Tips gezocht anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Tips gezocht anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:37

De Mirena spiraal zou ik afraden. Ik kreeg hele nare klachten. Hele heftige menstruaties en ook heel veel krampen buiten mijn menstruaties om. Was echt niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:22

Mijn 2 zussen ook. Beiden na een jaar laten verwijderen. Ze bleven non stop menstrueren/bloeden met veel pijnklachten erbij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:29

Qlaira of Zoely inderdaad of de Nuvaring of anticonceptiepleister zijn goede opties.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:41

Zelf ook een hele moeilijke tijd gehad met anticonceptie. Nu al langere tijd gestopt. En heb een app op de telefoon waarin wij mijn cyclus volgen. Op de vruchtbare dagen onthouden we ons zelf.

Maar heb me nog nooit zo goed te pas gevoelt!

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:22

Heftige krampen/pijn bij menstruatie is niet normaal, al word het heel erg genormaliseerd.
Het is dan ook verstandig om altijd bij je huisarts te checken wat de oorzaak kan zijn. Misschien is een echo nodig om het een en ander uit te sluiten (vleesbomen bv)

Ook kan de huisarts je een sterke alive fenimax voorschrijven, ik ben de naam even kwijt.

Maar voor alle mensen met heftige klachten, het hoort niet. Er is wat op te vangen met hormonen maar zeker niet altijd nodig, vraag desnoods om een second opinion. Want ook onder de huisartsen word hevige pijn genormaliseerd, al zie ik wel wat verandering gelukkig.

Edit: Sorry dat dit off topic was, vond het wel belangrijk om te delen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:32

Lastig is het he? Ik heb na jaren condoom gebruik met ex omdat ik geen hormonen meer wilde, ook verder gekeken.

Omdat ik geen hormonen wilde, gekozen voor het koperspiraal. Helaas heb ik deze er na 4 maanden uitgehaald, ik had langere (13 dagen in het begin!) menstruaties tot ik zelfs 7 weken achter elkaar bleef bloeden. Was wel duidelijk dat mijn baarmoeder dit ding niet accepteerde..

Tja, ik heb geen kinderwens meer en was net over de veertig, dus voor mij was de keus makkelijk gemaakt: sterilisatie. Ingreep is me alles meegevallen en herstel helemaal. Dus ideaal. Maar snap dat dit voor jou nog geen optie is.

Je hebt ook nog Sensi plan, daar heb ik ook goede verhalen van gehoord maar daar moet je je wel echt voor inzetten. https://www.sensiplan.nl/

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:46

Citaat:
Heftige krampen/pijn bij menstruatie is niet normaal, al word het heel erg genormaliseerd.
Het is dan ook verstandig om altijd bij je huisarts te checken wat de oorzaak kan zijn. Misschien is een echo nodig om het een en ander uit te sluiten (vleesbomen bv)

Ook kan de huisarts je een sterke alive fenimax voorschrijven, ik ben de naam even kwijt.

Om hier toch even op terug te komen...
Bij mij is de oorzaak vastgesteld. Endometriose. Dus de pijn hoort erbij helaas.

Ik vind het dan weer niet normaal om iedere 3 weken sterke pijnstillers te slikken. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf beslissen. Naast hormonen staan ook pijnstillers me tegen.

Wat ik hier nog wel wilde delen, bij toeval kwam ik erachter dat arnica druppels (bij mij) goed helpen tegen de kramp. Wie weet is een ander er ook mee geholpen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:44

Off topic, op het zijspoor van menstruatieklachten: de hygiëneproducten die je gebruikt hebben invloed. Een cup geeft minder klachten dan tampons. Hoe het werkt weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat de chemische bestanddelen in wegwerpproducten er iets mee te maken hebben. Was er nogal sceptisch over, maar mijn menstruatie werd toch echt wat lichter.

Ts ik hoop dat je in overleg met je huisarts een geschikte methode kan vinden!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 20:21

JorineV schreef:
Off topic, op het zijspoor van menstruatieklachten: de hygiëneproducten die je gebruikt hebben invloed. Een cup geeft minder klachten dan tampons. Hoe het werkt weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat de chemische bestanddelen in wegwerpproducten er iets mee te maken hebben. Was er nogal sceptisch over, maar mijn menstruatie werd toch echt wat lichter.

Ts ik hoop dat je in overleg met je huisarts een geschikte methode kan vinden!

Heb m'n laatste menstruatie een cup gebruikt en moet zeggen dat dit inderdaad heel anders was. Die zeurende pijn was niet aanwezig, merkte eigenlijk bijna niets meer.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 20:22

Charaz schreef:
Qlaira of Zoely inderdaad of de Nuvaring of anticonceptiepleister zijn goede opties.

Nu werd wel geadviseerd om combinatie pil of ring beter niet te gebruiken bij aura migraine