Hoe lang klachten bij besmetting?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:30

Nathalie__ schreef:
Herkent iemand dit? Ik ben/klink verkouden, maar hoef eigenlijk nooit tot amper mijn neus te snuiten. Snot is er dus niet.. wel ben ik wat dovig (oren zitten wat dicht/ploppen klein beetje. Verder heb ik dus nergens last van. Voelde mij alleen afgelopen vrijdag wat lamlendig, toen positief getest. Het hele weekend heb ik al weer van alles gedaan en verveel me zeg maar. Dus ik kan eigenlijk zeggen dat ik nergens last van heb, maar ‘klink’ dus heel verkouden. Nu zou ik morgen klachtenvrij moeten zijn om donderdag weer er uit te kunnen. Maar ben bang dat dit nog wel even zo blijft!? Ik wil er eigenlijk wel uit..

Jep dat heb ik ook en hoor het veel om me heen. Dr zit dus ergens nog snot in mijn hoofd maar heb er geen last van. Ik ben ook uit quarantaine hoor.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:39

Gisteren echt beroerd, keelpijn, hoesten, alles doet zeer en koud zo koud, kortom grieperig gevoel. Zelftest negatief toch maar GGD test en die positief en vanmorgen zelftest positief, was benieuwd of die nu wel positief zou zijn. Voel me vandaag al een stuk beter dan gisteren maar wel veel hoesten maar dat doe ik eigenlijk altijd veel.
Vanmorgen toch mijn paard moeten doen voor er iemand op stal was en tandje rustiger dan normaal gedaan maar ging prima.
Vorige keer was ik met 5 dagen ook weer helemaal in orde dus hoop ik nu ook op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:40

Ik ben vrijdag getest omdat ik wat klachten had, o.a. hoofdpijn, spierpijn, koorts. Positief dus.

Naast bovenstaande klachten ruik ik niks, proef ik minder en ben ik ontzettend verkouden. Mijn neus zit vol, mijn keel is als schuurpapier en ik hoest me de longen uit mijn lijf. Ook heb ik bijna geen conditie/ben snel buiten adem.

De klachten als koorts, spierpijn en hoofdpijn waren na een dag of drie helemaal verdwenen. De rest heb ik nog last van, vandaag is dag vijf van mijn klachten :).

Ik ben nog thuis, die hoest moet echt weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:45

Vorige week dinsdag lichte klachten, negatief getest. Woensdag vooral hoesten, toen wel positief.
Flink lopen snotteren en eigenlijk sinds gisteren wel weer oké. Alleen dat hoesten is zoooooo niet tof. Ik ben bang dat ik dat nog weken en weken ga houden. Codeïne gevraagd bij de huisarts, dus hopelijk versnelt het dat wat...

Maar even de tien dagen uitzitten vrees ik... -O-

Arabesk

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:30

De ergste snot is over, week geleden positief nu, maar nu snel moe en veel slapen bah

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:58

Hier ook een week na besmetting. Gisteren voor het eerst weer het huis uit geweest. Stal gedaan en gereden en nog ff pleinwacht op de basisschool en toen was mijn kwartje op. Ben nu alleen nog verkouden, maar dat was ik de hele winter al.
Hoop dat je snel opknapt Arabesk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:52

Ik ben per vandaag vrij *\o/*
Maar ik hoest zoals verwacht nog steeds... Verder niet moe, wel licht verhoogde hartslag in rust, maar dat zal vanzelf ook wel weer zakken. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:46

Ik heb heel lang last gehad van die hoge hartslag werd er heel moe van voelde me constant opgejaagd. Ik ben magnesium gaan slikken dat heeft mij heel erg geholpen om weer op te knappen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:55

Vorige week vrijdag zwager wat lichte klachten, een kuchje. Vier dagen zelftest, negatief. Maandag ging mijn man hem helpen met pc , ook zoon en vriendin even mee. Resultaat, vier positieven , pas maandagmiddag testte zwager positief en nu inmiddels weer negatief. Ben blij dat we een groot huis hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:01

SusanH schreef:
Ik heb heel lang last gehad van die hoge hartslag werd er heel moe van voelde me constant opgejaagd. Ik ben magnesium gaan slikken dat heeft mij heel erg geholpen om weer op te knappen.

Dank voor de tip, ik zal de inname wat verhogen. Ik neem elke dag al magnesium namelijk, anders functioneer ik gewoon slecht :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:33

Hier op dag 11. Nog steeds verkouden, hoesten en ontzettend moe...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:25

Zertab schreef:

Jij dus ook... Vervelend want mensen denken 'zo ziek was je toch niet '

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:33

Bij mijn vrouw duurt het al 2 jaar …
dus kom mij niet af met een paar dagen. :')

Bij mij beperken de langdurige klachten (ja ook al 2 jaar) zich tot ernstiger last van astma, ik ben al blij dat het dat maar is. Mijn vrouw is professioneel zanger en is nog steeds niet in staat tot een optreden. :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:37

Arabesk schreef:
Zertab schreef:

Jij dus ook... Vervelend want mensen denken 'zo ziek was je toch niet '

Ik ben best een week ziek geweest. Ik heb alle milde klachten gehad van het corona rijtje... :')

EllivG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:47

Ik testte helaas gister positief... Ik heb het oktober 2020 ook al gehad en toen was ik er echt flink ziek van. Nu "gelukkig" alleen snotteren, keelpijn en een hoestje. Ik hoop er een stuk sneller vanaf te zijn dan de vorige keer!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:57

Sinds zaterdag ben ik ziek en maandag positief getest bij de GGD. Ik was de eerste 3 dagen echt ziek maar knapte daarna op. Nog wat verkouden maar niks bijzonders. Gek genoeg sinds vandaag heel benauwd. Dit vind ik vervelender dan het begin. Hoop dat de benauwdheid ook net zo snel weer weg is.
Beterschap allemaal.

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:30

Hier nu dag 10 en nog steeds een verstopte neus. Alleen verkoudheid klachten gehad, die blijkbaar niet over willen gaan. Ik wil ondertussen ook wel weer eens naar buiten :(

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:54

Na twee jaar te hebben ontlopen, ben ik nu ook positief. Woensdagavond koortsig en moe, dat was donderdagochtend alweer over. Wel vol en snotterig. Hoop dus met de 5 dagen isolatie wel weer te zijn opgeknapt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:16

Moiraliann schreef:
Hier nu dag 10 en nog steeds een verstopte neus. Alleen verkoudheid klachten gehad, die blijkbaar niet over willen gaan. Ik wil ondertussen ook wel weer eens naar buiten :(

Maar op dag 10 mag je, ook als je nog klachten hebt, naar buiten hoor. Staat ook op de site van RIVM/GGD :j tenzij je echt heel veel hoest nog, dan lijkt het me niet verstandig. Maar een wandeling buiten in de zon daar doe je niemand kwaad mee, en het is voor jezelf ook heel goed lekker vitamine D op doen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:02

Ik hoop toch niet als je positief bent en verder niet ziek dat je je opsluit in huis? Ik ben wel gewoon naar buiten gegaan de hond wilde er toch echt uit. En buiten afstand houden is niet zo moeilijk hoor, en heel gezond buitenlucht.
En stel je blijft hoesten hoe lang wil je dan thuis blijven??

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:11

Ik hoest nog steeds een beetje maar zodra ik me weer beter voelde ben ik gewoon weer naar buiten gegaan hoor. Ik ben nu bijna een maand verder en nog steeds niet helemaal klachtenvrij maar ik kan moeilijk een maand in isolatie gaan zitten. :+

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:23

Hier net zo. En een week later begon ik met hoesten en ook meteen mijn holtes verstopt. Had het met een vriendin over die op de eerste hulp werkt. Zij vertelde dat zij dat heel veel zien. Dan zijn de klachten weg en na een week ofzo beginnen ze te hoesten. Zeg het maar.

Ik zou proberen een frisse neus te halen. Zeker deze dagen met het zonnetje. Is ook een goed medicijn. Niet de mensen opzoeken, maar een ommetje doe je niemand kwaad mee.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:25

Zeepsop schreef:
Ik hoest nog steeds een beetje maar zodra ik me weer beter voelde ben ik gewoon weer naar buiten gegaan hoor. Ik ben nu bijna een maand verder en nog steeds niet helemaal klachtenvrij maar ik kan moeilijk een maand in isolatie gaan zitten. :+

Dat hoeft toch ook niet, na 10 dagen mag je sowieso uit quarantaine?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:05

Dochter mocht de 14e weer uit quarantaine ( echt de 10 dagen gehad zeg maar) maar nog steeds pijn in haar longen en enorm snel moe.
Maar ze is sws gevoelig op haar longen, mede door haar astma.
Nog steeds op de max dosering van de puffers.
Maar eerlijk is eerlijk, uiteindelijk is ze er nog redelijk goed doorgekomen. Vrees dat het bij een eerdere variant niet zo was verlopen.
Wat voor ons vaak een simpel verkoudheidje is, is voor haar heftiger en eindigde vaak in een flinke longontsteking.

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:49

Voor wie er ook lang klachten hebben, hebben jullie alweer eens een zelftest gedaan ? Vandaag dag 11 en nog steeds behoorlijk verkouden, lijkt weer erger geworden. Maar zelftest is nog steeds knalpositief. Ik heb zo het idee dat ik er nooit vanaf kom. Want waarschijnlijk ben ik dus ook nog steeds besmettelijk. Werkgever wil graag een negatieve zelftest :(