Matheno schreef:airco juist op een graad of 23 zettenHoogzwanger liggen puffen onder de airco die nu al volop op 18 graden draait

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prima2Donna schreef:Beste oplossing, ga in mei-juni 6 weken op veldwerk in de Pyreneëen en maak 2 hittegolven meeNu klinkt alles boven de 30 graden wel warm, maar ik ben er een stuk beter aan gewend dan wanneer ik de hele tijd in NL was gebleven. Daar in Spanje moesten we elke dag van 9 tot 5 in het veld staan (met weinig schaduwplekken) met regelmatig temperaturen boven de 35 graden
![]()
Tips die ik kan geven zijn;
Doe het rustig aan, zorg voor genoeg water altijd en drink regelmatig, zoek schaduwplekjes op als dat kan, smeer je elke 2 uur in tegen de zon, draag een hoed/petje tegen een zonnesteek en vraag niet te veel van jezelf
LyonaHorse schreef:Uhm, ik denk alleen maar, lekker koel 38 graden! Ik zit hier in 40+ en in de zon 50+...
Nat maken, en met natte kleren aan dingen doen. Verder zo weing mogelijk bewegen.
Ik sta om 5 uur op, dan doe ik alles met de paarden. Om 9 uur is het al te warm...
Zoolgangster schreef:LyonaHorse schreef:Uhm, ik denk alleen maar, lekker koel 38 graden! Ik zit hier in 40+ en in de zon 50+...
Nat maken, en met natte kleren aan dingen doen. Verder zo weing mogelijk bewegen.
Ik sta om 5 uur op, dan doe ik alles met de paarden. Om 9 uur is het al te warm...
![]()
Nog een tip: drink bouillon, of eet af en toe wat zoute popcorn of iets dergelijks. Je verliest heel veel zout als je werkt. Ik ben al een paar keer kots en kots misselijk geworden doordat ik teveel zout was verloren met zweten. De rottigheid is, eenmaal misselijk, houd je niks meer binnen, ook geen water, terwijl je juist uitdroogt.
Ik denk er inderdaad serieus over om met natte kleren naar het werk te gaan, ik moet 12 km fietsen door de hitte, en dan in een benauwde school werken, waar hoogstwaarschijnlijk de airco uit is, want "er werkt nu toch niemand."
JoycexEnya schreef:Gwenvd schreef:Oja de hele dag naar de supermarkt is ook nog een idee haha
Nou als je daar een paar uur bent voel je het niet meer hoor. Ik moet de heledag werken in een supermarkt. Half 10 tot 4. Thuis alles dicht houden
charrr91 schreef:Werken.. Ik werk in een tuincentrum, in een kas, in het restaurant met hete ovens en geen airco. Dat wordt afzien en maar heel vaak de grote koelcel induiken
Gelukkig wacht er thuis een airco op mij dus dat is wel lekker thuiskomen
ElCid schreef:Gewoon aanpassen! Het is "maar" 38 graden, ik heb ( in Amerika en Portugal) wel hogere temperaturen meegemaakt ( 45 graden) en werd er gewoon paard gereden en ( in Amerika) rodeo's gereden. Nu zijn ze daar wel iets meer gewend dan wij maar als je je tempo aanpast is er niks aan de hand. Het is ook echt niet de 1e keer dat het warm is en het is wel warmer geweest ( 2015 was in een juni weekend ca. 42 graden en hebben we in de ochtend en avond gewoon les gehad). Maar het is wel aan te raden voor ons in het koude kikkerlandje om geen enorme prestaties te willen doen; en dat geldt voor mens en dier.
Onze paarden hou ik wel binnen op het heetst van de dag maar verder maak ik me er echt niet druk om. Katten, hond en kippen gaan gewoon liggen slapen; die weten prima hoe zich aan te passen.