Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:15

Er zit nog wel verschil in kwaliteit tussen doeken van Ali express en andere merken. Dit merk komt niet van Ali :+ ook tussen bijvoorbeeld deze en doeken van action zit een groot verschil vind ik. Sowieso al hoe ze werken, voelen, maar vooral hoe goed ze blijven na meerdere keren wassen. Plus Ali is nu juist weer niet duurzaam.

Het is gewoon een Engels merk hoor?
https://www.magnitone.co.uk/

Edit: en ja, ik heb ze van Ali en action gehad en die zijn echt andere kwaliteit. Vandaar dat ik juist deze aanraad, blijven vele malen beter en ik vind ze ook veel fijner.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:19

luxx schreef:
Waar denk je dat look fantastic ze vandaan heeft?

Die winkel ken ik niet.

Daarom schrijf ik duurzaam ondernemende winkels.
Dingen die je gebruikt om je ecologische voetafdruk te verkleinen koop je mi bij winkels die dat ook doen. Niet bij Ali en co. Anders kan je net zo goed niet verduurzamen want alles doe je te niet met Ali, voor het milieu en de mensenrechten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:24

Het is gewoon een online drogisterij. Die gewoon echte merken verkoopt, ook merken die je hier lastiger kan krijgen. Niet vergelijkbaar met Ali, maar juist met een etos oid met een internationaler aanbod.

Dus misschien geen goede webshop in jouw ogen, maar ik vond dit een goede vervanging van wattenschijfjes en beter in allerlei opzichten als Ali of action.

verootjoo

Re: Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:25

Dat geloof ik :D ik reageerde op die quote in mijn post.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:26

verootjoo schreef:
luxx schreef:
Waar denk je dat look fantastic ze vandaan heeft?

Die winkel ken ik niet.

Dingen die je gebruikt om je ecologische voetafdruk te verkleinen koop je mi bij winkels die dat ook doen. Niet bij Ali en co.

In de openings post staat dat de TS geïnteresseerd is in herbruikbare producten zoals wattenschijfjes, waar dat ook vandaan komt is dat per definitie duurzaam, je gooit het namelijk niet weg maar herbruikt het. Dit soort stofjes komen doorgaans uit Azië maar dat maakt het gebruik ervan niet minder duurzaam, blijft altijd beter dan steeds wegwerp artikelen gebruiken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:28

verootjoo schreef:
Dat geloof ik :D ik reageerde op die quote in mijn post.

Snap ik, maar ik gok niet dat dit een shop is die ecologische voetafdruk zelf verkleint ;) maar voor mij is het iig een begin :D

Hoewel je je dan zou moeten verdiepen in de merken die ze verkopen denk ik om iets te kunnen zeggen? Dat vind ik nog wel eens lastig, haha

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:33

MyWishMax schreef:
Snap ik, maar ik gok niet dat dit een shop is die ecologische voetafdruk zelf verkleint ;) maar voor mij is het iig een begin :D

Hoewel je je dan zou moeten verdiepen in de merken die ze verkopen denk ik om iets te kunnen zeggen? Dat vind ik nog wel eens lastig, haha

Indeed, hoe jij zo zeker weet dat dit merk ze niet gewoon uit Azië haalt en er een kartonnetje met hun merk omheen doet en de prijs 8 keer over de kop gooit vind ik raadselachtig

Ik heb deze doekjes al twee jaar en al heel vaak gewassen en ze blijven gewoon precies zoals ik ze ontvangen heb, uitstekende kwaliteit en gewoon superfijn, ik kan niet meer zonder. Heb er zelfs twee in een ander kleurtje als keukendoekje gepromoveerd en ook om schoon te maken zijn ze ge-wel-dig, die was ik nog vaker maar daar zie je ook geen enkel verschil mee met toen ik ze nieuw had

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:33

luxx schreef:
Citaat:
Die winkel ken ik niet.

Dingen die je gebruikt om je ecologische voetafdruk te verkleinen koop je mi bij winkels die dat ook doen. Niet bij Ali en co.

In de openings post staat dat de TS geïnteresseerd is in herbruikbare producten zoals wattenschijfjes, waar dat ook vandaan komt is dat per definitie duurzaam, je gooit het namelijk niet weg maar herbruikt het. Dit soort stofjes komen doorgaans uit Azië maar dat maakt het gebruik ervan niet minder duurzaam, blijft altijd beter dan steeds wegwerp artikelen gebruiken

Dat betwijfel ik. Van Ali weet je niet wat erin zit en is de kans heel groot dat je constant microplastics weg wast. Nog los van het feit dat de grondstoffen niet duurzaam geteeld zijn en er chemicaliën gebruikt zijn en er heel veel mensenrechten geschonden worden.
En dan moet het nog verscheept worden.

Afhankelijk van welke wegwerp je gebruikt is het goed verwerken van het afval dat je daarmee maakt beter dan zooi van Ali express halen.

Daarnaast heb je composteerbare wegwerp doekjes, die je bij groen afval gooit of laat composteren op de composthoop en na een jaar in je plantenborders legt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:38

Misschien lees je er overheen, maar ik weet dat er verschil in zit omdat ik ze zelf ook heb. Dus fijn voor je dat ze goed blijven, ik gaf al aan dat mijn ervaring anders is en dat ik zowel in gebruik als in slijtage echt verschil merk en zie. Plus dat ik gewoon niet meer bij Ali wil bestellen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 03:32

Even inhakend hier op: ik was opzoek naar milieu bewuste en herbruikbare producten. Of de producten via ali of iets anders komen maakt qua herbruikbaarheid niet uit. Een herbruikbaar wattenschijfje van ali is net zo herbruikbaar als van een andere winkel. Of het ook net zo milieu bewust is, is een tweede.....

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:59

EllaBellaah schreef:
Even inhakend hier op: ik was opzoek naar milieu bewuste en herbruikbare producten. Of de producten via ali of iets anders komen maakt qua herbruikbaarheid niet uit. Een herbruikbaar wattenschijfje van ali is net zo herbruikbaar als van een andere winkel. Of het ook net zo milieu bewust is, is een tweede.....

Oke! :) ik vraag me wel af waarom je dan op zoek bent naar herbruikbare producten, als het niet om het milieu gaat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:47

EllaBellaah schreef:
Ik ben me wat aan het oriënteren op de wat milieu bewustere producten. Wie nog meer, en wat zijn de ervaringen?

Uit de allereerste zin van je OP had ik begrepen dat je graag wat milieubewustere producten zou willen gebruiken :o
Vandaar.
Als het milieu een tweede is, en Ali express net zo goed voldoet voor herbruikbaarheid, zal ik stoppen met hier posten :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 12:03

Sorry, ik geloof dat mijn vorige berichtje een beetje apart geformuleerd is. Ik bedoelde met "dat is een tweede" dat dat een "tweede vraagstelling is". Herbruikbare doekjes van ali zijn ten eerste inderdaad ook herbruikbaar, maar ten tweede is de vraag of dat wel zo milieubewust is.
Het idee van herbruikbaar is wel milieu bewust, maar hoe is dat met de productie en transport. Dan kies ik liever voor een lokaal product.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:29

Ik denk dat je er, wat microfiber betreft, rustig vanuit kunt gaan dat dit in Azië geproduceerd wordt
Afbeelding

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:47

Ik heb ook herbruikbaar wc'papier', dat heb ik van oude handdoeken geknipt

Afbeelding
Dat is op zich niet aan te raden omdat de randjes gaan rafelen en ze zo nu en dan in de knoop raken wanneer ze uit de wasmachine komen maar dat kun je dan wel uit elkaar trekken dus dat is geen groot probleem. Met een naaimachine kun je dat heel gemakkelijk oplossen maar daar ben ik te lui voor
Ik heb ze in een bakje in de wc met een spuit met water ernaast, erg prettig vind ik het

Afbeelding

Dan heb ik van deze vileda doekjes vierkantjes geknipt

Afbeelding

Afbeelding
Die heb ik wel (met de hand) genaaid omdat het drie laagjes zijn, twee verschillende kanten en een laagje mousse in het midden, dit zijn mijn 'watten'schijfjes, ook heel fijn

Afbeelding

Die verzamel ik dan weer in een waszakje zodat je ze weer gemakkelijk uit de machine kunt halen

Afbeelding

Ik vermoed dat de vileda doekje ook zijn oorsprong in Azië hebben maar dat weet ik niet want dat staat er niet bij, en ik denk ook dat het een bepaalde vorm van microfiber is. Hoe dan ook heb ik daarmee een groot deel wegwerp producten geëlimineerd uit mijn huishouden en dat vind ik erg fijn

De gebruikte wc doekjes doe ik in een oude kussensloop die een rits heeft en ik gooi die handel dan daarna met kussensloop en al in het wasmasjien en daardoor hoef ik ze niet meer aan te raken

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 15:45

Heb van de week een shampoo en conditioner bar, deodorant en schoonmaak tabs binnen gekregen van Happysoaps. Het ruikt in ieder geval allemaal heerlijk. De deodorant is vrij hard in het blikje en daardoor lastig er uit te halen, maar het smeert wel fijn uit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:40

Ik vind de shaving bars van Happy Soaps echt een aanrader! Los van het milieuvriendelijke, heb ik nog nooit zo'n fijn scheerproduct gehad :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:33

Ik heb eens gekeken naar de tandpastatabletten van Smyle. Die zijn duur zeg, 6 euro per maand, terwijl ik tubes tandpasta van 1 -1.50 euro heb en daar langer mee doe dan 1 maand.
Ook lees ik erg slechte reviews over het gratis proefpakket (is niet gratis, 3.50 euro verzendkosten en daarna zit je ongevraagd vast aan een abonnement). Dat is dus een bedrijf waar ik nog wel even van weg blijf.

WC papier wil ik gewoon wc papier hebben hoor.

Ik kreeg zaterdag op de beurs weer een herbruikbaar tasje, altijd handig. Ik ben nog lang niet door plastic tassen heen, maar koop ze ook niet (behalve die boodschappentassen, ook plastic, maar stevig en groot en herbruikbaar).

Qua shampoo hier toch weer over op flessen. Ik heb nog een paar shampoobars van Ali, en die zijn qua prijs vergelijkbaar met een fles, maar halverwege zo'n bar is de geur op. De bars die je in Nederland koopt zijn te duur t.o.v. flessen helaas. En ook daar raakt de geur van 'op'.

Er is dus best weinig op dat gebied wat werkt of betaalbaar is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:27

De geur van shampoobars van Lush en Happy Soaps raakt niet op in ieder geval.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:43

Tiggs schreef:

Nee? Lush vind ik niet fijn, zonder verpakking. Happy soaps hebben ze hier in het dorp, wel 8 euro per stuk. Dus sowieso duurder dan een gewone fles shampoo, maar als de geur er dan wel 3 maanden aan blijft is dat eens het uitproberen waard. Voor vakanties vind ik het makkelijk, het neemt geen ruimte in beslag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:47

Ze verkopen wel blikjes om ze in te doen. Of zelf een potje/blikje zoeken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:15

germie schreef:
Ik heb eens gekeken naar de tandpastatabletten van Smyle. Die zijn duur zeg, 6 euro per maand, terwijl ik tubes tandpasta van 1 -1.50 euro heb en daar langer mee doe dan 1 maand.
Ook lees ik erg slechte reviews over het gratis proefpakket (is niet gratis, 3.50 euro verzendkosten en daarna zit je ongevraagd vast aan een abonnement). Dat is dus een bedrijf waar ik nog wel even van weg blijf.

Dat je verzendkosten betaalt voor het verder gratis proefpakket wordt gewoon netjes vermeld.
En vind ik op zich niet meer dan logisch.
En ik heb keurig voor het aflopen van de proefperiode een mail gehad waarin ik kon aangeven dat ik geen abonnement wilde.

Ik vind het idee achter de tabletten super, maar heb nog een boel tubes uit een aanbieding op voorraad en die wil ik sowieso opmaken.
Daarnaast ben ik 2x begonnen met de tabletjes en had ik op dag 2 of 3 ineens een kloofje aan de binnenkant van mijn lip, die onmiddellijk verdween nadat ik weer gewoon mijn eigen tandpasta gebruikte.

Ik moet nu eigenlijk nog een keer een nieuwe test doen om te kijken of dat kloofje echt aan de Smyle tabletten ligt of dat het toeval was dat het 2 keer na 3-5x poetsen gebeurde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:18

germie schreef:
Tiggs schreef:

Nee? Lush vind ik niet fijn, zonder verpakking. Happy soaps hebben ze hier in het dorp, wel 8 euro per stuk. Dus sowieso duurder dan een gewone fles shampoo, maar als de geur er dan wel 3 maanden aan blijft is dat eens het uitproberen waard. Voor vakanties vind ik het makkelijk, het neemt geen ruimte in beslag.

Happysoaps is heel fijn vind ik. Geur gaat idd niet weg en je doet er heel lang mee. Hier thuis ongeveer 4/5 maanden en ik was m’n haar 2/3x in de week en ik was het haar van de kinderen ermee. M’n man weet ik niet, die wast z’n haar volgens mij met een bodybar. (Wat ik wel een gekke naam vind voor een stuk zeep)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:22

poes schreef:
Ze verkopen wel blikjes om ze in te doen. Of zelf een potje/blikje zoeken.

Ik heb de blikjes van de Ali shampoo weggegooid. Tja, je kunt niet alles bewaren he. Was eigenlijk in de veronderstelling dat je altijd een nieuw blikje kreeg. :+ Heb er nog wel 1 overigens, die zit nog in de toilettas voor vakanties. Zal die dan maar bewaren?

Die smyle tandpasta is overigens zonder fluoride. En aangezien ik nog steeds gaatjesvrij ben zal ik toch echt met tandpasta met fluoride blijven poetsen. Never change a winning team. Daarnaast is het 'aanbevolen door tandartsen' nergens terug te vinden wie dat dan wel niet zijn. Ik ga het dus niet proberen, te duur en voelt ook niet goed. Misschien een keer tabs met fluoride.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:27

germie schreef:

WC papier wil ik gewoon wc papier hebben hoor.

Ik kreeg zaterdag op de beurs weer een herbruikbaar tasje, altijd handig. Ik ben nog lang niet door plastic tassen heen, maar koop ze ook niet (behalve die boodschappentassen, ook plastic, maar stevig en groot en herbruikbaar).

Qua shampoo hier toch weer over op flessen. Ik heb nog een paar shampoobars van Ali, en die zijn qua prijs vergelijkbaar met een fles, maar halverwege zo'n bar is de geur op. De bars die je in Nederland koopt zijn te duur t.o.v. flessen helaas. En ook daar raakt de geur van 'op'.

Er is dus best weinig op dat gebied wat werkt of betaalbaar is.

Ik ben geen vertegenwoordiger van Smyle ofzo :') maar wil hier wel even op reageren omdat ik zelf wel erg tevreden ben.
Ik vind ze persoonlijk helemaal niet duur, het ligt er aan wat voor tandpasta je eerder kocht en hoe snel je zo'n tube leeg had. Als je (bijvoorbeeld) 3 maanden doet met een tube van de Lidl, dan is Smyle wel duurder.
Daarnaast zit je sowieso helemaal niet ongevraagd aan een abbo vast, je hebt echt RUIM de tijd om aan te geven dat je dat niet wilt. De verzendkosten lijkt me ook wel logisch, ik zou het persoonlijk zelfs raar vinden als je geen verzendkosten hoeft te betalen :+ Het product zelf is de eerste keer wel gratis.