Bestaat dat? Nooit griep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:41

Als kind voor het laatst de griep gehad en nu weer. Nadat ik in november een heftige covid besmetting gehad heb, ben je schijnbaar ook gevoeliger voor andere virussen gaf mijn huisarts aan. Buikgriep gaat momenteel ook rond. Bij mij is het wederom op de luchtwegen geslagen.
Ik hekel de mensen die met hun grote mond maar roepen griep bestaat niet meer, alles is covid enz. Dan heb je schijnbaar zonder problemen deze tijd door gelopen. Wees daar dankbaar voor, ipv te ontkennen dat het bestaat en daarmee alle slachtoffers de gek aan te steken. 2 keer behoorlijk ziek zijn in korte tijd. Dat doet wat met je lijf %)

PSvanLot

Re: Bestaat dat? Nooit griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:48

Ik ben nooit ziek. Eenmalig griep gehad (denk ik) in heel mijn leven. Ook geen corona gehad terwijl ik niet echt voorzichtig ben geweest en in het middelbaar onderwijs werk waardoor ik een goede 250 gezichten per dag zie.

Maar mijn ouders waren ook nooit ziek zover ik weet, mijn opa's en oma's zijn erg oud geworden en mijn kinderen zijn nu ook nooit ziek. Hopelijk hebben we hele fijne genen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 00:03

heidy_wilco schreef:
Misschien helpt het deels al een heleboel met hoe je opgegroeid bent? Ik heb altijd buitengespeeld, van baby af aan had ik al dieren om me heen, met een van onze katten die regelmatig bij mij in de kribbe ging liggen. Zand gehapt, gras gegeten, met modderige handen iets eten.

Ik denk dat het key word dan in “deels” zit ja, want zo ben ik ook opgegroeid maar ik ben dus echt altijd de pineut met griep of verkoudheid. Krijg ook ieder jaar een griep vaccinatie. :+

Met de pandemie wel veel minder vaak aangestoken trouwens, maar nu alles weer open gaat vrees ik voor mijn immuunsysteem. :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 00:11

Ik hoorde onlangs iemand beweren dat mensen met bloedgroep O minder of geen last hebben van Corona.
Klinkt mooi, maar of het klopt? (Bij mij tot nu toe wel). Griep heb ik, voor zover ik weet, één keer serieus gehad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 06:50

Ik ben wel een beetje bang dat ik ziek wordt na meer dan 2 jaar niet ziek te zijn geweest voor al nu iedereen weer dichtbij elkaar komt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:18

senna21 schreef:
Ik hoorde onlangs iemand beweren dat mensen met bloedgroep O minder of geen last hebben van Corona.
Klinkt mooi, maar of het klopt? (Bij mij tot nu toe wel). Griep heb ik, voor zover ik weet, één keer serieus gehad.

Heeft mij niet geholpen dan mijn bloedgroep :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:53

Ik zeg altijd dat ik gemiddeld 1 keer per 8 jaar echt ziek ben. Dan heb ik koorts en hoofdpijn. Tussendoor wel eens een snotje of wat minder fit, maar niet echt ziek. Ik loop dan ook gewoon door hoor. Laatst ben ik mogelijk besmet geweest met corona (positieve zelftest, ik heb dus geen corona gehad, want ben niet ziek geweest), maar had alleen enorme keelpijn. Dat is dus ook niet ziek en ben ook niet thuisgebleven. Heb gewoon mijn ding gedaan zoals boodschappen, bouwmarkt, restaurant, schoenmaker en wandelen. Ik was veel te fit om thuis te blijven. Ik kon ook gewoon duiken en heb dat ook gedaan. Dus sporten ging ook. Ik ben vermoedelijk besmet door iemand waar ik bijna elke dag kom en die was ook verkouden zonder test. Na mijn test had die ook een positieve zelftest (toen pas test gedaan). Ik ga mensen met griep of verkoudheid dus ook niet uit de weg.

Om me heen zijn nu echt meer mensen ziek. Dat komt denk ik echt omdat men 2 jaar lang afstand gehouden heeft en ik heb dat nooit gedaan. Het is immers bewezen hoe sterieler men leeft, hoe meer men ziek wordt.

Verder heb je een aangeboren verschil. De 1 is gewoon bevattelijker dan de ander. En als je op een boerderij woont of huisdieren hebt schijn je ook minder vaak ziek te zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:22

Goh dat vind ik dus echt het toppunt van egoïsme. Positief testen en gewoon overal naar toe gaan, want je voelt je te fit? Grote middelvinger naar je medemens, bizar hoe respectloos mensen kunnen zijn. Ik blijf mij daar over verbazen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:23

senna21 schreef:

Zelfs als er een effect is dan heb je het niet zozeer over het gevolg voor de individu maar de gemiddelde kans op de gehele populatie. Dan zijn er bijv. (Fictief getal) 5% minder mensen met die bloedgroep op de IC. Voor de individu die thuis zit te snotteren helpt dat gemiddelde niet.
Ik heb met B in iedergeval minder last (lees: geen enkele klacht) gehad dan mijn O man, die had keelpijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:35

Ik ben wel eens echt ziek geweest, ik ga er van uit dat dat influenza was. Koorts en echt geen zin om zelfs maar naar de wc te lopen. Dat is pas ziek. Dan hoef je ook niet te eten want het gaat niet. Was ook met bloedgroep O, want die verandert niet.
Dus of het waar is dat je dan minder ziek word weet ik niet. Een keer pech hebben kan ook.

Ik heb altijd gezegd dat ik zelf bepaal wat ziek is of wat niet en wanneer ik thuis blijf of wanneer niet. De 1 is nu eenmaal met een snotje sneller geneigd om zich ziek te melden dan een ander. Ik heb geleerd niet zeuren en doorgaan. Koorts is een criterium om het rustiger aan te doen. Maar bij de rest kun je veelal gewoon doorgaan. Het kan dus ook zijn dat de TS tot de mensen behoort die niet toegeven aan de zgn. 'Mannengriep' en dus langer doorloopt dan een ander. Veel mensen met de griep hebben geen influenza, maar gewoon een rhinovirus of ander verkoudheidsvirus. Ze zijn gewoon niet helemaal fit.

En omdat mensen nu graag je ziek zijn aanpraten bij een verkoudheidje of keelpijn, terwijl het slechts een advies is om thuis te blijven valt het meer op als je dus niet ziek blijkt te zijn en gewoon doorgaat met dat snotje. Want je bent immers niet ziek. Een ander blijft maar al te graag thuis en is 'ziek'. Dus daarom zal het nu ook opvallen als je vindt dat je nooit ziek bent.
Ik verbaas me er ook over wie nu allemaal loopt te klagen over 'ziek' zijn. En als je doorvraagt is het gewoon niet helemaal fit. Dus je moet ook voor jezelf je eens afvragen wat bij jou 'ziek' zijn is. Ben je echt minder bevattelijk, of klaag je ook minder snel? Of een combinatie?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:54

Germie dat je van een verkoudheidsvirus niet zo ziek wordt is een hartnekkig misverstand.
Je kunt echt heel prima een klein kuchje hebben van influenza en 2 weken plat liggen met lonontsteking en al van een verkoudheidsvirus.
Het RS virus legt per jaar heel wat bejaarden om, maar dat wordt niet goed geregistreerd.
Rhinovirus is wel meestal onschuldig bij gezonde volwassenen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:55

germie schreef:
Ik ben wel eens echt ziek geweest, ik ga er van uit dat dat influenza was. Koorts en echt geen zin om zelfs maar naar de wc te lopen. Dat is pas ziek. Dan hoef je ook niet te eten want het gaat niet. Was ook met bloedgroep O, want die verandert niet.
Dus of het waar is dat je dan minder ziek word weet ik niet. Een keer pech hebben kan ook.

Ik heb altijd gezegd dat ik zelf bepaal wat ziek is of wat niet en wanneer ik thuis blijf of wanneer niet. De 1 is nu eenmaal met een snotje sneller geneigd om zich ziek te melden dan een ander. Ik heb geleerd niet zeuren en doorgaan. Koorts is een criterium om het rustiger aan te doen. Maar bij de rest kun je veelal gewoon doorgaan. Het kan dus ook zijn dat de TS tot de mensen behoort die niet toegeven aan de zgn. 'Mannengriep' en dus langer doorloopt dan een ander. Veel mensen met de griep hebben geen influenza, maar gewoon een rhinovirus of ander verkoudheidsvirus. Ze zijn gewoon niet helemaal fit.

En omdat mensen nu graag je ziek zijn aanpraten bij een verkoudheidje of keelpijn, terwijl het slechts een advies is om thuis te blijven valt het meer op als je dus niet ziek blijkt te zijn en gewoon doorgaat met dat snotje. Want je bent immers niet ziek. Een ander blijft maar al te graag thuis en is 'ziek'. Dus daarom zal het nu ook opvallen als je vindt dat je nooit ziek bent.
Ik verbaas me er ook over wie nu allemaal loopt te klagen over 'ziek' zijn. En als je doorvraagt is het gewoon niet helemaal fit. Dus je moet ook voor jezelf je eens afvragen wat bij jou 'ziek' zijn is. Ben je echt minder bevattelijk, of klaag je ook minder snel? Of een combinatie?

Ik ik ik :roll: Je bent niet de enige op deze wereld..

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 00:15

germie schreef:

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:27

germie schreef:

Nou het is wel duidelijk dat jij nooit echt ziek bent geweest :o Mensen die denken dat "ze zelf kunnen bepalen of ze ziek zijn" jaja.

Ik denk dat het ook puur een kwestie van geluk is.

Ik ben tussen mijn 9e en 21e ook niet echt ziek geweest denk ik. Wel niet fit, niet lekker, maar geen echte griep. Toen kreeg ik griep. Ik gewoon m'n ding doen. Dat werd een longontsteking. Toen 41 graden koorts. En toen de huisarts die kwam voor een beoordeling voor ziekenhuisopname omdat ik zulke hoge koorts had. Dat hoefde gelukkig niet want de 4e AB-kuur sloeg aan en toen zakte het weer een beetje. Uiteindelijk 4 weken echt doodziek geweest en zo'n slecht imuunsysteem dat ik een jaar heb moeten herstellen en ook meerdere ontstekingen/griepen eroverheen heb gehad met hoge koorts :7. Soort long-covid verhaal, ver voordat covid bestond. Maart dit kwam echt helemaal uit het niets en was echt helemaal ruk als eerstejaars student.

Nu gelukkig al heel lang geen griep meer gehad, afkloppen, en we zijn nu 8 jaar verder. Pik alleen alles op van mijn oppaskindjes, dus verkouden, buikgriep etc. dan weer wel. Meerdere malen in contact geweest met mensen die corona bleken te hebben. Dat heb ik echter ook nog niet gehad..... :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:38

longontsteking heb ik ook wel gehad.
griep echt nog helemaal nooit, al krijg ik elk jaar oproep voor de griepprik die ik nooit haal.

corona had ik dan weer wel !, ondanks bloedgroep O.
1 week flink ziek,inclusief koorts, daarna nog twee week herstellen en nu gaat het prima.
maar griep dus echt nog nooit gehad.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:41

Ik ben zelden écht ziek. Vaker is het in min of meerdere mate 'niet fit', echter ben ik ook iemand die stug doorloopt.
Voorbeeld: ik ben met 1 collega, we hebben 2 groepen clienten én er komt een groep vrijwilligers. Ik voel me beroerd, maar ga toch omdat het anders te heftig is voor collega. Vanuit kantoor kan ik 1 groep clienten aansturen zonder risico iemand te besmetten. Denk je...ik zit op de parkeerplaats mezelf te feliciteren dat ik de heenreis heb overleefd, krijg ik een app van collega...hij heeft hoofdpijn en keelpijn en blijft thuis. %) Dat was de dag waarop ik zowel door teamleider als door client werd aangesproken me mischien toch eens ziek te melden.

Corona neem ik dan wel serieus. Bij ons (dagbesteding) is de regel bij klachten zonder koorts kom je werken, draagt mondkapje en houdt afstand. En je laat je controleren bij GGDl. Zelftesten heb ik nooit gedaan, ben dus altijd gewoon meteen naar de teststraat gegaan. Nu een keer of 6, altijd negatief. Verbazingwekkend, want we hebben net een corona-golf gehad onder zowel clienten als medewerkers. Van de 30 mensen zijn 1 collega en ik over als enigen die geen corona hebben gehad. Terwijl niet iedere client goed is met afsland houden :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:46

Maar wie zegt dat je nooit griep heb gehad?
Net als dat corona hele milde klachten kan geven kan dat bij Influenza ook.

We noemen dat vaak verkouden of grieperig als het net wat meer is.
Maar je hebt het dan wel :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 22:11

Iedereen heeft sowieso influenza gehad in verschillende varianten. Daar hoef je niet ziek voor geweest te zijn.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 22:37

germie schreef:
Ik zeg altijd dat ik gemiddeld 1 keer per 8 jaar echt ziek ben. Dan heb ik koorts en hoofdpijn. Tussendoor wel eens een snotje of wat minder fit, maar niet echt ziek. Ik loop dan ook gewoon door hoor. Laatst ben ik mogelijk besmet geweest met corona (positieve zelftest, ik heb dus geen corona gehad, want ben niet ziek geweest), maar had alleen enorme keelpijn. Dat is dus ook niet ziek en ben ook niet thuisgebleven. Heb gewoon mijn ding gedaan zoals boodschappen, bouwmarkt, restaurant, schoenmaker en wandelen. Ik was veel te fit om thuis te blijven. Ik kon ook gewoon duiken en heb dat ook gedaan. Dus sporten ging ook. Ik ben vermoedelijk besmet door iemand waar ik bijna elke dag kom en die was ook verkouden zonder test. Na mijn test had die ook een positieve zelftest (toen pas test gedaan). Ik ga mensen met griep of verkoudheid dus ook niet uit de weg.

Om me heen zijn nu echt meer mensen ziek. Dat komt denk ik echt omdat men 2 jaar lang afstand gehouden heeft en ik heb dat nooit gedaan. Het is immers bewezen hoe sterieler men leeft, hoe meer men ziek wordt.

Verder heb je een aangeboren verschil. De 1 is gewoon bevattelijker dan de ander. En als je op een boerderij woont of huisdieren hebt schijn je ook minder vaak ziek te zijn.

Lekker asociaal geval ben jij als jou leven maar door gaat daar gaat het tenslotte om hè ? Dat je andere in gevaar brengt tja wat maakt het uit.
En dat door mensen zoals jij andere mensen waarvoor dit virus wel een groot probleem
Is al 2 jaar thuis zittend ook geen probleem heb jij tenslotte geen last van …
Echt sommige mensen i

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 05:47

Sizzle schreef:
Iedereen heeft sowieso influenza gehad in verschillende varianten. Daar hoef je niet ziek voor geweest te zijn.

Precies, dat denk ik ook. Net als inderdaad andere virussen. En niet alles waar je dus ziek van wordt is de griep. De griep is eigenlijk net als Tomtom een merknaam als soortnaam geworden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:44

Germie, als ik het mij goed herinner had jij erg veel last van de lockdown.

Waarom doe je er dan niet alles aan om een nieuwe lockdown te voorkomen?