hoe lang moe na Corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:46

Bedankt voor de tip maar ik ga niet zomaar aan lactoferrine beginnen. Ik doe alles in overleg met mijn artsen.

De concentratieproblemen zijn heel herkenbaar. Nu was mijn concentratie al niet heel best maar sinds mijn Covid besmetting is het echt heel slecht geworden. Ik was al jaren van de Concerta af maar helaas moet ik nu toch weer terug en zelfs mijn oude dosering doet niet voldoende meer.
Ik heb door eerdere gezondsheidsellende wel geleerd dat een negatieve mindset de boel alleen maar erger maakt. Ik probeer het positief in te zien, wat vandaag niet lukt gaat morgen misschien beter. Ik accepteer maar dat het nu even niet is wat het normaal wel was. Het lost mijn probleem niet op maar het zorgt er wel voor dat ik niet de hele dag in mineur ben.

Amyyy

Re: hoe lang moe na Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:15

Ik heb ook vooral klachten in mijn hoofd. Vergeetachtig, overal over na moeten denken, ik heb echt kortsluiting in mijn hoofd. Typen is moeilijk, nadenken is moeilijk, niet op woorden kunnen komen, hele rare zinnen zeggen, zonder dat ik het door heb. Ik word er ook duizelig van en uiteindelijk misselijk. Mijn conditie was nog redelijk, maar nog heel erg achteruit gegaan. Mijn bedrijfsarts legde het uit als, je lijf gebruikt nu alle energie om überhaupt te leven, dus te kunnen lopen, traplopen, ergens naar toe kunen bewegen, jezelf aankleden. Waardoor er geen energie meer over is voor je cognitieve functies. Geen idee of het klopt, maar het maakte het voor mij makkelijker om Hette accepteren.

Wat voor mij hielp was een puntensysteem maken en daar in mijn activiteiten zetten. Dat was in het begin echt alleen aankleden, 2x 10 minuten hond uit laten, koken en lunch maken en opeten, vaatwasser in en uit ruimen klaar maken om naar bed te gaan en dan was ik gewoon klaar voor de hele dag. Meer kon ik niet. Dat heb ik gedaan totdat het 3 dagen achter elkaar goed ging, toen ben ik gaan stofzuigen, weer 3 dagen goed, keer boodschappen doen etc. Nu ben ik dus dik 5 maanden verder en is het gelukkig stabieler. Ik doe 40 minuten cardio bij de fysio, 2x in de week, wandel 2x 40 minuten per dag met de hond, stofzuigen gaat weer elke dag en ik ben niet meer zo extreem uitgeput. Mijn hoofd is nog steeds slecht en conditie niet geweldig, ik zit denk ik op 40% van voor Corona. Dus het gaat eindelijk de goede kant op. Ik ben ook blij met elk beetje wat goed of beter gaat, dat houd me op de been. Nu helaas een terugval sinds een paar dagen. Hopelijk is die morgen weer over. Voordien momenten accepteer ik dat mijn huis chaos is, ik niet kan koken en de hond minder ver uitgelaten kan worden. So be it

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:21

Amyy, vreselijk lijkt me dat.
Lichamelijke problemen kan ik denk ik veel makkelijker accepteren dan wanneer mijn hoofd me in de steek laat.

Ik had vorig jaar maanden lang vage klachten die op long-covid leken (maar dan zonder covid) zoals snel buiten adem, hartkloppingen, neiging naar hyperventilatie. Hoewel dat lastig was kon ik dat vrij goed een plekje geven en er omheen leven. Inmiddels is het over gelukkig (niemand die weet wat het nou uiteindelijk was). Maar die intellectuele problemen die jij beschrijft zouden me echt waanzinnig maken.
Sterkte!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:31

Hier is mijn concentratievermogen ook achteruit gegaan, en die was al matig.
Wat bij mij ook opvallend is, ik had stevig hooikoorts en een paar voedselgevoeliheden.
Binnen 5 maanden na besmetting 6x een ernstige allergische reactie gekregen.
En volgens mijn allergologe ben ik geen uitzondering, alles behalve.
Zelfs mensen die nooit een allergie gehad hebben zijn ineens allergisch in ernstige mate.
Ik reageer nu op 4 groepen antibiotica?
En dan dus echt benauwd, knalrood worden, opzwellen in mijn gezicht, jeukende keel en mond, echt heel irritant.
En dat voor soms random dingen als douchegel.
Maar ook dus niet altijd, het is echt waardeloos.
Ik heb nu dus epipennen en zware allergiepillen.
En ik had al een zusje van prednison in injectie voor wat anders.
Dus ik was bij de allergologe en had foto’s van de reacties, en ze schrok zich rot.
Ze zei als je er weer zo uitziet per direct medicijnen erin en zet die spuit erin.
Dit kan zeer snel ernstig omslaan, 2 minuten kan afdoende zijn, dus als je in een bloedvat kunt prikken doen.
Het interesseert mij geen biet of het hoort dat je dat kunt het moet zsm gaan werken.

Dat is dus dankjewel corona, van de week had ik ook een lelijke reactie op een muggensteek.
Ik was ergens op bezoek en liep knalrood aan, eerst dacht de ander dat ik boos was ofzo met appen, tot ik wel erg rood werd.
Je doet er ook niks aan, ja deet smeren en lange mouwen, en horren overal.
Mijn huisarts zei ook dit is echt begonnen nadat je ziek geweest bent, een waslijst aan rare reacties op dingen die je eerder wel verdroeg.

Eerst vond ik het echt vreselijk, vooral het onvoorspelbare en het benauwde.
En die epipennen, het wachten tot de medicatie werkt, maar ze zeggen dat alles went.
En dat doet het gelukkig ook, maar het is wel zuur, ik heb ook nog steeds puffers.
In hoge dosis, een saturatie van 91% is niet relaxed zeg maar.
Gelukkig werkt het goed anders had ik geen leven over gehad, ik lag echt voor dood op de bank toen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:38

Moon fish, heftig! Fijn dat ze snel wisten wat het was en dat medicijnen helpen. Ik pak ook allergiepillen, reageer ook op meer dan van te voren, maar niet zo heftig als jij! Kan het nog wel weg gaan, of is dit blijvend?

@shizzle, ja het is echt heel vervelend, heftig en confronterend. Ik voel me net een demente dame. Tenminste, ik weet niet hoe die zich voelen, maar ik denk dat dit er op lijkt. Ik kan ook opeens de weg kwijt zijn en niet meer weten hoe ik naar huis moet.
Hierdoor ben ik wel echt gaan beseffen hoe belangrijk je gezondheid is. Ik doe echt voorzichtig, ik mag sinds 1 week, 1 uur per dag 'werken', verdeeld over 2 tot 4 keer. Maar dat komt echt pas op de laatste prioriteit. Mijn gezondheid, zowel mentaal als fysiek gaat gewoon voor alles

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:01

Amyyy, geen idee of dit blijvend is.
Nobody knows, mijn allergologe weet dat ook niet de toekomst moet het uitwijzen.

Ik hoop toch van niet al probeer ik me in te stellen op dat er ooit iets gevonden wordt om de storingen na corona te verminderen.
Het is wereldwijd een probleem, dus ik houd me vast aan dat er ‘iets’ gaat komen ooit wat mijn lijf gaat zeggen dat dit onzin is zo reageren.

Mijn fysio heeft trouwens sinds corona dat hij reageert op vogels.
Dat heeft hij nooit gehad, maar hij zegt jij zei het, en ik kan dus niet meer tegen vogels.
Dat had ik voorheen echt niet.