Het is gewoon een Engels merk hoor?
https://www.magnitone.co.uk/
Edit: en ja, ik heb ze van Ali en action gehad en die zijn echt andere kwaliteit. Vandaar dat ik juist deze aanraad, blijven vele malen beter en ik vind ze ook veel fijner.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:Waar denk je dat look fantastic ze vandaan heeft?
verootjoo schreef:luxx schreef:Waar denk je dat look fantastic ze vandaan heeft?
Die winkel ken ik niet.
Daarom schrijf ik duurzaam ondernemende winkels.
Dingen die je gebruikt om je ecologische voetafdruk te verkleinen koop je mi bij winkels die dat ook doen. Niet bij Ali en co.
verootjoo schreef:Dat geloof ikik reageerde op die quote in mijn post.
MyWishMax schreef:Snap ik, maar ik gok niet dat dit een shop is die ecologische voetafdruk zelf verkleintmaar voor mij is het iig een begin
Hoewel je je dan zou moeten verdiepen in de merken die ze verkopen denk ik om iets te kunnen zeggen? Dat vind ik nog wel eens lastig, haha
luxx schreef:Citaat:Die winkel ken ik niet.
Daarom schrijf ik duurzaam ondernemende winkels.
Dingen die je gebruikt om je ecologische voetafdruk te verkleinen koop je mi bij winkels die dat ook doen. Niet bij Ali en co.
In de openings post staat dat de TS geïnteresseerd is in herbruikbare producten zoals wattenschijfjes, waar dat ook vandaan komt is dat per definitie duurzaam, je gooit het namelijk niet weg maar herbruikt het. Dit soort stofjes komen doorgaans uit Azië maar dat maakt het gebruik ervan niet minder duurzaam, blijft altijd beter dan steeds wegwerp artikelen gebruiken
EllaBellaah schreef:Even inhakend hier op: ik was opzoek naar milieu bewuste en herbruikbare producten. Of de producten via ali of iets anders komen maakt qua herbruikbaarheid niet uit. Een herbruikbaar wattenschijfje van ali is net zo herbruikbaar als van een andere winkel. Of het ook net zo milieu bewust is, is een tweede.....
EllaBellaah schreef:Ik ben me wat aan het oriënteren op de wat milieu bewustere producten. Wie nog meer, en wat zijn de ervaringen?
Tiggs schreef:De geur van shampoobars van Lush en Happy Soaps raakt niet op in ieder geval.
germie schreef:Ik heb eens gekeken naar de tandpastatabletten van Smyle. Die zijn duur zeg, 6 euro per maand, terwijl ik tubes tandpasta van 1 -1.50 euro heb en daar langer mee doe dan 1 maand.
Ook lees ik erg slechte reviews over het gratis proefpakket (is niet gratis, 3.50 euro verzendkosten en daarna zit je ongevraagd vast aan een abonnement). Dat is dus een bedrijf waar ik nog wel even van weg blijf.
germie schreef:Tiggs schreef:De geur van shampoobars van Lush en Happy Soaps raakt niet op in ieder geval.
Nee? Lush vind ik niet fijn, zonder verpakking. Happy soaps hebben ze hier in het dorp, wel 8 euro per stuk. Dus sowieso duurder dan een gewone fles shampoo, maar als de geur er dan wel 3 maanden aan blijft is dat eens het uitproberen waard. Voor vakanties vind ik het makkelijk, het neemt geen ruimte in beslag.
poes schreef:Ze verkopen wel blikjes om ze in te doen. Of zelf een potje/blikje zoeken.
germie schreef:Ik heb eens gekeken naar de tandpastatabletten van Smyle. Die zijn duur zeg, 6 euro per maand, terwijl ik tubes tandpasta van 1 -1.50 euro heb en daar langer mee doe dan 1 maand.
Ook lees ik erg slechte reviews over het gratis proefpakket (is niet gratis, 3.50 euro verzendkosten en daarna zit je ongevraagd vast aan een abonnement). Dat is dus een bedrijf waar ik nog wel even van weg blijf.
WC papier wil ik gewoon wc papier hebben hoor.
Ik kreeg zaterdag op de beurs weer een herbruikbaar tasje, altijd handig. Ik ben nog lang niet door plastic tassen heen, maar koop ze ook niet (behalve die boodschappentassen, ook plastic, maar stevig en groot en herbruikbaar).
Qua shampoo hier toch weer over op flessen. Ik heb nog een paar shampoobars van Ali, en die zijn qua prijs vergelijkbaar met een fles, maar halverwege zo'n bar is de geur op. De bars die je in Nederland koopt zijn te duur t.o.v. flessen helaas. En ook daar raakt de geur van 'op'.
Er is dus best weinig op dat gebied wat werkt of betaalbaar is.