Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:27

Cayenne schreef:
Jolliegirl schreef:
Al mijn medische kosten en behandelingen zijn vergoed.

Die zullen het probleem ook niet zijn denk ik zo..

Zonder rechtsbijstandverzekering had de eigenaar van dat paard dit echt niet betaald hoor.... :')
Deze kosten liepen over de 15.000 euro heen.
En dan heb ik het niet over psychologische kosten.. En kosten van verlies aan verdiensten, mn kleding, ritjes naar ziekenhuis enz enz.

Ik heb dus echt maar 1 advies.
Germie je denkt teveel na.. Wa eigenaar. Verzekering eigenaar.
Allemaal niet jouw pakkie an.
Rechtsbijstandverzekering zaak laten open en jij kan onderuit gaan om te genezen, zij regelen alles.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:30

Jolliegirl schreef:
Zonder rechtsbijstandverzekering had de eigenaar van dat paard dit echt niet betaald hoor.... :')
En dan heb ik het niet over psychologische kosten.. En kosten van verlies aan verdiensten, mn kleding, ritjes naar ziekenhuis enz enz.

Oh, maar dat zei ik ook niet :D En hoe zij dat betalen zonder evt rechtsbijstandsverzekering is dan ook niet de zaak van TS.

Tieneke: Dat weet ik :j en heb je zeker gelijk in!
Maar ze denken wel vanuit het redelijke natuurlijk.
Afijn, dat is ook de zaak van rechtsbijstand en ik denk dat TS daar niet mee bezig moet zijn.
Eerst maar eens genezen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:31

Sterker nog... Ik kon ook niet zwemmen.. Niet naar de sportschool.. Ook dit is vergoed..
Ik kon niet meer naar de paarden want ik durfde niet... Ik heb speciale angstlessen vergoed gekregen.

Huishoudelijke hulp vergoeding gekregen.

Er valt zoveel onder een letselschadezaak. Maar wil en kan niet overal over uitweiden.

Maar ik ben uiteindelijk zeer gelukkig geworden van het smartengeld, het heeft niet teruggekocht wat ik verloren ben (mijn passie voor paarden) en mijn littekens zijn zichtbaar,maar ik heb er zoveel moois voor kunnen doen... :)

Het is gewoon altijd heel rot en vervelend zo'n situatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:37

Idd, je moet niet eens willen dat hun avp verzekering contact opneemt met jou voor de schade. Laat dat via jouw verzekering / advocaat lopen. Dan heb je een veel grotere kansen dat er dingen vergoed worden zoals de duiken. Die advocaat weet waar je om kan vragen en vooral hoe het te verwoorden.

Maar het gaat lang duren, dus bewaar alles qua bonnen enzovoorts.

Helaas vanaf de zijkant meegemaakt dat men zoiets zelf probeerde te regelen en die kreeg letterlijk alleen eigen risico terug, terwijl diegene echt heel ernsrig gewond was geraakt en veel kosten had en inkomen misliep. Terwijl ik bij werk zaken meegemaakt heb die veel minder ernstig waren maar met behulp van advocaat dus veel meer uitgekeerd kregen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-06-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:39

MyWishMax schreef:
Idd, je moet niet eens willen dat hun avp verzekering contact opneemt met jou voor de schade. Laat dat via jouw verzekering / advocaat lopen. Dan heb je een veel grotere kansen dat er dingen vergoed worden zoals de duiken. Die advocaat weet waar je om kan vragen en vooral hoe het te verwoorden.

Ook dit. Voor je het weet geef je teveel informatie en verspeel je je kansen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:41

secricible schreef:
Kiki, wat denk je dat er in die letselschade is opgenomen. Geen letterlijke "stalgeld" of "benzinegeld".
Maar het feit dat je je hobby niet kan uitvoeren bijvoorbeeld, is onderdeel van die letselschade. Iemand die getraind heeft voor een kampioenschap dat niet door kan gaan of daar materialen voor heeft gekocht is letselschade. Dus indirect is de kans zomaar aanwezig dat TS onder aan de streep een bedrag krijgt waarmee ze die kosten van stalling ed kan compenseren.

Dat waren toen gewoon vastgestelde bedragen en gezien alle ellende niet in verhouding stonden hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:42

Jolliegirl schreef:
MyWishMax schreef:

Ook dit. Voor je het weet geef je teveel informatie en verspeel je je kansen.

Ik had nog ge edit en precies dit. Ik heb het van dichtbij meegemaakt maar ook in het werkveld met letselschade zaken. Die van dichtbij heeft het zelf gedaan, was ernstig verwond en heeft alleen eigen risico terug gekregen. Niet gemiste inkomen en andere kosten door het ongeluk. Terwijl tijdens het werk mensen die minder ernstig gewond waren veel meer vergoeding of smartengeld kregen, door de advocaat.

Niet gek ook, voor die advocaat is het zijn werk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:46

Jolliegirl schreef:
Sterker nog... Ik kon ook niet zwemmen.. Niet naar de sportschool.. Ook dit is vergoed..
Ik kon niet meer naar de paarden want ik durfde niet... Ik heb speciale angstlessen vergoed gekregen.

Huishoudelijke hulp vergoeding gekregen.

Er valt zoveel onder een letselschadezaak. Maar wil en kan niet overal over uitweiden.

Maar ik ben uiteindelijk zeer gelukkig geworden van het smartengeld, het heeft niet teruggekocht wat ik verloren ben (mijn passie voor paarden) en mijn littekens zijn zichtbaar,maar ik heb er zoveel moois voor kunnen doen... :)

Het is gewoon altijd heel rot en vervelend zo'n situatie.

Ik heb die ervaring idd ook. Ik stond er echt van te kijken, ondanks dat ik er eigenlijk best prima vanaf ben gekomen.

Tieneke

Re: Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:48

Idem hier, en maar een fractie van het bedrag ging bij mij om bewezen medische kosten...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:56

Wat een vervelende situatie. Er is inderdaad maar één goed advies: schakel juriste hulp in. Maandag direct je verzekering bellen, en hen het op laten pakken.

Je zegt dat je nu maar één broek hebt om te dragen, had je dan maar twee broeken? Is er niemand in je omgeving die je kan helpen nu tijdelijk in het huishouden, waar je kleren van kunt lenen? In natte kleren lopen lijkt me ook niet heel bevordelijk voor je herstel? Desnoods een oproep op Facebook, zul je zien dat je zo weer even vooruit kunt.

Ik denk niet dat alle door jou genoemde kosten redelijk zijn, maar ook daar kan je verzekering je alles over vertellen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:01

Wat betreft het duiken en benzine kosten snap ik Germie wel.

Zoals ik het lees, zou ze 1x meerdere dagen vakantie hebben in Zeeland. Dat betekent dus 1x heen en 1x terug rijden aan benzine kosten.

Als je ergens verblijft, kan je gemakkelijk meerdere duiken op 1 dag maken. Ik weet niet hoeveel, maar als je tijdens vakantie 6 duiken op 1 dag kan maken, kan je in 4 dagen aan de 24 duiken zitten.

Volgens mij woont Germie in het noorden van het land, als je dan naar Zeeland moet rijden, ben je zo 4 uur enkele reis aan het rijden en dan snap ik dat je nog maar 2 duiken kan doen op 1 dag met het heen en weer rijden erbij.

Het duiken gaat waarschijnlijk met een abonnement (dus net zo iets als een 10 rittenkaart voor het paardrijden die in 13 weken opgemaakt moet worden) waar ze vooraf voor heeft betaald.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze 1 of alle duiken gewoon wil inhalen of dat ze de kosten van de gemiste duiken vergoed wil zien.

Nu ze geen vakantie dagen meer over heeft, kan ze niet meer 1 langere vakantie ervan maken in Zeeland, maar zal ze iedere keer op en neer moeten rijden met de bijbehorende benzinekosten.

Het is gewoon heel vervelend en ik snap Germie echt wel!

Stalgeld loopt natuurlijk gewoon door, maar dingen zoals de hoefsmid moeten laten komen terwijl je normaal gesproken zelf de hoeven bekapt, zijn kosten die nu extra gemaakt moeten worden.

Germie, ik wens je veel sterkte en beterschap en een voorspoedig herstel.

Edit: met een beetje mazzel is het gewoon verzekeringswerk en merken de eigenaren van de hond er niet zoveel van.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:06

Jolliegirl schreef:

Ik heb dus echt maar 1 advies.
Germie je denkt teveel na.. Wa eigenaar. Verzekering eigenaar.
Allemaal niet jouw pakkie an.
Rechtsbijstandverzekering zaak laten open en jij kan onderuit gaan om te genezen, zij regelen alles.

Maar hoe is het contact met die eigenaren? En hoopte jij dat het je toekomstige buren zouden worden?

Waar Germie recht op heeft moeten aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstand uitzoeken. Ik vrees alleen dat meer dan alleen de fysieke schade claimen niet ten goede komt van de onderlinge verhouding.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:08

Bij mij heeft het weinig gedaan aan de onderlinge verhouding. Juist omdat de verzekeringen alles hebben uitgezocht en geregeld. Daar zijn ze voor en daar sluit je ze voor af.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:26

Benader een letselschade advocaat. Die berekenen jou geen kosten door, die verhalen ze op de tegenpartij.

Je kunt een letselschade advocaat inzetten op het moment dat je schade hebt door toedoen van een dier. Evenals wanneer je schade hebt door een verkeersongeval (zoals ik nu heb, waardoor ik weet dat er geen kosten aan jou worden doorberekend)

Alle schade die je hebt documenteren. Alles opschrijven, ook de kosten voor de verzorging van je paard, een poetsvrouw voor in huis (bijvoorbeeld) maar ook therapie en overige kosten.

Ik zie dat sommige mensen zeggen dat je berekening erg ver gaat, maar waarom zou je jezelf te kort doen? Het is nog maar afwachten of je geen blijvende schade hebt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:41

Ten eerste: heel naar dat dit je overkomen is. Het klinkt als een heftige aanval, als je wonden hebt op verschillende plekken.

Echter vind ik je veel te ver gaan in kosten die je wilt verhalen. Je stalgeld, want je kunt nu niet naar je paard? Die kosten had je ook gehad zonder dit voorval.
Mijn advies: ga geen onnodige zaken uitmelken en houd het eerlijk. Zoek juridische hulp, zodat je weet wat de juiste stappen zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:45

@mvdende: ipv haar vakantiedagen op te maken zou ze zich beter in de ziektewet gooien. Dat is ook vaak het advies.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:47

Ik begrijp dat stalgeld eigenlijk weer wel.
Zonder dat ongeval had ze die kosten zeker gehad, maar er ook wat voor terug gehad, namelijk een paard om te rijden.
Nu met deze wonden kan ze niet rijden en staan het paard er weidedecoratie te spelen zonder dat ts er wat aan heeft.
Het is heel zakelijk bekeken, maar dat maakt het niet minder waar.

Zou ik daar zelf aan denken, nee, maar op zich klopt het wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:52

Discussie over wat er wel en niet vergoed gaat worden is zinloos tenzij je letselschadeadvocaat bent.

Maar ik vind het echt verdrietig dat je maar 1 broek hebt en die nat moet aantrekken.

Kun je geen contact leggen met de hondeneigenaar en vragen of hij alvast een broek voor je koopt? Of staat er iets goedkoop op Vinted?

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:01

Gewoon kijken wat er wel een niet vergoed kan worden en dat kan een letselschadeadvocaat regelen. Dit kan via de rechtsbijstand maar ik weet dat er ook veel op no/cure no-pay werken. En goed dat je voor jezelf uitgebreid hebt opgeschreven wat de gevolgen zijn. Er kan in ieder geval gekeken worden wat er vanuit die verzekering vergoed kan worden. Ook qua `verminking` van je lichaam want het zal niet allemaal mooi helen waarschijnlijk. Daar zal een vorm van smartengeld van komen. Sterkte en beterschap

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:07

Wat vervelend voor je. Sterkte met je wonden! Hopelijk geneest het gauw.

Hier ook een advies: haal er juridisch advies bij, die kunnen je dit veel beter vertellen dan menig bokker.

En daarnaast, ik snap dat je vergoedingen wil, dat is logisch. Maar je stalgeld moet je toch al betalen. En daarnaast, je wilt per se geld voor plastische chirurgie ook al ga je die niet uitvoeren? Ik hoor hier alleen maar woede en wraak in om de eigenaar leeg te trekken ofzo? De eigenaar kan hier ook weinig aan doen waarschijnlijk. Waarom draait alles om geld voor iets wat je niet eens gaat doen ? (Plastische chirurgie) Alsof geld alles goed maakt. Eerst maar eens kijken of het goed geneest, dan mag je blij zijn hoe het af liep. Hoe vervelend je situatie en je wonden ook zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:13

purny schreef:
@mvdende: ipv haar vakantiedagen op te maken zou ze zich beter in de ziektewet gooien. Dat is ook vaak het advies.

En toch kan het uiteindelijk zo zijn dat óók als ze vakantie dagen terug zal krijgen, dat een vakantie in Zeeland niet meer tot de mogelijkheden behoort.

1 omdat duiken/ wat je kan zien tijdens het duiken weer en periode afhankelijk is. Doe je mee aan een foto wedstrijd en wil je jong zeeleven fotograveren, dan moet dat in het voorjaar/ zomer en heb je niets aan een week duiken in januari. Of als je een specifieke dier/ plant soort op je lijstje hebt staan, die alleen in bepaalde periodes te zien zijn bijvoorbeeld.

En weer afhankelijk omdat met veel wind er meer golven zijn en het zicht onderwater dan veel slechter is en de stroming te sterk kan zijn.

Je kan dus niet 1 op 1 de nu gemiste vakantie "overhevelen" naar bijvoorbeeld september.

En 2, mochten de water condities wél juist zijn voor het duiken, moet de ts wél op dat moment vrij kunnen krijgen van haar werk.

Niet bij elke werkgever kan je 365 dagen per jaar vrij krijgen. Als in, soms kan je alleen vrij krijgen in een rustige periode. En afhankelijk van het soort werk, kan dat best prima alleen juni en oktober zijn bijvoorbeeld. Als je dan de juni vakantie mogelijkheid moet missen ivm een hondenbeet, dan kan je pas weer in oktober en dan zijn de condities om te duiken zeer waarschijnlijk niet goed.

Ik ken de situatie van Germie niet, maar ik wil best geloven als ze zegt dat ze haar vakantie nu mist en deze dagen niet meer kan inhalen om wat voor reden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:43

Het enige juiste advies in deze situatie is: schakel een letselschadeadvocaat in. Het is niet aan ons “Bokkers” om te bepalen welke schade wel of niet vergoed zou moeten worden. Er zijn mensen die hiervoor geleerd hebben en die ervaring hebben met dit soort situaties, dus maak daar ook gebruik van. Als de hondeneigenaar verzekerd is, dan wordt dit “gewoon” een verzekeringskwestie. De letselschadeadvocaat zal samen met jou gaan kijken naar de kosten die je maakt door dit ongeval en welke kosten te verhalen zijn op de wederpartij.

Ik zou er wel rekening mee houden dat het een (lange) tijd kan duren voor schade vergoed wordt. Je zal de kosten die je maakt voor kleding, medicatie, verbandmiddelen, enzovoorts dus wel voor moeten schieten. Bewaar al je bonnetjes dus goed, die heb je straks nodig om aan te tonen dat je daadwerkelijk kosten hebt gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:46

Wat een klöte aanval moet dat geweest zijn zeg, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten :(:)

Ik ga mee met bovenstaande berichten: contact opnemen met Rechtsbijstand en een letselschade advocaat in de arm nemen. Daar kan je dan je hele lijstje aan voorleggen en die gaan er lekker mee aan de slag :j Dan kan jij je gewoon op je herstel richten.

Ik zou je daarnaast wel aanraden om deze hele lijst van gewenste vergoedingen NIET bij die eigenaresse van de hond neer te leggen want het klinkt niet erg sympathiek wat je allemaal vergoed wilt hebben.... ik snap dat je zo'n lijstje kan maken want door die aanval is dat allemaal beïnvloed.

Maar laat die lijst lekker bij je juridische hulp en hou het tegen die eigenaresse wat meer op de vlakte onder de noemer "totale schade" of gericht nu een tegemoetkoming vragen voor directe kosten. Want dingen als stalgeld en kosten voor litteken reductie (die je toch niet wilt laten doen) en wellicht gemiste kampioenschappen... dat kan wel zorgen voor een verslechtering van de goodwill / relatie met diegene vrees ik.

Hopelijk gaat het snel beter met de wonden en kan je toch iets verzinnen op het schoonhouden van het hele spul want dat lijkt me wel eerste prioriteit eigenlijk om dat goed bij te houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:51

Qua broek: ze kan gewoon een nieuwe kopen en straks het geld terugvragen.

Mocht dat financieel lastig zijn wil ik met liefde een broek voor je voorschieten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:53

secricible schreef:
Qua broek: ze kan gewoon een nieuwe kopen en straks het geld terugvragen.

Mocht dat financieel lastig zijn wil ik met liefde een broek voor je voorschieten.

<3 <3 :*