Beperkt leven door walging/onzekerheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:39

Ik scheer alleen mijn oksels. Als ik bijvoorbeeld kortere broeken aan doe dan zal ik mijn oerhollandse klapkuiten ook scheren.
Ik draag eigenlijk nooit korte broeken. Ik heb er ooit een aangehad en gaf werkelijk licht in het donker, zo bleek ben ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:39

MyWishMax schreef:
verootjoo schreef:
Ik doe het in de winter niet omdat ik daar te lui voor ben, maar met de eerste mooie dagen haal ik m’n wintervacht eraf :')

Dan zit ik ook meer aan m’n benen en dat is lekkerder als ze glad zijn en het staat mooier onder een jurk of rok vind ik.

Ja! :') Ik zit met mooi weer ook over eigen benen te aaien omdat het zo lekker glad is := Maar misschien ben ik raar

Hahaha herkenbaar O:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:41

purny schreef:
Ik scheer alleen mijn oksels. Als ik bijvoorbeeld kortere broeken aan doe dan zal ik mijn oerhollandse klapkuiten ook scheren.
Ik draag eigenlijk nooit korte broeken. Ik heb er ooit een aangehad en gaf werkelijk licht in het donker, zo bleek ben ik.

Ik ben ook melkflessen wit, maar ik loop gewoon in jurkjes, rokjes en korte broeken hoor. Daar heb ik echt schijt aan.

In de winter scheer ik overigens mijn benen nauwelijks. Oksels en bikinilijn wel structureel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:43

marleen_88 schreef:
purny schreef:

Ik ben ook melkflessen wit, maar ik loop gewoon in jurkjes, rokjes en korte broeken hoor. Daar heb ik echt schijt aan.

In de winter scheer ik overigens mijn benen nauwelijks. Oksels en bikinilijn wel structureel.

Als je ze nooit bloot laat, blijven ze melkflessen wit {:} gewoon lekker blote beentjes, wit was ook ooit de mode.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:54

verootjoo schreef:
Telpeva schreef:
Ik vind een menstruatie niet per sé meer of minder vies als urine, poep, pus, kots, kortjes, snot, opgehoest slijm of andere zaken die naar buiten komen wanneer het lichaam het wil opruimen. In mijn ogen is het een bron van bacteriën en ziekmakers. Als ik op mijn werk bloedende dieren in handen heb, dan probeer ik ook om dat niet op mijn handen te krijgen, niet in wondjes, niet in mijn gezicht, reken maar dat ik altijd handschoenen draag.
Daarom ben ik ook niet eens aanwezig in dat topic, ik heb het wel voorbij zien komen maar ik vind het zó intens smerig als mensen het ok vinden om met zoiets het water in te gaan (en dus via water te verspreiden waardoor anderen er ook mee in contact komen) dat ik dat topic echt uit de weg ga. Je zou maar (wel of niet bewust) een bloedziekte hebben zoals hepatitis of HIV, en het lekker verspreiden. Bleh nee, hou je potentiele ziektemakers bij je. In mijn ogen is het vergelijkbaar met in een zwembad poepen, plassen, kotsen, etc.
*koude rillingen brrr*

Jeetje dit vind ik wel heftig hoor. Durf jij überhaupt in een zwembad?

En een bloedziekte zoals hiv of hepatitis verspreiden via het zwembad is echt onmogelijk.

Dit lijkt meer op smetvrees. Heb je dat met andere dingen ook?

Eigenlijk vind ik hem omgekeerd nog iets heftiger, ik die iets vies vind en uitlegt waarom, vs suggereren dat ik dan misschien een dwangstoornis heb. Je kan het ook gewoon niet eens zijn met mij toch, desnoods erbij melden dat je vind dat ik mij aanstel ofzo, zonder zoiets heftigs erbij te suggereren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:58

Nou sorry hoor, ik vind het gewoon bizar om het als ‘zo intens smerig’ te beschrijven om tijdens je menstruatie te gaan zwemmen…
En te suggereren dat je daardoor hiv of hepatitis kan overdragen. Dat vind ik overdreven, en neigen naar smetvrees ja. Is toch niet zo’n gekke gedachte :?

Ik vroeg me oprecht af of je dan wel in een zwembad komt aangezien de kans aardig groot is dat daar ongestelde meiden zwemmen en mensen in het water plassen.

Wildgirl

Re: Beperkt leven door walging/onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 21:07

Laten we lief naar elkaar blijven, zowel de "viespeuken" als de "smetvrezers" ;)
Er is geen goed en slecht in deze discussie, ik verbaas me alleen steeds meer over het waarom.
Kijk, iedereen zal het met elkaar eens zijn dat je jezelf dagelijks/regelmatig moet wassen, je kleding gewassen moet worden etc.
Juist in die "grijze tussenruimte" zitten de zaken die ik aanhaalde.

Menstruatie is er daar één van, maar bijvoorbeeld plassen in het wild of onder de douche ook.
Wel scheren/ niet scheren... ik denk dat zeker 50% vd mensen scheert omdat het zo hoort, omdat anderen er iets van vinden of omdat hun partner erover begint.
Ergens óók onzekerheid natuurlijk.
Don't get me wrong er is niets mis met onzekerheid maar zodra het je leven gaat bepalen, doordat je bijvoorbeeld zonder make up de deur niet uit durft gaat er wat mis denk ik.
Ik ben jaren geleden begonnen met steeds minder bh's dragen(alleen tijdens rijden/sporten en onder bepaalde jurkjes). Ideaal. Maar ik word wekelijks daarop aangekeken, vaak door andere vrouwen(mannen vinden het alleen maar mooi).
Ik snap niet waarom men mij ,als vrouwen onder elkaar, moet veroordelen zeg maar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:29

Sorry daarvoor, ik heb iemand in de familie met daadwerkelijk een dwangstoornis (smetvrees, dwangmatig schoonmaken, het uitvoeren van rituelen, uren bezig zijn met het uiterlijk, het huis niet uit durven en ga zo maar door). Ik zie hoe het haar leven beinvloedt, elke dag opnieuw, en hoe dat de levensvreugd aantast. Zo'n reactie is bij mij als een rode lap op een stier, omdat mijn gevoel en mijn gedrag daar totaal niet bij in de buurt komt, mijn gedrag onder smetvrees scharen is een bagatelliseren van wat smetvrees daadwerkelijk is. Maar dat kon Verootjoo natuurlijk ook niet weten, dus sorry voor mijn felle tegenreactie. Maar nee, ik heb geen smetvrees, ik vind het gewoon vies, daar zit verschil in. Zwemmen vind ik niet leuk daarom doe ik dat niet, maar verder heb ik daar geen problemen mee, echter als ik weet dat er bijvoorbeeld zojuist iemand heeft zitten poepen of plassen in het water, of bloedend in een maandverbandje of bloedend in menstruatieondergoed zou zitten dan zou ik wel het water uit gaan ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:33

Telpeva schreef:
Ik vind een menstruatie niet per sé meer of minder vies als urine, poep, pus, kots, kortjes, snot, opgehoest slijm of andere zaken die naar buiten komen wanneer het lichaam het wil opruimen. In mijn ogen is het een bron van bacteriën en ziekmakers. Als ik op mijn werk bloedende dieren in handen heb, dan probeer ik ook om dat niet op mijn handen te krijgen, niet in wondjes, niet in mijn gezicht, reken maar dat ik altijd handschoenen draag.
Daarom ben ik ook niet eens aanwezig in dat topic, ik heb het wel voorbij zien komen maar ik vind het zó intens smerig als mensen het ok vinden om met zoiets het water in te gaan (en dus via water te verspreiden waardoor anderen er ook mee in contact komen) dat ik dat topic echt uit de weg ga. Je zou maar (wel of niet bewust) een bloedziekte hebben zoals hepatitis of HIV, en het lekker verspreiden. Bleh nee, hou je potentiele ziektemakers bij je. In mijn ogen is het vergelijkbaar met in een zwembad poepen, plassen, kotsen, etc.
*koude rillingen brrr*

Nouja, dit is wel een gevalletje "kan ik zwanger worden in het zwembad".

Ik haat zwemmen. Dus geen behoefte aan een menstruatie bikini. Maar ik kan me voorstellen dat als je onregelmatig ongesteld bent, soms ineens een paar drupjes verliest ( wat ongeveer mijn leven was met een implanon ongeveer.) of je in de naweeën van je menstruatie zit en je niet weet of er nog iets gaat komen het wel fijn is om iets extra's te hebben in case if..... Dan lijkt het me voor medegasten ook frisser als je zo'n broekje aan hebt dan dat het gaat druppelen zonder zo'n broekjes.

Als er een rood spoor achter je aan trekt, lijkt het me idd voor niemand fijn meer om het zwembad nog in te springen. Maar ik denk dat niemand met zelfrespect dat doet. Alleen als iemand zich wel fijn voelt met zo'n broekje vind ik het zo banketstaaf om dan zo iemand op een internetforum alsnog een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Prima als het je ding niet is. Maar laat mensen lekker :D .... En ik geloof er al helemaal niet in dat je mensen iets aan doet door een menstruatiebikini te dragen.

Als je het respectloos vindt naar andere badgasten, onderschat je denk ik wat er verder nog allemaal ronddobbert in het meeste zwemwater :D Helemaal in buitenwater.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:58

Nog even als reactie op iemand die iets vroeg over benen scheren, ik weet niet of mensen er echt naar keken maar ik voelde mij zelf denk ik ongemakkelijk als ik naast vriendinnen zat die gladgeschoren benen hadden en dat ik zelf een vachtje had staan :P omdat je dan zo "the odd one out" bent of zo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:25

Geschoren benen vind ik heerlijk glad voelen, mooier staan bij mezelf etc. Maar ik let echt niet op anderen en of zij wel of niet hun benen scheren. Dat moet ieder voor zich bepalen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:27

Ik heb door mijn werk dagelijks m’n handen op lichamen van voornamelijk vrouwen. En ik merk dat heel veel van die vrouwen onzeker zijn. De knapste meiden durven ongeveer hun enkels nog niet te ontbloten, en veel vrouwen/meiden verontschuldigen zichzelf voor hun lichaam. :?
Eigenlijk heel bizar als je er over gaat nadenken.
Ik zie zoveel lichamen, dik, dun, lang, kort, bijzonder of juist heel ‘normaal’. Elk mens is uniek. Ik kom eigenlijk nooit 2 dezelfde lijven tegen, maar wel veel dezelfde onzekerheden.

I blame the media.

Op reclames, televisie, social media enz… zie je alleen ‘perfecte’ lichamen, en op het moment dat een lijf niet ‘perfect’ is, word het als speciaal gepresenteerd.
Het niet scheren van je benen, oksels of schaamhaar word gezien als vies of raar, elke vorm van vet moet verborgen worden, grijze haren zijn uit den boze en ga zo maar door.
Zelf zoiets als menstruatie word als vies/raar/‘iets wat beter niet besproken kan worden’ gezien.
Raar toch dat we onszelf op deze manier behandelen?
En ja, ik doe er ook aan mee. Afvallen, scheren, en waarom? Aangeleerd gedrag denk ik…

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:46

Ik vind menstrueren ook smerig.
Ik heb zo'n hevige vloed de eerste 2 dagen dat doorlekken bijna standaard is. Zeker tijdens/ na het slapen ga ik meteen douchen, zo goor. Het plakt (zelfs de grootste luier doet niks), weer een schone pyama en beddengoed, weer een rode plek in mn dekbed.

En hoewel ik gewoon bloed fascinerend vind, vind ik dat helemaal niet van menstruatiebloed.
Ik voel me vies, naar, ik ruik (mezelf) en ik heb pijn.

Niks anders dan ellende.

Zou ik geen rugpijn of kramp hebben zou ik me misschien heel anders voelen.
Ik leef verder gewoon mn leven tijdens mn menstruatie, maar het is wel iets wat ik heel graag 'uit' zou willen zetten.
Ik heb geen kinderen en moet ze ook niet, dus laat die hele baarmoeder ook maar opzouten :+

Kwa scheren, eerste mooi lentedagen haal ik de wintervacht eraf. Tijdens de zomer heb ik er al geen zin meer in om het bij te houden.
Ben gelukkig alleen, dus niemand die mijn benen, oksels of bikinilijn opmerkt.
Enige haar wat ik wel weghaal is een stuk van mn enkel als ik naar de pedicure ga :')

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:49

Waarom?

Omdat er mensen zijn die "andere" wel raar vinden en dat ook kenbaar maken

Hoe vaak hoor je niet ' zo jeetje die is dik geworden'

Ik ben zo iemand die 0 zeliefde meer heeft,waar dat precies vandaan komt....?
En het rare andere zwaardere personen vind ik helemaal niet walgelijk

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:33

Naar de sauna gaan is het beste wat ik ooit heb gedaan voor mijn zelfverzekerdheid. In het begin vond ik het moeilijk en schaamde me maar ik begon steeds meer te zien hoe anders elk lichaam is, hoe normaal. Die fitness modellen staan schijnbaar niet in de sauna, ik heb ze iig nog nooit gezien.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:56

Tja, onzekerheid. Vroeger ook gepest. Ik krijg steeds meer de houding van, ik doe wat ik zelf wil en als een ander daar last van heeft, omdat zijn wereldbeeld anders is, is dat zijn probleem en niet het mijne (of diegene heeft juist een goede dag, dat kan ook :+). Waarschijnlijk zie ik ze toch nooit meer.

Ik ga graag naar de sauna. Ik heb een bloedhekel aan natte zwemkleding en als ik al ga zwemmen, dan alleen naakt.

Ik vind menstruatie nu te doen omdat ik een cup gebruik maar maandverband vind ik echt heel erg vies, het plakt en het stinkt en voelt nat en koud (net als natte zwemkleding). Ik vind menstrueren gewoon onzin, ik wil geen kinderen dus die hele broedmachine is voor mij onnodig. Helaas kan ik niet tegen hormonen dus de 'uit-pil' gebruiken gaat niet. Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar de overgang.

Ik vind veel andere dingen vies/walgelijk dan veel mensen, maar dat kan toch ook gewoon? Niet iedereen is hetzelfde, gelukkig maar, want anders zijn er bijvoorbeeld ook veel minder wetenschappers die 'ranzige' dingen onderzoeken, of mensen die in het uitvaartcentrum werken of in een kinderdagverblijf of verloskunde (dat zijn mijn mijn horror plekken :P) of bijvoorbeeld op de IC of de ambulance. Of in de schoonmaak.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 02:10

Ik ben totaal niet onzeker, maar vind dingen wel vies bij mezelf of anderen. Ik val echt flauw als iemand naar zweet ruikt, teveel parfum draagt, het haar een muffe lucht heeft, maar rook stinkt etc.

Menstruatie had ik veel last van. Het kan me niet schelen wat een ander daarvan vindt, maar ik kan niet geloven dat iemand de eerste 3/4 dagen doorlekken en daardoor amper iets kunnen, leuk vindt. Mijn baarmoeder is er ook uit sinds een paar jaar. Voel me echt een stuk beter. Moest wel weer vertrouwen in mijn lijf even terugkrijgen.
Mijn man interesseert het niet.

Zelfde als met beharing. Ik vind het fris. Ik zweet snel, dus zonder oksel haar minder last. Mijn man vindt alles glad echt wel mooier, maar als ik been haar laat staan in de winter, wordt hij daar niet anders van. Ik vind het zelf wel storend, want heb ook hele donkere haren.

Ik vond mezelf altijd te dun en het was echt wel een probleem met kleding kopen toen ik ging puberen. Heb genoeg opmerkingen naar mijn hoofd gekregen, maar ik heb daar niks mee gedaan.

Vroeger lag ik topless en nu ga ik nog weinig naar het strand. Toen mn zoon jong was hield ik een topje aan. Als de andere moeders dat aan hielden, deed ik dat ook. En niet voor hun, maar dat vond IK dan de beste keus en het maakt ook verder niks uit. Op het strand liggen is niet opeens heel anders.

De zee en een zwembad vind ik ook echt wel vies. Ik douche me daarna echt wel goed, maar ga liever niet. Sauna ook niet.

Samen douchen heb ik nooit zo mee gezeten, maar soms ligt het aan de omgeving. Tijdens het begin van het puberen, hielden de jongens van het voetbal team van onze zoon hun boxershort aan onder de douche. Ik was stomverbaasd, maar hij hoeft dan van mij niet als enige hem wel uit te doen als hij dat prettig vindt om hetzelfde te doen als de anderen.
Daar zijn ze ook allemaal weer overheen gegroeid.

Mijn ouders liepen vrij makkelijk naakt. Even oversteken van douche naar slaapkamer bijv dus ben niet met die schaamte opgegroeid. Mijn man heeft ze ook naakt gezien en moest wat meer wennen. Mijn broer moest verzorgd en ging van puber naar volwassen en dat deed hij al snel ook gewoon.

Zelfde als in het ziekenhuis bijv. Ik vind het niet leuk, maar heb tientallen scopieen gehad en moest dan naakt. Verpleging is altijd lief, maar trek inmiddels alles zo snel heel makkelijk uit. Jammer dan, het is een zkh en die mensen zijn alles gewend.
Maar kan me voorstellen dat het de eerste keer voor veel mensen echt wel genant is.

Ik vind het jammer dat het gelijk word gezien als onzekerheid of dat je het voor anderen doet. En al zou je het voor anderen doen............So what? Ik ben blij dat mensen douchen en deo gebruiken. Dank je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:20

Onali schreef:
Ik vind menstrueren ook smerig.
Ik heb zo'n hevige vloed de eerste 2 dagen dat doorlekken bijna standaard is. Zeker tijdens/ na het slapen ga ik meteen douchen, zo goor. Het plakt (zelfs de grootste luier doet niks), weer een schone pyama en beddengoed, weer een rode plek in mn dekbed.

En hoewel ik gewoon bloed fascinerend vind, vind ik dat helemaal niet van menstruatiebloed.
Ik voel me vies, naar, ik ruik (mezelf) en ik heb pijn.

Niks anders dan ellende.

Zou ik geen rugpijn of kramp hebben zou ik me misschien heel anders voelen.
Ik leef verder gewoon mn leven tijdens mn menstruatie, maar het is wel iets wat ik heel graag 'uit' zou willen zetten.
Ik heb geen kinderen en moet ze ook niet, dus laat die hele baarmoeder ook maar opzouten :+

Kwa scheren, eerste mooi lentedagen haal ik de wintervacht eraf. Tijdens de zomer heb ik er al geen zin meer in om het bij te houden.
Ben gelukkig alleen, dus niemand die mijn benen, oksels of bikinilijn opmerkt.
Enige haar wat ik wel weghaal is een stuk van mn enkel als ik naar de pedicure ga :')

Ik heb in feite hetzelfde. Extreem zware menstruatie. En ga de eerste 2 dagen de deur niet uit (lang leve thuiswerk) omdat er geen beschermmiddelen zijn die genoeg werken. Ik ben bij het wakker worden ook echt letterlijk een beetje misselijk van de viezigheid.

However. Ik denk dat niemand menstruatiebloed een lekker goedje vindt. Moet je nagaan als je er bijna (dit keer figuurlijk :') ) in kan zwemmen.... Toch is volgens mij 75% van de mensen niet zo zwaar ongesteld. Is 75% van de mensen zelfbewust genoeg om niet te willen stinken. En zijn in het de meeste beschermmiddelen goed genoeg en kunnen vrouwen dit ook meestal goed genoeg gebruiken.

Menstruatiebloed is idd niet fris. Dat maakt het feit dat we menstrueren niet vies. Net zoals dat zweet opzich smerig is. Is het feit dat we zweten best gezond. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Ik vind het zo jammer dat dat vaak door elkaar wordt gehaald. En dat bij alles wat er met menstruatie te maken heeft (vooral als het een beetje onconventioneel is) er meteen 30 x GATVERDAMME wordt geroepen.
Denk ook aan alle reacties op menstruatiecupjes een paar jaar geleden. Terwijl die dingen ZO fijn zijn voor mijn lichtere dagen....

Ik bedenk ook iedere maand smoesjes om niet te hoeven zeggen dat mijn menstruatie roet in het eten gooit. Maar het is stom dat ik dat ongemak voel, vind ik zelf. Ben een vrouw. Menstrueren hoort daar nu eenmaal bij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:35

Ik vind mijn eigen menstruatie niet vies. Ik vind trouwens niets vies wat uit mijn eigen lichaam komt. Ja natuurlijk, lekker is anders, maar ik heb er zeker geen afkeer van. Ik zit ook lekker in mijn vel. Voldoe zeker niet aan het mediaplaatje, maar daar heb ik ook geen problemen mee. Er zijn genoeg dingen aan mezelf die ik wel anders zou willen als ik mezelf over mocht maken, maar dit is wat het is en ik ben er tevreden mee.

Als ik jullie verhalen zo lees komt het vaak door iets wat vroeger is gebeurd. Pesten etc. Snap dat je daarvan een knauw in je zelfvertrouwen krijgt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:35

Oh, ik zeg dat wel gewoon hoor. Als mensen bvb vragen of ik mee ga zwemmen. "Nee, sorry, als ik ongesteld ben, vind ik dat niks"

Het is geen koffieautomaatpraatje, maar ik ga het onderwerp ook niet uit de weg.

Net als darmproblemen. Hoe vaak mensen heel ongemakkelijk doen als ze daarover moeten praten. Want is smerig. Maar praktisch iedereen heeft er wel eens last van. Ik kan daar dus ook rustig een gesprek over voeren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:41

Ik merk zelfs dat sommige vrouwen niets eens voluit durven te plassen als je in het hokje naast ze komt zitten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:46

Ik denk wel dat veel cultureel bepaald wordt. Ik voel me een beetje slonzig als ik niet volledig glad geschoren ben, en ik kan me dat van de jaren 80 en begin 90 niet zo herinneren. Down under ging ook van een driehoek, naar een landingsbaan, naar helemaal kaal. Best apart dat ik me nu geneer over een gemist haartje tegenover mijn vriend waarmee ik bijna 5 jaar samen ben, terwijl mijn eerste vriend het gewoon maar te doen had met een volledig behaarde driehoek (en ook nooit zelfs maar gezinspeeld heeft op scheren).

Wat me verder een beetje verbaasd : ik heb een eetstoornis en mijn gewicht varieert tussen slank tot overgewicht, waarbij ik vet opsla op mijn buik (appeltje) en iedere kilo toont. Dat iedereen, variërend van familie tot een collega die ik nauwelijks ken, denkt dat hij zijn mening over mijn lichaam vrijelijk mag/moet uitspreken?!

Daarentegen was ik vorig jaar met mijn vriend bij mijn schoonfamilie in Italië, stond een oudere stevige Italiaanse vrouw op het trapje bij het zwembad om eruit te gaan. Haar man die na haar op het trapje moest, kuste haar heel liefdevol op haar dikke, slappe billen met cellulite. Relationshipgoals!

Sowieso liepen daar mollige vrouwen, oudere vrouwen, vrouwen met cellulite, striae en littekens, gewoon in de badkleding die zij mooi vonden. Stringbikini, vetrolletjes over lage broekjes of vet door de openingen van van die uitgesneden badpakken, en niks gesukkel met pareos of bedekken met handdoeken. Heerlijk om te zien!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:53

Jessix schreef:
Ik merk zelfs dat sommige vrouwen niets eens voluit durven te plassen als je in het hokje naast ze komt zitten.

Ja dan gaan ze kleine beetjes plassen maar dat hoor je ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:54

Ik scheer mijn benen zodra ik een (lange) jurk ga dragen of als we op vakantie gaan.
Draag nooit korte broeken, heb een heel groot litteken op mijn been en ik vind dat zelf niet mooi staan.
Down under hoef ik eigenlijk niet te scheren, weinig haar, wel geprobeerd maar krijg echt ontstekingen. Wat ik wel goor vind is mensen met hele bossen onder hun armen en wat onder hun broekje uitpiept :j
Voor de rest moet ieder lekker doen wat ze willen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:04

Urielle schreef:
Wat me verder een beetje verbaasd : ik heb een eetstoornis en mijn gewicht varieert tussen slank tot overgewicht, waarbij ik vet opsla op mijn buik (appeltje) en iedere kilo toont. Dat iedereen, variërend van familie tot een collega die ik nauwelijks ken, denkt dat hij zijn mening over mijn lichaam vrijelijk mag/moet uitspreken?!

Ben jij mij? :+

Mensen bedoelen het vaak wel goed maar het voelt zó vervelend als je eigen lichaam continu door mensen om je heen met je besproken wordt, of er nou een kilo bij of af is. Laat mij lekker bestaan in m’n eigen lijf, ik wil niet elke keer m’n gewicht(sverandering) evalueren of verantwoorden en al helemaal niet met vage kennissen van 100 jaar terug of random collega’s.