Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:32

Matheno schreef:
Hoogzwanger liggen puffen onder de airco die nu al volop op 18 graden draait _O-
airco juist op een graad of 23 zetten :Y)

maralyn

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:34

Ik heb gelukkig ochtend dienst! Dus die middag zit ik lekker in de schaduw, met ijsjes en een koud bak water onder mijn voeten!!
Woensdag ben ik vrij. Eens kijken wat we dan gaan doen. Misschien maar met mn beste vriendin zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:35

Ik ga vroeg naar werk (= airco) en dan op tijd de trein pakken. Lekker wegzweten bij een concert in de Melkweg _O-

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:37

Ik maak mij er nooit druk om en doe gewoon m'n standaard ding. Werken :+ Daarna naar de paarden, niet om te rijden natuurlijk maar onder de douche zetten! En mezelf ook :')

Ik kan zelf wel heel goed tegen warmte, dat scheelt ook. Ik heb er nooit last van :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:42

Ik heb die dag kantoor.
Normaal ben ik met mooi weer niet blij met kantoor.
Werk dan liever thuis onder de overkapping.
Maar 38 graden is wel erg extreem.
Dus voor deze keer wel blij met kantoor met airco

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:53

Gewoon door door te ademen..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:27

alles dicht houden, aangezien de wind naar zuid draait, kan mijn zonnescherm niet naar beneden (zitten scheuren in, dan scheurt het nog meer uit) en binnen de hitte uitzitten voor een ventilator, de Tour de France kijken en veel water drinken.
's avonds de mobiele airco aan in de slaapkamer, die moet helaas uit als ik ga slapen, want dat ding maakt ontzettend veel herrie. Over 2 weken krijg ik daar vaste airco, voor dit jaar te laat.
En hopen dat de poes dit keer niet ziek wordt van de hitte, in 2019 heb ik de hele avond bij de da gezeten met haar, maar de da heeft nu problemen met te weinig personeel is is dicht dinsdags -O-

Mijn man zal dinsdag misschien z'n fleecetrui uittrekken, hij zit nu nog in die dikke trui te rillen van de kou :brr:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:29

Ik denk dat ik mijzelf met de honden opsluit in de auto :+

Voor de paarden vind ik het het meest rot.
Hopelijk waait het wat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:31

Prima2Donna schreef:
Beste oplossing, ga in mei-juni 6 weken op veldwerk in de Pyreneëen en maak 2 hittegolven mee :') Nu klinkt alles boven de 30 graden wel warm, maar ik ben er een stuk beter aan gewend dan wanneer ik de hele tijd in NL was gebleven. Daar in Spanje moesten we elke dag van 9 tot 5 in het veld staan (met weinig schaduwplekken) met regelmatig temperaturen boven de 35 graden :Y)

Tips die ik kan geven zijn;
Doe het rustig aan, zorg voor genoeg water altijd en drink regelmatig, zoek schaduwplekjes op als dat kan, smeer je elke 2 uur in tegen de zon, draag een hoed/petje tegen een zonnesteek en vraag niet te veel van jezelf :)

Ik ken iemand die in het Midden-oosten gewoond heeft, temperaturen van rond de 50 graden meegemaakt heeft, maar de Nederlandse klamme plus 30 graden een ellende vindt. :')
Oftewel: droge warmte is beter te pruimen dan vochtige warmte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:35

Ik vind tegenwoordig alles boven de 20 graden vreselijk, mijn leven is dan 1 grote opvlieger.
Vroeger lag ik in de zomer gewoon een maand aan het strand te bakken in Spanje of Italië, maar nu moet ik daar niet meer aan denken

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:39

Uhm, ik denk alleen maar, lekker koel 38 graden! Ik zit hier in 40+ en in de zon 50+...
Nat maken, en met natte kleren aan dingen doen. Verder zo weing mogelijk bewegen.
Ik sta om 5 uur op, dan doe ik alles met de paarden. Om 9 uur is het al te warm...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:44

LyonaHorse schreef:
Uhm, ik denk alleen maar, lekker koel 38 graden! Ik zit hier in 40+ en in de zon 50+...
Nat maken, en met natte kleren aan dingen doen. Verder zo weing mogelijk bewegen.
Ik sta om 5 uur op, dan doe ik alles met de paarden. Om 9 uur is het al te warm...

:j
Nog een tip: drink bouillon, of eet af en toe wat zoute popcorn of iets dergelijks. Je verliest heel veel zout als je werkt. Ik ben al een paar keer kots en kots misselijk geworden doordat ik teveel zout was verloren met zweten. De rottigheid is, eenmaal misselijk, houd je niks meer binnen, ook geen water, terwijl je juist uitdroogt.
Ik denk er inderdaad serieus over om met natte kleren naar het werk te gaan, ik moet 12 km fietsen door de hitte, en dan in een benauwde school werken, waar hoogstwaarschijnlijk de airco uit is, want "er werkt nu toch niemand."

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:58

Zoolgangster schreef:
LyonaHorse schreef:

:j
Nog een tip: drink bouillon, of eet af en toe wat zoute popcorn of iets dergelijks. Je verliest heel veel zout als je werkt. Ik ben al een paar keer kots en kots misselijk geworden doordat ik teveel zout was verloren met zweten. De rottigheid is, eenmaal misselijk, houd je niks meer binnen, ook geen water, terwijl je juist uitdroogt.
Ik denk er inderdaad serieus over om met natte kleren naar het werk te gaan, ik moet 12 km fietsen door de hitte, en dan in een benauwde school werken, waar hoogstwaarschijnlijk de airco uit is, want "er werkt nu toch niemand."

Gaat zo'n toko dan niet vreselijk stinken omdat de airco meestal geïntegreerd is met het ventilatiesysteem?

Eerst en vooral maar eens zien dat het daadwerkelijk zo heet wordt maar ik ben dinsdag-ochtend op kantoor (airco) en in de middag moet ik naar een bij-kantoortje op een half uur rijden. De cabrio staat al klaar.... }>

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:06

Ik heb een koelmat voor de beestjes, zet mijn schelp "badje" op m'n balkon neer, beide zonneschermen omlaag, gordijnen dicht, airco aan en doorstaan tijdens de werkdag is mijn plan :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:09

Ochtendje werken bij Albert Heijn en waarschijnlijk 's middags ventilator aan, Netflix aan en rustig blijven. Dieren (hond en katten) hun eigen gang laten gaan, hond geeft het heel goed aan als ze naar buiten wil, dus zorgen dat ze dan al is geweest en wachten tot het weer een beetje afkoelt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:19

Ik ga naar kantoor en heb thuis zowel in de woonkamer als in de slaapkamer airco. Hoop 's middags thuis te kunnen werken om zo mijn konijntjes in de gaten te kunnen houden. Nu al druk bezig met een hitte plan en voorbereiding voor hen. Wordt een stevige warme ronde voor ze, vrees ik :\

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:26

Gewoon aanpassen! Het is "maar" 38 graden, ik heb ( in Amerika en Portugal) wel hogere temperaturen meegemaakt ( 45 graden) en werd er gewoon paard gereden en ( in Amerika) rodeo's gereden. Nu zijn ze daar wel iets meer gewend dan wij maar als je je tempo aanpast is er niks aan de hand. Het is ook echt niet de 1e keer dat het warm is en het is wel warmer geweest ( 2015 was in een juni weekend ca. 42 graden en hebben we in de ochtend en avond gewoon les gehad). Maar het is wel aan te raden voor ons in het koude kikkerlandje om geen enorme prestaties te willen doen; en dat geldt voor mens en dier.
Onze paarden hou ik wel binnen op het heetst van de dag maar verder maak ik me er echt niet druk om. Katten, hond en kippen gaan gewoon liggen slapen; die weten prima hoe zich aan te passen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:27

Werken van 06:00 tot 12:00, daarna is het toch te warm voor de paarden en kunnen ze beter op stal staan, en daarna weet ik het niet. Zelf naar stal denk ik om mijn eigen paard te redden van de warmte.

Binnen zitten helpt hier niets, woon tijdelijk in een grote sta caravan en daar is het vaak nog warmer dan buiten :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:35

De ellende is eigenlijk dat het 1 of 2 dagen is, dan wen je niet. Wij krijgen nu weer 3 weken aan stuk 29-35 graden en dan past je lichaam zich beter aan.

Ik heb een omgekeerde shock deze week. Ik heb woensdag nog gewoon thuis in mijn spijkerbroek zitten werken met 34 graden en kwam vervolgens 1 dag later in NL aan waar het maar 23 graden bleek, ik heb gelijk een trui aangetrokken :+ _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:37

MarlindeRooz schreef:
Ik ga binnen zitten en werken. :')

Haha ja echt! 38 graden of niet, ik zal toch moeten werken :+

Edit: ik ga wel met de auto trouwens, ik wil met dit weer niet in de trein tussen stinkende mensen zitten.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:10

JoycexEnya schreef:
Gwenvd schreef:
Oja de hele dag naar de supermarkt is ook nog een idee haha

Nou als je daar een paar uur bent voel je het niet meer hoor. Ik moet de heledag werken in een supermarkt. Half 10 tot 4. Thuis alles dicht houden

Haha same. Maar dan van 7 tot 5. Moet vaak naar buiten kratjes weg bregen dus hele tijd warm koud en dan weer oven en vriezer. Is ook niet bevorderlijk :')

Maar ik maak mij wel beetje zorgen om mijn nieuwe paard sinds woensdag. Hij staat te wennen op een pleintje. Maar heb wel geregeld dat de deur open kan van een stal. Maar dan moet hij er wel ingaan _O-

na werk er meteen heen en afspoelen daarna zelf maar zwembed in _O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:21

charrr91 schreef:
Werken.. Ik werk in een tuincentrum, in een kas, in het restaurant met hete ovens en geen airco. Dat wordt afzien en maar heel vaak de grote koelcel induiken :')
Gelukkig wacht er thuis een airco op mij dus dat is wel lekker thuiskomen :D

Bij ons kun je als het echt warm weer is juist beter in de kas werken, die gaat bij een bepaalde temperatuur juist koelen. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:27

ElCid schreef:
Gewoon aanpassen! Het is "maar" 38 graden, ik heb ( in Amerika en Portugal) wel hogere temperaturen meegemaakt ( 45 graden) en werd er gewoon paard gereden en ( in Amerika) rodeo's gereden. Nu zijn ze daar wel iets meer gewend dan wij maar als je je tempo aanpast is er niks aan de hand. Het is ook echt niet de 1e keer dat het warm is en het is wel warmer geweest ( 2015 was in een juni weekend ca. 42 graden en hebben we in de ochtend en avond gewoon les gehad). Maar het is wel aan te raden voor ons in het koude kikkerlandje om geen enorme prestaties te willen doen; en dat geldt voor mens en dier.
Onze paarden hou ik wel binnen op het heetst van de dag maar verder maak ik me er echt niet druk om. Katten, hond en kippen gaan gewoon liggen slapen; die weten prima hoe zich aan te passen.

Dat is makkelijk praten. De warmte in Amerika is heel anders dan hier. En als je, net als ik, ziek bent dan is aanpassen niet te doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:32

Ik kan door medicatie tegenwoordig ook slecht tegen hitte helaas.

Maar voor een poes is 30-35 graden toch niet zo erg voor een keer?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:35

Ik ga op het heetst van de dag in een van onze supermarkten aan het werk. Hangt airco op het kantoor dus hopelijk red ik het. Ik ga niet goed op zulke warme dagen.