Zonnebrand crème welke geen traanogen geeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Zonnebrand crème welke geen traanogen geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:43

Zonnebrandcreme van Earth Line tot nu toe bij mij alleen effectief voor dit

Zelfs parfum vrije zwitsal zonnebrandcreme voor baby's gaat bij mij niet erg goed ( wel beter dan alle andere reguliere merken )

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 08:32

Urbanus schreef:
Luister, ik heb Biodermal matterend, kan ik best een proefje van maken.

Als er nou meer meiden zijn die dat doen, kan ts zelf kijken wat werkt.

Slim plan?

<3

Ik heb nu Naïf besteld, komt vandaag binnen. Ben erg benieuwd of het wat is, het is een minerale zonnebrand crème en dat heb ik nog niet eerder geprobeerd. Ik zal het zeker even laten weten of het een aanrader is. Je schijnt er wel erg wit van te worden dus hopelijk valt dat mee!

Verder op mijn lijstje om te proberen staat nog Biodermal en Earth Line (deze is alleen tot spf 20?) door de positieve ervaringen in dit topic.

Verder gebruik ik zeker de speciale versies voor mijn gezicht, alleen dat maakt helaas geen verschil qua traanogen. Voor mijn huid doet eigenlijk iedere zonnebrand het wel prima.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:53

Ik zou juist ook eens een koreaanse spf proberen. Alle merken die hier genoemd worden heb ik wel geprobeerd, maar waren toch niet echt de fijnste, of traanogen, of andere irritaties. Onderschat teouwens die witte waas niet bij minerale spfs :') die kan echt heel erg zijn, waardoor je wit of zelfs grauw kan lijken haha. En die kunnen helaas nog steeds wel irriteren, ook in ogen, zijn vooral fijn voor mensen die qua huid niet tegen andere filters kunnen.
Hier is de bioré favoriet
Bijvoorbeeld hier te krijgen
https://www.littlewonderland.nl/nl/bior ... spf50.html

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:35

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:41

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:45

Biks2 schreef:
Urbanus schreef:
Luister, ik heb Biodermal matterend, kan ik best een proefje van maken.

Als er nou meer meiden zijn die dat doen, kan ts zelf kijken wat werkt.

Slim plan?

<3

Ik heb nu Naïf besteld, komt vandaag binnen. Ben erg benieuwd of het wat is, het is een minerale zonnebrand crème en dat heb ik nog niet eerder geprobeerd. Ik zal het zeker even laten weten of het een aanrader is. Je schijnt er wel erg wit van te worden dus hopelijk valt dat mee!

Ik gebruik de naïf baby altijd voor m'n zoontje en vindt het met wit worden wel meevallen. Trekt nog best redelijk in. Die van Weleda was echt veeel erger.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:10

Drie jaar terug smeerde Naïf heel stug en wit maar de formule is aangepast. Ik vind het fijn spul maar de tubes vliegen er doorheen met 2 kleintjes :=

Nu Jetske voor thuis en Naïf voor onderweg tot het op is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:04

Ik gebruik al jaren de Lancaster Satin Dry Oil. Blijft niet vet, trekt goed in en geeft geen traanogen.

SPF in dagcrèmes zijn echt onzin, je smeert er een veel te kleine hoeveelheid van en je brengt het niet regelmatig aan op de dag.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 20:49

De Naïf inmiddels gebruikt vandaag. Mijn bevindingen: hij slaat nauwelijks wit uit maar is erg vet, mijn gezicht is echt een spiegel.
Verder is de geur vrij sterk en heb ik de hele middag geroken :=

Maar geen traanogen gehad dus dat is het belangrijkste!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:56

Een goedkopere optie: kids zonnemelk van de Hema. Geeft mij geen traanogen! Wel voorzichtig zijn met aanbrengen, wrijf je te veel dan gaat het korrelen. Als je het als het ware in dept gebeurt dat niet. Ook geen witte waas en geen parfum.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:00

Voor degenen die de Biore Aqua Rich Essence gebruiken, hoe zit deze onder make-up? Ik zie dat er hyaluronzuur in zit, en mijn ervaring daarmee is dat het onder make-up niet altijd fantastisch blijft zitten/gaat korrelen… hoe is dat bij deze spf?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:06

Bij mij is er geen enkel probleem. Ik laat elke spf een kwartier of langer intrekken en dan pas make up op. Pilling kan komen door niet genoeg tijd ertussen en ook door te veel producten op elkaar, maar met deze nooit last van gehad. Als je jn de buurt woont mag je hem wel testen?

Ik vind hem juist extra fijn, geen vettige laag die achter blijft zoals bij veel anderen, heel licht. Ik moet make up wel afpoederen, maar dat moet ik sowieso al en jn zomer helemaal ivm huidtype

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:11

M.b.t huidveroudering en kanker: zonneschade bouwt zich op in de huid. Je heb morgen echt geen kanker van verleden maand 1x verbranden.
Wel kun je morgen de rekening krijgen voor 15 jaar geleden.

Dus daarom is nú smeren ook heel belangrijk! Ik ben momenteel de rekening aan het betalen van vroeger toen ik inderdaad niet correct smeerde.

@TS: je ogen gaan tranen omdat je zweet en er dan toch minuscule druppeltjes in je ogen lopen. Probeer eens eenzonnecrème voor sporters, die is hiervoor gemaakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:17

Ik had idd liever als tiener beter gesmeerd. Ik heb het geluk (voor zover je van geluk kan spreken bij hoge kans op huidkanker := ) dat ik mijn hele leven al jaarlijkse controle heb in het ziekenhuis. Maar wel pigmentvlekken door zonneschade die extreem lastig weg te krijgen zijn. En ik wist dat het belangrijk was, maar tiener en eigenwijs

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:18

MyWishMax schreef:
Bij mij is er geen enkel probleem. Ik laat elke spf een kwartier of langer intrekken en dan pas make up op. Pilling kan komen door niet genoeg tijd ertussen en ook door te veel producten op elkaar, maar met deze nooit last van gehad. Als je jn de buurt woont mag je hem wel testen?

Ik vind hem juist extra fijn, geen vettige laag die achter blijft zoals bij veel anderen, heel licht. Ik moet make up wel afpoederen, maar dat moet ik sowieso al en jn zomer helemaal ivm huidtype

Wat lief, dankjewel! Ik denk dat ik er wel uit ben, iedereen is zo enthousiast erover en ik zie dat hij gewoon bij bol.com verkrijgbaar is. Super fijne tips, dankje!

Edit: jij doet, neem ik aan, 1. Cleanser 2. Serum/toner 3. Moisturizer 4. SPF? En dan primer, na een kwartier? Als je primer gebruikt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:25

Eapy schreef:
MyWishMax schreef:

Wat lief, dankjewel! Ik denk dat ik er wel uit ben, iedereen is zo enthousiast erover en ik zie dat hij gewoon bij bol.com verkrijgbaar is. Super fijne tips, dankje!

Edit: jij doet, neem ik aan, 1. Cleanser 2. Serum/toner 3. Moisturizer 4. SPF? En dan primer, na een kwartier? Als je primer gebruikt?

Bij bol.com is die wel een stukje duurder geloof ik? Ik bestel hem bij andere sites. Had een site gevonden waar ze een grotere versie hadden, maar dat komt van buiten de eu vandaan en krijg je al die kosten erbij :+

Ja, hoewel ik in de ochtend alleen water gebruik ipv cleanser, daarna serums, moisturizer en spf, dan aankleden en andere dingen doen en dan primer of meteen foundation. Wisselt een beetje. En ik laat wel de serums en Moisturizer echt intrekken voor ik de volgende stap doe. Pilling had ik wel eens last van als ik te veel gebruikte of te snel achter elkaar, maar met deze spf nog nooit gehad. Ook al gebruik je er veel van natuurlijk. Je voelt echt wanneer die ingetrokken is, hij gaat van nattig naar bijna poederachtig vind ik qua gevoel. Eerst plakkerig en als dat weg is kan je verder.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:37

Bedankt voor de tip Palmera. Ik gebruik dat wel met sporten maar niet in mijn gezicht. Nu voortaan wel :D

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:24

La Roche Posay heeft een speciale van UVMune die niet in de ogen prikt. Ik heb heel gevoelige ogen, en hiermee nergens last van. Zelfs niet als ik het rond mijn ogen doe.

k Weet niet of links mogen, maar ik bedoel deze: https://www.farmaline.be/apotheek/beste ... gJLRPD_BwE

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:46

Na een hele tijd zoeken heb ik een mooie minerale zonnebrandcreme gevonden. Had bijna de Biore besteld, maar er toch voor gekozen om een minerale te proberen. Beetje prijzig, maar de Shadedrops van Summer Fridays bevalt tot nu toe erg goed! Prikt niet, mooie ingrediënten, geen witte waas en geen glimhoofd. Zit prima onder make-up. Aanrader dus!