Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik denk wel dat in dit topic 2 dingen door elkaar heen lopen. Misofonie en een overgevoeligheid voor geluid. Want het is toch duidelijk iets anders. Misofonie zijn hele specifieke geluiden, vaak niet eens hard, die een enorme walging/boosheid oproepen en dit zijn vaak menselijke geluiden. De walging en boosheid wordt erger als het mensen zijn die dicht bij je staan.
Overgevoeligheid voor geluid op zich is weer wat anders. Ook erg vervelend natuurlijk en misschien nog wel vervelender omdat dit zich overal kan voordoen en niet in specifieke situaties. Maar het is wel duidelijk iets anders.
Jasmijn schreef:Ik kan niet tegen bepaalde geluiden maar mijn vriend heeft het heel erg.
Samen eten is dan ook nooit gezellig, tenzij we uit eten gaan en het niet te stil is in de omgeving.
Hij kan er dus soms mee omgaan als het achtergrond geluid voor wat ruis zorgt.
Maar mijn vriend gaat helemaal over de rooie bij reclames waar etensgeluiden bij zitten.
Beroemd voorbeeld, de reclame van Magnum ijs, niet te doen voor hem.
Of een reclame waar koekjes of tuc gegeten worden.
En als je erop let zijn dat er heel veel.
Ik moet er bij nadenken maar hij hoort alles en wordt gillend gek.
Utixo schreef:Mijn grootste irritatielijstje, niet op volgorde, want van alles gaan mijn nekharen overeind staan;
*Snurken.
*Kreunen of luid ademen. Stop hiermee.
*Etende mensen in alle vormen, smakken, kraken, slurpen.
*Likkende beesten. Ik ga ook over mijn nek als mensen verkondigen dat hun loopse teef "zichzelf zo goed schoonhoud". Gadverdamme.
*Afzuiger.
*Verschillende soorten geluiden door elkaar heen.
*Als mensen spelletjes spelen met het muziekje erbij aan.
*Toetstoon van de telefoon.
Ik ben gewoon een ietsiepietsie intolerant voor geluid.