeg stiekem een stuk minder dan ik zou willen. Als ik dan eens op (ons eigen) kantoor ben, dan plannen we 1 op 1 meetings vaak buiten met mooi weer :j

Er worden bij ons wel regelmatig leuke dingen georganiseerd, sporten, clean ups, sociale activiteiten etc. Elk jaar krijg je met je verjaardag een cadeau en met je in dienst verjaardag ook.

Het mooiste van mijn werkgever vind ik toch de flexibiliteit en vrijheid. Zelf weten waar je werkt, thuis of kantoor of in het buitenland (max 20 werkdagen). Geen vaste uren, als je je werk maar goed doet. Als ik mn agenda overdag een paar uur blok vanwege de paarden, vindt iedereen dat prima. Niemand vraagt zich af waar je bent als je een paar uur offline bent :+ Of je nou om 5 uur 's morgens begint of om 10 uur, is allemaal aan jezelf. Klap je om 3 uur je laptop dicht of zit je om 7 uur nog te werken? Allemaal goed. Werk-prive balans is bij ons een heel belangrijk punt.

Olympia

Re: Welke goede gewoontes hebben jullie op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:50

Ik werk in de gehandicaptenzorg en de afspraak is om minimaal 1x in de week vegatarisch te eten als avond eten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:57

Bismarck schreef:
Ik werk in het voortgezet onderwijs en wij hebben fruit op het werk en soep op dinsdag. (Betalen we ook zelf voor dmv koffie en thee geld wat ze inhouden op je salaris :P )
Hier wel een bosje bloemen bij 25 jaar in dienst. 12.5 weet ik niet eigenlijk. En op vrijdag is er een borrel.
Verder helaas geen werkplekken waar je tijdens een tussenuur kan zitten om te werken. Zeer slechte akoestiek en raam open is de enige ventilatie. Op mijn vorige school hadden we airco in de lokalen en een leuke plek om buiten te zitten in je pauze. Dat mis ik nu echt.

Ohh airco daar droom ik van. Gisteren en eergisteren was het in mijn lokaal 29 graden. Echt niet te doen. Een plek om buiten te zitten hebben wij ook niet als team.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Welke goede gewoontes hebben jullie op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:48

:Y) mijn stakingsbereidheid stijgt enorm door dit topic.