Faelynn schreef:Iets wat ik hier totaal niet tegen kom, maar misschien wel van belang kan zijn in de afweging.
Hoe zie je de toekomst voor je? Niet specifiek voor jou maar in zijn algemeen.
Ik maak mij persoonlijk best wel zorgen om de toekomst, als ik nu kijk hoe kinderen bezig zijn met sociaal media, telefoons, gamen etc. Hoe extreem overbevolkt we zijn, en maar blijven consumeren en stuk maken van de aarde wereldwijd. En dan nog het financiele plaatje, kan jij je kind bieden wat die nodig heeft in deze wereld.
Ik zou op dit moment in deze wereld geen kinderen willen opvoeden, niet wetende waar het heen gaat, alleen al kijkende naar de recente "rampen" van corona, nu weer de apenpokken en de oorlog in Oekraïne, hoe onze overheid met dingen omgaat.
Ik denk dat een kind veel zorgen en verantwoordelijkheid met zich mee brengt, het is niet iets om je uit een sleur te trekken.
Ik nijg nu zelf ook naar geen kinderen, maar eerder vanwege bovenstaande omstandigheden, in een "andere" wereld zou ik er misschien anders over denken.
Dit bedoelde ik ook met 'kunnen mijn kinderen dan wel normaal opgroeien'.
En wat jij zegt, hoe kinderen bezig zijn met social media, telefoons en gamen etc. Daar heb je ook gelijk in.