De man met de accordeon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:58

Mooi verhaal.

In Amsterdam waren er vroeger veel straatmuzikanten en artiesten. Als kind wilden we er juist naartoe om te luisteren en geld te mogen geven.
Ik vind het een gemis dat ze zo uitgeroeid worden.

Later kwamen we in Almere wonen en wilden een enkeling daar ook beginnen en werden ze meteen weggejaagd, zo zonde.

Als volwassene wel geleerd dat er vaak wel veel verschil zit tussen de straat artiesten en zwervers. Soms echt zielige verhalen die je nooit meer zal vergeten.
Maar bij de straatartiesten zijn er ook veel uit het buitenland.

En zwervers hebben niet allemaal een slechte achtergrond.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:19

Ik gooi er maar even een straat muzikant tussen door :D :D

Geen idee welke auto ze heeft
Goed gekleed is ze in ieder geval wel... :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 08:00

Ze kan zo bij Rieu de show in :D Knap...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:21

Ik heb zelf ook een keer zo'n 'vooroordeel' meegemaakt met mijn auto. Ik was zo boos.

Ik ben 16 jaar lang vertegenwoordigster geweest en ja, daar hoorde een ruime leaseauto bij. Ik koos deze nieuwe auto niet zelf, deze werd door mijn werkgever uitgekozen. Ik betaalde me blauw aan bijtelling.
Op een dag reed ik door een straat op zoek naar de nieuwe winkel waar ik een afspraak had. Ik kon het niet vinden via mijn navigatie en reed met de auto een parkeerplek op, daar zocht ik op mijn mobiel op waar ik moest zijn.
Op dat moment tikte een parkeerwachter op mijn raam en deed ik mijn raam open. Hij keek op mijn mobiel en merkte op dat ik niet op parkmobile aan het inloggen was.
Ik vertelde dat ik zocht waar ik zijn moest maar hij schreef al een bon uit.
Ik had het financieel erg zwaar in die tijd, zat middenin een scheiding en 2 kleine kinderen. Ik kon er écht geen boete bij hebben en zei dat ik geen geld had.
En toen zei hij dat als ik in 'zo'n auto kon rijden, ik ook wel een boete kon betalen'.

Ik was echt woest.
Een auto zegt dus écht niet hoeveel geld je hebt of kunt uitgeven.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:06

Storm schreef:
Ik heb zelf ook een keer zo'n 'vooroordeel' meegemaakt met mijn auto. Ik was zo boos.

Ik ben 16 jaar lang vertegenwoordigster geweest en ja, daar hoorde een ruime leaseauto bij. Ik koos deze nieuwe auto niet zelf, deze werd door mijn werkgever uitgekozen. Ik betaalde me blauw aan bijtelling.
Op een dag reed ik door een straat op zoek naar de nieuwe winkel waar ik een afspraak had. Ik kon het niet vinden via mijn navigatie en reed met de auto een parkeerplek op, daar zocht ik op mijn mobiel op waar ik moest zijn.
Op dat moment tikte een parkeerwachter op mijn raam en deed ik mijn raam open. Hij keek op mijn mobiel en merkte op dat ik niet op parkmobile aan het inloggen was.
Ik vertelde dat ik zocht waar ik zijn moest maar hij schreef al een bon uit.
Ik had het financieel erg zwaar in die tijd, zat middenin een scheiding en 2 kleine kinderen. Ik kon er écht geen boete bij hebben en zei dat ik geen geld had.
En toen zei hij dat als ik in 'zo'n auto kon rijden, ik ook wel een boete kon betalen'.

Ik was echt woest.
Een auto zegt dus écht niet hoeveel geld je hebt of kunt uitgeven.

Vreselijk zeg. Zo zie je maar weer, nooit te snel oordelen en niets is wat het lijkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:09

Biks2 schreef:
Vreselijk zeg. Zo zie je maar weer, nooit te snel oordelen en niets is wat het lijkt.

Storm, eerst en vooral; ik vind het oprecht erg dat dat bovenop je moeilijke tijd kwam.

Maar... Hoe moet zo'n parkeerwachter het onderscheid maken? :) In jouw geval was het waarheid en ronduit treurig. Maar hoe vaak zou hij die smoes (of iets vergelijkbaar) al gehoord hebben?
Hoe klote het ook was (is) in jouw situatie, ik snap ergens ook wel dat die man wellicht zijn "portie" aan "uitvluchten" gehad had ook al was de jouwe waarheid. Dat kon hij niet weten natuurlijk.

Storm

Re: De man met de accordeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:13

Dat klopt Ayasha, maar hoe hij het zei was denigrerend. Hij had gelijk, ik mocht daar niet staan zonder te betalen (ook al was het hooguit een paar minuten), maar hij had dat gewoon moeten zeggen en het niet op mijn auto moeten gooien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:09

Mijn vader (recent overleden en overigens vooral accordeonist) ging een paar jaar geleden in de bittere winterkou op Station Utrecht aan de vleugel van BOL-piano's zitten om de tijd te doden dat hij met mijn moeder op de trein moest wachten. Hij breide een aantal liedjes van The Beatles aan elkaar en langzaam stroomde er publiek op hem af, rondom de vleugel. Mensen werden vrolijk en waagden zelfs wat dansjes. Mijn moeder zat hem op te jagen, want inmiddels hadden ze al twee treinen gemist omdat mijn vader zijn liedje even wilde afmaken :') . Opeens begonnen mensen muntstukken op de vleugel neer te leggen en was hij er klaar mee. Hij deed het voor zijn plezier ... de muntstukken gaf hij aan een paar jongens: "Ga maar een ijsje kopen" :D ...... hij vergat vanzelf dat het winter was.
We hebben er gelukkig een stukje van op film staan, mijn zus was zo slim om te filmen <3 . Nu hij overleden is, is dat extra bijzonder.

prompter

Re: De man met de accordeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:10

Wat een mooie herinnering is dat Gem!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 07:59

Gem, wat mooi dat je vader dat deed, zeker ook als herinnering. Sommige mensen hebben gewoon een gave en durven ook nog eens te spelen voor publiek al is dat geen alledaagse bezigheid voor hen. Heb daar echt respect voor.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:34

Bravura schreef:
Gem, wat mooi dat je vader dat deed, zeker ook als herinnering. Sommige mensen hebben gewoon een gave en durven ook nog eens te spelen voor publiek al is dat geen alledaagse bezigheid voor hen. Heb daar echt respect voor.

Voor mijn vader wel hoor ;) . Hij was vroeger een echte entertainer, speelde vooral op bruiloften en partijen, de Big Band (trombone), accordeon op familiefeestjes en was muziekleraar op twee middelbare scholen :D .