Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:04

IK snap dat het voor een meisje van 13 nog nieuw en spannend is, maar ik was ook 13 en werd in buitenland voor eerste keer ongesteld, waar ik ook nog een danswedstrijd had en vanwege de kleding toch echt gelijk met tampons moest oefenen.

Deze bikini kleding is misschien beter voor mensen die alleen op het strand willen liggen of bijv alleen met de benen in het water gaan als ze met een klein kind bezig zijn ofzo.

Ik zou dit een meisje van 13 echt niet aandoen. Als het mis gaat is de schaamte echt vreselijk.

Een cup is zeker ideaal, maar vraagt ook even oefenen. Maar ja, dat is het over een jaar nog steeds.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:04

Bellatrix schreef:

Bijzonder, wij mensen ruiken menstruatiebloed.
Waarom zou een haai dat dan niet kunnen ruiken?
Zeg er dan bij dat haaien in de Noordzee niet dichtbij genoeg komen en het is te koud.
En in de Middellandse zee niet de 'juiste' soort haai zwemt om je op te vreten.

Vraag me af of daar serieus eens een experiment mee is gedaan.
Weet wel dat er geëxperimenteerd is met vissenbloed vs mensenbloed.

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:07

Ik heb juist het vermoeden dat deze bikini puur bedoeld is voor op het strand te liggen.
Dus niet om mee te gaan zwemmen, dus wel een kleurtje maar zwemmen een no go.
Want voor mijn gevoel verliest het broekje in het water compleet zijn werking.
Je zou het maar hebben, dat je een rood spoor achterlaat in het water :+ -O-

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:10

Amber_anne schreef:
Het gebruik van een menstruatie cup hangt idd van de persoon af. Niet van de leeftijd zoals hierboven wordt gezegd.

Er bestaan ook ontzettend veel cups omdat iedere vrouw anders is en dus een andere cup nodig heeft. Helaas zijn we gewend aan maandverband en tampons en daar zit behalve de maat geen verschil in.

Waarom zou het voor een kind van 13 niet vlot gaan? Er zijn meerdere jonge kinderen die cups gebruiken.

Ik denk dat ik net als CalipsoLover ben, voor mij had de menstruatiecup - zeker op die leeftijd - geen uitkomst geweest. Had er niet aan moeten denken dat ding op school oid te moeten gaan legen, haha. Maar zal zeker zijn dat het voor sommigen wel fijn werkt, ook op die leeftijd! Is in ieder geval goed het aan te bieden denk ik.

Heb ze trouwens wel een tijdje gebruikt maar helaas geen kunnen vinden die voor mij afdoende werkte, ondanks het proberen van meerdere cups. Jammer, want het beviel mij voor de rest heel prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:11

Onali schreef:
Bellatrix schreef:

Zeg er dan bij dat haaien in de Noordzee niet dichtbij genoeg komen en het is te koud.

Vraag me nu ook af wat piranha's zullen doen. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:13

Hier wel cups gehad en nadeel is dat je de juiste moet vinden en de slag te pakken moet krijgen. Ze zijn niet goedkoop, dus snap wel dat mensen niet alle modellen gaan kopen en passen.

Als een jong meisje geen heftige menstruatie heeft, kan de cup de hele dag blijven zitten en kan je gewoon plassen bijvoorbeeld.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:15

Ik gebruik wasbaar maandverband en een cup (en 's nachts menstruatie ondergoed). In jaren al geen tampons meer gebruikt, maar komende zomer ben ik waarschijnlijk ongesteld als we ip de camping staan en dan gaan er tampons mee.
De cup thuis verschonen is geen probleem maar ik maak er wel een zooitje van en moet dus een wasbakje in het toilet hebben.

kampioen2be

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:19

Ik kan je helaas niet helpen met je vraag.
Ik kan alleen als tip meegeven: tampax. Meisje is 13, tampon is waarschijnlijk heel vervelend als ze dat voor het eerst moet indoen. Tampax heeft een inbrenghuls, waardoor het veel makkelijker gaat. Lijkt mij ook dat ze met zo'n broekje anders alsnog heel onzeker is of het wel of niet zichtbaar is. Dat is helemaal niet chill zwemmen. Denk dat een tampon wel wat meer zekerheid geeft.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:20

Urbiezira schreef:
Amber_anne schreef:
Het gebruik van een menstruatie cup hangt idd van de persoon af. Niet van de leeftijd zoals hierboven wordt gezegd.

Er bestaan ook ontzettend veel cups omdat iedere vrouw anders is en dus een andere cup nodig heeft. Helaas zijn we gewend aan maandverband en tampons en daar zit behalve de maat geen verschil in.

Waarom zou het voor een kind van 13 niet vlot gaan? Er zijn meerdere jonge kinderen die cups gebruiken.

Ik denk dat ik net als CalipsoLover ben, voor mij had de menstruatiecup - zeker op die leeftijd - geen uitkomst geweest. Had er niet aan moeten denken dat ding op school oid te moeten gaan legen, haha. Maar zal zeker zijn dat het voor sommigen wel fijn werkt, ook op die leeftijd! Is in ieder geval goed het aan te bieden denk ik.

Heb ze trouwens wel een tijdje gebruikt maar helaas geen kunnen vinden die voor mij afdoende werkte, ondanks het proberen van meerdere cups. Jammer, want het beviel mij voor de rest heel prima.

Ik ben ook zo iemand. Ik weet nog wel dat ik een keer een halfuur onder de douche gehurk hebt lopen klooien en grabbelen om dat klote ding eruit te krijgen, nou dan schiet je toch wel in de stress :') Zou er niet aan moeten denken dat op mijn 13e uit te proberen.

Uiteindelijk werd ik wel handig in het eruit krijgen, maar het goed erin doen werkte maar niet. De ene keer wel, de andere keer bleef het lekken. Verschillende vouw en proptechnieken geprobeerd. Nu blij met menstruatie ondergoed. :D

Ik begon met tampons op mijn 14e, is echt prima te doen. Vooral die met zo'n buisje eromheen om hem in te doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:30

Ah getsie, ik vind dat normale menstruatie ondergoed al zo'n smerige vinding. De hele dag in je eigen zooi zitten marineren. Laat staan dat men ook nog het idee heeft dat ze kan gaan zwemmen met zo'n bikini aan, lekker voor andere mensen.

Mini tampon met inbrenghuls lijkt me een veel hygienischer optie.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:42

purny schreef:
Mjetterd schreef:

Met een tampon in, is er volgens mij niets onhygiënisch aan :)

Ik voelde mij altijd heel erg vies als ik het rode kruis op bezoek had.
Nu gelukkig de prikpil dus geen last meer

Ik herken me hier ook in heel eerlijk gezegd. Maar een tampon loopt ook vol met water bij mij, daar krijg ik vooral een naar gevoel van. Met menstruatie cup nooit geprobeerd, dat durfde ik niet aan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:47

Vind zo een cup nou ook niet bepaald hygienisch als je die moet legen in een openbaar gelegenheid. Bedoel, toilet en wastafel zijn dan meestal gescheiden. Zie me al lopen met mn volle cup...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:50

Wat betreft dat gewone ondergoed; ik heb het ondergoed nooit geprobeerd, maar wel het wasbare maandverband en ik gok dat dat redelijk vergelijkbaar is. Bij dat maandverband is het zo dat het alle vocht opneemt, het trekt echt naar binnen, en het buitenste stoflaagje is nauwelijks vies of nat. Dus het is niet zo dat je de hele dag in de natte blubber zit gelukkig :') Dat viel mij 100% mee, en ik gok dat dat voor de onderbroeken en bikini's ook geldt.
Maar ermee zwemmen, dat lijkt mij ook niet ideaal. Ik kan me voorstellen dat zo'n bikini misschien vrij strak zit waardoor er niet veel kan ontsnappen, misschien is dat de truc?? Maar dan nog zal zo'n broekje zich toch vol water zuigen lijkt me, en loop je met een volle spons tussen je benen als je het water uit komt :+
Ik denk ook dat dat soort bikini's meer bedoeld zijn om te zonnen, of op een ligbedje te dobberen, dan om te zwemmen.

En als het over smerig water gaat; ik denk dat al die plassende koters in een zwembad heel wat meer viezigheid achter laten :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:53

Popstra schreef:
Vind zo een cup nou ook niet bepaald hygienisch als je die moet legen in een openbaar gelegenheid. Bedoel, toilet en wastafel zijn dan meestal gescheiden. Zie me al lopen met mn volle cup...

Hoeft gelukkig maar 2x per dag, dus als je het thuis plant, is er niets aan de hand. Verder nam ik gewoon een flesje water mee, dan kan het prima boven het toilet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:59

Onali schreef:
Bellatrix schreef:

Geen enkele haai is de juiste soort om je op te vreten, wij behoren niet tot hun prooidieren. Daarnaast is bloed niet het enige dat haaien aantrekt - ze hebben immers een heel geavanceerde manier om prooidieren te detecteren en reuk is daar maar een relatief klein onderdeel van - en raken ze ook echt niet helemaal van de wap door één druppeltje bloed in de Atlantische Oceaan.

Suliko schreef:
Popstra schreef:

Hoeft gelukkig maar 2x per dag, dus als je het thuis plant, is er niets aan de hand. Verder nam ik gewoon een flesje water mee, dan kan het prima boven het toilet.
Of je haalt er even een wc-papiertje doorheen en wast hem uit als je weer thuis bent.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:09

Popstra schreef:

Die cup leeg je gewoon in het toilet ;)
Mijn vingers zitten alleen altijd vol bloed als ik m eruit haal. Dus voor mij thuis wel te doen maar ergens anders vermijd ik het.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:11

Het idee achter een cup is ook dat deze een dag kan blijven zitten. Dus je hele dag werken of school en vooraf en bij thuiskomst geleegd kan worden. Dan zou je onderweg niks hoeven te doen ermee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:18

Mars schreef:
Ah getsie, ik vind dat normale menstruatie ondergoed al zo'n smerige vinding. De hele dag in je eigen zooi zitten marineren. Laat staan dat men ook nog het idee heeft dat ze kan gaan zwemmen met zo'n bikini aan, lekker voor andere mensen.

Mini tampon met inbrenghuls lijkt me een veel hygienischer optie.

eens. Wat een smerig naar idee dat iemand met zo iets gaat zwemmen! Dat wordt echt niet opgenomen met dat broekje, maar gaat gewoon het water in, te smerig voor woorden daar bij stil te staan....

Simpelweg of tampon, of gewoon lekker wat anders doen dan zwemmen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:31

Ik vind het best bijzonder dat er zo veel mensen de behoefte voelen zo expliciet te vertellen hoe smerig het wel niet is, terwijl dat de vraag van TS helemaal niet is. Het is ook niet mijn ding en waarschuwen ivm spons-effect of de werking in het water is tot daar aan toe, maar vind dit wel heel overdreven: na 3 pagina’s is het wel duidelijk hoe smerig sommige mensen het wel niet vinden.

Enne, wat betreft ‘anderen die er last van zouden hebben’, jullie realiseren dat je in een meer of zwembad sowieso in de zooi van anderen zwemt? Hoeveel mensen/kinderen plassen er niet gewoon in het zwembad? Hoeveel babies poepen per ongeluk erin? En dan moeten we gaan gruwelen van een beetje menstruatiebloed wat waarschijnlijk grotendeels gewoon in dat broekje wordt opgevangen en voor de rest gewoon dusdanig verdunt wordt door de hoeveelheid water? Kom op nou.

Als iemand zo’n broekje wil dan mag diegene dat hopelijk zelf gewoon kiezen, daar hoeft een ander niks van te vinden en die ander hoeft het niet zo te veroordelen zoals nu gebeurt. Er zijn zo veel opties, iedereen kan kijken welke voor haar het fijnste is ;).

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:04

Ik verbaas me er nogal over dat tampons in dit geval helemaal als heilig worden gezien: het is niet alsof de vagina van elke vrouw zichzelf exact hermetisch afsluit het moment voordat ie het water ingaat en pas netjes als je uitgezwommen bent weer open en dat er nooit een flubbeltje langs gaat :+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:16

Ik geloof eigenlijk niet dat je zonder tampon kunt zwemmen omdat de waterdruk bloed tegenhoudt? Als je zwemt, zet je kracht. Ik vind het erg onsmakelijk allemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:18

chevax schreef:
Ik geloof eigenlijk niet dat je zonder tampon kunt zwemmen omdat de waterdruk bloed tegenhoudt? Als je zwemt, zet je kracht. Ik vind het erg onsmakelijk allemaal.

Herhaal anders nog even een keertje dat je t onsmakelijk vindt :)). 't Is blijkbaar een fabel, idd.

Zelf zou ik iig voor een tampom of cup kiezen. Daar moet ik ook nog over nadenken voor onze vakantie van t zomer. Met mijn geluk ben ik sowieso in die drie weken dat we weg zijn de sjaak :').

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:43

Urbiezira schreef:
Gaat hier om een meisje van 13, kan mij voorstellen dat die nog niet in de weer gaat met een menstruatiecup, wellicht al niet eens met een tampon.

Klopt. Ze valt helaas altijd in de periode dat als ze weggaat heel ligt ongesteld is, water stopt het bloeden ook.
Maar puur voor na die tijd als ze het water uitkomt of in geval van.
Als ze het extreem is gaat ze niet zwemmen natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:48

SusanH schreef:
Ik was vroeg ongesteld, en ging vanaf 12/13 jaar zwemmen met tampon. Met goede uitleg en oefenen van tevoren kan dit prima op die leeftijd. Tegenwoordig heb je hele kleine tampons. En inbrenghulzen om het makkelijker te maken.

Dit inderdaad.
Ik vind het echt serieus ranzig om met menstruatie zonder tampon te gaan zwemmen. Wie verzint dat een menstruatie bikini?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:49

Ik was ook 13 toen ik tampons ging gebruiken voor het zwemmen. Ik moest ook wel, want ik deed aan reddend zwemmen en zwom dus wekelijks.