AnnoNiemand schreef:Joh, je moet ook niet naar een opticien gaan. Maar gewoon naar een contactlenscentrum in een ziekenhuis. Dan kijkt er tenminste ook een oogarts naar je ogen.
Ja, dit kan ik ook van harte aanbevelen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Kookaburra schreef:Wat vind je vervelend aan een bril?
En daarnaast ben ik benieuwd of je in de zomer wel eens een zonnebril draagt. Als dat een 'ja' is, dan zou ik eens kijken wat voor type zonnebril het is. Van welk materiaal is het gemaakt? Wat voor neusvleugels en pootjes heeft ie?
Wellicht dat een gewone bril die daar op lijkt minder vervelend js.
En dan daarna langs een goede opticien
Eventueel kun je ook langs de huisarts om te kijken welke opties er nog zijn. Denk aan laseren o.i.d.
Ik vind echt alles vervelend aan een bril, het enige wat positief is is het zicht.
Zonnebril draag ik nooit, ook niet op vakantie.
Britt_xxx schreef:Mag ik vragen hoe lang geleden jullie gelaserd zijn, Billy en Ghostattack? Ik heb 10 jaar genoten van mijn brilvrije bestaan na het laseren, maar nu neemt mijn sterkte weer toe en zit ik aan een bril.Ga maar weer eens langs of ik nogmaals gelaserd kan worden…
culaccino schreef:AnnoNiemand schreef:Joh, je moet ook niet naar een opticien gaan. Maar gewoon naar een contactlenscentrum in een ziekenhuis. Dan kijkt er tenminste ook een oogarts naar je ogen.
Ja, dit kan ik ook van harte aanbevelen.
lenaa_tje schreef:AnnoNiemand schreef:Joh, je moet ook niet naar een opticien gaan. Maar gewoon naar een contactlenscentrum in een ziekenhuis. Dan kijkt er tenminste ook een oogarts naar je ogen.
Nah ook dat ligt er maar net aan. Daar leggen ze vaak je ogen stil en kijken ze dan naar de afwijking. Dat is niet altijd wat prettig kijkt.
Jester_ schreef:En laseren dan?
goldyc schreef:Eerst naar de oogarts, dan naar een goede opticien. De oogarts zal je ook kunnen vertellen of lenzen überhaupt mogelijk zijn voor je.
Wat brillen betreft, ik heb zelf 1 en zit aan -7 zo onderhand. Ik verdraag harde, stijve plastic brillen ook niet, wegen te veel en gzzn na verloop van tijd allemaal zeer doen. Dus ik heb een sterke, super lichte titanium bril, hele ding weegt met glazen in nog geen 10g. Mijn glazen zijn ook speciaal verdund. Dure bedoening, maar het wel waard, aangezien ik nu al een jaar of 4/5 met deze bril rondloop. En je ziet het er nog niet aan, ga er nog mindtens zo lang mee doen. Die dingen zijn onverwoestbaar.
Wat het vuil en krassen betreft, je hebt ook verschillende soorten glazen, sommigen zijn krasbestendiger dan anderen. Bij de opticien kan ik de kwaliteit van mijn glazen gewoon kiezen, scheelt krassen.
Ik heb een lindberg bril, kan zelf ook niet tegen zwaardere monturen of tegen sjaals, oorbellen,… Er zijn ook andere hele lichte merken, maar daar hangt een prijskaartje aan dat de gemiddelde pearl-bezoeker er niet aan wil uitgeven. Je vindt die merken dan ook enkel bij een echte opticien. Als je weet dat m’n vader al 15 jaar met zijn Lindberg montuur doet, is de prijs het wel weer waard, die dingen zijn niet stuk te krijgen.
herr_balou schreef:Ik gok dat ze in de war is met prisma's, die kunnen idd niet in je lenzen.tamary schreef:Cilinders corrigeren je pupil en dat "trekt" aan je oog. Met lenzen kan dat niet. Maar als jij zo gevoelig bent voor iets om/aan je hoofd, waarom denk je dan dat iets in je oog prettiger zal voelen?
Kan niet? Hoe kom je daar bij? Ik heb lenzen met cilindercorrectie en zo te zien heel wat meer hier. Niet elke afwijking zal met lenzen gecorrigeerd kunnen worden, maar zeggen dat het niet kan is onjuist.
Britt_xxx schreef:Mag ik vragen hoe lang geleden jullie gelaserd zijn, Billy en Ghostattack? Ik heb 10 jaar genoten van mijn brilvrije bestaan na het laseren, maar nu neemt mijn sterkte weer toe en zit ik aan een bril.Ga maar weer eens langs of ik nogmaals gelaserd kan worden…