Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veraaaaah schreef:Mijn opa is 1,5 jaar terug komen te overlijden. Die wilde perse geen verzekering (want over de dood wilde hij nooit praten). En ik ben oprecht geschrokken van de prijs, totaal was 15k. Mijn vriend en ik hebben toen ook onmiddellijk besloten een verzekering af te sluiten (ik stond al bij mijn ouders).
Sansevieria schreef:Tja, ten eerste vertrouw ik mijn partner daarin, en hij mij ook.
Sky_As schreef:Houden de mensen zonder verzekering er rekening mee dat er ook gebeurtenissen kunnen plaatsvinden waardoor een rekening bevroren wordt, en je nabestaanden dus de begrafenis uit eigen zak (sowieso in eerste instantie) zullen moeten betalen?
Volgens mij ben ik via mijn ouders inderdaad verzekerd, geen idee voor hoeveel, daar moet ik nog wel even achteraan.
Brainless schreef:Dees schreef:Bij veel transacties is de prijs echt onnodig hoog, waar je bij transacties zonder emoties voor vergelijkbare goederen echt op een lagere prijs zou komen.
Dat noem ik een poot uitdraaien en in die context heb ik de uitvaartbranche een asociale genoemd.
Precies..
Ik weet diverse verhalen daarover.
En de volgende vond ik best schokkend:
X wilde geen dienst, niet opgebaard worden, gewoon vanuit de koeling de grond in, X wilde simpel begraven worden zonder iets.
X had geen partner en geen kinderen, alleen een zus die 2? kinderen had.
De ondernemer liep trots te vertellen dat hij had het had weten op te krikken naar toch een opbaring, met een extra condoleance, afscheidsdienst met 50 mensen en een koffietafel met broodjes. Want hoewel de zus aangaf dat X niks wilde de ondernemer zei: maar wat willen jullie? Het afscheid is niet alleen voor X maar juist voor jullie belangrijk, jullie moeten er een goed/fijn gevoel bij hebben.
Dus van de wensen van X is niets overgebleven en de nabestaande (de zus) zat met een hoge rekening.
Daardoor ben ik bang geworden dat als ik niks wil qua afscheid (en ook bepaalde mensen niet aanwezig wil hebben) straks toch een soort: kijken-of-Brainless-echt-dood-is-en-net-doen-alsof-wij-dat-erg-vinden samenzijn wordt.
Ik heb aangegeven dat er pas na mijn begrafenis (in besloten kring met manlief en kinderen) bekend mag worden gemaakt dat ik dood ben.
GamblersCup schreef:Dat mag
Sky_As schreef:Houden de mensen zonder verzekering er rekening mee dat er ook gebeurtenissen kunnen plaatsvinden waardoor een rekening bevroren wordt, en je nabestaanden dus de begrafenis uit eigen zak (sowieso in eerste instantie) zullen moeten betalen?