Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:De vraag is inderdaad wat Red Bull verslavend maakt. Is dat de cafeïne, de suiker of de taurine?
Citaat:Hoe komt het dat energiedrankjes zo verslavend zijn? "Dat komt door de stoffen die erin zitten, met name cafeïne en taurine, die een lekker effect geven", zegt verslavingsdeskundige Gijs van Houwelingen
poetser schreef:Suzanne F. schreef:De vraag is inderdaad wat Red Bull verslavend maakt. Is dat de cafeïne, de suiker of de taurine?
Even snel Google erbij gepakt en daar lees ik overal dat het toch de combinatie van cafeïne en taurine is.Citaat:Hoe komt het dat energiedrankjes zo verslavend zijn? "Dat komt door de stoffen die erin zitten, met name cafeïne en taurine, die een lekker effect geven", zegt verslavingsdeskundige Gijs van Houwelingen
Humpiedumpie schreef:Ik ben ook wel geinteresseerd in zo een air up. Niet omdat ik ergens aan verslaafd ben, maar meer omdat ik te weinig drink (en geen water lust).
Hoe lang kun je doen met 1 zo een geurding? Is dat 1 fles of langer?
secricible schreef:Ik vermoed dat het inderdaad de combinatie is. Net als dat suiker op zichzelf niet verslavend is (ik heb nog nooit suikerjunkies bij de super zien staan die pakken kristalsuiker kopen en achterover slaan), maar de "verslaving" zit in mondgevoel, smaak, verhoudingen en het gevoel dat het oproept.
Dat maakt eetverslavingen ook zo ingewikkeld.
Janneke2 schreef:... en suiker, nu ja: 'trage' koolhydraten zijn niet slecht.
De suikerpieken wel. Want na de piek voelt het dal akelig, en hoe meer pieken (en dalen), hoe minder het lichaam van de meeste mensen is staat is om op vetverbranding de dag door te komen.
En dat onvermogen tot de 'langzame' route van vetverbranding zou je suikerverslaving kunnen noemen.
Of het doel van de junkfood industrie.
(Er zijn zo'n tien verschillende woorden voor 'overbodige, toegevoegde suiker' op het etiket. Bijvoorbeeld fructose glucosestroop. Als je dat leest: laat het in het schap staan!)
LoveGlove schreef:Als je niet zelf kunt bedenken dat een knaloranje, mierzoet drankje maar weinig goede voedingsstoffen kan bevatten, is het gewoon een kwestie van natuurlijke selectie.Janneke2 schreef:... en suiker, nu ja: 'trage' koolhydraten zijn niet slecht.
De suikerpieken wel. Want na de piek voelt het dal akelig, en hoe meer pieken (en dalen), hoe minder het lichaam van de meeste mensen is staat is om op vetverbranding de dag door te komen.
En dat onvermogen tot de 'langzame' route van vetverbranding zou je suikerverslaving kunnen noemen.
Of het doel van de junkfood industrie.
(Er zijn zo'n tien verschillende woorden voor 'overbodige, toegevoegde suiker' op het etiket. Bijvoorbeeld fructose glucosestroop. Als je dat leest: laat het in het schap staan!)
Fructose glucosestroop is ook gewoon echt slecht voor je.
Aspartaam en ascesulfaam-K vind je in heeel veel dranken zoals ranja, friddrank en zelfs vitamine water. Beiden kunnen kankerverwekkend zijn en niemand weet dat. En ik geloof dat het beiden ook vormen van suikers zijn, maar daar zou ik om moeten liegen.
We weten echt allemaal maar half wat we echt in ons lichaam stoppen, wat vrij triest is eigenlijk
DuoPenotti schreef:Aspartaam geeft mij een migraine aanval.
Nadeel zit in veel dingen.
taurine zorgt dat tijdelijk mijn migraine minder word.
Daarom heb ik in het verleden ook red bull gedronken als ik een aanval op voelde komen.
Nu doe ik dat niet meer want wil de rest van de suiker gewoon niet.
heel toevallig sinds jaren 2 weken terug nog een blikje gehad, mijn goed was is het toch goddelijk lekker.
Terwijl zoveel mensen er bijna van moeten kotsen.
Meteen weer het besef, niet in huis halen.
secricible schreef:Ts, hoe gaat het daar?