@kiki1976, ik merk ook dat jongeren eigenlijk altijd erg aardig en beleefd zijn. De generatie 65+ vind ik het meest uitdagend vaak..
Klopt zeker dat mijn ergernis van een vorige klant weer een wisselwerking heeft op de volgende klant en zo kom ik sommige dagen in een negatieve spiraal

Maar echt de tijd om even te resetten heb ik niet. Dat kan pas thuis, na een huilbui als het zo'n dag als gister was. Ik ben denk ik niet het persoon die hier makkelijk mee om kan gaan. Ik ga het mijn volgende dienst wel proberen maar ik denk dat het moeilijk blijft. Ik moet voor het gevoel de hele tijd op mijn hoede zijn, in mijn rol moet blijven (logisch ook wel) maar het gevoel om de hele tijd tijdens een werkdag op eieren te lopen, juist ook omdat iedereen 'haast' heeft en de lontjes ontzettend kort zijn. Ik moet iedereen zijn/haar emoties incasseren, ten alle tijden rustig blijven omdat ik nu eenmaal de winkelmedewerker ben, en ik aan het werk ben. Dat snap ik, maar klanten kunnen ook heel wat verdraagzamer worden vind ik (al snap ik, dat dat niet gaat veranderen hoor).
Ik heb in het verleden in een ander soort winkel gewerkt met een heel ander slag volk, zo'n wereld van verschil was dat nu ik eraan terug denk.
Ik moet denk ik maar een andere baan gaan zoeken, al is dat eigenlijk jammer want het kan leuk zijn.