Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:41

Volgens mij zijn spijt en restklachten van de vaccinatie vooral in wappiekringen te horen. Een vriendin die ernstig anti was bleef ook maar doorvragen of ik nergens last van had en echt niemand kende die ergens last van had, want zij hoorde toch zoveel over problemen. Ik denk dat zij die vooral hoorde op haar telegram groepen van antivaxxers, waar de berichten van neven van buurmannen die een vriend hadden waarvan dan weer de broer enzovoort welig tieren.

12 jaar geleden (2e paasdag was het) kreeg mijn moeder uit het niets een hartinfarct. Hartproblemen kwamen aan haar kant vd familie ook eigenlijk niet voor. En ze was ook niet net ergens tegen gevaccineerd.. gek hoor, dat dat zomaar kan gebeuren. 8)7
Ze heeft nu alle vaccinaties en onlangs ook de 2e booster gehaald. Cardioloog was bij controle tevreden over haar. Ik ben ervan overtuigd dat covid voor haar gevaarlijker is dan het vaccin.

Ik heb voor men grootschalig ging vaccineren covid gehad, een paar weken geleden de griep. Van die griep was ik zieker, maar sinds covid ben ik nooit meer helemaal gestopt met hoesten.

Freekieee

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:42

Hier gevaccineerd geen booster en wel wat spijt

Maar vooral omdat ik nu wel echt klachten heb met menstruatie die ik nooit had. En daar baal ik wel van

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:43

Ik heb Janssen gehad en daarna een booster van Moderna. Geen spijt van (behalve dat ik destijds verplicht Janssen kreeg) Wel corona gehad als een verkoudheid. Als ik zometeen voor de booster (na Janssen) mag neem ik die ook weer gewoon.

Ik vind het ook altijd toevallig dat mensen die niet gevaccineerd zijn, mensen kennen die spijt hebben of dood neervallen. Ik ken nl niemand bij wie dat is gebeurd, maar wel overleden aan corona.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:43

3x Pfizer, geen spijt. Iedereen om mij heen is volledig gevaccineerd en ik ken niemand die spijt heeft.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:45

mysa schreef:
Maar van de wappen hoor ik dat we pas tegen 2030 problemen gaan krijgen omdat we gevaccineerd zijn, want dan vindt de great reset plaats. :+

Oh mooi dan hebben we nog even.
Great reset.. is dat net zoals dat met die Mayakalender en het jaar 2000? In dat geval overleven we wel.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:46

Dreamybol schreef:
Volgens mij zijn spijt en restklachten van de vaccinatie vooral in wappiekringen te horen. Een vriendin die ernstig anti was bleef ook maar doorvragen of ik nergens last van had en echt niemand kende die ergens last van had, want zij hoorde toch zoveel over problemen. Ik denk dat zij die vooral hoorde op haar telegram groepen van antivaxxers, waar de berichten van neven van buurmannen die een vriend hadden waarvan dan weer de broer enzovoort welig tieren.

Dit denk ik ook.

Ik werk in de zorg en ben 3x met Pfizer geprikt. Ondanks dat ik heel veel direct met Covid in aanraking ben geweest ben ik zelf nooit besmet geraakt. Ook geen klachten gehad n.a.v. de vaccinaties.
Ik heb dus geen spijt.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:50

2x Pfizer, maar ook 2x positief getest. Beide keren een dagje niet lekker, maar daar is het ook bij gebleven. Al mijn kinder- en buitenland vaccinaties gehad zonder problemen en ook van deze geen last. Dus spijt? Niet eens aan gedacht dat ik er spijt van zou kunnen hebben ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:51

Ik heb de keuze gemaakt om me niet te laten vaccineren. Ten eerste voelde ik geen noodzaak. Ik vertrouw erop dag mijn lichaam sterk genoeg is om de eventuele gevolgen aan te kunnen. Zo niet is mijn tijd blijkbaar gekomen en zie ik dat als mijn lot. Ik voelde de angst niet die iedereen voelde en voelde geen noodzaak om iets experimenteels in me te laten spuiten. Ik heb dus een bewuste keuze gemaakt en ook. Bewust de eventuele gevolgen aanvaard. Aanvankelijk was het geen definitieve keuze. Ik wilde eerst even afwachten wat er zou gaan gebeuren en hoe mensen zouden reageren op de vaccinaties. Ik heb gezegd dat ik me zou laten vaccineren zodra de onder verscherpt toezicht periode voorbij was en het echt goedgekeurd zou zijn. Dus ja ik wilde vaccineren, maar niet meteen in het begin. Ik ben ook geen anti vaxxer overigens.

Ik moet zeggen: die voel ik nog steeds niet. Ik ben in januari 2020 heel ziek geweest en wat niet voelde als griep. Maar Corona bestond toen officieel nog niet. Ik ben risicopatient maar ik voelde me er niet goed bij. Dus me nog niet laten vaccineren. De eerste zomer werkte ik op een kantoor. Thuis werken mocht niet. Ik heb me zo veel mogelijk aan de maatregelen gehouden en de ene na de ander kreeg Corona. Ik niks. Na die zomer ging ik in een magazijn werken met tig mensen om me heen. Weer hetzelfde verhaal. Ook toen weer allerlei mensen met Corona (meesten ervan gewoon grieperig en niet meer dan dat) en ik ontsprong de dans nog steeds.

Dat voorjaar werd mijn moeder positief getest. Zij was grieperig en dus wij verplicht in quarantaine. 5 dagen binnen geweest en na die 5 dagen testen. Ik positief, mijn vader negatief. Dus nog 5 dagen op m’n slaapkamer gezeten. 0 klachten. Nou toen voelde ik dus nog minder noodzaak zegmaar.

Ik ben inmiddels veranderd van baan. Een kantoorbaan met thuiswerkverplichting vanwege Corona. Paardlief is verplaatst van een pensionstal naar een particulier waar ik de enige ben. Dus ik zie amper mensen. Dus nog steeds geen noodzaak.

Ik geloof niet in de angstpropaganda van de overheid over de noodzaak en “je doet het voor een ander”want dat is gewoon niet waar en dat geven ze inmiddels zelf toe.

Waar ik wel bewust mee bezig ben: ik ben opgeleid als natuurgeneeskundig therapeut. Ik geloof in het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Ik leef gezond, veel aandacht voor fysieke en mentale gesteldheid, zuur base balans, immuunsysteem ed. Dus ik ben wel een hele bewuste niet gevaccineerde. Heb ik er spijt van? Nee absoluut niet.

Helaas heb ik al twee familieleden naar het kerkhof mogen brengen die na de vaccinatie ineens rap verslechterden en overleden die anders nog wel een paar jaar mee hadden gekund.

Verder hoor ik best veel “gezonde” mensen die klachten hebben overgehouden aan de vaccinaties. Problemen met menstruatie onder andere, pijn in ledematen, krachtverlies enz. Ik zie momenteel om mij heen vooral volledig gevaccineerd en geboosterd met Corona, maar ook griep en verkoudheid bij elk zuchtje wind. Echt opvallend vaak ziek thuis. Is dat toeval? Geen idee zou kunnen.. voor de rest hoor ik veel mensen zeggen dat ze spijt hebben gehad dat ze zich hebben laten prikken omdat de regering dat zei en om een vinkje te krijgen. Ze wilden dat de samenleving weer open ging en terug naar normaal. Puur om die reden hadden ze een spuit in hun arm laten zetten. Toen dat niet gebeurde voelden ze zich nogal tja.. belogen zullen we maar netjes zeggen.

Dus gevaccineerd nee. Spijt, nee ook niet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:54

Ik heb geen enkele last gehad van de vaccins, en ken ook niemand met spijt.
Zelf geen corona gehad of niks gemerkt, ik ben al die coronatijd veel minder vaak ziek geweest dan normaal.

Wel ken ik een paar mensen met long covid, die hadden het opgelopen in de eerste golf dus hadden geen vaccin ervoor kunnen krijgen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:54

3 vaccinaties gehad, gedaan om zowel mezelf te beschermen tegen ernstige ziekte (risicogroeper), en daarmee zorgpersoneel te ontlasten.

Weinig last gehad na de vaccinaties, wel inmiddels COVID gehad en daar alsnog goed ziek van geweest en nog herstellende. Hebben de vaccinaties me behoed voor heftigere problemen? Geen idee. Ik denk niet dat daar een antwoord op kan komen. Het belangrijkste is voor mezelf dat ik heb gedaan wat ik imo kon doen.

Ik vind het wel heel interessant dat ik sinds COVID veel klachten heb die aan de vaccinaties werden toegeschreven (o.a. veranderde menstruatie). Ik vraag me daardoor wel af of dat niet gewoon ieders eigen ieders immuunrespons is die de boel uit balans brengt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:57

3 prikken en geen spijt. Als er een 4e moet komen doe ik die ook. Maar wel met een normale tussentijd, en niet elke 3 maanden ofzo, daar heb ik geen zin in en is voor mij ook niet nodig. Ik heb weinig last van de prikken, nog steeds niet magnetisch, en als het goed is niet veranderd. Ondertussen naast de prikken ook covid gehad, het viel mij tegen hoeveel last ik daar van had, maar het was voornamelijk een stevige verkoudheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:11

Dreamybol schreef:

12 jaar geleden (2e paasdag was het) kreeg mijn moeder uit het niets een hartinfarct. Hartproblemen kwamen aan haar kant vd familie ook eigenlijk niet voor. En ze was ook niet net ergens tegen gevaccineerd.. gek hoor, dat dat zomaar kan gebeuren. 8)7
Ze heeft nu alle vaccinaties en onlangs ook de 2e booster gehaald. Cardioloog was bij controle tevreden over haar. Ik ben ervan overtuigd dat covid voor haar gevaarlijker is dan het vaccin.

Ik heb voor men grootschalig ging vaccineren covid gehad, een paar weken geleden de griep. Van die griep was ik zieker, maar sinds covid ben ik nooit meer helemaal gestopt met hoesten.

Ik hoor inderdaad ook veel meer mensen met restklachten van covid dan van de vaccins. Langdurige “bijwerkingen” van de vaccins heb ik namelijk van niemand gehoord, maar iedereen in mijn kring die covid gehad heeft, heeft er vrij lang last van gehad. Ook na een milde omikronbesmetting zijn ze zeker nog een paar weken niet fit.

Een vierde prik ga ik overigens niet meer halen, vind het inmiddels wel mooi geweest. :+ Deels is dat ook een principekwestie, want ik vind dat iedereen vrije keus moet hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren, en die houding van “na 9 maanden vervalt je QR als je je niet nog een keer laat prikken,” stond me allerminst aan, idem met die 2G plannen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:16

Ik hoor soms spijt in mijn omgeving, maar dan meer omdat ze zich toch wel ‘gepusht’ voelden door de overheid vanwege de coronapas. En dan zijn het vooral jonge mensen die niet in de risicogroep vallen. Ikzelf ben niet gevaccineerd, meerdere keren in contact geweest met mensen met corona, maar nog niet gehad. Ook geen spijt van dat ik het niet heb gedaan

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:17

2x Moderna en 1x pfizer gehad. Bij de eerste of tweede prik Moderna had ik een nacht koorts gehad. Verder niet. Ook geen corona gehad en altijd doorgewerkt.

Dus 0 spijt. Maak me er ook niet druk om. Bij de eventueel nieuwe uitnodiging (risico groep) haal ik hem ook zo weer.

Mijn directe collega heeft paar week terug wel corona gehad. Die had de twee standaard vaccinaties wel maar geen booster. Ze klaagt nog over intense vermoeidheid. Ze was er ook 4 dagen flink ziek van geweest.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:23

Hier 3x Pfizer gehad en daarna nog eens Corona. Absoluut geen spijt van de prikken, mocht het weer nodig zijn zou ik ook geen moeite hebben met nog een prik. Voor mezelf, maar ook voor een ander. Van de prikken geen last gehad, van Corona wel 1 dag echt goed ziek geweest. Iedereen in de familie volledig gevaccineerd, niemand spijt.

Wel in de directe ongeving zoiezo 1 persoon met langdurige restklachten van Corona. Heeft het vorig jaar maart gehad oid en is nu nog steeds niet volledig aan het werk.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:29

Ik heb 2 prikken en een booster gehad (3 maal Pfizer). Val onder de lichte risicogroep, maar ben nog jong en heb vnl de keus gemaakt ivm dat ik stage loop in de zorg. Hele periode nog geen Corona gehad, ook geen klachten van de vaccinaties (en ik ken ook mensen die er wel last van hebben gehad). Heb ook geen spijt dat ik zelf wel de vaccinaties heb genomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:32

Ik heb de basisvaccinatie gehad en de boosters laat ik zitten zolang het kan. Ik vind het onzinnig om een booster te nemen als dat ding zo snel weer uitgewerkt is en je andere mensen alsnog kunt besmetten. Daarbij heb ik laatst corona gehad en heb daar amper last van gehad. Ik zie de noodzaak dus niet zo van. De helft van ons gezin heeft geen vaccinatie gehad en zij zijn er ook allemaal zonder restklachten doorheen gekomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:35

Cubone schreef:
Ik ben zo’n wappie en dat mij niet laten vaccineren. Hoewel ik helemaal voor basis prikken ben, zat de hele Covid campagne me niet lekker en heb ik er dus niet aan mee gedaan. Even de kat uit de boom kijken en van daaruit een beslissing maken was mijn insteek. En daarmee heb ik ook zonder moeite alles laten varen. Ik ben a heel bang geweest werkeloos te raken door mijn vaccinatie status, maar stond volledig achter mijn eigen keuze en heb dus alle beperkingen zonder moeite verder geaccepteerd.

Een jaar later vraag ik me dus af hoe de mensen die zich wel hebben laten vaccineren er in staan. Ik hoor om me heen een hoop wisselende verhalen. Ik ben over het algemeen alles behalve recht door zee als het op mijn vaccinatie status aan komt wegens de stigma tegen niet Covid gevaccineerde mensen. Maar met dat ik nu wat gezondheidsproblemen heb (echt niks te maken met Covid gerelateerde klachten), blijkt het wel iets los te maken en krijg heel veel “spijt”verhalen te horen over vaccinatie tegen Covid. Tot in hoeverre het waar of verbeelding is, dat is moeilijk in te schatten.

Daarom ben wel benieuwd naar oprechte verhalen :j Voor de mensen die gevaccineerd zijn, hoe voelen jullie je er bij?

Laat me duidelijk maken dat dit geen anti vaccinatie topic is. Ik ben echter wel oprecht benieuwd. Ik verwacht dat we in het najaar opnieuw belemmeringen opgelegd gaan krijgen en ben aan het inschatten tot in hoeverre de vaccinatie nu ok is.

Ik heb even je begin post erbij gepakt, dus neits gelezen want je vraagt naar eigen ervarigen.
Mijn man en ik zijn beiden 2x gevaccineerd + booster.
Ik ben altijd al erg kritisch op vaccinaties geweest alleen de eerlijkheid biedt me te zeggen, dat ik niets anders voel als anders. Dat de vaccinaties hun werk goed hebben gedaan want beiden hebben geen covid gehad en als we het al gehad hebben dan niet noemenswaardig.
Inmiddels doen we van alles weer zonder maskertjes en zijn ook weer begonnen met vrienden te zoenen, Dus wij zijn alleen maar positief. Op een stijve arm na de 1ste dag heb ik nergens last van gehad en mijn man heeft bij de 1ste vaccinatie 2 dagen veel geslapen.

Als het hier in Frankrijk weer verplicht wordt om 4 de booster te halen dan doen we dit zo laat mogelijk. Anders slaan ik misschien een jaartje over. Mijn man gaat dan wel voor de winter (80 jaar dus dat is anders) Het ligt ook aan de variant of ik wel of niet ga voor nr 4. Op dit moment laat ik het zo maar dat kan veranderen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-04-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:36

Ik heb 3 prikken gehad. Geen last van de prikken gehad en ook geen corona gehad tot nu toe. Ik heb geen spijt. Met name omdat ik in de lockdown gewoon alles kon blijven doen zonder te hoeven testen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:42

Volledig gevaccineerd plus 1x booster. Uitnodiging voor de 2e booster ligt er, die bewaar ik fijn tot het najaar. Dan ben ik tenminste als eerste aan de beurt :))
Ook voor het eerst de gewone griepprik gehaald, onder het mom van 'better safe than sorry'. En qua leeftijd kwam ik er ook voor in aanmerking (had 'm via m'n werk wel altijd al kunnen krijgen)

Nergens last van gehad, zéker geen spijt van vaccineren.
Al drie jaar zelfs niet verkouden geweest (ongetwijfeld dankzij stoppen met werken, vaker handenwassen, geen handjesschudden en sowieso weinig mensen zien), en dus ook geen corona.

En tja, of dat vaccineren daar de reden van is kan niemand vertellen natuurlijk. Dat blijft altijd het probleem. Als je geen difterie oploopt in de tropen op vakantie, komt dat door je vaccinatie, omdat je geluk hebt gehad of omdat je sowieso nergens ermee in aanraking bent gekomen?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:43

3x pfizer zonder klachten. Ik heb geen corona gehad en echt geen spijt.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:43

Ook hier 2 vaccins plus booster, geen klachten en geen spijt. Enkel een lymfeklier die wat opgezwollen is geweest en een dag of 2 wat spierpijn, dat zou ik geen ernstige klachten willen noemen, dat is vrij normaal bij een vaccinatie.

Om mij heen (familie, vrienden) hetzelfde. Ik ken niemand die serieuze klachten van het vaccin heeft gehad of gekregen. Helaas (zoals hier al vaker aangegeven) wel een paar mensen die na een Covid besmetting maanden tot jaren last houden van fikse restklachten. En helaas een tante verloren aan Covid.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:46

Spijt heb ik niet, maar ik kan niet zeggen dat ik deze keuze nog eens zal maken. Ik heb mijn eerste en tweede vaccinatie gehad en de booster neem ik niet. Begin maart kreeg ik corona, die ondanks alles best wel insloeg. Daarnaast heb ik sinds de vaccinatie een onregelmatige menstruatie en ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest.
Van een aantal keer onverwachts overgeven, naar plotseling koorts, de griep heb ik al gehad en ik ben al weken verkouden geweest terwijl ik normaal nooit wat heb. Noem het toeval, maar daar geloof ik niet zo in… Ik denk dat er zeker wat is veranderd in mijn lichaam.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:54

pluisje88 schreef:
Dat voorjaar werd mijn moeder positief getest. Zij was grieperig en dus wij verplicht in quarantaine. 5 dagen binnen geweest en na die 5 dagen testen. Ik positief, mijn vader negatief. Dus nog 5 dagen op m’n slaapkamer gezeten. 0 klachten. Nou toen voelde ik dus nog minder noodzaak zegmaar.

Ik ben inmiddels veranderd van baan. Een kantoorbaan met thuiswerkverplichting vanwege Corona. Paardlief is verplaatst van een pensionstal naar een particulier waar ik de enige ben. Dus ik zie amper mensen. Dus nog steeds geen noodzaak.

Als je als een kluizenaar leeft, is er misschien geen noodzaak. Ik heb mij laten inenten omdat ik in de zorg werk met kwetsbare mensen, en uit verantwoordelijkheidsgevoel naar de maatschappij toe: je kunt namelijk nergens last van hebben en toch andere mensen besmetten. Ik ben dus ingeënt en geboosterd, nergens last van gehad, geen spijt van.

Ik ben overigens nog nooit zo weinig ziek geweest als de afgelopen twee jaar, ongetwijfeld ook dankzij het mondkapje en handen wassen. (Een keer Norovirus opgelopen op het werk, maar dat is bij een uitbraak bijna niet te vermijden.)

Bijna iedereen die ik kent is ingeënt en geboosterd. Nul verdachte overlijdens, niemand ergens last van gehad. Nul. Ik geef toe: dit 'bewijs' is even anekdotisch als dat van de antivaxxers die hordes mensen kennen die opeens zijn overleden na de vaccinatie. Het verschil in ervaringen vind ik wel opvallend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:56

Braaf de vaccinaties gehaald dit vanwege mijn werk. Zelf ergens begin 2020 een paar dagen een beetje aan het niezen geweest, maar daarna niets meer gevoeld. Geen spijt, wil alleen niet meer de Astra hebben omdat mijn hormoonhuishouding erop gereageerd heeft.