Nu al paniek aanval. Maar toch naar GGD voor test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 02:00

Ik had dus ook zo'n heel licht streepje bij positief maar je moet echt wel even zoeken hoor

Afbeelding

Ik was in contact geweest met iemand met corona. Ik had ook wat klachten. GGD test was negatief

1 week en 2 dagen later weer een positieve zelftest

Afbeelding

GGD weer negatief.

Sindsdien door verschillende uitbraken op werk en thuis blijf ik negatief en geen klachten dus ik denk toch dat ik het bij 1 van de twee zelftesten toch gehad heb

Edit: na 3x een ggd test achter elkaar vindt ik het reuze meevallen en ik ben echt ook een pieperd en kan slecht tegen pijn

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:26

Dees schreef:
Ik kan nog altijd met de beste wil van de wereld geen streepje zien bij de T.

Heb de foto zelfs er op ingezoomd. Was dit mijn uitslag geweest, was ik vrolijk verder gegaan met mijn leven en geen moment overwogen covid-positief te zijn.

Ik snap werkelijk jullie drukte niet :D

Dat zegt iets over jouw zicht, niet over de interpretatie van de test van TS.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:39

Badeendje schreef:
Dees schreef:

Heb de foto zelfs er op ingezoomd. Was dit mijn uitslag geweest, was ik vrolijk verder gegaan met mijn leven en geen moment overwogen covid-positief te zijn.

:')
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me hier ook niet zo druk over had gemaakt hoor. Ik zie ook geen duidelijke streep zoals bij de andere voorbeelden.

Ik zou zelf 2 dagen later weer getest hebben voor de zekerheid.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Nu al paniek aanval. Maar toch naar GGD voor test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:44

Wat doen jullie nou moeilijk, ze is allang bij de GGD geweest :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:52

TS, ik vind je een topper dat je ondanks je angst toch naar de GGD bent geweest!
Hopelijk vallen je klachten mee.
Sterkte en beterschap!

Een licht of donker streepje maakt niets uit, je kunt niet 'een beetje' corona hebben. Je hebt het, of je hebt het niet. Ook een licht streepje betekent dus gewoon dat de testuitslag positief is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:01

Badeendje schreef:
Dees schreef:

Haha dat dus :')

Het zou een vals positief kunnen zijn. Hopelijk heeft de TS snel de ggd uitslag voor meer zekerheid

SabbientjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:15

Badeendje schreef:
Dees schreef:

ik zie een hele korrelige en niet scherpe foto op mijn beeldscherm. Waarbij ik door schaduwen meerdere streepjes zou kunnen zien, die er misschien helemaal niet zijn/ of juist iets niet zien wat er wel zou moeten zijn.

Het is maar net hoe je scherm is, of je op deze foto het wel of geen streepje kunt zien.
Dat ligt dus niet perse aan de ogen van Dees, maar aan de manier hoe de foto genomen is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:19

Dit topic blijkt wel waarom de besmettingen nog steeds zo hoog zijn... mensen die denken oh een lichte streep zie ik niet dus ik heb niks en vrolijk iedereen besmetten.

Een streeo hoe licht ook is positief. Dat staat ook gewoon in de bijsluiter.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:46

Afbeelding

Dit is een test van mijzelf en dit kan er gebeuren wanneer je een test later dan 15 minuten afleest. Het roze streepje is doorgelopen waardoor het lijkt alsof er een streepje staat bij het 2de streepje.

De foto in de openingspost lijkt ook wel alsof het een doorgelopen streepje is.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:00

Ik zie inderdaad ook wel wat doorgelopen. Goed dat je voor de zekerheid gegaan ben.

Ik had laatst voor de 2e keer covid precies na 8 weken. 1e keer geen positieve zelftest gehad en nu laatst dit.
Afbeelding

Die duidelijk positieve was dinsdagavond de ander woensdagochtend. Op mijn werk woensdag de snelle PCR negatief de PCR met ct waarde wel positief. Ik voelde mij gelukkig net als bij de 1e keer niet ziek.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:38

Spenk schreef:
Dit topic blijkt wel waarom de besmettingen nog steeds zo hoog zijn... mensen die denken oh een lichte streep zie ik niet dus ik heb niks en vrolijk iedereen besmetten.

Een streeo hoe licht ook is positief. Dat staat ook gewoon in de bijsluiter.

Niet altijd dus... in mijn geval tot 2x toe niet. De zelftesten zijn best gevoelig voor temperatuur helemaal met kou. Dus soms slaan ze daarom vals positief uit

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:47

Thuistesten zijn om te beginnen niet bedoelt om te gebruiken als je klachten hebt, maar uit voorzorg. Dus als je een avond uit gaat, van tevoren testen. Dat terzijde. Iedereen die nu doorgaat over of dit wel of niet positief is (eens, slecht te zien op de foto), hebben jullie dit bericht van TS gezien?

daantjuhhh schreef:
Ik wil het zeker weten omdat ik mijn broertje tot zaterdag in huis heb gehad. En hij heeft net 3 weken geleden een hele grote hart operatie gehad.
Ze houden hem al in de gaten natuurlijk.
Maar het is voor mij prettig om te weten dat ik of negatief of positief ben.

Het is in haar geval gewoon redelijk van belang om niet te hoeven twijfelen aan een zelftest, maar een duidelijk antwoord te krijgen. Geeft dat antwoord 100% zekerheid? Nee, ook niet, maar zeker wel meer dan zo'n thuistest.
Dus TS, wat mij betreft +:)+ _/-\o_ dat je, ondanks je angst gewoon gegaan bent. Hopelijk komt je uitslag nu snel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:48

TS, heb je al uitslag?

Toevallig ben ik gisteren ook getest (ivm terugreizen oranje land) en hier is de uitslag al binnen. Hopelijk heb jij ook snel zekerheid :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:04

Lalidan, dat is nu toch alweer achterhaalt? Dat ze nu ook worden aa geraden met klachten?
Ze werken bij mij iig prima met klachten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:13

Stoer dat je bent gegaan! En fijn dat het uiteindelijk meeviel! Heb je de uitslag al?

Een lichte streep is gewoon positief. Staat in de bijsluiter. Geld ook voor zwangerschapstesten. Alleen onbetrouwbaar als je het later dan 15min afleest ivm indroogstrepen evt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:15

Lalidan schreef:
Thuistesten zijn om te beginnen niet bedoelt om te gebruiken als je klachten hebt, maar uit voorzorg. Dus als je een avond uit gaat, van tevoren testen. Dat terzijde. Iedereen die nu doorgaat over of dit wel of niet positief is (eens, slecht te zien op de foto), hebben jullie dit bericht van TS gezien?

daantjuhhh schreef:
Ik wil het zeker weten omdat ik mijn broertje tot zaterdag in huis heb gehad. En hij heeft net 3 weken geleden een hele grote hart operatie gehad.
Ze houden hem al in de gaten natuurlijk.
Maar het is voor mij prettig om te weten dat ik of negatief of positief ben.

Het is in haar geval gewoon redelijk van belang om niet te hoeven twijfelen aan een zelftest, maar een duidelijk antwoord te krijgen. Geeft dat antwoord 100% zekerheid? Nee, ook niet, maar zeker wel meer dan zo'n thuistest.
Dus TS, wat mij betreft +:)+ _/-\o_ dat je, ondanks je angst gewoon gegaan bent. Hopelijk komt je uitslag nu snel.

Dit is inderdaad weer achterhaald. Uit onderzoek bleek dat de nieuwe testen behoorlijk betrouwbaar zijn bij klachten en juist minder betrouwbaar als je geen klachten hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:20

Fijn dat het testen mee viel ts!
Ik snap je spanning heel goed ik trek het ook slecht in m'n keel. Ik heb een zelftest gedaan die binnen 3 minuten een licht streepje had bij t en na een kwartier wel duidelijker. Daar heb ik het bij gelaten, had de klachten en hoef verder nergens een officiële test voor te laten doen dus ben vanaf toen gewoon binnen gebleven. Ik snap wel dat je met zo'n licht streepje toch de zekerheid wil. Hopelijk krijg je snel de uitslag en duidelijkheid!

En Dees, misschien moet je een keer de gebruiksaanwijzing lezen die bij die zelftesten zitten. Daar staan letterlijk plaatjes in en ook een heel licht streepje is gewoon positief. Dat jij geen streepje bij ts ziet is meer jou zicht wat dan niet goed is :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:22

Een streep is een streep, net als bij een zwangerschapstest. Je bent ook niet een beetje zwanger, je hebt dus ook niet een beetje corona.

Mijn man had net zo'n vage streep en een dag later een duidelijke streep en had idd corona. Hopelijk krijg je snel de uitslag.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:43

Afbeelding
Dit was ook ‘gewoon’ positief!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:48

Amalarab schreef:
[ [url=m/JfJy8e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was ook ‘gewoon’ positief!

Zo zag de test van mijn vriend er ook uit idd. Die kreeg gister ook een positieve uitslag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:55

Dees, je kunt al dat testen maar onzin vinden, denk juist dat het wel verstandig is om een officiële test te doen. Ben je positief en krijgt je Corona besmetting een flinke staart mbt niet of niet volledig kunnen werken dan kun je maar beter bewijs hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 12:05

Ik heb nog geen uitslag binnen.

Ik vind de discussie ook een beetje irrelevant.
De reden dat ik zekerheid wil is voor mij van belang.
Als ik negatief ben juich ik van binnen voor mijn broertje. Ooit zal hij het ook vast krijgen, maar bij voorkeur als hij weer helemaal hersteld is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:10

Mn man is maandag in Hoogeveen getest rond 16.15 en had rond de lunch dinsdag de uitslag. Dus hopelijk heb jij vandaag rond de lunch de uitslag (gok dat jij daar ook getest bent).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 12:12

miccamaaike schreef:
Mn man is maandag in Hoogeveen getest rond 16.15 en had rond de lunch dinsdag de uitslag. Dus hopelijk heb jij vandaag rond de lunch de uitslag (gok dat jij daar ook getest bent).

Ja mijn vader is zondag ook rond 16 uur geweest en had zijn uitslag maandag rond een uur of 1
Ook net als mij in hoogeveen.
Hij testte wel positief.
Maar zijn thuistest zag er ook duidelijk positief uit.
En hoe gaat het met jouw man?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:14

Flink verkouden en hoesten als een zeehond, maar verder gaat het nog best ok.