Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:
Amber_anne schreef:Het gebruik van een menstruatie cup hangt idd van de persoon af. Niet van de leeftijd zoals hierboven wordt gezegd.
Er bestaan ook ontzettend veel cups omdat iedere vrouw anders is en dus een andere cup nodig heeft. Helaas zijn we gewend aan maandverband en tampons en daar zit behalve de maat geen verschil in.
Waarom zou het voor een kind van 13 niet vlot gaan? Er zijn meerdere jonge kinderen die cups gebruiken.
Onali schreef:Bellatrix schreef:
Bijzonder, wij mensen ruiken menstruatiebloed.
Waarom zou een haai dat dan niet kunnen ruiken?
Zeg er dan bij dat haaien in de Noordzee niet dichtbij genoeg komen en het is te koud.
En in de Middellandse zee niet de 'juiste' soort haai zwemt om je op te vreten.
Vraag me af of daar serieus eens een experiment mee is gedaan.
Weet wel dat er geëxperimenteerd is met vissenbloed vs mensenbloed.
Urbiezira schreef:Amber_anne schreef:Het gebruik van een menstruatie cup hangt idd van de persoon af. Niet van de leeftijd zoals hierboven wordt gezegd.
Er bestaan ook ontzettend veel cups omdat iedere vrouw anders is en dus een andere cup nodig heeft. Helaas zijn we gewend aan maandverband en tampons en daar zit behalve de maat geen verschil in.
Waarom zou het voor een kind van 13 niet vlot gaan? Er zijn meerdere jonge kinderen die cups gebruiken.
Ik denk dat ik net als CalipsoLover ben, voor mij had de menstruatiecup - zeker op die leeftijd - geen uitkomst geweest. Had er niet aan moeten denken dat ding op school oid te moeten gaan legen, haha. Maar zal zeker zijn dat het voor sommigen wel fijn werkt, ook op die leeftijd! Is in ieder geval goed het aan te bieden denk ik.
Heb ze trouwens wel een tijdje gebruikt maar helaas geen kunnen vinden die voor mij afdoende werkte, ondanks het proberen van meerdere cups. Jammer, want het beviel mij voor de rest heel prima.
purny schreef:Mjetterd schreef:
Met een tampon in, is er volgens mij niets onhygiënisch aan
Ik voelde mij altijd heel erg vies als ik het rode kruis op bezoek had.
Nu gelukkig de prikpil dus geen last meer
Popstra schreef:Vind zo een cup nou ook niet bepaald hygienisch als je die moet legen in een openbaar gelegenheid. Bedoel, toilet en wastafel zijn dan meestal gescheiden. Zie me al lopen met mn volle cup...
Onali schreef:Geen enkele haai is de juiste soort om je op te vreten, wij behoren niet tot hun prooidieren. Daarnaast is bloed niet het enige dat haaien aantrekt - ze hebben immers een heel geavanceerde manier om prooidieren te detecteren en reuk is daar maar een relatief klein onderdeel van - en raken ze ook echt niet helemaal van de wap door één druppeltje bloed in de Atlantische Oceaan.Bellatrix schreef:
Bijzonder, wij mensen ruiken menstruatiebloed.
Waarom zou een haai dat dan niet kunnen ruiken?
Zeg er dan bij dat haaien in de Noordzee niet dichtbij genoeg komen en het is te koud.
En in de Middellandse zee niet de 'juiste' soort haai zwemt om je op te vreten.
Vraag me af of daar serieus eens een experiment mee is gedaan.
Weet wel dat er geëxperimenteerd is met vissenbloed vs mensenbloed.
Suliko schreef:Of je haalt er even een wc-papiertje doorheen en wast hem uit als je weer thuis bent.Popstra schreef:Vind zo een cup nou ook niet bepaald hygienisch als je die moet legen in een openbaar gelegenheid. Bedoel, toilet en wastafel zijn dan meestal gescheiden. Zie me al lopen met mn volle cup...
Hoeft gelukkig maar 2x per dag, dus als je het thuis plant, is er niets aan de hand. Verder nam ik gewoon een flesje water mee, dan kan het prima boven het toilet.
Popstra schreef:Vind zo een cup nou ook niet bepaald hygienisch als je die moet legen in een openbaar gelegenheid. Bedoel, toilet en wastafel zijn dan meestal gescheiden. Zie me al lopen met mn volle cup...
Mars schreef:Ah getsie, ik vind dat normale menstruatie ondergoed al zo'n smerige vinding. De hele dag in je eigen zooi zitten marineren. Laat staan dat men ook nog het idee heeft dat ze kan gaan zwemmen met zo'n bikini aan, lekker voor andere mensen.
Mini tampon met inbrenghuls lijkt me een veel hygienischer optie.
chevax schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat je zonder tampon kunt zwemmen omdat de waterdruk bloed tegenhoudt? Als je zwemt, zet je kracht. Ik vind het erg onsmakelijk allemaal.
Urbiezira schreef:Gaat hier om een meisje van 13, kan mij voorstellen dat die nog niet in de weer gaat met een menstruatiecup, wellicht al niet eens met een tampon.
SusanH schreef:Ik was vroeg ongesteld, en ging vanaf 12/13 jaar zwemmen met tampon. Met goede uitleg en oefenen van tevoren kan dit prima op die leeftijd. Tegenwoordig heb je hele kleine tampons. En inbrenghulzen om het makkelijker te maken.